Ел. мистерия E30 M20B20
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
Ел. мистерия E30 M20B20
Здравейте. Проблемът е следния:
Независимо от положението на копчето, при отварянето на вратите плафоните в купето не светваха. Иначе си работеха когато щракна копчето в една от двете посоки. На средното положение се изключваха и до колкото мисля, трябва тогава да светят на отворени врати. Колата е купе. Та... трябваше да чакам 30 минути в колата и реших през това време да разглобя този от шофьорската страна да видя. Понеже не разбирам нищо, размених по всякакви комбинации жичките и както очаквах, накрая стана КЪСО. И от тука идва мистерията- при късото съединение спря да работи радиото (оригинално Bavaria C exclusive) и съответно двата плафона. Изгорелият бушон не беше този на радиото (12,7.5А0), а 14 (7.5А), който не би трябвало да има нищо общо с радиото и плафоните - той е на десния къс. Освен плафоните и радиото спря да работи и лампата в жабката.
Та някой има ли идея - каква може да е причината, имали си това радио някакъв собствен бушон (в менюала не пише да има) и съответно - как да отстраня досадния проблем?
Много ще се радвам на помощ. Благодаря предварително.
Независимо от положението на копчето, при отварянето на вратите плафоните в купето не светваха. Иначе си работеха когато щракна копчето в една от двете посоки. На средното положение се изключваха и до колкото мисля, трябва тогава да светят на отворени врати. Колата е купе. Та... трябваше да чакам 30 минути в колата и реших през това време да разглобя този от шофьорската страна да видя. Понеже не разбирам нищо, размених по всякакви комбинации жичките и както очаквах, накрая стана КЪСО. И от тука идва мистерията- при късото съединение спря да работи радиото (оригинално Bavaria C exclusive) и съответно двата плафона. Изгорелият бушон не беше този на радиото (12,7.5А0), а 14 (7.5А), който не би трябвало да има нищо общо с радиото и плафоните - той е на десния къс. Освен плафоните и радиото спря да работи и лампата в жабката.
Та някой има ли идея - каква може да е причината, имали си това радио някакъв собствен бушон (в менюала не пише да има) и съответно - как да отстраня досадния проблем?
Много ще се радвам на помощ. Благодаря предварително.

- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
Re: Ел. мистерия E30 M20B20
първо си смени бушоните...и друг път недей да разменяш кабели по всякакви комбинации
а за плафоните,първо виж крушките дали са здрави,после си виж ключетата в колонките до пантите,че яко ръждясват и нагарят и не дават контакт,особено ся в мокрото,щом си изгърмял и щом плафона свети на другото положение значи има ток горе,търси проблема в ключетата,че яко торясват там

а за плафоните,първо виж крушките дали са здрави,после си виж ключетата в колонките до пантите,че яко ръждясват и нагарят и не дават контакт,особено ся в мокрото,щом си изгърмял и щом плафона свети на другото положение значи има ток горе,търси проблема в ключетата,че яко торясват там


Re: Ел. мистерия E30 M20B20
Не, плафона не свети при никакво положение в момента. Нито един от двата. Колоните нямат нищо общо, всичко спря при късото. Бушоните също всички са здрави, както бях описал подробно - всеки беше заменен и тестван. Сутринта видях, че лампата в жабката всъщност си свети, но пък часовника, който е на мястото на борда не работи. Знам какво ми работи по колата по принцип и какво не- при това късо тези неща, които изброявам спряха да работят. Та молбата ми е, ако някой наистина има подобна случка или някаква реална идея, тогава да пише. Благодаря пак.
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Ел. мистерия E30 M20B20
Извинявай че ти го казвам... потърси човек който разбира преди да са спрели още неща
трябва да имаш някаква представа какво правиш, ако се налага да проследиш схемите, да мериш, не само да ръгаш жици където падне 


Re: Ел. мистерия E30 M20B20
Аз ще се обърна към човек, разбира се. Не разчитам на мненията от форума да ми оправят проблема. Но всеки път като имам такъв, все пак се надявам, да има някакъв шанс, някой който НАИСТИНА има някаква идея от моя проблем, просто да ми помогне. Но се пише, просто да се напише нещо.
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Ел. мистерия E30 M20B20
Идеи много... но не сме врачки да ти кажем през форума
Отваряш схемата:
http://bmw.ctcms.net/BMW/E-Books/E30/Wiring%20Diagrams%20-%20E30%20(1983%20to%201992%203%20Series)/
вземеш мултицет (за 20-30лв има прилични за непрофесионална употреба) или дори пробна лампа и търсиш къде ти се губи напрежението. Друг начин няма. Ако не разбираш от схеми и мултицети викаш майстор.
Успех
На средното положение са изключени винаги, на едната страна са включени винаги, а на другата - когато е отворена вратата
На страница 95 http://bmw.ctcms.net/BMW/E-Books/E30/Wiring%20Diagrams%20-%20E30%20(1983%20to%201992%203%20Series)/e30_84.pdf
се вижда че трябва да имаш постоянен + на плафоните от предпазител 21, а ключетата дават масата (interior light timer нямаш, там ти е ключа на шофьорската).

Отваряш схемата:
http://bmw.ctcms.net/BMW/E-Books/E30/Wiring%20Diagrams%20-%20E30%20(1983%20to%201992%203%20Series)/
вземеш мултицет (за 20-30лв има прилични за непрофесионална употреба) или дори пробна лампа и търсиш къде ти се губи напрежението. Друг начин няма. Ако не разбираш от схеми и мултицети викаш майстор.
Успех

ISKAM_E30 написа:На средното положение се изключваха и до колкото мисля, трябва тогава да светят на отворени врати.
На средното положение са изключени винаги, на едната страна са включени винаги, а на другата - когато е отворена вратата

На страница 95 http://bmw.ctcms.net/BMW/E-Books/E30/Wiring%20Diagrams%20-%20E30%20(1983%20to%201992%203%20Series)/e30_84.pdf
се вижда че трябва да имаш постоянен + на плафоните от предпазител 21, а ключетата дават масата (interior light timer нямаш, там ти е ключа на шофьорската).
Re: Ел. мистерия E30 M20B20
M10 написа:Идеи много... но не сме врачки да ти кажем през форума![]()
Отваряш схемата:
http://bmw.ctcms.net/BMW/E-Books/E30/Wiring%20Diagrams%20-%20E30%20(1983%20to%201992%203%20Series)/
вземеш мултицет (за 20-30лв има прилични за непрофесионална употреба) или дори пробна лампа и търсиш къде ти се губи напрежението. Друг начин няма. Ако не разбираш от схеми и мултицети викаш майстор.
УспехISKAM_E30 написа:На средното положение се изключваха и до колкото мисля, трябва тогава да светят на отворени врати.
На средното положение са изключени винаги, на едната страна са включени винаги, а на другата - когато е отворена вратата
На страница 95 http://bmw.ctcms.net/BMW/E-Books/E30/Wiring%20Diagrams%20-%20E30%20(1983%20to%201992%203%20Series)/e30_84.pdf
се вижда че трябва да имаш постоянен + на плафоните от предпазител 21, а ключетата дават масата (interior light timer нямаш, там ти е ключа на шофьорската).
Благодарско много. И извинявайте за недочитането ми на предишните мнения. Ще разгледам всичко, но този път вече ще се обърна към човек, който има познания - няма да пипам сам. И от тук нататък преди да пипам ще питам

Re: Ел. мистерия E30 M20B20
Може да се заключва темата, ако решите, че сме я изчерпали. Проблемът не е установен все още, но ще се ходи при жичкаджия.
Данке шьон
Данке шьон
- E30
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: е30 318i touring
- Мечтае да кара: по пътища без дупки.
Re: Ел. мистерия E30 M20B20
В кой град се намира колата ?
Има хора, в които живее Бог.Има хора, в които живее дяволът.А има и хора, в които живеят само глисти.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани