Спирачни систем: Барабанна срещу дискова (дискусия)
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
47 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
Спирачни систем: Барабанна срещу дискова (дискусия)
Въпроса за спирачките го подхванах, защото някой бе казал "316 или 318 може спокойно да се кара със 170) и аз попитах а КОЛКО ЛИ ВРЕМЕ ЩЕ МУ ТРЯБВА ДА СПРЕ от 170 до 0 (екстремно) и сега някой ще каже, (че за какво ми е да спирам екстемно) ЕМИ КАТО СЕ НАЛОЖИ, и смятам, че барабаните са прегрели и плътните дискове още преди да си помислиш да спреш
или греша?

- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Turbo-Lag написа:Въпроса за спирачките го подхванах, защото някой бе казал "316 или 318 може спокойно да се кара със 170) и аз попитах а КОЛКО ЛИ ВРЕМЕ ЩЕ МУ ТРЯБВА ДА СПРЕ от 170 до 0 (екстремно) и сега някой ще каже, (че за какво ми е да спирам екстемно) ЕМИ КАТО СЕ НАЛОЖИ, и смятам, че барабаните са прегрели и плътните дискове още преди да си помислиш да спрешили греша?
тук не съм склонен да се съглася - fading при спирачна система на БМв можеш да усетиш с много зор (аз досега не съм успял

Широкоразпространена заблуда е, че барабаните спират по-зле от дисковете, дори напротив - студени те имат по-голямо КПД, да не говорим, че повечето големи машини са с челюстно-барабанни спирачни механизми, не с дискове. Проблемът е при продължително спиране, когато барабаните не могатда отведат така добре топлината поради затворения си контур, както дисковете.
Не искам да излезе така, че съм защитник на барабаните - и аз не ги харесвам, но не са чак толкова зле и едва ли не кола, екипирана с барабани отзад вече не спира.
Защото от целия форум познавам точно двама души, които са стигнали до лимита на спирачната си система с барабани отзад, другите просто не си натоварват спирачната система така, че да си проличи разликата, затова мисля, че това не е съществен момент в сравненението.
Освен това явно съм останал с погрешното впечатление, че темата е за разликите в 4 и 6 цилиндровите двигатели, защото това, което обсъждате на втората страница са разлките в изпълненията - тук като се абстрахираме от двигателите и техните качества, естествено е шестцилиндровите модлеи да водят -повечето екстри, за които се доплаща при 4-цилиндровите те си носят фабрично, но не мисля, че там беше идеята (която е по-скоро маркетинг, отколкото техническа).
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Ати го обясни много добре
за лимита съм го стигал веднъж само. 4 човека в колата общо, спускане, но на пълна газ колкото може, почти само на 2ра, колата нямаше въздуховоди за охлаждане на спирачките. преди един 90 гр. завой просто педала омекна, усещането е че се почувствах доста безпомощен
, но историята не е за тука ...

за лимита съм го стигал веднъж само. 4 човека в колата общо, спускане, но на пълна газ колкото може, почти само на 2ра, колата нямаше въздуховоди за охлаждане на спирачките. преди един 90 гр. завой просто педала омекна, усещането е че се почувствах доста безпомощен

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Аз в момента съм само на предни дискове и кво да кажа - малко да понатисна и свирят гумите
Определено бих си взел Е30 с ABS! Абсолютно подрепям дисковете и ABS-a, но за каквото има пари - такова.

BMW only!
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Ати в голяма грешка си
Не ме карай да вадя дебелите книги да сканирам и да пускат тук да видите за кпд-то на барабанните и дисковите спирачки
Прав си че при студени барабан и диск барабана е с по голям коефициент на триене... НО това е само до първото спиране!!!!
Не мога да си спомня точно на изуст цифрите но знам че разликата при нормално каране, говориме не за екстремно ами нормално, в коефициента на полезно действие м/у барабан и диск е някъде около 30% в полза на дисковата спирачка!
Ти замислял ли си се от тея полуокръжности на челюстите каква част контактува със барабана
Да не си мислиш че спирачното усилие е еднакво в цялата челюст
Това е широка заблуда
Просто най-силно е спирачното усилие там където е цилиндърчето
надолу към шарнирното окачване работата отива на много зле
Докато при диск-а може да има около 3 пъти по-малка контактна площ но се използва цялата и то пълноценно каот се има предвид че и температурата на диска и феродото е доста по ниска и от там и коефициента на триене е по-голям
не знам ти за кой двама от форума говориш който си стигат лимита.... аз лично всеки ден ми се случва поне веднъж педала да ми се "втвърди" а да ти кажа честно не съм само аз
Ако се разтърсите с търсачката на форума ще намерите тема в която ЛудияГСМ беше писал за разликата след смяната на барабани с дискове отзад и там имаше доста хора който бяха отговорили
Нещата не ги измислям аз ... няма тепърва да откриваме топлата вода
Просто цитирам информация събрана от места и хора който са доста по-напред с материяла и ако чуят какви ги приказвате ще си скъсат дипломите
Та просто нямам сега търпение да извадя дебелите книги и да покажа за какво говориме, да облечеме приказките с факти
Най-простото - замислете се има ли нов автомобил с барабани
Ако бяха надеждни щяха ли да позволят съвременните технологий, изисквания и строги норми "изхвърлянето" на така познатия ни БАРАБАН
Да не изкривяваме и тая тема... ако искате мога да разделя и да пусна нова дискусия за спирачките и тогава вече ще трябва да извадя учебниците по АТ
Винаги!!!! Казвате и се разбираме... праиме 2 спирания от 160 км/ч да видиме кво ще стане с барабана на второто
Просто ще спират само предните гуми 


Прав си че при студени барабан и диск барабана е с по голям коефициент на триене... НО това е само до първото спиране!!!!
Не мога да си спомня точно на изуст цифрите но знам че разликата при нормално каране, говориме не за екстремно ами нормално, в коефициента на полезно действие м/у барабан и диск е някъде около 30% в полза на дисковата спирачка!
Ти замислял ли си се от тея полуокръжности на челюстите каква част контактува със барабана






Докато при диск-а може да има около 3 пъти по-малка контактна площ но се използва цялата и то пълноценно каот се има предвид че и температурата на диска и феродото е доста по ниска и от там и коефициента на триене е по-голям

не знам ти за кой двама от форума говориш който си стигат лимита.... аз лично всеки ден ми се случва поне веднъж педала да ми се "втвърди" а да ти кажа честно не съм само аз

Ако се разтърсите с търсачката на форума ще намерите тема в която ЛудияГСМ беше писал за разликата след смяната на барабани с дискове отзад и там имаше доста хора който бяха отговорили

Нещата не ги измислям аз ... няма тепърва да откриваме топлата вода

Просто цитирам информация събрана от места и хора който са доста по-напред с материяла и ако чуят какви ги приказвате ще си скъсат дипломите

Та просто нямам сега търпение да извадя дебелите книги и да покажа за какво говориме, да облечеме приказките с факти

Най-простото - замислете се има ли нов автомобил с барабани

Ако бяха надеждни щяха ли да позволят съвременните технологий, изисквания и строги норми "изхвърлянето" на така познатия ни БАРАБАН

Да не изкривяваме и тая тема... ако искате мога да разделя и да пусна нова дискусия за спирачките и тогава вече ще трябва да извадя учебниците по АТ

///M Power написа:...винаги можем да направим един тест за спиране на бояна...
Винаги!!!! Казвате и се разбираме... праиме 2 спирания от 160 км/ч да видиме кво ще стане с барабана на второто



Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Lok-Tar!
Първо искам да кажа, че по-горе споменатите данни от мен са за е36(както съм и написал в предишния пост). Наистина Turbo прав си има разлика от ~25 коня с е30, което е моя грешка.
Аз съм съгласен с ati и доколкото знам(без дебели книги) барабаните не са толкова зле и в някои случаи са по-добри от дисковете. Все пак както казахте вие те не случайно са излезли от производство много отавна.
Другия проблем при тях, е че ABS, ASC и т.н. трудна работа да се подкара. Не невъзможна ама... абе нещо като ТУРБО компресор на двутаков двигател - възможно но адкси трудно за постигане.
Тук не бих се съгласил с теб... При такива обороти имаш проблеми с клапани, повдигачи, недостатачна скорост на бензиновата смес и т.н.
А по темата нека да си го кажем. Всеки би искал да кара шестак пък ако може и 3.5 литров да е, но реалността е друга и за това се карат по-малките двигатели.
То аз не бих отказал и един W12 амъъъъъ...
Първо искам да кажа, че по-горе споменатите данни от мен са за е36(както съм и написал в предишния пост). Наистина Turbo прав си има разлика от ~25 коня с е30, което е моя грешка.
Аз съм съгласен с ati и доколкото знам(без дебели книги) барабаните не са толкова зле и в някои случаи са по-добри от дисковете. Все пак както казахте вие те не случайно са излезли от производство много отавна.
Другия проблем при тях, е че ABS, ASC и т.н. трудна работа да се подкара. Не невъзможна ама... абе нещо като ТУРБО компресор на двутаков двигател - възможно но адкси трудно за постигане.
logout написа:То е ясно, че за да можеш от малък мотор да извадиш коне, ти трябват обороти (вижте формулите - 2,4 мотор без турбо, ама 700 коня и обороти, достигащи 20000).
Тук не бих се съгласил с теб... При такива обороти имаш проблеми с клапани, повдигачи, недостатачна скорост на бензиновата смес и т.н.
А по темата нека да си го кажем. Всеки би искал да кара шестак пък ако може и 3.5 литров да е, но реалността е друга и за това се карат по-малките двигатели.
То аз не бих отказал и един W12 амъъъъъ...

Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
///M Power написа: все пак 4 цил. са с по 100-тина кг. по леки и от там не се нуждаят от по силни спирачки ........винаги можем да направим един тест за спиране на бояна...
Батка от къде се взеха тези 100 кг? и какво са те за 1 кола ? 1 човек до теб ? М40Б18 тежи 132кг, а М20 тежи 175 (аз 100 кг разлика не виждам) ? ? ? или има и нещо друго по различно? Относно теста съгласен съм, но се опасявам, че ще стигна 160 км/ч малко по бързо отколкото ще спра после




- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Дилян Пенчев написа:Ати в голяма грешка сиНе ме карай да вадя дебелите книги да сканирам и да пускат тук да видите за кпд-то на барабанните и дисковите спирачки
![]()
Прав си че при студени барабан и диск барабана е с по голям коефициент на триене... НО това е само до първото спиране!!!!
ati написа:Широкоразпространена заблуда е, че барабаните спират по-зле от дисковете, дори напротив - студени те имат по-голямо КПД,
Дилян Пенчев написа: Не мога да си спомня точно на изуст цифрите но знам че разликата при нормално каране, говориме не за екстремно ами нормално, в коефициента на полезно действие м/у барабан и диск е някъде около 30% в полза на дисковата спирачка!
Дилян Пенчев написа: Ти замислял ли си се от тея полуокръжности на челюстите каква част контактува със барабанаДа не си мислиш че спирачното усилие е еднакво в цялата челюст
Това е широка заблуда
![]()
Просто най-силно е спирачното усилие там където е цилиндърчето
надолу към шарнирното окачване работата отива на много зле
![]()
Докато при диск-а може да има около 3 пъти по-малка контактна площ но се използва цялата и то пълноценно каот се има предвид че и температурата на диска и феродото е доста по ниска и от там и коефициента на триене е по-голям![]()
ati написа:Проблемът е при продължително спиране, когато барабаните не могатда отведат така добре топлината поради затворения си контур, както дисковете.
Дилян Пенчев написа: не знам ти за кой двама от форума говориш който си стигат лимита.... аз лично всеки ден ми се случва поне веднъж педала да ми се "втвърди" а да ти кажа честно не съм само аз![]()
Ако се разтърсите с търсачката на форума ще намерите тема в която ЛудияГСМ беше писал за разликата след смяната на барабани с дискове отзад и там имаше доста хора който бяха отговорили![]()
Нещата не ги измислям аз ... няма тепърва да откриваме топлата вода![]()
Просто цитирам информация събрана от места и хора който са доста по-напред с материяла и ако чуят какви ги приказвате ще си скъсат дипломите![]()
Та просто нямам сега търпение да извадя дебелите книги и да покажа за какво говориме, да облечеме приказките с факти![]()
Най-простото - замислете се има ли нов автомобил с барабани![]()
Ако бяха надеждни щяха ли да позволят съвременните технологий, изисквания и строги норми "изхвърлянето" на така познатия ни БАРАБАН![]()
Да не изкривяваме и тая тема... ако искате мога да разделя и да пусна нова дискусия за спирачките и тогава вече ще трябва да извадя учебниците по АТ
ati написа:Не искам да излезе така, че съм защитник на барабаните - и аз не ги харесвам, но не са чак толкова зле и едва ли не кола, екипирана с барабани отзад вече не спира.
Нарочно се цитирах, защото в горния си пост съм написал това, кеото ми написа ти и не можах да разбера къде е разликата в гледните ни точки

Обясних всичко нагледно, защото ми е много смешно някой като види кола с барабан и да изкрещи - е тая не спира....при положение, че пак повтарям - от цял форум с няколко хилдяи потребителя има само двама, които са ми известни, които са стигнали до лимита на барабаните си (ето още един - Steen), трима са. Останалата част ака или иначе не стига то този лимит, така че какво е значението с какво спират отзад. Просто съм против крайните оценки - барабан въобще не спира, с него, без него, все тая......
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
amd написа:Определено бих си взел Е30 с ABS! Абсолютно подрепям дисковете и ABS-a
Според мен грешиш за АБС-а мисля, че ако можеш да спираш без него би спрял по добре


- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
хм, мисля че бъркаш все пак АБС-а не е 1но канален. на старите знам че е 3 което е досатъчно (предни две и заден мост). а новите ясно...
п.с. но на сух асфалт и аз мисля че АБС-а е излишен.
п.с. но на сух асфалт и аз мисля че АБС-а е излишен.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
[steeN] написа:хм, мисля че бъркаш все пак АБС-а не е 1но канален. на старите знам че е 3 което е досатъчно (предни две и заден мост). а новите ясно...

След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
[steeN] написа:хм, мисля че бъркаш все пак АБС-а не е 1но канален. на старите знам че е 3 което е досатъчно (предни две и заден мост). а новите ясно...
п.с. но на сух асфалт и аз мисля че АБС-а е излишен.
Аз казвам какво се получава като карам, ефекта е мн неприятен! Едната кола е Е36 там колко канален е? Ташак пълен е като се вклучи на мокро иначе от към спирачки е желязна(отпред и отзад е с чисто нови дискове и накладки за по 130 леа отпред и 100 отзад, да не се объркаме нещо със вдълбаните дискове и опечените накладки. Другата кола е 2002г тойота корола там хептен зле стаа, кат се вклучи по добре слизай

- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Lok-Tar!
Е бате тука вече глупости говориш. Бях ти написал 2 страници отговор ама го изстрих щото не ми се почва тема за ABS която е 100%
:OT::OT:
Аре са дисковете са готини и за това ги слагат, пък ABS-а е мноо гаден и за това навсякъде го слагат.
Ако това ти е проблема може да го изключиш.
Плз не дейте с тоя оффтопик щото може да се изпишат много много пиксели, а не е това темата...
:OT::OT::OT::OT::OT::OT:
Е бате тука вече глупости говориш. Бях ти написал 2 страници отговор ама го изстрих щото не ми се почва тема за ABS която е 100%

Аре са дисковете са готини и за това ги слагат, пък ABS-а е мноо гаден и за това навсякъде го слагат.
Ако това ти е проблема може да го изключиш.
Плз не дейте с тоя оффтопик щото може да се изпишат много много пиксели, а не е това темата...


Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Само две неща ще кажа и мисля че няма какво повече да добавя:
1. Карайте си без АБС щото е по хубаво, надеждно и в рискови ситуаций е по сигурно
2. Когато покарате кола с читави спирачки дискови и АБС и ви се случи така че да попаднете в 10-тина рискови ситуаций и после се качите на кола без АБС и попаднете в аналогичните рискови ситуаций пак напишете мнението си тук, темата ще седи отключена... ако случайно е заключена пишете на някой от модераторите да я отключи
1. Карайте си без АБС щото е по хубаво, надеждно и в рискови ситуаций е по сигурно
2. Когато покарате кола с читави спирачки дискови и АБС и ви се случи така че да попаднете в 10-тина рискови ситуаций и после се качите на кола без АБС и попаднете в аналогичните рискови ситуаций пак напишете мнението си тук, темата ще седи отключена... ако случайно е заключена пишете на някой от модераторите да я отключи


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
KickingKing написа:Е бате тука вече глупости говориш. Бях ти написал 2 страници отговор ама го изстрих щото не ми се почва тема за ABS която е 100%
Аре са дисковете са готини и за това ги слагат, пък ABS-а е мноо гаден и за това навсякъде го слагат.
Ако това ти е проблема може да го изключиш.
Винаги съм се чудел защо аджаба на състезателните коли им блократ гумите и у Ф1 като съм гледал на някой завой като спира и само 1-то колело му блокира и пропушва и по ралита и насам натам? Сигурно те не знаят че е хубаво с АБС и затова нямат



47 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани