предавателно число на диф?
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- dopestar
- ентусиаст
-
- Мнения: 1040
- Регистриран на: 6.07.2005
- Местоположение: East side
- Пол: Мъж
- Кара: 316
предавателно число на диф?
може ли някой да ми каже какво е, жокер за който се сещам е че на 5та скорост при 3хил оборота колата се движи с 130км/ч, 


- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
- dopestar
- ентусиаст
-
- Мнения: 1040
- Регистриран на: 6.07.2005
- Местоположение: East side
- Пол: Мъж
- Кара: 316
- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Ами аз бях с 2.89 и на 4-та на 3000 оборота скоростомера показваше 150км/ч
Кофтито е, че набирах с календара
Сега съм с 4.10 - на 3-та си пали гумите, но пък извън града е голям ръждив ужас - 3000оборота ->92км/ч
Мен, ако питаш 3.64 е най-читавия диф за кола до 150кс....



- dopestar
- ентусиаст
-
- Мнения: 1040
- Регистриран на: 6.07.2005
- Местоположение: East side
- Пол: Мъж
- Кара: 316
е да ама мойта е 102, и си пали гумите само ако играе и спирачката, къф диф ше препоръчаш за повече дрифт, ама да не е 3000оборота с 90км де

- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
viper написа: Сега съм с 4.10 - на 3-та си пали гумите




С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Абе на различните двигатели по различен начин ходят диференциалите
На мойта кола съм карал с 4,27; 3,64; 3,46
След като я ъпгрейднах (на 2,3) с 4,27 диф-а беше като самолет много яко ускорява и е супер еластична...
Сложих 3,46 диф... като тролейбус бях
на 3-та правех 160, на 4-та 210 някъде а на пета при 240 км/ч е на 6000 оборота
(на крик разбира се
). А на 160 км/ч си някъде с малко под 4000 оборота
Икономията е велика и извън града е супер щото като ръгнеш една трета и изпреварваш без край
Но градско е истински ужас
После сложиш 3,64 и за тоя двигател го носи добре
Градско е по тромавичка но не е болка за умиране щото си някъде близо до златната среда
извънградско добре се жули не са много дълги предавките
на 3-та не си спомням точно колко правя ама на 4-та е малко преди 200 и петата е зла... на 230 км/ч съм с 6000 оборота
единствения по-голям недостатък на тоя диференциал са дрифответе
Идва малко дългичък и на сухо време е трудно щото хем първата ти е къса хем втората е дълга (поне за мен щото не умея да правя безопасен дрифт с повече от 50-60 км/ч) А с 4,27 диф-а на втора си праиш дрифт където си искаш и както си искаш
Разбира се това се получава така щото POWER-a е малко
на М20-ката и трябват обороти
Аз за това се опитвам от сума време да си реставрирам единия 4,27 шпер за да мога да си го качвам за лятото когато се правят яко изпълнения
А 3,64-ката ще си я монтирам като ще пътувам извънградско
Че с 4,27 диф на 120 съм с 3600-3800 (не помня точно колко беше ама някъде там) оборота на пета
При 160 км/ч си почти на 5000 оборота и главата ти бръмва
Разхода е минимум 10 л/100 км извън градско и макс скоростт-а е 210 км/ч на пета предавка с 6500 оборота
Ама ги дигаш за секунди
П.С. Зависи къде най-често шофираш, ако е градско ти трябва определено диференциал с по-голямо предавателно число за да не си намразиш колата
Ако шофираш повече извънградско ти трябва с по-малко предавателно число пак по същата причина
Също зависи и дали си 1,6 или 2,5
2,5 няма да има проблем да ходи с 3,46...3,25 докато 1,6 ако му сложиш 3,25 може и да не може да качиш байра към Лозен

На мойта кола съм карал с 4,27; 3,64; 3,46
След като я ъпгрейднах (на 2,3) с 4,27 диф-а беше като самолет много яко ускорява и е супер еластична...
Сложих 3,46 диф... като тролейбус бях






После сложиш 3,64 и за тоя двигател го носи добре



единствения по-голям недостатък на тоя диференциал са дрифответе




Аз за това се опитвам от сума време да си реставрирам единия 4,27 шпер за да мога да си го качвам за лятото когато се правят яко изпълнения

А 3,64-ката ще си я монтирам като ще пътувам извънградско



При 160 км/ч си почти на 5000 оборота и главата ти бръмва



П.С. Зависи къде най-често шофираш, ако е градско ти трябва определено диференциал с по-голямо предавателно число за да не си намразиш колата


Също зависи и дали си 1,6 или 2,5

2,5 няма да има проблем да ходи с 3,46...3,25 докато 1,6 ако му сложиш 3,25 може и да не може да качиш байра към Лозен


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

viper написа:3.25
Вайпъре,
мислех, че си послъгал младежта, та направих една сметка, която само потвърди правотата ти

Ако беше с 3.25:
3000 оборота на коляновия вал, като ги прекараш през петата / 0,81
стават 3704 оборота на кардана, като ги прекараш през дифф /3.25
стават 1140 оборота в минута на гумите;
километража е разчетен за стандартни гуми, да речем 14"ки 185/65 с обиколка около 1.87м
1140 * 1.87 = 2132м/мин = 2.13 км/мин * 60мин/h = 128 км/h
това верно си е убийствен диф за 318-ка, ама хубавото му е че при достатъчно стръмно нанадолнище (и ако те тегли самолет) можеш да вдигнеш 260

- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Мале 3,25 на 318ка.. не ти завиждам
аз съм с 3,45 на м20б23 и хич не ми харесва, смятам че за мен оптималното е 3,91 или 4,10
Просто сега точно както казва Пенчев, 1ва не стига - къса идва, 2ра пък много дълга и доста бързо се развиват действията, мен страх ме хваща
и освен тва не стига пауъра на 2ра, пък за 3та кво да говорим
И за града е доста куцо, ни за 2ра ни за 3та, 1вата пък е доста дълга и така
с 2 думи не ме кефи само на дълъг път сякаш има някви преимущества, свързани с икономията и че поддържаш по-ниски обороти, ама аз лично бих се лишил от тях
но в крайна сметка всичко е въпрос на избор и компромис между ускорение и икономия/тишина в купето на дълъг път
аз съм с 3,45 на м20б23 и хич не ми харесва, смятам че за мен оптималното е 3,91 или 4,10
Просто сега точно както казва Пенчев, 1ва не стига - къса идва, 2ра пък много дълга и доста бързо се развиват действията, мен страх ме хваща

И за града е доста куцо, ни за 2ра ни за 3та, 1вата пък е доста дълга и така
с 2 думи не ме кефи само на дълъг път сякаш има някви преимущества, свързани с икономията и че поддържаш по-ниски обороти, ама аз лично бих се лишил от тях

но в крайна сметка всичко е въпрос на избор и компромис между ускорение и икономия/тишина в купето на дълъг път
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- tonkata
- 50" ракия тийм
-
- Мнения: 926
- Регистриран на: 27.03.2004
- Местоположение: LOZEN_Beach
- Кара: 330 d
а на мойта иска като е с 110 на 3к на 5та
къф и е дифа-4.10 или се бъркам
а допестар не беше ли на 120 на 3к последния път кат засичахме?
къф и е дифа-4.10 или се бъркам
а допестар не беше ли на 120 на 3к последния път кат засичахме?
tonkata написа:а на мойта иска като е с 110 на 3к на 5та
къф и е дифа-4.10 или се бъркам
а допестар не беше ли на 120 на 3к последния път кат засичахме?
Ако всичко беше точно - всмисъл че производителя се стреми скоростомера да е точен и обиколката на стандартната гума, за която производителя е целил скоростомера е 1.87м, то формулата щеше да е:
<предавателното число на дифа> =
416 / V
където V e скоростта показвана от скоростомера на 3000 оборота на 5 та.
Обаче 416/110 = 3.78, така че някъде ви лъжа

- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
По принцип аз ИС с друг диференциал освен 4.10 не знам (говориме за 318 ис...
) При нея не знам какво е предавателното число на петата предавка 



Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

Дилян Пенчев написа:По принцип аз ИС с друг диференциал освен 4.10 не знам (говориме за 318 ис...) При нея не знам какво е предавателното число на петата предавка
Аз доколкото знам:
1. 318is са излизали фабрично само с 4.10 (къде с шпер къде без) - какво са им слагали aftermarket е друг въпрос.
2. Почти всички 5-степенни скоростни кутии на Е30 са с 5-та 0.81
3. Единствените 5-степенни скоростни за Е30 с 5-та различна от 0.81 е спортния Getrag с обратната първа (не му знам номера), който е фабрично е слаган само на М3 и 320is, a технологично в възможно да бъде слаган и на М10. На него 5-тата му е директна (демек 1-ца)
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
имам една проста програмка на Excell дето можеш да си развиеш на теория как ще се държи автомобила като динамичен фактор, ускорение, максимална скорост, сила на колелата, и още куп неща да ти покаже като вкараш предавките, мощността на двигателя и главното предаване... само че не е много точна щото аз съм я правил и някой неща може да не излизат много точно... а и за да излезне всичко като хората трябва да се знае каква е челната площ на автомобила и каква е обтекаемостта
Обаче нямам свободно време да си поиграя щото са нужно поне няколко часа да стане всичко добре и да почнеш да си сменяш само стойностите на диф-а и да видиш как ще ти е ускорението и каква ще ти е максималната скорост
Като ускорението не го смята в секунди до еди колко си км/ч ами като м/сек^2 

Обаче нямам свободно време да си поиграя щото са нужно поне няколко часа да стане всичко добре и да почнеш да си сменяш само стойностите на диф-а и да видиш как ще ти е ускорението и каква ще ти е максималната скорост



Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани