предавателно число на диф?

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1040
Регистриран на: 6.07.2005
Местоположение: East side
Пол: Мъж
Кара: 316

предавателно число на диф?

Мнение от dopestar » 01 Фев 2006, 10:44

може ли някой да ми каже какво е, жокер за който се сещам е че на 5та скорост при 3хил оборота колата се движи с 130км/ч, :roll:
:)

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 01 Фев 2006, 10:48

3.25 :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1040
Регистриран на: 6.07.2005
Местоположение: East side
Пол: Мъж
Кара: 316

Мнение от dopestar » 01 Фев 2006, 10:52

10х, а какъв ще е ефекта ако сложа по малък и съответно по голям :)
:)

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 01 Фев 2006, 10:56

Ами аз бях с 2.89 и на 4-та на 3000 оборота скоростомера показваше 150км/ч :shock: Кофтито е, че набирах с календара :mhihi: Сега съм с 4.10 - на 3-та си пали гумите, но пък извън града е голям ръждив ужас - 3000оборота ->92км/ч :confused: Мен, ако питаш 3.64 е най-читавия диф за кола до 150кс....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1040
Регистриран на: 6.07.2005
Местоположение: East side
Пол: Мъж
Кара: 316

Мнение от dopestar » 01 Фев 2006, 11:04

е да ама мойта е 102, и си пали гумите само ако играе и спирачката, къф диф ше препоръчаш за повече дрифт, ама да не е 3000оборота с 90км де
:)

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 01 Фев 2006, 11:17

viper написа: Сега съм с 4.10 - на 3-та си пали гумите
:mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 01 Фев 2006, 11:41

Абе на различните двигатели по различен начин ходят диференциалите :mhihi:
На мойта кола съм карал с 4,27; 3,64; 3,46
След като я ъпгрейднах (на 2,3) с 4,27 диф-а беше като самолет много яко ускорява и е супер еластична...
Сложих 3,46 диф... като тролейбус бях :mhihi: на 3-та правех 160, на 4-та 210 някъде а на пета при 240 км/ч е на 6000 оборота :mhihi: (на крик разбира се :mhihi: ). А на 160 км/ч си някъде с малко под 4000 оборота :mhihi: Икономията е велика и извън града е супер щото като ръгнеш една трета и изпреварваш без край :mhihi: Но градско е истински ужас :roll:
После сложиш 3,64 и за тоя двигател го носи добре ;) Градско е по тромавичка но не е болка за умиране щото си някъде близо до златната среда :mhihi: извънградско добре се жули не са много дълги предавките :arrow: на 3-та не си спомням точно колко правя ама на 4-та е малко преди 200 и петата е зла... на 230 км/ч съм с 6000 оборота
единствения по-голям недостатък на тоя диференциал са дрифответе :roll: Идва малко дългичък и на сухо време е трудно щото хем първата ти е къса хем втората е дълга (поне за мен щото не умея да правя безопасен дрифт с повече от 50-60 км/ч) А с 4,27 диф-а на втора си праиш дрифт където си искаш и както си искаш :mhihi: Разбира се това се получава така щото POWER-a е малко :roll: на М20-ката и трябват обороти ;)

Аз за това се опитвам от сума време да си реставрирам единия 4,27 шпер за да мога да си го качвам за лятото когато се правят яко изпълнения :mhihi:
А 3,64-ката ще си я монтирам като ще пътувам извънградско :mhihi: Че с 4,27 диф на 120 съм с 3600-3800 (не помня точно колко беше ама някъде там) оборота на пета :shock: :mhihi:
При 160 км/ч си почти на 5000 оборота и главата ти бръмва :mhihi: Разхода е минимум 10 л/100 км извън градско и макс скоростт-а е 210 км/ч на пета предавка с 6500 оборота :mhihi: Ама ги дигаш за секунди :D

П.С. Зависи къде най-често шофираш, ако е градско ти трябва определено диференциал с по-голямо предавателно число за да не си намразиш колата :mhihi: Ако шофираш повече извънградско ти трябва с по-малко предавателно число пак по същата причина :mhihi:
Също зависи и дали си 1,6 или 2,5 ;)
2,5 няма да има проблем да ходи с 3,46...3,25 докато 1,6 ако му сложиш 3,25 може и да не може да качиш байра към Лозен :mhihi:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 01 Фев 2006, 15:18

viper написа:3.25 :roll:


Вайпъре,
мислех, че си послъгал младежта, та направих една сметка, която само потвърди правотата ти 8)
Ако беше с 3.25:
3000 оборота на коляновия вал, като ги прекараш през петата / 0,81
стават 3704 оборота на кардана, като ги прекараш през дифф /3.25
стават 1140 оборота в минута на гумите;
километража е разчетен за стандартни гуми, да речем 14"ки 185/65 с обиколка около 1.87м
1140 * 1.87 = 2132м/мин = 2.13 км/мин * 60мин/h = 128 км/h

това верно си е убийствен диф за 318-ка, ама хубавото му е че при достатъчно стръмно нанадолнище (и ако те тегли самолет) можеш да вдигнеш 260 :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 01 Фев 2006, 15:32

Мале 3,25 на 318ка.. не ти завиждам
аз съм с 3,45 на м20б23 и хич не ми харесва, смятам че за мен оптималното е 3,91 или 4,10
Просто сега точно както казва Пенчев, 1ва не стига - къса идва, 2ра пък много дълга и доста бързо се развиват действията, мен страх ме хваща :) и освен тва не стига пауъра на 2ра, пък за 3та кво да говорим
И за града е доста куцо, ни за 2ра ни за 3та, 1вата пък е доста дълга и така
с 2 думи не ме кефи само на дълъг път сякаш има някви преимущества, свързани с икономията и че поддържаш по-ниски обороти, ама аз лично бих се лишил от тях :)


но в крайна сметка всичко е въпрос на избор и компромис между ускорение и икономия/тишина в купето на дълъг път
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 01 Фев 2006, 15:41

b2 написа:аз съм с 3,45 на м20б23 и хич не ми харесва, смятам че за мен оптималното е 3,91 или 4,10


Извинявай, може би те бъркам с някой, ама ти не беше ли с шпер при това по-къс от 3.45?

50" ракия тийм
Аватар
Мнения: 926
Регистриран на: 27.03.2004
Местоположение: LOZEN_Beach
Кара: 330 d

Мнение от tonkata » 01 Фев 2006, 15:54

а на мойта иска като е с 110 на 3к на 5та
къф и е дифа-4.10 или се бъркам
а допестар не беше ли на 120 на 3к последния път кат засичахме?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 01 Фев 2006, 16:33

tonkata написа:а на мойта иска като е с 110 на 3к на 5та
къф и е дифа-4.10 или се бъркам
а допестар не беше ли на 120 на 3к последния път кат засичахме?


Ако всичко беше точно - всмисъл че производителя се стреми скоростомера да е точен и обиколката на стандартната гума, за която производителя е целил скоростомера е 1.87м, то формулата щеше да е:
<предавателното число на дифа> =
416 / V
където V e скоростта показвана от скоростомера на 3000 оборота на 5 та.
Обаче 416/110 = 3.78, така че някъде ви лъжа :mhihi: (или пък километража ти е верен за гуми с друга обиколка)

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 01 Фев 2006, 17:29

По принцип аз ИС с друг диференциал освен 4.10 не знам (говориме за 318 ис... :mhihi: ) При нея не знам какво е предавателното число на петата предавка ;)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 01 Фев 2006, 17:34

Дилян Пенчев написа:По принцип аз ИС с друг диференциал освен 4.10 не знам (говориме за 318 ис... :mhihi: ) При нея не знам какво е предавателното число на петата предавка ;)


Аз доколкото знам:
1. 318is са излизали фабрично само с 4.10 (къде с шпер къде без) - какво са им слагали aftermarket е друг въпрос.
2. Почти всички 5-степенни скоростни кутии на Е30 са с 5-та 0.81
3. Единствените 5-степенни скоростни за Е30 с 5-та различна от 0.81 е спортния Getrag с обратната първа (не му знам номера), който е фабрично е слаган само на М3 и 320is, a технологично в възможно да бъде слаган и на М10. На него 5-тата му е директна (демек 1-ца)

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 01 Фев 2006, 17:42

имам една проста програмка на Excell дето можеш да си развиеш на теория как ще се държи автомобила като динамичен фактор, ускорение, максимална скорост, сила на колелата, и още куп неща да ти покаже като вкараш предавките, мощността на двигателя и главното предаване... само че не е много точна щото аз съм я правил и някой неща може да не излизат много точно... а и за да излезне всичко като хората трябва да се знае каква е челната площ на автомобила и каква е обтекаемостта ;)
Обаче нямам свободно време да си поиграя щото са нужно поне няколко часа да стане всичко добре и да почнеш да си сменяш само стойностите на диф-а и да видиш как ще ти е ускорението и каква ще ти е максималната скорост ;) Като ускорението не го смята в секунди до еди колко си км/ч ами като м/сек^2 ;)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook