е30
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
е30
Здравйте,
имам възможност да подкарам едно двойно стопче, пък съм карал троен (на Техсъпорта). Искам да знам какви са основните разлики между двата модела(в техническо отношение), дали имат двоиния серво... е такива неща - как се кара, има ли разлика.
предполагам, че модела който ще видя тия дни ще е м10б18 надявам се да е поне 86година, иначе е седан.
п.с.
нямам интернет от 3 дни и нямам възможност да си потърся разликите сам... мерси предварително
ще пиша щом я видя
имам възможност да подкарам едно двойно стопче, пък съм карал троен (на Техсъпорта). Искам да знам какви са основните разлики между двата модела(в техническо отношение), дали имат двоиния серво... е такива неща - как се кара, има ли разлика.
предполагам, че модела който ще видя тия дни ще е м10б18 надявам се да е поне 86година, иначе е седан.
п.с.
нямам интернет от 3 дни и нямам възможност да си потърся разликите сам... мерси предварително
ще пиша щом я видя

- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
М10Б18 няма серво, но пък рейката ако му е в добро състояние е добра - аз съм много доволен от моето, на моменти е тежък волана, но нали тва е груба кола, подсилва ти усещането за БМВ
Като тръгнеш си се върти супер готино, само на място е малко кофти. ИМа си всичко необгодимо - гуми и волан
Тройният стоп най-вероятно има ABS, може би ще е по-свеж като състояние (макар, че в София видях тройни стопове, които са много по-зле от моя двоен), но ако е свежа Е30-ката те съветвам да я вземеш, защото са си готини коли.


BMW only!
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Е така е - изказвам се неподготвен, хубаво, че уточни тази подробност:) МОето понеже няма и за тва...
BMW only!
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
основния недостатък на двойния стоп е, че ръждясват доста за съжаление. може да има разни течове и проблеми по скоростите и диференциала. за 4 цилиндровите двигатели съм се убедил, че са доста здрави, освен ако не са карани от някакви безхаберници... инжекциона иска да му се обърне внимание малко, защото на толкова годинки са се поизносили нещата. а това какви екстри има зависи от конкретния екземпляр, на който си попаднал... моя съвет е - не си взимай карбуратор или механична инжекция, просто не си струва.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
а каква инжекция да вземе? Полу-механична?
Аз знам 2 варианта за М10 - карбуратор и jetronic инжекция, М20 също е с jetronic чак М40 е с мотроник.

BMW only!
- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Вижте сега..... когато някой не е наясно с инжекционните системи да не говори излишни приказки и да заблуждава останалите!
Колегата Стийн говори за механична инжекция!
АМД кво ще рече "жетроник"? Ти знаеш ли колко системи има с това наименование
К-Жетроник - само тя е механична, Л-Жетроник със нейните разновидности (LE\LU) така че... стийн много точно се е изказал...
Има много модели който са с Л-жетроник от двойния стоп та дори и 320 с к-жетроник в Е30 мисля че няма
Колегата Стийн говори за механична инжекция!
АМД кво ще рече "жетроник"? Ти знаеш ли колко системи има с това наименование

Има много модели който са с Л-жетроник от двойния стоп та дори и 320 с к-жетроник в Е30 мисля че няма


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Трябва да хвана да почета някакво по-общо инфо, че ме мързи да се тормозя с пълните характеристики на тези инжекции, но поне да съм наясно - че не знам каква точно е разликата между K-jetronic, L-jetronic и Motronic и дали има значение на колко цилиндров мотор се монтира и т.н. Даже моята кола не знам с къв модел инжекция е точно:( Но според мен е некоректно да се казва, че е механична или електронна - има си електронен блок за управление, електронно запалване, дебитометър, лабмда, но си има и помпа, която качва налягане на горивото и отваря дюзите да пръскат - демек има си и механика. Както и да е 

BMW only!
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
В момента ме мързи да слизам до мазето и да вадя учебника по Инжекционни системи да сканирам и пускам тук да го има нагледно но на две на три...:
1-во няма механична и електронна инжекция... това не са понятия който характеризират една горивовпръскваща уредба!
Понятията който характеризират инжекционните системи са изходните данни - кой променливи от работата на двигателя се следят и служат при определянето на количеството и момента на впръскване на горивото
и какво се управлява - при К-жетроник всичко е механика... помпата е под високо налягане (около 8 бара) и през механичен разпределител на горивото се подава към механична дюза - в момента в който се подаде гориво към дюзата под действие на високото налягане тя се отваря и пръска бензин докато не и се спре подаването! Това е доста неточена и неефикасна горивовпръскваща бензинова уредба която е морално остаряла и това че работи безотказно (на двигатели като твоя) се дължи само на това че е проста и здрава.. но в никакъв случай не може да се каже че е прецизна!
Л-жетроника и следващите го определят количеството на въздуха постъпващ в двигателя посредством дебитомер който представлява клапа отваряща се под определен ъгъл в зависимост от потока въздух преминаващ през нея... тя е свързана със потенциометър който променя характеристиката си и се подава информация по този начин към електорнния блок който определя количеството на горивото което да се впръска!
Електронния блок управлява ЕЛЕКТРИЧЕСКИ горивовпръскващи дюзи който се отварят тогава когато Електронния блок им каже
Освен количеството на въздуха се мери и неговата температура (защото студен въздух - голяма плътност; топъл въздух - малка плътност а това би трябвало да ти е ясно на какво влияе), освен това се мери и температурата на охлаждащата течност което спомага за топъл и студен старт на двигателя и устойчивата му работа при тея променливи режими!
А освен това се съблюдава и положението на дроселната клапа - затворена ли е и честотата на въртене е над 1200 оборота - спира изобщо подаването на гориво (караш си на 5-та с 120 и връщаш газта)
Когато настъпиш газ-та до долу едно ключенце казва ЦЪК и компютърния блок получава сигнал и си вика: "АХА... работата е сериозна... иска се мощност" и почва да налива бензин така както всеки един баварски фен обича да налива
При LU-жетроника има и ламбда сонда която следи и газовете и в зависимост от това коригира горивовъздушната смес!
При мотроника вече работата е друга... там освен всичките тея щуротий се следи и точното положението на коляновия вал и според това се определя и предварението на запалването! Тук вече няма прекъсвач токо разпределител (така нареченото делко) ами подаването на искрата към цилиндрите се определя съответно от компютърния блок и от още куп неща... там вече работата става сложна и за оптималната работа на двигателя се гледат повече неща... абе не ми се впуска в много широки обяснение че преди 1 час съм се прибрал от работа и не мога да се оправя щото още не съм станал от компютъра заради пустия форум
Ако имам повече време някой ден мога да попрочета инфото щото съм го позабравил и да го напиша тук подредено, синтезирано и най-важното.. може да стане интересно четиво - осбенно за различните видове Мотроник
П.С. Сега като го прочетох и си намерих 2-3 малко неточни неща!
Искам да допълня че при Л-жетроника Делкото служи за подаването на сикрата към свещите и предварението на запалването се определя от вакуумен регулатор който "върти" капачката с кабелите спрямо палеца и по този начин променя предварението на запалването.. така е и при К-жетроник
При Моторник системата по старите модификаций притежават такъв прекъсвач токоразпределител но той не се "върти" от вакуум ами ЕКУ-то определя точно момента на отнемане на напреженито към бобината (тогава тя отдава искра.. да не се впуска и в обяснения н а нейната конструкция и работа
)
Ако има още нещо пак ще го дописавам щото мога и да не заспя каот знам че нещо има неточност
1-во няма механична и електронна инжекция... това не са понятия който характеризират една горивовпръскваща уредба!
Понятията който характеризират инжекционните системи са изходните данни - кой променливи от работата на двигателя се следят и служат при определянето на количеството и момента на впръскване на горивото
и какво се управлява - при К-жетроник всичко е механика... помпата е под високо налягане (около 8 бара) и през механичен разпределител на горивото се подава към механична дюза - в момента в който се подаде гориво към дюзата под действие на високото налягане тя се отваря и пръска бензин докато не и се спре подаването! Това е доста неточена и неефикасна горивовпръскваща бензинова уредба която е морално остаряла и това че работи безотказно (на двигатели като твоя) се дължи само на това че е проста и здрава.. но в никакъв случай не може да се каже че е прецизна!
Л-жетроника и следващите го определят количеството на въздуха постъпващ в двигателя посредством дебитомер който представлява клапа отваряща се под определен ъгъл в зависимост от потока въздух преминаващ през нея... тя е свързана със потенциометър който променя характеристиката си и се подава информация по този начин към електорнния блок който определя количеството на горивото което да се впръска!
Електронния блок управлява ЕЛЕКТРИЧЕСКИ горивовпръскващи дюзи който се отварят тогава когато Електронния блок им каже

Освен количеството на въздуха се мери и неговата температура (защото студен въздух - голяма плътност; топъл въздух - малка плътност а това би трябвало да ти е ясно на какво влияе), освен това се мери и температурата на охлаждащата течност което спомага за топъл и студен старт на двигателя и устойчивата му работа при тея променливи режими!
А освен това се съблюдава и положението на дроселната клапа - затворена ли е и честотата на въртене е над 1200 оборота - спира изобщо подаването на гориво (караш си на 5-та с 120 и връщаш газта)
Когато настъпиш газ-та до долу едно ключенце казва ЦЪК и компютърния блок получава сигнал и си вика: "АХА... работата е сериозна... иска се мощност" и почва да налива бензин така както всеки един баварски фен обича да налива

При LU-жетроника има и ламбда сонда която следи и газовете и в зависимост от това коригира горивовъздушната смес!
При мотроника вече работата е друга... там освен всичките тея щуротий се следи и точното положението на коляновия вал и според това се определя и предварението на запалването! Тук вече няма прекъсвач токо разпределител (така нареченото делко) ами подаването на искрата към цилиндрите се определя съответно от компютърния блок и от още куп неща... там вече работата става сложна и за оптималната работа на двигателя се гледат повече неща... абе не ми се впуска в много широки обяснение че преди 1 час съм се прибрал от работа и не мога да се оправя щото още не съм станал от компютъра заради пустия форум

Ако имам повече време някой ден мога да попрочета инфото щото съм го позабравил и да го напиша тук подредено, синтезирано и най-важното.. може да стане интересно четиво - осбенно за различните видове Мотроник

П.С. Сега като го прочетох и си намерих 2-3 малко неточни неща!
Искам да допълня че при Л-жетроника Делкото служи за подаването на сикрата към свещите и предварението на запалването се определя от вакуумен регулатор който "върти" капачката с кабелите спрямо палеца и по този начин променя предварението на запалването.. така е и при К-жетроник
При Моторник системата по старите модификаций притежават такъв прекъсвач токоразпределител но той не се "върти" от вакуум ами ЕКУ-то определя точно момента на отнемане на напреженито към бобината (тогава тя отдава искра.. да не се впуска и в обяснения н а нейната конструкция и работа

Ако има още нещо пак ще го дописавам щото мога и да не заспя каот знам че нещо има неточност


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
мда, моя двоен стоп беше с lu-jetronic....
специално за името и БОШ си ги класифицират като електронни и механични.
http://www.boschautoparts.co.uk/pcPetr11.asp?c=2&d=1
основната разлика между механичния инжекцион и електронния е, че на механичния дюзите пръскат непрекъснато(K за continuous на немски), като постоянно се променя налягането(не съм напълно сигурен за налягането, не искам и да знам
) на горивото към тях, докато при електронния инж. дюзите пръскат на дискретни(прекъснати, отделни) интервали (при постоянно относително налягане спрямо това в колектора) и така се постига по-голяма точност.
мога да допълня, че л-джетроника е с аналогово ECU, а мотрониците вече са с цифрови. поради тази причина мотроника вече може да следи повече параметри като ъгъл на коляновия/разпределителния вал и т.н. , появяват някакви понятия като чип тунинг
и подобни
има и LH-Jetronic, които са с МАФ вместо с дебитомер с лопатка, мисля че са монтирани на поршетата, сааб и волво.
малко оф топик, но бях много изненадан, че има и моно-мотроник, но за щастие такива неща не се монтират на БМВ
(да живее голф 3)
тука има едно много маниашко старо упътване за l-jetronic.
http://www.conservatory.com/vw/manuals_ ... ambda.html
п.с. като цяло напълнихме темата на човека с "глупости", но мисълта ми беше най-лесното за поддръжка е l-jetronic
специално за името и БОШ си ги класифицират като електронни и механични.
http://www.boschautoparts.co.uk/pcPetr11.asp?c=2&d=1
основната разлика между механичния инжекцион и електронния е, че на механичния дюзите пръскат непрекъснато(K за continuous на немски), като постоянно се променя налягането(не съм напълно сигурен за налягането, не искам и да знам

мога да допълня, че л-джетроника е с аналогово ECU, а мотрониците вече са с цифрови. поради тази причина мотроника вече може да следи повече параметри като ъгъл на коляновия/разпределителния вал и т.н. , появяват някакви понятия като чип тунинг

има и LH-Jetronic, които са с МАФ вместо с дебитомер с лопатка, мисля че са монтирани на поршетата, сааб и волво.
малко оф топик, но бях много изненадан, че има и моно-мотроник, но за щастие такива неща не се монтират на БМВ

тука има едно много маниашко старо упътване за l-jetronic.
http://www.conservatory.com/vw/manuals_ ... ambda.html
п.с. като цяло напълнихме темата на човека с "глупости", но мисълта ми беше най-лесното за поддръжка е l-jetronic

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Дааам.. аз поне малко на изуст съм понаписал и сега ти като написа и видях че имам някой неточности... абе хубава тема стана... нека се развие хубаво пък ще я разделя




Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани