M10 с L-Jet не държи празен ход при студен двигател?

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

M10 с L-Jet не държи празен ход при студен двигател?

Мнение от stenly » 22 Май 2006, 15:10

Колеги, моля знаещите да обяснят възможните причини, поради които:
М10 с L-Jetronic (и ламбда сонда ако има значение) когато биде запален студен, не държи празен ход ами гасне и глъхне?
Като позагрее проблемът изчезва.

(очакваме включване от IvanchoG :))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 22 Май 2006, 16:11

най-вероятно това е клапана за регулиране на празния ход :idea:
завит е на капака на клапаните лесно ще го познаеш. виж когато е студена колата извади маркучите и ако не е полуотворен значи е залепнал на затворено положение и затова колата гасне :idea: . когато колата е загряла трябва да е затворил... с времето биметалната пластинка се измята и залепва на някакво положение. може да се разглоби и да се пооправи, поне аз успях преди време, но не мога да си открия темата в която бях писал обяснения.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 22 Май 2006, 16:37

Загрях за какво става въпрос.
Видях и в Дару колко струва :mhihi: е** му мамата, дано го управя с мистър Пропър и пране в Ариел па ако ще и с накисване.

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 22 Май 2006, 16:49

не съм си помислял да купувам нещо ново от Дару за моята кола:) Там режат глави - ако не се оправи по-добре при някой моргаджия, макар, че всичките са 20-тина годишни и не е сигурно, че се намират читави. При мен си държи добри обороти, но като че ли колата е по-мудна докато е студена. Мисля, че е нормално, предвид богатата смес и черникавия пушек.
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 22 Май 2006, 18:19

stenly написа:Загрях за какво става въпрос.
Видях и в Дару колко струва :mhihi: е** му мамата, дано го управя с мистър Пропър и пране в Ариел па ако ще и с накисване.


според мен от почистване на тази част няма особен смисъл.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 22 Май 2006, 18:51

[steeN] написа:според мен от почистване на тази част няма особен смисъл.


Значи грешно съм те разбрал.
Какво може да й се направи?
Да се поразръчка малко ли?

Почетох по въпроса и пише че също така можело да е от:
1. coolant temp sensor
2. idle position switch

предполагам обаче ако беше второто щеше да гасне и на топъл двигател.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 22 Май 2006, 19:01

ако не работи idle position switch-a при движение на скорост без газ над ~1500 оборота разходомера няма да показва 0/100.
за темп сензора трябва да се измери.
но според мен е клапана. при мен проблема беше, че пластинката която отваря и затаваря клапана се беше изкривила и затова според мен с почистване е малко вероятно да се оправи.
нека и някой друг да даде мнение, но това е моя пряк опит ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 23 Май 2006, 8:56

[steeN] написа:ако не работи idle position switch-a при движение на скорост без газ над ~1500 оборота разходомера няма да показва 0/100.
за темп сензора трябва да се измери.
но според мен е клапана. при мен проблема беше, че пластинката която отваря и затаваря клапана се беше изкривила и затова според мен с почистване е малко вероятно да се оправи.
нека и някой друг да даде мнение, но това е моя пряк опит ;)


:yes:

Клапана е на 100% ! :)
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Re: M10 с L-Jet не държи празен ход при студен двигател?

Мнение от ivantchoG » 23 Май 2006, 15:22

stenly написа:...(очакваме включване от IvanchoG :))
Да, ама по тоя въпрос [steeN] беше пионера ;) . Най-вероятно има запушване по байпаса на дроселовата клапа (маркуч от "преди клапата" - клапан за "празен ход" - маркуч към "след клапата"). Като свалиш клапана можеш да видиш как е. Може да се е наслоила гмеж, или клапана да стои запушен. А, да - като взех колата, оборотите на празен ход играеха - 800-1000-700-900-500-700-300 и гасне. Ако държа газта леееееееко натисната - няма проблем. Пусна ли я - гасне.
Беше правен реглаж за работа на газ - врътнах малко винта за регулиране и оборотите заспаха. Ако този винт е много стегнат пак ще гасне.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Re: M10 с L-Jet не държи празен ход при студен двигател?

Мнение от stenly » 23 Май 2006, 15:27

ivantchoG написа:врътнах малко винта за регулиране и оборотите заспаха. Ако този винт е много стегнат пак ще гасне.


Къде е този винт и защо никой не ми спомена досега за него? :)

BTW отстрани на корпуса на 5-ия инжектор също има един глух винт, който със сигурност е за регулиране на нещо, но на какво?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 23 Май 2006, 17:34

точно той е.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 23 Май 2006, 17:36

мда, за този винт забравих наистина. малка подробност за него - оборотите трябва да се регулират на напълно загряла кола. в смисъл логично е, че ако клапана не работи и ги регулираш на студено като загрее ще ти държи високи обороти.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 23 Май 2006, 22:14

Аз да попитам нещо между другото, надявам се не е проблем. Забелязах, че като карам примерно с 2000 оборота на 4-та скорост и разходомера си стои на максимума - все едно работи на място - като отпусна газта пада надолу, мести се - явно работи, но неточно. ДАли самия разходомер не е много точен или има нещо неизрядно?
BMW only!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 4.12.2005
Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
Мечтае да кара: BMW 2002 tii

Мнение от mr_petroff » 23 Май 2006, 22:35

Има един термо датчик,който управлява 5-дюза,на БОШ е около 160 кинта,от морга съм го вземал за 10 лв.На датчика пише 12 градуса,8 секунди.Това е един вид термо ключ за студено палене.Мога да ти кажа как се проверява дали работи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 24 Май 2006, 2:12

mr_petroff, много точно си го написал - при температура под 12гр затваря веригата на инжектора за 8сек. А stenly пише "не държи празен ход ами гасне и глъхне?". Със сигурност мотора е работил повече от 8сек. Тоя датчик помага само за запалването, не за работата на мотора. После може да пречи. Това всъщност е идея. Ако не спира, сместа е богата, колата ще върви повече, а на празен ход се дави :roll:
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook