Плавно гаснене на плафоните в купето
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- Eмилио Димитров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 479
- Регистриран на: 8.02.2006
- Местоположение: в царството на акаунтите
- Пол: Мъж
Плавно гаснене на плафоните в купето
Първо искам да уточня, че за момента не се интересувам от модула дето се продава МосюБриколаж, защото с него гаснат чак след 30 сек., което не е малко време. Второ засега не искам да слагам диодни крушки с кондензатори, което също е някакъв компромисен вариант.
От седмица-две ми се върти идея дали не може да се направят плафоните в купето да гаснат бавно и след известно време. Въобще дали има такъв модул сложен базово в е30-ските, ако има такъв къде се намира и ако няма може ли да се пригоди от е36 примерно, нещо такова? Четох в една от темите в е36, че това, което искам е дефакто едно малко чипче от цял комфорт модул и именно той задейства тази екстра. Свързва се с букса, но дали има такава сложена в е30.
Някой пробвал ли е да прави нещо такова?
От седмица-две ми се върти идея дали не може да се направят плафоните в купето да гаснат бавно и след известно време. Въобще дали има такъв модул сложен базово в е30-ските, ако има такъв къде се намира и ако няма може ли да се пригоди от е36 примерно, нещо такова? Четох в една от темите в е36, че това, което искам е дефакто едно малко чипче от цял комфорт модул и именно той задейства тази екстра. Свързва се с букса, но дали има такава сложена в е30.
Някой пробвал ли е да прави нещо такова?
Re: Плавно гаснене на плафоните в купето
Е30 фабрично предлага такава екстра, нуксата се намира до модула на централното.Друг е въпроса, че е доста рядка и трудно ще намериш модула.
Ако разбираш от електроника мога да ти предложа една схемичка, тествана при мен.Плафоните гаснат след определено време, при подаване на контакт гаснат веднага...общо взето функционалността е като на фабричен модул.За свързването ползваш фабричната букса, тъй като там са всички нобходими кабели!
Ако разбираш от електроника мога да ти предложа една схемичка, тествана при мен.Плафоните гаснат след определено време, при подаване на контакт гаснат веднага...общо взето функционалността е като на фабричен модул.За свързването ползваш фабричната букса, тъй като там са всички нобходими кабели!
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.
- Eмилио Димитров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 479
- Регистриран на: 8.02.2006
- Местоположение: в царството на акаунтите
- Пол: Мъж
Re: Плавно гаснене на плафоните в купето
чудесен отговор, сега ако дадеш и светлина по въпроса и база за действие всички колеги, не само аз, ще ти бъдем благодарни
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Плавно гаснене на плафоните в купето
един ел. техник ми обясни че ставало и с някакво съпротивление но къде точно.. и какво..
ще разпитам ако го видя тези дни и ще напиша
ще разпитам ако го видя тези дни и ще напиша
Re: Плавно гаснене на плафоните в купето
http://www.prikachi.com/images.php?imag ... 17183Z.png
Това е схемата, състои се от 2 операционни усилватела и силов транзистор.Чрез двата потенциометъра се настройва времето на закъснение и времето за плавно загасване.
http://www.prikachi.com/images.php?imag ... 17185o.jpg
Някъде трябва и платка да имам, че бях разработвал на Protel, ама нещо не я откривам.
Това е схемата, състои се от 2 операционни усилватела и силов транзистор.Чрез двата потенциометъра се настройва времето на закъснение и времето за плавно загасване.
http://www.prikachi.com/images.php?imag ... 17185o.jpg
Някъде трябва и платка да имам, че бях разработвал на Protel, ама нещо не я откривам.
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.
- doctoragsxr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 14.11.2006
- Местоположение: у Софето
- Пол: Мъж
- Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
- Мечтае да кара: тенджера под налягане...
- Детайли за колата: Touringi
Re: Плавно гаснене на плафоните в купето
Мармот написа:http://www.prikachi.com/images.php?images/183/3117183Z.png
Това е схемата, състои се от 2 операционни усилватела и силов транзистор.Чрез двата потенциометъра се настройва времето на закъснение и времето за плавно загасване.
http://www.prikachi.com/images.php?imag ... 17185o.jpg
Някъде трябва и платка да имам, че бях разработвал на Protel, ама нещо не я откривам.
Много практично нещо като екстра...


Re: Плавно гаснене на плафоните в купето
doctoragsxr написа:
Много практично нещо като екстра...гледах го оригиналния модул в realoem-a странното е че в дару дава несъществуващ номер на част...
Сменили са номера най-вероятно

Иначе оригиналния модул е със същата функционалност !
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.
- doctoragsxr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 14.11.2006
- Местоположение: у Софето
- Пол: Мъж
- Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
- Мечтае да кара: тенджера под налягане...
- Детайли за колата: Touringi
Re: Плавно гаснене на плафоните в купето
Вчера купих компонентите по схемата като ми казаха в магазина че дължа 3,80 лв от който 2 лв е платката чак не ми се вярваше...
тея китайците са велики...интегралната схема струва 30 стотинки...
тея дни ще го пойна...


- doctoragsxr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 14.11.2006
- Местоположение: у Софето
- Пол: Мъж
- Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
- Мечтае да кара: тенджера под налягане...
- Детайли за колата: Touringi
Re: Плавно гаснене на плафоните в купето
Мармот написа:doctoragsxr написа:
Много практично нещо като екстра...гледах го оригиналния модул в realoem-a странното е че в дару дава несъществуващ номер на част...
Сменили са номера най-вероятно![]()
Иначе оригиналния модул е със същата функционалност !
Проверих го ,може да се поръча в Германия оригиналния модул с номер 61311373974 , цената му е 96 лв...

- Eмилио Димитров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 479
- Регистриран на: 8.02.2006
- Местоположение: в царството на акаунтите
- Пол: Мъж
Re: Плавно гаснене на плафоните в купето
doctoragsxr написа:Вчера купих компонентите по схемата като ми казаха в магазина че дължа 3,80 лв от който 2 лв е платката чак не ми се вярваше...тея китайците са велики...интегралната схема струва 30 стотинки...
тея дни ще го пойна...
айде като го пойнеш и решиш да монтираш, направи няколко снимки за монтажа къде точно е буксата и къде ще го закрепиш и кой кабел къде го връзваш

- Ludmil
- ентусиаст
-
- Мнения: 915
- Регистриран на: 4.09.2003
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Е46 M47N20
Re: Плавно гаснене на плафоните в купето
Мармот написа:http://www.prikachi.com/images.php?images/183/3117183Z.png
Това е схемата, състои се от 2 операционни усилватела и силов транзистор.Чрез двата потенциометъра се настройва времето на закъснение и времето за плавно загасване.
http://www.prikachi.com/images.php?imag ... 17185o.jpg
Някъде трябва и платка да имам, че бях разработвал на Protel, ама нещо не я откривам.
Запалих се да си го направя ....
На куплунга на оригиналното има ли ги всичките 5 необходими проводника?
... _______
o/_______\o
(Оo=00=oO)
[]==***==[]
o/_______\o
(Оo=00=oO)
[]==***==[]
Re: Плавно гаснене на плафоните в купето
Ludmil написа:
Запалих се да си го направя ....
На куплунга на оригиналното има ли ги всичките 5 необходими проводника?
Да, допълнителни жици не се прекарват! Кабелите от платката правиш да завършват с мъжки каблени обувки и ги боцкаш на оригиналната букса...там си има клема 30, 15, маса, маса от бутоните, кабел към плафоните.
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.
- doctoragsxr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 14.11.2006
- Местоположение: у Софето
- Пол: Мъж
- Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
- Мечтае да кара: тенджера под налягане...
- Детайли за колата: Touringi
Re: Плавно гаснене на плафоните в купето
Мармот написа:Ludmil написа:
Запалих се да си го направя ....
На куплунга на оригиналното има ли ги всичките 5 необходими проводника?
Да, допълнителни жици не се прекарват! Кабелите от платката правиш да завършват с мъжки каблени обувки и ги боцкаш на оригиналната букса...там си има клема 30, 15, маса, маса от бутоните, кабел към плафоните.
http://prikachi.com/images/316/3142316Y.jpg
Шест кракова букса...черната която седи до модула на централното...

13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани