непостоянни обороти при празен ход

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

непостоянни обороти при празен ход

Мнение от b2 » 11 Май 2003, 11:23

та колата е 320i '88 троен стоп и при празен ход оборотите много играят. Знаете ли къде може да е проблема и дали изобщо е голям проблем и е опасно?
Аа и също от двигателя се чува леко тракане (като ромолене можеби?:) - продавача ме убеждава че трябвало само да се регулират клапаните. Шума наистина въобще не е силен но незнам. от какво друго може да е и скъпо ли е въпросното регулиране на клапаните
аа също и когато я запали не запали веднага а след около 2-3 секунди въртене :?: дали има някакъв проблем или защотото е била студена или нещо такова (сигурно греша)
Благодаря на всички предварително :)

властелинът на гумите
властелинът на гумите
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 20.08.2002
Местоположение: sofia

Мнение от danini » 11 Май 2003, 12:50

съвсем нормално е да завърти малко повече преди да запали. виж за шума от двигателя трябва да го чуе някой майстор който да ти обясни точно от какво е. за клапаните - щом е троен стоп значи е с хидравлични повдигачи и клапаните не се регулират а само се сменят ако са много износени. преди това може да се смени маслото с някакво качествено защото не се знае какво е в момента

мечтае да кара 7-ца
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 17.01.2002

Мнение от Alpina » 11 Май 2003, 14:44

Ама неговият двигател е М20 - там няма хидравлични повдигачи. Принципно по-дългото въртене в началото докато запалиш може да означава, че ти се губи налягането в горивната магистрала.
Откъде идва твоето тракане? М20 си тракат лекичко, но ако е по-силно, това означава изхабени кобилици и разпределителен вал. Заведи колата при майстор - ако е от това - ако имаш излишни пари смени ги, ако положението може още да чака - карай така.
Такова тракане и същите симптоми при мен бяха в резултат на лекото отместване на шайбата на коляновия вал. Добре, че навреме я смених!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 12 Май 2003, 8:50

Същия проблем: когато двигателя е студен, компютъра увеличава количетвото гориво и вдига оборотите, когато те минат 1200 rpm и при затворена дроселна клапа, се задейства системата за моторна спирачка, която спира инжекторите и рязко падат оборотите, веднага пак започва да работи и т. н.

Ако някой има идея как да се помогне - ще се радвам и аз да науча :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 10.04.2003
Местоположение: София

Re: непостоянни обороти при празен ход

Мнение от bmw » 12 Май 2003, 14:16

b2 написа:та колата е 320i '88 троен стоп и при празен ход оборотите много играят. Знаете ли къде може да е проблема и дали изобщо е голям проблем и е опасно?
Аа и също от двигателя се чува леко тракане (като ромолене можеби?:) - продавача ме убеждава че трябвало само да се регулират клапаните. Шума наистина въобще не е силен но незнам. от какво друго може да е и скъпо ли е въпросното регулиране на клапаните
аа също и когато я запали не запали веднага а след около 2-3 секунди въртене :?: дали има някакъв проблем или защотото е била студена или нещо такова (сигурно греша)
Благодаря на всички предварително :)


Не е опасно, но супер много дразни... поне мен :wink:
Зависи колебанията колко са големи. Ако са в рамките на 200-300 оборота може да има проблеми и в дюзите, нагар по клапаните. Ако са към 600-700 може да е лошо регулирана дроселна клапа. Ти мерил ли си си компресията на двигателя? При BMW компресията е по висока (... това разбира се го прави като "резачки") и нормално да е около 12 бара. Възможно е компресията да е различна в различните цилиндри и това допълнително да обърква инжекциона. Разликата не трябва да е по-голяма от 1-1.5 бара!!! Все пак колата не е първа младост...

Ако колебанията са променливи може да се окаже, че нe ти дава контакт датчика за мерене на обороти (той е под перката). По-лошия вариянт е да ти е "изгорял" lambda сензора. Той се намира в началото на тръбата за отрботни газове. Но е скъп :(

Ще те открехна само затова, че този ефект може да е причинен от много неща. Така че "от далеч" надали можеш да получиш точен съвет.
В DARU CAR не могат да ти помогнат!!!

А това за клапаните въобще не е сигурно, че е резултат от лоша центровка. За да не те плаша с апокалиптични варианти най-добре отиди на диагностика.

Въпреки че BMW-то ти е кола на 15 години не е Жигули :!: Електрониката и е по-сложна от тази на LADA 110i 2002 (да оставим, че е с италиански моно-инжекцион, а тук публиката знае мнението ми за италианските коли...). Паленето е резултат от анализ на много параметри, които са набират когато завътиш ключа и последващите секунди (ток в акумулатора, температура на двигателя, кислород в газовете и др.). Зависи с какъв бензин караш, колко често го сменяш и т.н. Тези коли добре работят с 95H + и да не е от Shell, рабира се :) И не го сменяй често!

Важно е също така да караш и с хубави свещи! Извади ги и ги почисти, ако не си го направил вече.

Такива ми ти работи...
Мързелът е майка на всички изкуства

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 12 Май 2003, 16:12

Та казваш значи компресията при БМВ била по-висока :?: :idea: Четете повечко и тогава пишете щот мноо смях пада :lol: :lol:

мечтае да кара 7-ца
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 17.01.2002

Мнение от Alpina » 12 Май 2003, 16:34

Нещо не схванах как разликата в компресията на цилиндрите обърква инжекциона? Иначе в ДаруКар имат най-добрата диагностична апаратура. Но ако ги мразиш потърси някой Бош сервиз за диагностика. В Обеля2 има добър.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 10.04.2003
Местоположение: София

Мнение от bmw » 13 Май 2003, 14:36

bawareca написа:Та казваш значи компресията при БМВ била по-висока :?: :idea: Четете повечко и тогава пишете щот мноо смях пада :lol: :lol:


И аз се смях... та през сълзи ще дам пример с какво... какво... Рено например - 9... илиииии Ауди - 9.8

М-м-мммм дааа! :oops:
Мързелът е майка на всички изкуства

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 10.04.2003
Местоположение: София

Мнение от bmw » 13 Май 2003, 15:10

Alpina написа:Нещо не схванах как разликата в компресията на цилиндрите обърква инжекциона? Иначе в ДаруКар имат най-добрата диагностична апаратура. Но ако ги мразиш потърси някой Бош сервиз за диагностика. В Обеля2 има добър.


Аз може би трябваше да започна с това, че имах подобен проблем :wink:
Та казвам си значи "т.к. Дару са печени, дай да отида при тях - имат си апаратура, специалисти. Те знаят, значи ще ходя при тях.". В същност аз не ги мразя, защото може да се окажат един от най-добрите сервизи в БГ. Но не за всичко :!: Та вярвайте ми - три пъти ходя при тях, три пъти ми взимат по 20-30 лв., три пъти апаратурата им показва че няма проблеми (имам три диагностични листа от тях), два пъти ми казват два различни възможни потенциални проблема (запушени дюзи и различна комресия в цилиндрите), а последния път дори твърдяха че са я оправили. Но не са :!:

Та както казва Баварецът, добре е да четем преди да ги пишем.
И почнах аз да ги чета. Дори съм чел мнения на баварски ентусиасти от родната Германия. Говорил съм с различни заинтересовани хора по този въпрос... Както и да е.

За съжаление това е положението.
Това което пита Алпина и на мен ми се видя странно, докато не питах един юнак (Австриец), специалист по БМВ двигатели от института FH-Joanneum в Graz, Austria (http://www.fh-joanneum.at/). Той ми рече, че програмите за управление при различните модели работят различно, но понижениете нива на компресия в различните цилиндри водат до неравномерна работа на двигателя и оттам неравномерен поток на отработените газове. L-сондата, знаете че отчита на определени интервали (това зависи от компютъра, на какви квантове пита датчика): веднъж повече кислорад - друг път по малко. Резултатът е ясен.

Иначе казано ефектът е коствен, но резултатът е налице.

IS моделите било по-дуракоустойчиви, заради компенсиращото влияние на втория упровляващ блок за въздуха в колектора.

Не ми е много в стила да го правя, но се налага да кажа две думи и на Баварецът, напълно добронамерено :!: :!:: не е нужно да въврвиш с рогите напред, за да покажеш колко си светнат, а се опитай да обясняваш, за да стигнем всички до истината. Аз споделям с вас това, което знам. Иначе накрая мога и аз да се посмея. Проблеми нема!
Мързелът е майка на всички изкуства

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 13 Май 2003, 23:24

Благодаря на всички за отговорите.
Колата не е моя, а се продава и се чудя дали си заслужава. Относно шума от двигателя, което ми се вижда най-притеснителното проблема е, че никога не съм чувал със сигурност здрав М20 колко е тих(шумен) и просто нямам база за сравнение. Този не е чак толкова шумен, ама все пак е доста по-шумен от М50-то което съм чувал (DaRkMaN` :yes: )
абе незнам ще видиме .. 8)

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 14 Май 2003, 7:57

Глей кво колега,въобще не вървя с рогите и не доказвам нещо 8) Виж в темета за дебитомера аз написах не каквото аз знам а каквото пише в AUTODATA-един алманах за всеки който иска да разбира поне малко от автомобили :!: :idea: Та аз пиша /жалко че не мога да го копна/ а некви пичове дет си мислят че като карат мноо лъскави коли и начи мноо разбират, се заяждат :evil: Начи аз искам да споделя с вас квото имам като информация пък вий крещите: кво се надуваш ся :idea: :?: Аз квото имам да го доказвам съм го доказал мноо отдавна, по между другото първия основен ремонт на М30Б25 съм го направил през '93г. :wink:
За компресията: ти може много да си чел за твоя тип мотор, но ти е много малък хоризонта :arrow: на М20 и М30 компресията по данни на завода-производител в зависимост от модификацията е между 9.2:1 и 9.7:1. Има и 8:1 :?: :!: :idea: :arrow: не са резачки заради високата компресия :idea:


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 14 Май 2003, 12:41

Баварец , моята има компресия 13,7 на всичките цилиндри - това нормално ли е или оня нещо не е измерил както требе и само ми зе 10-те кожи.... :lol: (И после даже ми нареди свещите не как требе та щех го пребия...)
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 10.04.2003
Местоположение: София

Мнение от bmw » 14 Май 2003, 13:47

DA WOLF написа:Баварец , моята има компресия 13,7 на всичките цилиндри - това нормално ли е или оня нещо не е измерил както требе и само ми зе 10-те кожи.... :lol: (И после даже ми нареди свещите не как требе та щех го пребия...)


:lol: DA WOLF, изби рибата...
Мързелът е майка на всички изкуства

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 10.04.2003
Местоположение: София

Мнение от bmw » 14 Май 2003, 13:49

DA WOLF написа:Баварец , моята има компресия 13,7 на всичките цилиндри - това нормално ли е или оня нещо не е измерил както требе и само ми зе 10-те кожи.... :lol: (И после даже ми нареди свещите не как требе та щех го пребия...)


Това обяснява, защо вдигнахме онзи пушиляк на един завой между Шипка и Бузлуджа :wink:
Мързелът е майка на всички изкуства


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 14 Май 2003, 14:02

bmw написа:
Това обяснява, защо вдигнахме онзи пушиляк на един завой между Шипка и Бузлуджа :wink:


аа ти ли беше зад мене ?!? :lol: :lol: ми то аз така си карам :lol: :lol:

ама добре че гледам от батко Тифф как се праи "360 degree spin" , че инак на туй тесно пътче(добре опесъчено :mha: :mha: ) така щехме да се хвърлим из деерето че с хеликоптер нямаше да ни намерят :mha: :mha: :mha:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook