m20b23 малко въпроси

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 10.08.2008
Кара: BMW E30 323I
Мечтае да кара: BMW E30 s50b32

m20b23 малко въпроси

Мнение от JoHNyB » 22 Дек 2010, 0:53

Колеги, някой може ли да ми каже компютърите и дюзите на m20b23 i m20b20 дали се различават.Мерси за помощта предварително :)

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 2.12.2010
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: Е30
Мечтае да кара: със ?

Re: m20b23 малко въпроси

Мнение от Bizona » 22 Дек 2010, 1:12

дюзите са еднакви компютрите са два вида има едни само за 2ка ина4е са еднакви за 2.0 и 2.3

луд с палатка
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 17.03.2007
Местоположение: Sofia
Кара: Хората да залягат
Детайли за колата: кихащо кабрио

Re: m20b23 малко въпроси

Мнение от ТУРБО » 22 Дек 2010, 2:31

Различават се!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 10.08.2008
Кара: BMW E30 323I
Мечтае да кара: BMW E30 s50b32

Re: m20b23 малко въпроси

Мнение от JoHNyB » 22 Дек 2010, 9:33

от това се опасявах...сложих дюзи и комп от б20-ка, защото моя си замина и забелязвам, че тези дюзи са страшно шумни и другото което ми прави впечатление е че на ниските прекъсва.Някой може ли да ми каже в какво се състои разликата.Питам, защото се опитвам да намеря причината за лудия ми разход.Дава ми 18.5 нормално каране... :conf:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Sliven City
Пол: Мъж
Кара: е30 coupe IS
Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ

Re: m20b23 малко въпроси

Мнение от Dafy » 22 Дек 2010, 12:31

верно еднакви .. :kuku:
Последна промяна Dafy на 22 Дек 2010, 15:19, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 323i
Мечтае да кара: E30 M3 SportEvo

Re: m20b23 малко въпроси

Мнение от burov » 22 Дек 2010, 12:54

JoHNyB написа:Колеги, някой може ли да ми каже компютърите и дюзите на m20b23 i m20b20 дали се различават.Мерси за помощта предварително :)

Според realoem на м20б20 с L - jetronic и м20б23 компютрите и дюзите са еднакви.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 10.08.2008
Кара: BMW E30 323I
Мечтае да кара: BMW E30 s50b32

Re: m20b23 малко въпроси

Мнение от JoHNyB » 22 Дек 2010, 19:50

burov написа:
JoHNyB написа:Колеги, някой може ли да ми каже компютърите и дюзите на m20b23 i m20b20 дали се различават.Мерси за помощта предварително :)

Според realoem на м20б20 с L - jetronic и м20б23 компютрите и дюзите са еднакви.


значи варианта че големия разход ми е от компа отпада...но не вярвам и от един дебитомер
да ми откачи толкова разхода...но слушам за съвети... :dummy:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Sliven City
Пол: Мъж
Кара: е30 coupe IS
Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ

Re: m20b23 малко въпроси

Мнение от Dafy » 22 Дек 2010, 19:52

повярвай ;) от него е !
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1012
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: dimitrovgrad
Пол: Мъж
Кара: е30-327 . е30-320
Мечтае да кара: bmw 327i turbo
Детайли за колата: BMW 327 i

Re: m20b23 малко въпроси

Мнение от tuningfena » 22 Дек 2010, 22:36

баш бая може да ти откачи разхода от дебитомера :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 5.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 4-цилиндрово сешоарче

Re: m20b23 малко въпроси

Мнение от S204 » 25 Дек 2010, 18:46

JoHNyB написа:но не вярвам и от един дебитомер
да ми откачи толкова разхода

L-Jetronic ползва за изчисление на времето за отваряне на дюзите: постъпващия въздух (дебитомер), температурен датчик и товар на мотора (TPS) спрямо обороти на двигателя. Ако приемем, че температурния датчик ти е ОК (който е отделен от датчика за таблото), остават две величини - какво измерва дебитомера и какво показва TPS-a. Последния е просто ключ, който чете пълна газ или празен ход. И остана дебитомера да влияе на изчисленията на компютъра. :)
Виж какво пише като номер на двата компютъра и ги сравни. Дюзите вероятно са еднакви, но електронните блокове - не ми се вярва.
А как така успя да ти замине стария комп?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 10.08.2008
Кара: BMW E30 323I
Мечтае да кара: BMW E30 s50b32

Re: m20b23 малко въпроси

Мнение от JoHNyB » 29 Дек 2010, 18:08

S204 написа:
JoHNyB написа:но не вярвам и от един дебитомер
да ми откачи толкова разхода

L-Jetronic ползва за изчисление на времето за отваряне на дюзите: постъпващия въздух (дебитомер), температурен датчик и товар на мотора (TPS) спрямо обороти на двигателя. Ако приемем, че температурния датчик ти е ОК (който е отделен от датчика за таблото), остават две величини - какво измерва дебитомера и какво показва TPS-a. Последния е просто ключ, който чете пълна газ или празен ход. И остана дебитомера да влияе на изчисленията на компютъра. :)
Виж какво пише като номер на двата компютъра и ги сравни. Дюзите вероятно са еднакви, но електронните блокове - не ми се вярва.
А как така успя да ти замине стария комп?


мм как успя да изгори...на тови въпрос отговор не мога да дам...карах я сигурно 1 година само на бензин и в момента в който сложих газ...карах известно време на газ и следващия път като обърнах на бензин и взе да работи на 4-5 цилиндъра, чуваше се аванса и предположих, че е запушена дюза.Смених дюзите и същия та*ак.смених дебитомера...никаква промяна и накрая като смених компаи се оправи...нз от какво може да е, съмнява ме, че съм направил нещо като си отварях тъблото да си сменям крушки, и тогава дадох на контакт да видя дали съм свършил някаква работа, но без да съм сложил волана и токовете изчезнаха. Махнак клемата, сложих я пак и всичко си дойде... но вероятно нещо е станало с компа тогава.И така
след като оправихме работата на бензин минахме към другия проблем- високите обороти.СМенихме водния смукач и не постигнахме нищо, тогава си сложих друг дросел заради tps-a, но отново нищо.Пак си стоява високи оборотите и минах към стария метод- затапих въздуха от смукача смукача точно преди маркуча към дросела итака стана, но това не е решение за постоянно.
Сега като каза за tps-a само да не излезе, че "новия" нещо не му е таман.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: m20b23 малко въпроси

Мнение от vankatagsi » 29 Дек 2010, 18:12

Ти си събрал части от 100коли, без да знаеш дали са взаимозаменяеми и искаш колата да работи :mhihi: . Колегите по горе дадоха достатъчно съвети.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 10.08.2008
Кара: BMW E30 323I
Мечтае да кара: BMW E30 s50b32

Re: m20b23 малко въпроси

Мнение от JoHNyB » 29 Дек 2010, 19:32

vankatagsi написа:Ти си събрал части от 100коли, без да знаеш дали са взаимозаменяеми и искаш колата да работи :mhihi: . Колегите по горе дадоха достатъчно съвети.


Айде да не се храним викам, защото далеч не е така, всички части са от 320-ка двоен стоп

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 5.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 4-цилиндрово сешоарче

Re: m20b23 малко въпроси

Мнение от S204 » 29 Дек 2010, 22:29

Не разбрах, сложил си друг дросел, който има разлики с предишния?

Тпс-а ако е заминал ще те ебава на празен ход и при ускорение на напълно натиснат педал. Както казах той има само две позиции - празен ход (затворен дросел), при което положение затваря верига през 2-ри пин на компютъра, а при пълна газ - през 3-ти (не съм сигурен за позициите на пиновете, чел съм го само в описанието). При което и да е друго положение и двете вериги са отворени - следователно компютъра го бърка само показанието на дебитомера.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 10.08.2008
Кара: BMW E30 323I
Мечтае да кара: BMW E30 s50b32

Re: m20b23 малко въпроси

Мнение от JoHNyB » 29 Дек 2010, 23:37

S204 написа:Не разбрах, сложил си друг дросел, който има разлики с предишния?

Тпс-а ако е заминал ще те ебава на празен ход и при ускорение на напълно натиснат педал. Както казах той има само две позиции - празен ход (затворен дросел), при което положение затваря верига през 2-ри пин на компютъра, а при пълна газ - през 3-ти (не съм сигурен за позициите на пиновете, чел съм го само в описанието). При което и да е друго положение и двете вериги са отворени - следователно компютъра го бърка само показанието на дебитомера.


не дросела си е 1 към едно със стария, просто го смених за да отстраня като възможност от tps-a да са ми високи оборотите, но нямаше промяна.Един колега ми каза да си проверя температурния датчик и викам и него да сменя но като погледнах частите на 320-ката видях, че тя няма такъв на термостата.Знаеш ли къде може да стой при b20-kata да не ровя като къртица

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook