Проект М10Б18 турбо

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 23.05.2007
Кара: Е30 ххх
Мечтае да кара: Supra 3.0 TT

Проект М10Б18 турбо

Мнение от BlackKettle » 11 Апр 2012, 13:47

Здравейте колеги,

Започвам нов проект по вечната вече 7 годишна изцяло изкърпена Е30ка. Допреди месец и нещо беше с М50Б25, но реших да премина към принудителното пълнене. Старият мотор ми седи все още в гаража и смятам да започна от него. Причината е че по документи колата си е с този мотор и не ми се занимава да взимам друг, да минавам технотестове да сменям документи и тн.

Какво можете да ми кажете за карантията на М10Б18? Някой правил ли е такъв проект? Какво ще трябва да преправя по мотора за да издържи до примерно 300 коня? Ясно ми е че стоковата карантия няма да издържи, затова питането ми е от какво да взема вал/биели/бутала? Как стоят нещата с главата при такъв надув?(говорим за понe 1.2bar-а надув)

Поздрави,
Светльо

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Проект М10Б18 турбо

Мнение от TukBaTa » 11 Апр 2012, 17:59

според мен конете са постижими :) но ще се налят доста пари в този мотор и не знам дали си заслужава въпреки, че и аз го обмислям :dummy:

1. вал от м10б20 (no replacement for displacement)

2. плоскочелни бутала за б20 (или ковани такива на някоя от фирмите тъй като не съм сигурен дали стоковите ще издържат налягането, но при добър тунинг и с тях няма да имаш проблем)

с твоята глава и тези бутала СС ще е около 8,1:1 до тук добре

3. о-ринг на блока + АРП шпилки за главата

4. дроселова клапа от каквото си харесаш, но поне 60+мм (в нета има изписано много за такава от м20, но там пак трябва да се насажда ТПС от нещо друго ... аз съм избрал от м50)

5. инжектори 500+сс за тези коне

6. изхвърляне на делкото и минаване на нещо електронно (msns, edis и т.н.)

7. едекватно управление за изброеното по горе аз бих заложил на Мега за такъв проект + широколентова сонда

8,9,10,11,12,13......ХХ огромно количество дреболийки, който трябва да си знаеш тръгнал по тоя път (маслени магистрали, охлаждане, шайба на коляновия вал, горивен регулатор, бобини, колектор, кулер, пътища, блоу оф, бууст контролер, най-важното турбина и много още)

ХХ+1. след всичко изброено по горе и почнеш да караш ще трябва да мислиш за съединител и още-по важното спирачки :)

успех с проекта :yes:

---------- едит 1 :banghead:

забравих: пълно обслужване на мотора - лагери, семеринги , гарнитури, сегменти, агренажен възел, маслена и водна помпа :roll:

---------- едит 2 :winky:

карай си емпиййсето :smoke:

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 23.05.2007
Кара: Е30 ххх
Мечтае да кара: Supra 3.0 TT

Re: Проект М10Б18 турбо

Мнение от BlackKettle » 12 Апр 2012, 9:44

Мерси за изчерпателният отговор колега!

Имам няколко питания..

Биелите и на м10б18 и на б20 ми излизат абсолютно същите.. диаметъра на буталата също ми излиза същият и за двата - 89,47мм.. на б20 ковани ли са че по-добре тях да ползвам?

Не е ли по-добре да си разредя главата с една метална гарнитура на примерно 1,5мм вместо да се занимавам да търся толкова рядък колянов вал? По мой сметки с 1,5мм от 9,0:1 би трябвало да разреди на 7,55:1 което би било напълно достатъчно мисля.

Идеята ми е ако мога да ползвам моята си карантия и да мина по-скоро с ремонтен комплект сегменти, шлайф глава и блок за изравняване, така че металната гарнитура да пасне идеално...

Имам притеснения относно главата дали ще издържи на надува и как ще се справят клапаните и пружините... ще трябва ли да преправям нещо по главата и ако да - какво?

Още също така нямам идея дали моята маслена помпа ще смогне на допълнителното налягане?

До към 300 коня доколкото четох ми вършат работа и към 440цц, но по-добре повече...

Гледах, че някои ползват датчика на разпределителния вал от М50Б25 с Мега Скуърт-а?

И коя Мега ще ми свърши работа? 1цата би трябвало, нали?

Поздрави,
Светльо


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: Проект М10Б18 турбо

Мнение от E30_M_Tech_ll » 12 Апр 2012, 10:02

да 1-цата ще ти свърши работа......
датчика става от който си искаш мотор стига да е с шайбата за него... като цяло е голяма занимавка да се турбинира м10.... общо взето при него най много работи се преправят за да стане и крайния резултат няма да е кой знае колко задоволителен... в смсиъл че с това м50б25 дето си в момента надуто 0,4 колата ще върви доста повече отколкото м10 на 1.0 бар да речем.... а пък за нарпавата ще е много по лесно... може да си го акраш със заводската степен на сгъстяване.. .всичктие датчици си ги има само си поръчваш една мега от валентино да ти я монтира направо в твоя комп закачаш буксата пускаш един вакум от колектора до компа и тва е.... вече си с мега.....
също така и при м10 няма лесен вариянт за колектор... а при м50-то ползваш от тдс с малки преправяния...
така че замисли се дали не е по добре да турбинираш м50-то на малко нлягане.. ще ти излезе доста по евтино и по лесно
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Проект М10Б18 турбо

Мнение от TukBaTa » 12 Апр 2012, 10:09

не не са ковани б20-ковите, по-здрави са пък и с по голямата кубатура по-лесно ще се изкарат конете как то написах по горе - no replacement for displacement

не не е по добре да се разреди мотора с метална гарнитура (не ми се обяснява защо)... б18 в е30 има два мотора единия(по-ранния) със СС 9,5:1 и втори (по-късния) със СС 8,2:1 :!:
на единия издаденото на буталото е 4,5мм на втория 1,5мм... аз лично съм виждал повече от вторите типове, та твоя ако е такъв няма нужда да се разрежда :winky:
ако пък си с другия или буталата на стругар или си намираш някой да ти подари от другите :bchug:

ремонта на двигателя си остава задължителен

с главата не би трябвало да имаш проблем ако не буташ лимитера на горе

маслената помпа ако е добре допълнителното масло е само за турбината, което е доста малко като цяло така, че не се притеснявай и за нея.

с този мотор и 440сс няма да можеш да стигнеш 300коня вярвай ми (при 3 бара на горивото) :nono:

датчика на коляновия вал ти е най-малкия проблем от какво да го вземеш става от почти всичко

всяка версия не мегата ще ти върши работа :yes:

300коня от 1,8 със сток карантия трудно ще изцедиш за дълго ... според мен тавана на този мотор е налягане около бар и коне около 220-240
б20-ковия вал не е чак пък толкова рядък 8) виж рядък е с14б23 :roll:
Последна промяна TukBaTa на 12 Апр 2012, 10:21, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Проект М10Б18 турбо

Мнение от TukBaTa » 12 Апр 2012, 10:13

E30_M_Tech_ll написа:също така и при м10 няма лесен вариянт за колектор... а при м50-то ползваш от тдс с малки преправяния...


че на оригиналния какво му е ... обръща се на обратно и се прави само един преход... но за тези коне който се цели колегата няма да е най-ефективен

и моя съвет все още е да си кара PVC-то

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 23.05.2007
Кара: Е30 ххх
Мечтае да кара: Supra 3.0 TT

Re: Проект М10Б18 турбо

Мнение от BlackKettle » 12 Апр 2012, 10:25

М50цата заминава в момента на части във форума... решил съм, че ще се прави м10ката..

Обясни моляте колега какъв е проблема с разреждането с метална гарнитура и ако е качествена защо не?

Моя мотор е от Декември 84та, така че явно по разредения е следващият..

Лимитера няма да се бута със сигурност нагоре, конете ще се гонят на 6000 оборота.

Като казваш, че 300 трудно ще изцедя със сток за по-дълго време, то какво да сменя от стока за да успея?

разрових из форума и няма много варианти за продажба на такъв вал... само един колега които се оплаква че в базата за струговане са му казали че е изкривен аксиално и го продава...

Поздрави,
Светльо

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 23.05.2007
Кара: Е30 ххх
Мечтае да кара: Supra 3.0 TT

Re: Проект М10Б18 турбо

Мнение от BlackKettle » 12 Апр 2012, 10:27

П.С. А не мен има кой да ми направи колектора, така че нямам притеснения относно това...

И какво ще рече да си карам PVC-то?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Проект М10Б18 турбо

Мнение от TukBaTa » 12 Апр 2012, 10:33

не е проблем да се разреди с метална гарнитура, но не е правилния начин...
да сигурно твоя мотор е с високата СС, просто както казах или буталата на при стругаря или някой да ти подари едни от другите... това за мен е най-лесния и добрия начин за разреждане :!: :!: :!:

страшно много неща ще ти трябват за изкараш 300коня от този мотор ... но като за начало ще са ковани бутала с подходящата форма и чинийка...


PVC - пластмаса... имам предвид пластмасовия мотор :winky:

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 23.05.2007
Кара: Е30 ххх
Мечтае да кара: Supra 3.0 TT

Re: Проект М10Б18 турбо

Мнение от BlackKettle » 12 Апр 2012, 11:14

Ако буталата отидат при стругаря колко трябва да се вземе от тях и какво да целя да получа?

Ще пусна една тема за такъв колянов вал, само ме е страх да не попадна на някои изкривен...

Намерих един от с14б23 в германия, но не ми се дават 700 евра за вал...

Иначе настоявах за металната гарнитура защото съм я намерил за 120лв от германия и ми се струваше по-лесният вариант..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Проект М10Б18 турбо

Мнение от TukBaTa » 12 Апр 2012, 11:30

трябва да се вземе по 3мм от челото на буталото за СС 8,2:1 (ако свалиш повече ще свалиш СС)

колко е дебела тая гарнитура където си я намерил? аз нямах предвид, да не ползваш метална гарнитура, а да не разреждаш с нея ... ако гарнитурата е 1,5мм и оригиналната е толкова...
взимай нея и я слагай ... а разреждането с буталата :winky:

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 23.05.2007
Кара: Е30 ххх
Мечтае да кара: Supra 3.0 TT

Re: Проект М10Б18 турбо

Мнение от BlackKettle » 12 Апр 2012, 12:06

Гарнитурата която гледам е специално за разреждане:

http://www.ebay.de/itm/BMW-E30-318i-M10 ... 276wt_1396

Оригиналната не е 1,5мм.

Как точно сметна, че след като сваля 3мм от буталата ще получа степен на сгъстяване от 9,5:1 на 8,2:1 защото при мен тази сметка не излиза?

Ето какво смятам:

-Диаметъра на буталото е 89мм, хода 71мм -> точният обем на едно бутало е 8,9^2*pi/4 = 62кв.см. * 7,1см = 441,7куб.см.
-Ако СС=9,5:1 -> горивната камера има обем 441,7/9,5 = 46,5куб.см.
-Ако сега смъкнем 3мм от буталата, този обем ще иде към горивната камера. Тука само ми се губи колко точно са големи леглата за клапаните защото нямам буталата пред мен да ги измеря с една спринцовка, но при чисти 3мм -> 62кв.см. * 3мм = 18,6куб.см * 0,80(ако предположим, че леглата на клапаните заемат към 20% от тоя обем) = 14,9куб.см.
-> горивната камера вече е с обем 46,5 + 14,9 = 61,4 куб.см! -> СС = 441,7/61,4 = 7,2:1....

Къде бъркам? За да излезе 8,2:1 трябва да предположим, че леглата на клапаните заемат не 20% ами 60% от тоя обем свален с 3те мм... тогава излиза 8,2:1..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Проект М10Б18 турбо

Мнение от TukBaTa » 12 Апр 2012, 12:55

оригиналната гарнитура след като се стегне е 1,5мм :winky:

бъркаш в това, че дори не си виждал бутала за м10 :ranting: ... даже и на снимка не си си направил труда да ги намериш, а чакаш някой да ти обясни точно и ясно как стоят нещата :nono:

ето схема на буталото:

Изображение

сам виждаш, че буталото е изпъкнало и в него няма никакви легла за клапаните, самото чело е много по-малко от площта, която смяташ ти :!: :!: :!:
вземи думите ми като чиста монета и не се занимавай да ги проверяваш... ако само се свалят 3мм от челото на буталото СС ще е 8,2:1 (просто нямам време да ти го доказвам в момента ... пък и мисля, че вече го написах в по горните постове). това не е нещо което предполагам, а го знам!

ето и няколко снимки да видиш буталата:(тези са 2 от типовете за б20, но става ясно за какво говоря) :smoke:

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 23.05.2007
Кара: Е30 ххх
Мечтае да кара: Supra 3.0 TT

Re: Проект М10Б18 турбо

Мнение от BlackKettle » 12 Апр 2012, 13:20

Потърсих снимки да ги видя как изглеждат но така и не успях да намеря колега... Щом изглеждат по тоя начин разбирам защо 3мм смъкване ще разреди мотора на 8,2:1..

Ако струговам буталата ще имам ли нужда отново от колянов вал от м10б20 или тогава той отпада?

Има ли смисъл да търся олекотени биели или да олекотя моите или съвсем няма да издържат?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Проект М10Б18 турбо

Мнение от TukBaTa » 12 Апр 2012, 13:22

ако ще търсиш вал, ще ти трябват и бутала за б20-ка

ако струговаш твоите ще трябва да си ползваш и твоя вал но тогава си оставаш с 1800сс.

лично аз биелите не бих ги пипал ...

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook