м10 турбо
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
м10 турбо
Здравейте колеги.Справих се с проблема на колата.Сложих по студени свещи и сега заработи.Обаче има друго което ме дразни.На фланеца за газовете заварих тръба на 55 мм и мисля че е малка защото колата няма мощност дори при 4.5 бара налягане на горивото и пука много здраво.Колко горе долу трябва да е тръбата или е по добре даже да са две и с какъв диаметър.Мерси
Re: м10 турбо
halidon написа:Здравейте колеги.Справих се с проблема на колата.Сложих по студени свещи и сега заработи.Обаче има друго което ме дразни.На фланеца за газовете заварих тръба на 55 мм и мисля че е малка защото колата няма мощност дори при 4.5 бара налягане на горивото и пука много здраво.Колко горе долу трябва да е тръбата или е по добре даже да са две и с какъв диаметър.Мерси
не е от тръбата колега

- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: м10 турбо
Четох по разни сайтове, дето продават дюзи, регулатори, помпи и т.н., че с повишаване на налягането, количеството впръсквано гориво не се увеличава линейно.
Ето каква теория изрових за теб, която може би си пропуснал да премислиш добре :
Ако приемем, че твоите дюзи на джетроника на М10-ката са BOSCH 0-280-150-715, за тях една таблица с характеристики дето се намира лесно в нета, посочва следното :
дебит : 152.4 cc/min.
базово налягане : 3.0 бара
максимална мощност на цилиндър при 85% дебит - 22.3 к.с.
максимална мощност на цилиндър при 100% дебит - 26.5
впръскване Top (вертикално)
съпротивление - High (високоомни)
Тоест ако приемем, че са читави дюзите и помпата и ги товариш на 100%, при 3 бара ще имаш допустима максимална мощност от 106к.с., тоест няма мегдан за надуване.
Ето един калкулатор : http://www.gtsparkplugs.com/InjectorFlowChange.html
Ако при 3 бара имаш 152 cc/min. дебит, при 4.5бара би трябвало да имаш 186cc/min. което е ~20% увеличение в дебита, а като прибавам и малкия резерв на дюзите кажи ги 25% над оригиналния дебит. Това обаче е абсолютния таван и ми се струва доста малко, за да можеш да надуваш. Като вземеш предвид оригиналната мощност и тази, която гониш, определено ти трябват по-големи дюзи.
Лошото е, че тогава ще я задавиш в атмосферните режими, но все пак по-добре ще е, отколкото да беднее. Най-добре 250-300cc/min. дюзи, пак високоомни, пак с вертикално впръскване, за да съвместими с твоята инжекция. Това лесно се вижда по каталози, когато си намериш донор и прочетеш номера на частта. Намират се от заводски турбо коли (4 цилиндрови).
Ето каква теория изрових за теб, която може би си пропуснал да премислиш добре :
Ако приемем, че твоите дюзи на джетроника на М10-ката са BOSCH 0-280-150-715, за тях една таблица с характеристики дето се намира лесно в нета, посочва следното :
дебит : 152.4 cc/min.
базово налягане : 3.0 бара
максимална мощност на цилиндър при 85% дебит - 22.3 к.с.
максимална мощност на цилиндър при 100% дебит - 26.5
впръскване Top (вертикално)
съпротивление - High (високоомни)
Тоест ако приемем, че са читави дюзите и помпата и ги товариш на 100%, при 3 бара ще имаш допустима максимална мощност от 106к.с., тоест няма мегдан за надуване.
Ето един калкулатор : http://www.gtsparkplugs.com/InjectorFlowChange.html
Ако при 3 бара имаш 152 cc/min. дебит, при 4.5бара би трябвало да имаш 186cc/min. което е ~20% увеличение в дебита, а като прибавам и малкия резерв на дюзите кажи ги 25% над оригиналния дебит. Това обаче е абсолютния таван и ми се струва доста малко, за да можеш да надуваш. Като вземеш предвид оригиналната мощност и тази, която гониш, определено ти трябват по-големи дюзи.
Лошото е, че тогава ще я задавиш в атмосферните режими, но все пак по-добре ще е, отколкото да беднее. Най-добре 250-300cc/min. дюзи, пак високоомни, пак с вертикално впръскване, за да съвместими с твоята инжекция. Това лесно се вижда по каталози, когато си намериш донор и прочетеш номера на частта. Намират се от заводски турбо коли (4 цилиндрови).
BMW only!
- TukBaTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: м10 турбо
Fiat Punto GT ползва 240сс/min дюзи. То ги тавани около 180к.с. (не ме питай от къде знам) на 1,4L 8v турбо мотор, при теб ще са добре за около 200к.с. според мен 

Re: м10 турбо
Мерси колеги.Това и ще направя.Сложих спортни кабели и сега взех едни дюзи от 1.8т на ауди които са 240 кубика.Чакам да видя още едни дали няма да излезнат 270 че ще са по добрия вариянт.Лошото е че не мога да намеря подходящи свещи или по скоро някоя от сегашните ми дюзи пикае и дави колата на студен дълго не пален мотор.Сегашните са от м42 ис 213 кубикови но май ми малеят.Сега ще сложа тези 240 кубиковите и ще видиме какво ще става 

- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: м10 турбо
По данни на Деян, който е пробал с М40/М43 и 250 кубикови дюзи, има риск при студен мотор колата да се дави доста и да не ще да пали, освен с дърпане. Но все пак ще е любопитно да споделиш какво се случва.
BMW only!
Re: м10 турбо


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: м10 турбо
Ухаа това турбо е под страшен наклон, трябва да е право! По данни на Гарет, максималният, допустим наклон на турбото е 15 градуса, а ти си го надминал с доста. Не ти ли се излива маслото в смукателните пътища така ? Защо не моднете изпускателните колектори така, че да стои право. Разбира се, тогава ще ти пречи на кабелите и свещите, но това е друг проблем.
Звучи логично свещи, подходящи за 2002 турбо да вършат работа, обаче не съм запознат (то останаха ли живи такива, камоли да пишат по форумите майстори, дето да знаят) дали запалителната система е същата - тоест делкото може да има разлика в аванс и закъснение, да има и някаква компенсация при определен надув. Инжекцията със сигугност няма нищо общо, Kugelfisher механична, ти си с l-jetronic. Пък джетроника може ли да се настройва за бууст и как точно
Най-евтиния и лесен вариант ти е газифициране и турбо изпарител.
Звучи логично свещи, подходящи за 2002 турбо да вършат работа, обаче не съм запознат (то останаха ли живи такива, камоли да пишат по форумите майстори, дето да знаят) дали запалителната система е същата - тоест делкото може да има разлика в аванс и закъснение, да има и някаква компенсация при определен надув. Инжекцията със сигугност няма нищо общо, Kugelfisher механична, ти си с l-jetronic. Пък джетроника може ли да се настройва за бууст и как точно

BMW only!
- nayden
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
Re: м10 турбо
Пичове , без да се обиждате да ви питам знаете ли изобщо как работи тоя двигател , че му слагате турбо !? Кой и как определя колко гориво да пръскат дюзите , какъв да е аванса ? От какво зависи това ? Кви са тия спортни кабели
, тоя мотор ще си върви с неговите кабели и свещи без проблем .

9.715@249.48km/h 1.71-60ft
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
Re: м10 турбо
Ами заповядай да видиш как тоя мотор не върви с неговите си кабели и свещи.Няма никакъв проблем.Колата не е настроена за да ти кажа как и колко са и настроиките на аванса и дюзите.И в крайна сметка всичко се прави за кеф.Нямам намерение да ходя на гонки по улиците или на някакви шампионати човек.Но с неговите си свещи и кабели колата не работи.Просто прегори 2 кабела почти чисто нови.
- nayden
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
Re: м10 турбо
хаха аз ги знам настройките , ти не ги знаеш . Затова колата не работи както трябва . Вместо да се настрои ще сменяме свещи , кабели и глупости .
Въртенето на болта на китайския регулатор на горивото ли е настройката ?!
Аз бих могъл да ти кажа как да я настроиш за да работи и върви като кола , но нали все много знаете и можете да направите нещата за 2лв. не като ония за 2000+
Айде успех



9.715@249.48km/h 1.71-60ft
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
Re: м10 турбо
колата е готова колеги.Работи като по часовник и на място и в движение.Надува до 0,4 но сега ще затворя още малко гейта за да пробвам как ще е сместа. Ще ви кажа другата седмица че тогава съм по свободен и ще се позанимавам 

Re: м10 турбо
Здравейте колеги дълго не съм писал ама не остава време напоследък. Разбрах защо колата не палеше,петата дюза пикаеше и пълнеше всичко с бензин и давеше мотора. Откачих я и всичко се оправи. Сега колата ще претърпи леки промени по двигатля с по широки тръби и смяна на кулера за по бързо превъртане на въздуха,по къси снадки и пътища, както и нова генерация на 63 мм. Ще кача снимки скоро след като всичко започне да се случва. Успех на всички 

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: м10 турбо
Дай някое видео да видим как работи, ускорение и тн 

Re: м10 турбо
в момента нямам снимки и клипчета а мотора е разглобен
леко полеко ще качвам по някоя снимчица а после и клип като приключа 


17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани