Проблем с паленето на М42

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Проблем с паленето на М42

Мнение от tontoni » 02 Мар 2013, 12:16

Здравейте. Двигателя е оригинален е30-ков М42б18. Смених свещите не се оправи. Премерих компресия почти 11 на 4-те цилиндъра!!! Свалих стъпковото моторче и го промих. Промих и някаква клапа след бензиновия филтър. Преди година бях сменил ТПС датчика. Проблемът е ,че когато тръгна да я паля, пали след 7-8 завъртане, а ако не я държа да върти и върна ключа и пак трагна да я паля пали на 2-ро завъртане. Прави го и на топъл мотор, но не винаги. Огледах гофрето около дебитомера изглежда добре. Моля помагаите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1849
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Проблем с паленето на М42

Мнение от Bexim » 02 Мар 2013, 15:53

След като запали - форсира ли се? Гасне ли? Или си работи, както трябва? :confused:

Аз имах едно време проблеми зимата - трудно палеше и после трябваше да държа педала на газта, иначе гаснеше.. При мен се давеше нещо, но пак трудно палеше..

Това, което аз научих за М42 - отново на е30 - всички маркучи под всмукатела трябва да са със скоби - всяка пукнатина или приток на нежелан въздух му развалят работата. Също така - изчистване на дросел и машинка празен ход, филтър - хубав. :bchug:

ПП и не на последно място, дай да я купувам :mrgreen:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Re: Проблем с паленето на М42

Мнение от tontoni » 03 Мар 2013, 0:56

Държи обороти но може би на слух леко ги мени. По оборотомер ги е заковала точно! Във високите работата на мотора е перфектна и се изрязва перфектно както студена така и топла. Карам с панелен спортен филтър за оригиналната кутия в добро състояние. Бях го прал и приятели ме съветваха да го напръскам с нещо мазно, аз не го направих. Според мен не е от това.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1849
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Проблем с паленето на М42

Мнение от Bexim » 03 Мар 2013, 12:30

Първо, задължително напръскай филтъра с това мазното - специално за спортни филтри има такава смазка. Иначе рискуваш да ти влезнат доста мръсотии в двг-то и да му съкратиш живота! :yes: Направи го при първа възможност. Също така филтъра се пере отново с оригинален препарат преди да го напръскаш, го изпери пак, за да не е събрал гадости...
Но едва ли трудното палене е от там. Друг съвет - разбира се - студена не я изрязвай, защото знам, че я пазиш :mhihi:

Друго, което сега ми хрумва - нещо по пътя на бензина да е.. В смисъл да не подава достатъчно.. Или мръсен горивен филтър (не съм сигурен дали може да е от него)..
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Re: Проблем с паленето на М42

Мнение от tontoni » 03 Мар 2013, 23:55

Бензиновия филтър го смених и промих след него едно като вакумче за допълнително гориво. Бая неща проверих...

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Re: Проблем с паленето на М42

Мнение от ge_a » 04 Мар 2013, 9:45

Това с клапанчето не е горивен филтър, а утайник. По така описаните от теб симптоми ще рече, че не държи налягане в горивната рейка, най вероятната причина за това е заминал горивен регулатор ;)
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 2.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30-ка на 17-ки
Мечтае да кара: на шефа колата

Re: Проблем с паленето на М42

Мнение от tontoni » 04 Мар 2013, 22:53

Колега може ли да ми поясниш къде се намира и как изглежда?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Проблем с паленето на М42

Мнение от Vasko_BP » 05 Мар 2013, 1:04

ge_a написа:Това с клапанчето не е горивен филтър, а утайник. По така описаните от теб симптоми ще рече, че не държи налягане в горивната рейка, най вероятната причина за това е заминал горивен регулатор ;)

Освен молбата на колегата за горивния регулатор, ще разясниш ли за какво служи този утайник, че винаги съм се чудел.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1120
Регистриран на: 4.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio

Re: Проблем с паленето на М42

Мнение от UBAH5 » 05 Мар 2013, 8:30

Изображение
Изображение
When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Re: Проблем с паленето на М42

Мнение от ge_a » 05 Мар 2013, 11:29

Как изглежда регулатора колегата е пуснал снимка, а ето и къде се намира:
Изображение

Основната функция та този утайник е да утаява бензиновите пари които се образуват в колектора и да ги връща обратно в резервоара, ама дали наистина има смисъл от него аз съм под дълбоко съмнение :dunno:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Проблем с паленето на М42

Мнение от zlatko_baretata » 05 Мар 2013, 12:24

Основната му функция е да осигури "дишането" на резервоара.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Проблем с паленето на М42

Мнение от Vasko_BP » 05 Мар 2013, 12:48

А има ли смисъл да се сменя? Не знам какво съдържа.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: Ихтиман/София
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 406 2.0T
Мечтае да кара: Е30ка в завършен вид
Детайли за колата: AE27835

Re: Проблем с паленето на М42

Мнение от djony » 07 Мар 2013, 14:10

ge_a написа:...Основната функция та този утайник е да утаява бензиновите пари които се образуват в колектора и да ги връща обратно в резервоара, ама дали наистина има смисъл от него аз съм под дълбоко съмнение :dunno:


До колкото съм запознат функцията му е точно обратната - за вентилация на резервоара и доизгаряне на бензиновите пари. Имам няколко такива излишни и ще жертвам едно в името на науката. Обещавам да кача и снимки. :P :ok:

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Re: Проблем с паленето на М42

Мнение от ge_a » 07 Мар 2013, 15:55

Ммммнн да подвел съм те, работи обратно и съдържа активен въглен е сега четох. Проверих няма го като резервна част за Е30 което ме навява на мисълта, че не се подменя ;)


Vasko_BP написа:А има ли смисъл да се сменя? Не знам какво съдържа.
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Проблем с паленето на М42

Мнение от Vasko_BP » 07 Мар 2013, 19:35

И аз се учудих, че не го намирам.
Изображение

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook