М10 с газ -> парното маждука

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 306
Регистриран на: 21.02.2005
Пол: Мъж
Кара: Е46, Е91
Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09

М10 с газ -> парното маждука

Мнение от cgm » 12 Дек 2010, 13:55

Здравейте, искам да ви попитам относо връзването на изпрител на БМВ 316 с мотор М10 и карбуратор 2БЕ. В момента изпарителя е вързан паралелено на парното. Изходите от тройниците към него са един размер по-малки от тези за парното.
Проблема е че при ниски обороти парното почти го няма и другото е, че като цяло парното е доста слабо :)
Питането е: дали този изпарител може да се върже на друго място за да не влиае на парното.

пп Четох, че може да се върже към подгрева на колекторите, но там дебита бил слаб.

Ако можете дайте съвети, че навън вече стана доста студено :)

Благодаря предварително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 358
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: на Софията
Пол: Мъж
Кара: e46 328ti
Мечтае да кара: лястовица с рамка

Re: М10 с газ -> парното маждука

Мнение от Skip_209 » 12 Дек 2010, 14:36

ако ти е задръстен радиатора на парното с гадости където и да го вържеш изпарителя пак няма да имаш топло.
www.Steroid-X.com
0887 474 880

Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 306
Регистриран на: 21.02.2005
Пол: Мъж
Кара: Е46, Е91
Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09

Re: М10 с газ -> парното маждука

Мнение от cgm » 12 Дек 2010, 14:46

Колега радиатора не е задръстен, сменен е миналата година с нов (Нисенс) ~ 150лв беше.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1665
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Кукерландия
Пол: Мъж
Кара: Тъпата кака да маа с черпака
Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....

Re: М10 с газ -> парното маждука

Мнение от saleen » 12 Дек 2010, 15:28

Възможно ли е изпарителя да пуска газ в охладителната система и от образуваните от газчицата "тапи" парното да не духа топло?
Никой не мое ма връне на селу!

пияния майстор
Аватар
Мнения: 1211
Регистриран на: 6.11.2007
Местоположение: Там далеч,зад реката
Кара: на мастика с айрян
Мечтае да кара: е30 М3

Re: М10 с газ -> парното маждука

Мнение от remaka » 12 Дек 2010, 17:04

а дали случайно няма въздух в системата или недостиг на антифриз за тва да не ти духа парното?
Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност :)
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи :)
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 306
Регистриран на: 21.02.2005
Пол: Мъж
Кара: Е46, Е91
Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09

Re: М10 с газ -> парното маждука

Мнение от cgm » 12 Дек 2010, 19:02

За въздух мисля че няма, защото не е правено нищо по охладителнта система последната година. За тезности си има нормално. Като цяло въпроса е: дали има друга възможност за връзване на изпарителя и ако да, то какви ще бъдат + и - от това.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: Свищов
Кара: Е30 318i
Мечтае да кара: Комби

Re: М10 с газ -> парното маждука

Мнение от Стаевски » 12 Дек 2010, 21:17

cgm написа:За въздух мисля че няма, защото не е правено нищо по охладителнта система последната година. За тезности си има нормално. Като цяло въпроса е: дали има друга възможност за връзване на изпарителя и ако да, то какви ще бъдат + и - от това.

е то това не е ли промяна на охладителната уредба?
и моя изпарител е вързан там.парното е по-слабо от преди/по-бавно загрява/,но по-малко чакам преди да превключа на газ.Щото изпаритела се загрява сравнително бързо.
ако искаш парното ти да затопля бързо/както надявам се ти е било преди монтажа на изпаритела/,вържи изпаритела последователно на колектора.
Като първо се топли изпаритела ,после колектора.
И при мен парното не работеше, изпаритела замръзваше,двигатела грееше при по-голям зор...
Обезвъздушавах,разкарвах клапанчетата на капачката на радиатора,но докато не сложих кранче да обезвъздушавам горния маркуч на парното/изхода/ - не се оправи.
Сега нямам проблеми - веднъж обезвъздушена системата си работи.вече не я обезвъздушавам.
Трябва да си сигурен,че изпаритела не пуска газ в системата/аз затова сложих кранчето/.
IMG.JPG

Моля без коментари на побългаряването ми. :oops:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Стаевски


Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 8.12.2010

Re: М10 с газ -> парното маждука

Мнение от snooze » 12 Дек 2010, 23:25

Колеги, на мен ми гръмна дебитомера от гаста, а и падна крайното гърне. Парното отдавна съм го прежалил, щото и без това уплътненията ми са зле и си духа отвред вътре в колата, ама напоследък взе и масло да гори, дюзите отдавна са запушени, тва малко проблем се явява за палене през зимния сезон, ама с повече въртене и як акумулатор става, мощността от колелата отиде в педалите - преди малко натисках, много вървеше, сега много натискам - малко върви, редовно съм с мускулна треска на десния бедър, ама пък друго си е 100 км. 10 ле. да ги минеш, все пак КРИЗА е!
На фона, обаче, на евтиния пробег, мисля че подобни проблеми са несъществени и незначителни, защото няма такъв кеф да караш БМВ, всички гаджета да си въртят главите след теб (особено след като съм без задно гърне!) и евтинийка километъра градско софеа. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 3.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw 316 84г. м10б18
Мечтае да кара: на рали съзтезание :)

Re: М10 с газ -> парното маждука

Мнение от cargo22 » 14 Дек 2010, 22:00

Има един клапан на парното може той нещо да не отваря, при мен се случи преди няколко дни, или имаше въздух в системата. Пипни в моторния отсек двата маркуча към парното, ако единят е студен, а другия топъл най-вероятно е от него. При моя има и нещо като бушон на кабела който е вързан за този клапан. Някой от по запознатите с ел. инсталацията да сподели, само от копчето топло-студено ли се активира, че не помня къде отиваше синята жичка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 306
Регистриран на: 21.02.2005
Пол: Мъж
Кара: Е46, Е91
Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09

Re: М10 с газ -> парното маждука

Мнение от cgm » 15 Дек 2010, 0:28

Колега не е от клапана, той си работи нормално. При ниски обороти го нема парното, карам ли с около 2К нема проблем (подухва помалко топло).
Иначе относно управлението на клапана: ако нема захранване (няма 12V) то той си е в отворено положение - пропуска. Ако врътката се завърти в крайно ляво положение (в синия сектор) то тогава му се подава 12V и затваря.

Няма ли някой, който си е вързал изпарителя към отоплението на колекторите да каже какъв е резултата?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: М10 с газ -> парното маждука

Мнение от ~Мишо~ » 15 Дек 2010, 11:27

Моя изпарител е вързан на отоплението на колектора,само че на Е36. Там отоплението е паралелно на парното,предполагам че и при теб е така. На газ не ти трябва отопление,аз съм го махнал и ползвам неговите щуцери на главата и блока. Според мен не ти е обезвъздушена добре,иначе не би трябвало да усетиш голяма разлика в парното.

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook