Въпрос относно М10, М40 и М20

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 593
Регистриран на: 29.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 ///M5
Детайли за колата: Eisenmann Exhaust

Въпрос относно М10, М40 и М20

Мнение от B.Tunchev » 02 Дек 2009, 0:35

Здравейте,

Интересувам се от няколко мотора, дето се слагат по Е30-ките, а именно М10, М40 и М20. Първо прерових wikipedia, после търсих дълго време и във форума и по въпроса ми, кой мотор е с верига и кой с ремък, стигнах до извода, че М10 е с верига, а М40 е с ремък. Обаче никъде не намерих инфо за 6-така М20 с какво е?
Принципно М40 е по-нов от М10, защо преминават от верига към ремък, веригата не е ли доста по-надеждна? И като цяло не са ми много ясни преимуществата на веригата и на ремъка по отделно, ще се радвам, ако някой ми разясни! :)

Поздрави
Божо ;)

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: Въпрос относно М10, М40 и М20

Мнение от ///Явор » 02 Дек 2009, 0:40

това и Гюнтер едвали ще ти обясни
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: Въпрос относно М10, М40 и М20

Мнение от BadAngel » 02 Дек 2009, 0:43

ми вероятно са забелязали, че ремъка е по-лек, по-безшумен от веригата =)
No bling at the Ring

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: Въпрос относно М10, М40 и М20

Мнение от ///Явор » 02 Дек 2009, 0:49

е кат са забелязали защо са останали само със забелязването :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 98' е39 520i
Мечтае да кара: V8

Re: Въпрос относно М10, М40 и М20

Мнение от ДаниД » 02 Дек 2009, 1:15

За напред можеш да ползваш търсачката ;)
Иначе е с ремък м20ската :winky:
Последна промяна ДаниД на 02 Дек 2009, 11:57, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 6.07.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: `90 e30 sedan

Re: Въпрос относно М10, М40 и М20

Мнение от JelioNikolov » 02 Дек 2009, 1:32

ДаниД написа:За напред можеш да ползваш търсачката ;)
Иначе е с верига м20ската :winky:


обърка се колега м20 е с ремък :winky:
0888 53 71 53
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1296
Регистриран на: 14.09.2006
Местоположение: София, ул. Гурко 16

Re: Въпрос относно М10, М40 и М20

Мнение от Louis » 02 Дек 2009, 2:39

м20 е с ремък ;)
м30 е с верига :winky:
преимущества... ми и едното има и другото... :mhihi:
недостатъци .. ми и едното има и другото... :mhihi:
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 593
Регистриран на: 29.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 ///M5
Детайли за колата: Eisenmann Exhaust

Re: Въпрос относно М10, М40 и М20

Мнение от B.Tunchev » 02 Дек 2009, 5:51

ДаниД написа:За напред можеш да ползваш търсачката ;)
Иначе е с верига м20ската :winky:

Ползвах я, но ето че има несъответствия, м20 се оказва, че е с ремък ;)

Louis написа:...
преимущества... ми и едното има и другото... :mhihi:
недостатъци .. ми и едното има и другото... :mhihi:


Е, не се и съмнявам, че е така, но какви са по-точно?
Предполагам, че на веригата преимуществата са, че няма сервизен интервал, на теория е вечна, не се къса и тн, а недостатъците е, че тежи повече и е по-шумна.
А на ремъка?
Къса се, износва се, но пък е по-лек и не шуми ли? :roll:

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Въпрос относно М10, М40 и М20

Мнение от Lenco » 02 Дек 2009, 8:36

Поради зачестили оплаквания на ентусиасти от България и Африка, че ремъка на М20 не издържа една смяна на маслото около 100 000км, Гюнтер е решил да се върне към веригата :mhihi:
При свястно обслужване и небъркане на 3-та с 5-та си върти до 6400 като Пич вече 15години (дано дявола не се е събудил толкова рано :mhihi: )
BMW M20
From Wikipedia, the free encyclopedia

BMW M20 engine Manufacturer BMW
Production 1976–1994
The M20 is an inline-6 piston engine by BMW.

Initially designated M60, the 12-valve, belt driven SOHC design was introduced in the 1977 BMW 520/6 and 320/6 as an entirely new design. With displacements ranging from 2.0 to 2.7 liters, it was the "little brother" to the larger BMW M30 engine.

little brother :mhihi: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Въпрос относно М10, М40 и М20

Мнение от павката » 02 Дек 2009, 11:30

чудише се каква 30-ка да си вземеш ли :roll:
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 98' е39 520i
Мечтае да кара: V8

Re: Въпрос относно М10, М40 и М20

Мнение от ДаниД » 02 Дек 2009, 11:57

Колко съм тъп аз :mhihi:
Да и аз исках да напиша ;)
Изображение

пияния майстор
Аватар
Мнения: 1211
Регистриран на: 6.11.2007
Местоположение: Там далеч,зад реката
Кара: на мастика с айрян
Мечтае да кара: е30 М3

Re: Въпрос относно М10, М40 и М20

Мнение от remaka » 02 Дек 2009, 14:16

Gh0s7 написа:Предполагам, че на веригата преимуществата са, че няма сервизен интервал, на теория е вечна, не се къса и тн, а недостатъците е, че тежи повече и е по-шумна.
А на ремъка?
Къса се, износва се, но пък е по-лек и не шуми ли? :roll:

:mhihi: сигурен ли си че веригата е вечна?я помисли кат се износи кво става :mhihi: и за протокола веригата се сменява пакет с ангренажни колела,обтегачи и банани смениш ли само веригата по добре не се набивай карай със старата,верно че са много ше ме наплюват но попринцип така се прави!!!А по темата м20 е ремък сменява се пакет с обтяжна ролка и водна помпа :winky:
Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност :)
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи :)
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 593
Регистриран на: 29.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 ///M5
Детайли за колата: Eisenmann Exhaust

Re: Въпрос относно М10, М40 и М20

Мнение от B.Tunchev » 02 Дек 2009, 16:14

павката написа:чудише се каква 30-ка да си вземеш ли :roll:

Да, и си мислих, че моторите с вериги са по-надеждни, но щом някои са с вериги, а други с ремъци, явно не е така. Дори до скоро си мислих, че всички мотори на BMW са с вериги, но явно съм живял в заблуда :roll:

remaka написа:...
:mhihi: сигурен ли си че веригата е вечна?я помисли кат се износи кво става :mhihi: и за протокола веригата се сменява пакет с ангренажни колела,обтегачи и банани смениш ли само веригата по добре не се набивай карай със старата,верно че са много ше ме наплюват но попринцип така се прави!!!А по темата м20 е ремък сменява се пакет с обтяжна ролка и водна помпа :winky:

Е, нищо вечно няма, разбира се.. ;) Но няма и сервизен интервал, сменя се само при нужда, което ще рече, като се разтегли или нещо такова, но при нормална експлоатация на мотора това може да стане дори след 400 000км :) А, още един въпрос за М20-ката имам. Защо като се сменя ремъка, се сменя и водната помпа?

пияния майстор
Аватар
Мнения: 1211
Регистриран на: 6.11.2007
Местоположение: Там далеч,зад реката
Кара: на мастика с айрян
Мечтае да кара: е30 М3

Re: Въпрос относно М10, М40 и М20

Мнение от remaka » 02 Дек 2009, 17:30

Gh0s7 написа:
павката написа:чудише се каква 30-ка да си вземеш ли :roll:

Да, и си мислих, че моторите с вериги са по-надеждни, но щом някои са с вериги, а други с ремъци, явно не е така. Дори до скоро си мислих, че всички мотори на BMW са с вериги, но явно съм живял в заблуда :roll:

remaka написа:...
:mhihi: сигурен ли си че веригата е вечна?я помисли кат се износи кво става :mhihi: и за протокола веригата се сменява пакет с ангренажни колела,обтегачи и банани смениш ли само веригата по добре не се набивай карай със старата,верно че са много ше ме наплюват но попринцип така се прави!!!А по темата м20 е ремък сменява се пакет с обтяжна ролка и водна помпа :winky:

Е, нищо вечно няма, разбира се.. ;) Но няма и сервизен интервал, сменя се само при нужда, което ще рече, като се разтегли или нещо такова, но при нормална експлоатация на мотора това може да стане дори след 400 000км :) А, още един въпрос за М20-ката имам. Защо като се сменя ремъка, се сменя и водната помпа?

има сервизен интервал и той е 200000 а помпата се сменява защото и тя има пробег и той е колкото на ангренажа а именно 90000 или 4 години което събитие настъпи първо а на помпата е 90000 ма да я смениш пак се разкача ангренажа така че..... (може и без ма трее си много про :mhihi: )
Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност :)
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи :)
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Въпрос относно М10, М40 и М20

Мнение от Lenco » 02 Дек 2009, 17:47

remaka написа:.........а на помпата е 90000 ма да я смениш пак се разкача ангренажа така че..... (може и без ма трее си много про :mhihi: )

Eeeee с това не съм съгласен. Аматьорите се научихме да сменяме помпи на м20 без да сваляме ремъка, а про-тата си знаят да не слагат шиша и пружината на обтегача като я сглобяват :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook