Съвети и МНЕНИЕ за бъдещ(?!?) собственик?!?
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Съвети и МНЕНИЕ за бъдещ(?!?) собственик?!?
Lok-Tar!
Предполагам, че има такива теми и се извинявам ако повтарям нещо за 349839403 път. Все пак ето каква ми е идеята:
Е30 винаги ми е харесвала, още като ехееееееее малак чвор аз обаче пораснах и вече вече съм голям(но още вярвам в дядо мраз!) и мога да си я позволя.
На дали има някой в този форум, който не иска нещо по-бързо, по-стабилно, по-лачено и т.н. и аз не правя изключение...
Фен съм на БМВ и на RWD, но въпреки, че имам представа за Е36(съседа имаше такова) знанията ми за Е30 са доста по-малко. Все пак се поразрових в интернет в БГ и нон-БГ сайтове и вече знам малко повече
Все пак е много по-добре да питам вас - знаещите и имащите. Както обичам да казвам по-добре да задаваш тъпи въпроси отколкото да правиш глупави грешки!
Най-важното, което ме интересува е какъв точно модел. Все още заплатата ми е малка(надявам се не за дълго) и бих искал разноските да са ми колкото може по-малко. Това го казвам във връзка, че много бих искал 325is или M3, но освен цената им те ще ми излязат скъпо и като застраховки(граждански, данък(ебааа застраховката)).
В момента съм се насочил към 318is, но четох една статия(която обаче е писана по времето на Е36) и в нея се казва нещо от сорта:
Е това ме кара да се замисля все пак 318is ли е най-добрия вариант за мен или 320i? На хартия са горе долу еднакви(говоря за 320 - jetronic) коне и въртящ момент, но при 318is пикът в второто е при 600 оборота по-късно(4600 мисля, че беше).
Моля да кажете какво мислите по следните въпроси:
1) Кой модел според вас е по-добрият. Защо? Какви са плюсовете му сравнение с другият!?
2) 318is е имал като опция шпер. На мен ми се иска да има, но при 320 не съм сигурен има ли опцията...
3) Който и модел да избера ако няма шпер колко струва закупуването и слагането му(приблизително)?
4) is модела не е ли по-добър от гледна точка на "спортно оборудване"... Все пак "s" е за спорт?!?
Друго не се сещам за сега, но ще се радвам да споделите каквито и да е мнения/размисли да имате по темата.
Благодаря ви предварително!
Предполагам, че има такива теми и се извинявам ако повтарям нещо за 349839403 път. Все пак ето каква ми е идеята:
Е30 винаги ми е харесвала, още като ехееееееее малак чвор аз обаче пораснах и вече вече съм голям(но още вярвам в дядо мраз!) и мога да си я позволя.
На дали има някой в този форум, който не иска нещо по-бързо, по-стабилно, по-лачено и т.н. и аз не правя изключение...
Фен съм на БМВ и на RWD, но въпреки, че имам представа за Е36(съседа имаше такова) знанията ми за Е30 са доста по-малко. Все пак се поразрових в интернет в БГ и нон-БГ сайтове и вече знам малко повече

Все пак е много по-добре да питам вас - знаещите и имащите. Както обичам да казвам по-добре да задаваш тъпи въпроси отколкото да правиш глупави грешки!
Най-важното, което ме интересува е какъв точно модел. Все още заплатата ми е малка(надявам се не за дълго) и бих искал разноските да са ми колкото може по-малко. Това го казвам във връзка, че много бих искал 325is или M3, но освен цената им те ще ми излязат скъпо и като застраховки(граждански, данък(ебааа застраховката)).
В момента съм се насочил към 318is, но четох една статия(която обаче е писана по времето на Е36) и в нея се казва нещо от сорта:
...истинското удоволствие от шофирането на BMW започва с 6 цилиндровите двигатели. Дори най-малкия двигател(320) доставя голямо удоволствие...
Е това ме кара да се замисля все пак 318is ли е най-добрия вариант за мен или 320i? На хартия са горе долу еднакви(говоря за 320 - jetronic) коне и въртящ момент, но при 318is пикът в второто е при 600 оборота по-късно(4600 мисля, че беше).
Моля да кажете какво мислите по следните въпроси:
1) Кой модел според вас е по-добрият. Защо? Какви са плюсовете му сравнение с другият!?
2) 318is е имал като опция шпер. На мен ми се иска да има, но при 320 не съм сигурен има ли опцията...
3) Който и модел да избера ако няма шпер колко струва закупуването и слагането му(приблизително)?
4) is модела не е ли по-добър от гледна точка на "спортно оборудване"... Все пак "s" е за спорт?!?
Друго не се сещам за сега, но ще се радвам да споделите каквито и да е мнения/размисли да имате по темата.
Благодаря ви предварително!

Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Определено 318 is за Е30.А и по-често са със шпер и рекаро салон.
Иначе и 320-та има опция шпер,а ако няма можеш да монтираш.Около
300 лв. вървят цените.
Иначе и 320-та има опция шпер,а ако няма можеш да монтираш.Около
300 лв. вървят цените.
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
318ис като че ли е оптималния вариант за поддръжка, вървеж, и харчене!
Търси ис-ка и се мятай... намират се читави!
Двигателя е 4 цилиндров и много добре се развърта от ниските обороти и е доста пъргав
а пък и на дълго си перка - не е за подценяване 
Търси ис-ка и се мятай... намират се читави!
Двигателя е 4 цилиндров и много добре се развърта от ниските обороти и е доста пъргав



Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Lok-Na-Rok!
Мерси за мненията. Радвам се, че съм се насочил на към хубаво
Сетих се какво съм забравил да питам...
1) Има ли нещо, за което трябва да глеадам? Нещо по-специално... място, части и т.н.
2) Как да разбера дали върви добре и дали работи добре. До сега не съм карал BMW(само 316 E46) и ще ми е малко трудно да придобия идея.
Вариант е да помоля съседа(вече говорих с него той е навит) той да я пробва, но след като е имал Е36 320 не мисля, че не е едно и също пък и мисля, че разбирам малко повече от него по техническата част на колите...
Мерси за мненията. Радвам се, че съм се насочил на към хубаво

Сетих се какво съм забравил да питам...
1) Има ли нещо, за което трябва да глеадам? Нещо по-специално... място, части и т.н.
2) Как да разбера дали върви добре и дали работи добре. До сега не съм карал BMW(само 316 E46) и ще ми е малко трудно да придобия идея.
Вариант е да помоля съседа(вече говорих с него той е навит) той да я пробва, но след като е имал Е36 320 не мисля, че не е едно и също пък и мисля, че разбирам малко повече от него по техническата част на колите...

Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
Дай и аз да изръся малко акъл в темата:
Ако ме изправят пред 2 току що слязли от конвейра Е30ки: едната 320i другата 318is и рекат: "Коя да ти подариме момчето ми, че много си ни симпатичен?" щях да взема is-ката без да се замислям. Имай предвид че в реалния живот, близо 15 години след като последните 320i и 318is са слези "от конвейра" нещата седят малко по-иначе, а именно:
1. Читави is-ки не се намират под път и над път и изглежда, че тях инфлацията не ги лови - трудно ще ти изпадне такава под 4000 лева да не казвам, че по-скоро им търсят по 4500 (ама това с сжанти, музика и т.н. ако са).
2. За съжаление читави 320i също трудно се намират, но като че държат малко по ниска цена.
3. Като нови е ясно, че is-ката е по-вървежна от най-малкия 6-ак, но равносметката след 15 години е - не можеш да смяташ, че всяка is-ка ще върви повече от всяка 320-ка - зависи от актуалното състояние на двата екземпляра към днешна дата.
4. Друг силен аргумент "ЗА" is-ките: макар и не всички да са със шпер, всички са с т.нар. "M-Техник" окачване, което (стига да не е порутено разбира се) е голям бонус - просто е с 2 класи над стандартното окачване на Е30, което е прекалено меко са по-екстремни изпълнения. Не че не се намират и 320-ки със заводско М-Техник окачване, но е рядко - по често се срещат такива със самоделно 'ъпгрейднато' окачване - демек свалени 2.5 до 3 см със по-ниски и твърди пружини, от което handling-a може и да им се доближава (или задминава) този на М-Техник-а, но комфорта си отива невъзвратимо.
5. Още един аргумент "ЗА" is-ките: при равни други условия ще харчи по-малко (може би не и на магистралата ако я напечеш със 180 с тоя къс диференциал
)
6. И най-накрая дългоочаквания аргумент "ЗА" 320-ката - като те изнерви нещо жената (ма ти май си още малък за тая "екстра") винаги може да кажеш "е**л съм му майката, аз отивам да си регулирам клапаните" и да регулираш ... цял следобед (че тва са 6 * 2 = 12 клапана, а и не е толко просто да се увериш че си на ГМТ на правилния цилиндър
)
Ако ме изправят пред 2 току що слязли от конвейра Е30ки: едната 320i другата 318is и рекат: "Коя да ти подариме момчето ми, че много си ни симпатичен?" щях да взема is-ката без да се замислям. Имай предвид че в реалния живот, близо 15 години след като последните 320i и 318is са слези "от конвейра" нещата седят малко по-иначе, а именно:
1. Читави is-ки не се намират под път и над път и изглежда, че тях инфлацията не ги лови - трудно ще ти изпадне такава под 4000 лева да не казвам, че по-скоро им търсят по 4500 (ама това с сжанти, музика и т.н. ако са).
2. За съжаление читави 320i също трудно се намират, но като че държат малко по ниска цена.
3. Като нови е ясно, че is-ката е по-вървежна от най-малкия 6-ак, но равносметката след 15 години е - не можеш да смяташ, че всяка is-ка ще върви повече от всяка 320-ка - зависи от актуалното състояние на двата екземпляра към днешна дата.
4. Друг силен аргумент "ЗА" is-ките: макар и не всички да са със шпер, всички са с т.нар. "M-Техник" окачване, което (стига да не е порутено разбира се) е голям бонус - просто е с 2 класи над стандартното окачване на Е30, което е прекалено меко са по-екстремни изпълнения. Не че не се намират и 320-ки със заводско М-Техник окачване, но е рядко - по често се срещат такива със самоделно 'ъпгрейднато' окачване - демек свалени 2.5 до 3 см със по-ниски и твърди пружини, от което handling-a може и да им се доближава (или задминава) този на М-Техник-а, но комфорта си отива невъзвратимо.
5. Още един аргумент "ЗА" is-ките: при равни други условия ще харчи по-малко (може би не и на магистралата ако я напечеш със 180 с тоя къс диференциал

6. И най-накрая дългоочаквания аргумент "ЗА" 320-ката - като те изнерви нещо жената (ма ти май си още малък за тая "екстра") винаги може да кажеш "е**л съм му майката, аз отивам да си регулирам клапаните" и да регулираш ... цял следобед (че тва са 6 * 2 = 12 клапана, а и не е толко просто да се увериш че си на ГМТ на правилния цилиндър

- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Lok-Tar!
stenly мерси за изчерпателния отговор.
Аз нещата ги виждам горе долу така. Понеже съм фен всичко да е ОК по колата(което не означава, че винаги е така:)) като/ако взема първите месеци ще се поизхарчат парички за смяна на течности(диф, скоростна, спирачна и т.н.) и ако има нужда(което най-вероятно някой "колега" от тук ще трябва да каже) ще се базика по двигагеля(от сорта смяна сегменти и прочее).
Далеч съм от мисълта, че ще намеря запазен екземпляр, но се надявам да е поне в добро здраве...
Ето някои неща относно това, което си писал:
4) има ли начин да позная дали е с оригиналното М-техник или е слагано по-нататак.
Лично аз съм адски против рязани пружини, пък хората май още имат тоя гаден навик
А и предпочитам М-техник-а 10000% пред това някой да си е слагал к'вото и да е/
5) Какво ще рече къс диференциал???
6) То май за лошите неща в живота възраста не играе роля
Понеже съм фен на колички с дистанционно и си имам 2 пробвах няколко пъти да си ги оправям като ме застигне злото(жените де)... Ма те са само с един цилиндър пък и по двигателя рядко барам, така че май си прав за това
Ще взема да си взема is пък в такива случай вместо да праим клапани ще се опитвам да закача още 2 цилиндъра 
stenly мерси за изчерпателния отговор.
Аз нещата ги виждам горе долу така. Понеже съм фен всичко да е ОК по колата(което не означава, че винаги е така:)) като/ако взема първите месеци ще се поизхарчат парички за смяна на течности(диф, скоростна, спирачна и т.н.) и ако има нужда(което най-вероятно някой "колега" от тук ще трябва да каже) ще се базика по двигагеля(от сорта смяна сегменти и прочее).
Далеч съм от мисълта, че ще намеря запазен екземпляр, но се надявам да е поне в добро здраве...
Ето някои неща относно това, което си писал:
4) има ли начин да позная дали е с оригиналното М-техник или е слагано по-нататак.
Лично аз съм адски против рязани пружини, пък хората май още имат тоя гаден навик

5) Какво ще рече къс диференциал???
6) То май за лошите неща в живота възраста не играе роля




Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
по добре ако питаш мене, 4-цилиндрова 320ска 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
KickingKing написа: и ако има нужда(което най-вероятно някой "колега" от тук ще трябва да каже) ще се базика по двигагеля(от сорта смяна сегменти и прочее).
Далеч съм от мисълта, че ще намеря запазен екземпляр, но се надявам да е поне в добро здраве...
ти по-добре не взимай екземпляр, който има нужда от "смяна на сегменти", че смяната на сегменти не струва колкото комплекта сегменти

И другото е, че "запазен" и "в добро здраве" в повечето случаи вървят ръка за ръка.
Ето някои неща относно това, което си писал:
KickingKing написа:4) има ли начин да позная дали е с оригиналното М-техник или е слагано по-нататак.
Лично аз съм адски против рязани пружини...
Сигурно има, но не е тривиален (или аз поне не го знам); Примерно по BMW part number на амортисьорите например, ако е още с оригиналните. Като цяло не е лесно.
Кой ти говори за рязани пружини - става въпрос за сменяне на оригиналните пружини с по-къси и твърди такива.
KickingKing написа:5) Какво ще рече къс диференциал???
При-is ките предавателното число на диференциала е 4.10, което за градски изпълнения тип "аз съм племеник на Фитипалди" е супер, но като се качиш на магистралата се оказва, че за да караш със "смешните" 120 км/ч трябва да си на 5-та с около 3100 оборота, а за 170 - на 4500 оборота (тука може да греша малко в сметките, щото са теоретични, но са принципно верни).
Paff написа:моето скромно мнение е да е 320и може да е най малкия шестак,но все пак е шестак
Братче, не виждам какво да ти отвърна освен да е в същия дух:
... написа:моето скромно мнение е че 318is може да е най малката винтилка, но все пак е винтилка
Никой не казва че М20В20 е лош мотор, само дето М42В18 е малко по ... потентен да кажеме.
- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Lok-Na-Rok!
Мммммм ми ремонта на мойта кола е около 500кинта. Аз хубаво не бих взел такава ама нали се сещаш колко ги разбирам(имам неква представа ама де а знам ще успея ли да го разбера... пък и се опитвам правя бартер :Р)
Мене това не ме плаши. Аз ще карам повечко в града, а по магистралата така или иначе не вдигам много... Карам с по 90-100 ^_^
Пък и на бащата колата сега като се замисля на 5та с 3500 е около 140 и не е кой знае какъв проблем. Както казах аз по магистралата не карам бързо и предпочитам скоростите да са по-къси или в тоя случай май трябва да кажа нещо за диференциала
stenly написа:ти по-добре не взимай екземпляр, който има нужда от "смяна на сегменти", че смяната на сегменти не струва колкото комплекта сегменти
И другото е, че "запазен" и "в добро здраве" в повечето случаи вървят ръка за ръка.
Мммммм ми ремонта на мойта кола е около 500кинта. Аз хубаво не бих взел такава ама нали се сещаш колко ги разбирам(имам неква представа ама де а знам ще успея ли да го разбера... пък и се опитвам правя бартер :Р)
stenly написа:При-is ките предавателното число на диференциала е 4.10, което за градски изпълнения тип "аз съм племеник на Фитипалди" е супер, но като се качиш на магистралата се оказва, че за да караш със "смешните" 120 км/ч трябва да си на 5-та с около 3100 оборота, а за 170 - на 4500 оборота (тука може да греша малко в сметките, щото са теоретични, но са принципно верни).
Мене това не ме плаши. Аз ще карам повечко в града, а по магистралата така или иначе не вдигам много... Карам с по 90-100 ^_^
Пък и на бащата колата сега като се замисля на 5та с 3500 е около 140 и не е кой знае какъв проблем. Както казах аз по магистралата не карам бързо и предпочитам скоростите да са по-къси или в тоя случай май трябва да кажа нещо за диференциала


Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Lok-Na-Rok!
Абе извънградско ще я направя 4х4(четири мангала ме бутат отзад) и нема проблеми...
Абе извънградско ще я направя 4х4(четири мангала ме бутат отзад) и нема проблеми...

Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани