Е30 М40 - теч на гориво в района на дюзите

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 22.04.2011
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 318i ; Volvo 850 GLT

Е30 М40 - теч на гориво в района на дюзите

Мнение от ivopifa » 06 Сеп 2011, 17:13

Здравейте, колеги!
От 2004 г. притежавам Е30 с мотор М40 като колата е карана постоянно до април тази година и не съм имал някакви сериозни проблеми. След април е палена за малко един или два пъти. Последния път, преди около месец или малко повече, веднага след запалването се появи силен мирис на бензин и дори локвичка под колата, както се установи по-късно. Веднага угасих и вдигнах капака - имаше голямо количество гориво около инжекциона и дюзите. На следващия ден реших да потърся проблема, но той не се появи въобще. Колата запали нормално, без никакви течове и дори изминах 50 - 60 км. за тест. Проблема се появи отново днес, като успях да забележа, че теча идва от района около дюзите, гледано откъм десния калник. Попрочетох тук-там из нета, като на няколко места се споменаваше "cold start injector"-а. Някой от вас сблъсквал ли се е с моя проблем? Дали подлежи на отстраняване по метода "направи си сам пред блока" или изисква специални условия и инструменти?

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Re: Е30 М40 - теч на гориво в района на дюзите

Мнение от ge_a » 06 Сеп 2011, 19:19

ivopifa написа:Здравейте, колеги!
От 2004 г. притежавам Е30 с мотор М40 като колата е карана постоянно до април тази година и не съм имал някакви сериозни проблеми. След април е палена за малко един или два пъти. Последния път, преди около месец или малко повече, веднага след запалването се появи силен мирис на бензин и дори локвичка под колата, както се установи по-късно. Веднага угасих и вдигнах капака - имаше голямо количество гориво около инжекциона и дюзите. На следващия ден реших да потърся проблема, но той не се появи въобще. Колата запали нормално, без никакви течове и дори изминах 50 - 60 км. за тест. Проблема се появи отново днес, като успях да забележа, че теча идва от района около дюзите, гледано откъм десния калник. Попрочетох тук-там из нета, като на няколко места се споменаваше "cold start injector"-а. Някой от вас сблъсквал ли се е с моя проблем? Дали подлежи на отстраняване по метода "направи си сам пред блока" или изисква специални условия и инструменти?


M40 няма дюза за студен старт :idea: Единственото което ми идва на примависта е да спукан някой от маркучите на горивната рейка или входящото или изходящото гориво ;)
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Е30 М40 - теч на гориво в района на дюзите

Мнение от Vasko_BP » 06 Сеп 2011, 21:08

Можеш да си го направиш сам пред блока, ако си внимателен и следиш кой маркуч и кой вакум от къде го сваляш. Аз правих същата процедура преди няколко месеца. Симптомите бяха същите и ги сменях и покрай тях смених още доста неща. Иначе двата маркуча са не повече от по 10 см дълги. Съветвам те да провериш покрай тях в какво състояние са ти вакумите така и така ги разкачваш. Аз лично ги смених почти всички дори и да изглеждаха добре. Тея гумени връзки като са на по 20 год и вече все едно са от пластмаса. Сваля се колектора и като разкачиш доста маркучи и стигаш до рейката с дюзите. Бензина идва по едни метални тръбички и тоя маркуч е връзката между рейката с дюзите и тези тръбички сменяш ги и за входящия бензин и за обратния бензин за по сигурно. Ако питаш мен смени и вакумите. Като сваляш колектора по единия от маркучите които се сваля май минаваше антифриз, но няма да изтече много защото е високо.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 22.04.2011
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 318i ; Volvo 850 GLT

Re: Е30 М40 - теч на гориво в района на дюзите

Мнение от ivopifa » 10 Сеп 2011, 17:07

Колеги, благодаря за помощта!
Току що "операцията" приключи успешно и без усложнения. :)
Днес сутринта запалих и дори покарах малко из квартала без какъвто и да е теч. Въпреки това реших да погледна какво е положението под колектора. Проблема се оказа, както и предположихте, в едно от маркучетата между рейката и металните тръбички. Беше напукано и по краищата си, и надлъжно, но вероятно поради събралите се мазнотии е изпускало само от време на време. Смених го, както и повечето останали маркучета, за които имах подходящ диаметър заместител.
Засега полета е нормален... :mhihi:

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook