До колегите с "италиански климатици"

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 19.08.2009
Пол: Мъж

До колегите с "италиански климатици"

Мнение от Мармот » 07 Юни 2010, 16:35

Здравейте! Времето стана горещо и започнаха и въпросите свързани с климатиците в колите ни :mrgreen:
Онзи ден смених един маркуч за високото налягане, който се беше пръснал и напълнихме климатика на колата.Всичко нормално, духа си студено.Возиме се на хладно вече...
Не знам обаче дали всичко с охлаждането на радиатора е нормално.
Как би следвало да работи допълнително монтираната ел.перка пред радиатора на климатика?
При мен се включва след включването на климатика и си работи постоянно докато не спра климатика? Това нормално ли е?
Проследих инсталацията.Има температурен датчик на главата, към него е свързано едно реле, което всъщност не е точно обикновено реле.В него има малко електроника (един операционен усилвател, транзистор на изхода управляващ механично реле и малко пасивни елемнти).Самия датчик го измерих и е нормално термосъпротивление с отрицателен темп. коефицент и би следвало да пуска перката само при определени градуси на охладителната течност.Защо тогава се пуска и на студен мотор?
Последна промяна Мармот на 07 Юни 2010, 17:26, променена общо 1 път
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 402
Регистриран на: 24.04.2006
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж
Кара: е30
Мечтае да кара: е30

Re: До колегите с "италиански климатици"

Мнение от Станислав Попов » 07 Юни 2010, 16:45

Колега и моята работи постоянно, можеби така е нормално :dunno: :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 19.08.2009
Пол: Мъж

Re: До колегите с "италиански климатици"

Мнение от Мармот » 07 Юни 2010, 16:50

E30-Kz написа:Колега и моята работи постоянно, можеби така е нормално :dunno: :bchug:

А защо има температурен датчик? И за какво е това "умното" реле с електрониката?
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 606
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Кара: E30

Re: До колегите с "италиански климатици"

Мнение от zzuzi » 07 Юни 2010, 17:09

Еми ако датчика не е само вкл/изкл,а си мени съпротивлението ,електрониката в релето ти гледа съпротивлението на датчика и управлява релето.Все си мисля,че не трябва да върти постоянно тая перка.
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 19.08.2009
Пол: Мъж

Re: До колегите с "италиански климатици"

Мнение от Мармот » 07 Юни 2010, 17:29

Въпросното реле е с четири извода.Маса, 12В, датчик и четвъртото краче подава маса на релето което пуска ток към перката.
Изглежда проблема е в операционния усилвател LM358, държи транзситора BC337 на изхода си постоянно отпушен.Сега ще го сменя и ще видим какво ще се случи.
И все пак така като гледам схемното решение глупавата перка ще се върти през цялото време докато колата е в работна температура :kuku: Само когато е студен мотора и се пусне климатика няма да се върти....пак нещо ми се струва нередно.
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 19.08.2009
Пол: Мъж

Re: До колегите с "италиански климатици"

Мнение от Мармот » 07 Юни 2010, 21:28

Смених въпросното LM358, вече перката се пуска само когато е загряла колата и пусна климатика...кофтито е че не се спира ами си върти и докато мотора е в работна температура и е пусната климата ще върти постоянно....но явно така е нормално.
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook