Въпрос относно М10, М40 и М20
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- B.Tunchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: 29.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 ///M5
- Детайли за колата: Eisenmann Exhaust
Въпрос относно М10, М40 и М20
Здравейте,
Интересувам се от няколко мотора, дето се слагат по Е30-ките, а именно М10, М40 и М20. Първо прерових wikipedia, после търсих дълго време и във форума и по въпроса ми, кой мотор е с верига и кой с ремък, стигнах до извода, че М10 е с верига, а М40 е с ремък. Обаче никъде не намерих инфо за 6-така М20 с какво е?
Принципно М40 е по-нов от М10, защо преминават от верига към ремък, веригата не е ли доста по-надеждна? И като цяло не са ми много ясни преимуществата на веригата и на ремъка по отделно, ще се радвам, ако някой ми разясни!
Поздрави
Божо
Интересувам се от няколко мотора, дето се слагат по Е30-ките, а именно М10, М40 и М20. Първо прерових wikipedia, после търсих дълго време и във форума и по въпроса ми, кой мотор е с верига и кой с ремък, стигнах до извода, че М10 е с верига, а М40 е с ремък. Обаче никъде не намерих инфо за 6-така М20 с какво е?
Принципно М40 е по-нов от М10, защо преминават от верига към ремък, веригата не е ли доста по-надеждна? И като цяло не са ми много ясни преимуществата на веригата и на ремъка по отделно, ще се радвам, ако някой ми разясни!

Поздрави
Божо

- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Въпрос относно М10, М40 и М20
това и Гюнтер едвали ще ти обясни

С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
Re: Въпрос относно М10, М40 и М20
ми вероятно са забелязали, че ремъка е по-лек, по-безшумен от веригата =)
No bling at the Ring
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Въпрос относно М10, М40 и М20
е кат са забелязали защо са останали само със забелязването 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- ДаниД
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 380
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 98' е39 520i
- Мечтае да кара: V8
Re: Въпрос относно М10, М40 и М20
За напред можеш да ползваш търсачката
Иначе е с ремък м20ската

Иначе е с ремък м20ската

Последна промяна ДаниД на 02 Дек 2009, 11:57, променена общо 1 път

- JelioNikolov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 6.07.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: `90 e30 sedan
Re: Въпрос относно М10, М40 и М20
ДаниД написа:За напред можеш да ползваш търсачката![]()
Иначе е с верига м20ската
обърка се колега м20 е с ремък

Re: Въпрос относно М10, М40 и М20
м20 е с ремък
м30 е с верига
преимущества... ми и едното има и другото...
недостатъци .. ми и едното има и другото...

м30 е с верига

преимущества... ми и едното има и другото...

недостатъци .. ми и едното има и другото...

Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс



- B.Tunchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: 29.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 ///M5
- Детайли за колата: Eisenmann Exhaust
Re: Въпрос относно М10, М40 и М20
ДаниД написа:За напред можеш да ползваш търсачката![]()
Иначе е с верига м20ската
Ползвах я, но ето че има несъответствия, м20 се оказва, че е с ремък

Louis написа:...
преимущества... ми и едното има и другото...![]()
недостатъци .. ми и едното има и другото...
Е, не се и съмнявам, че е така, но какви са по-точно?
Предполагам, че на веригата преимуществата са, че няма сервизен интервал, на теория е вечна, не се къса и тн, а недостатъците е, че тежи повече и е по-шумна.
А на ремъка?
Къса се, износва се, но пък е по-лек и не шуми ли?

- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Въпрос относно М10, М40 и М20
Поради зачестили оплаквания на ентусиасти от България и Африка, че ремъка на М20 не издържа една смяна на маслото около 100 000км, Гюнтер е решил да се върне към веригата
При свястно обслужване и небъркане на 3-та с 5-та си върти до 6400 като Пич вече 15години (дано дявола не се е събудил толкова рано
)
little brother

При свястно обслужване и небъркане на 3-та с 5-та си върти до 6400 като Пич вече 15години (дано дявола не се е събудил толкова рано

BMW M20
From Wikipedia, the free encyclopedia
BMW M20 engine Manufacturer BMW
Production 1976–1994
The M20 is an inline-6 piston engine by BMW.
Initially designated M60, the 12-valve, belt driven SOHC design was introduced in the 1977 BMW 520/6 and 320/6 as an entirely new design. With displacements ranging from 2.0 to 2.7 liters, it was the "little brother" to the larger BMW M30 engine.
little brother


- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: Въпрос относно М10, М40 и М20
чудише се каква 30-ка да си вземеш ли 

Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- ДаниД
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 380
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 98' е39 520i
- Мечтае да кара: V8
- remaka
- пияния майстор
-
- Мнения: 1211
- Регистриран на: 6.11.2007
- Местоположение: Там далеч,зад реката
- Кара: на мастика с айрян
- Мечтае да кара: е30 М3
Re: Въпрос относно М10, М40 и М20
Gh0s7 написа:Предполагам, че на веригата преимуществата са, че няма сервизен интервал, на теория е вечна, не се къса и тн, а недостатъците е, че тежи повече и е по-шумна.
А на ремъка?
Къса се, износва се, но пък е по-лек и не шуми ли?



Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
Което не става с акъл,става с мощност

Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи

Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
- B.Tunchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: 29.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 ///M5
- Детайли за колата: Eisenmann Exhaust
Re: Въпрос относно М10, М40 и М20
павката написа:чудише се каква 30-ка да си вземеш ли
Да, и си мислих, че моторите с вериги са по-надеждни, но щом някои са с вериги, а други с ремъци, явно не е така. Дори до скоро си мислих, че всички мотори на BMW са с вериги, но явно съм живял в заблуда

remaka написа:...
сигурен ли си че веригата е вечна?я помисли кат се износи кво става
и за протокола веригата се сменява пакет с ангренажни колела,обтегачи и банани смениш ли само веригата по добре не се набивай карай със старата,верно че са много ше ме наплюват но попринцип така се прави!!!А по темата м20 е ремък сменява се пакет с обтяжна ролка и водна помпа
Е, нищо вечно няма, разбира се..


- remaka
- пияния майстор
-
- Мнения: 1211
- Регистриран на: 6.11.2007
- Местоположение: Там далеч,зад реката
- Кара: на мастика с айрян
- Мечтае да кара: е30 М3
Re: Въпрос относно М10, М40 и М20
Gh0s7 написа:павката написа:чудише се каква 30-ка да си вземеш ли
Да, и си мислих, че моторите с вериги са по-надеждни, но щом някои са с вериги, а други с ремъци, явно не е така. Дори до скоро си мислих, че всички мотори на BMW са с вериги, но явно съм живял в заблуда
remaka написа:...
сигурен ли си че веригата е вечна?я помисли кат се износи кво става
и за протокола веригата се сменява пакет с ангренажни колела,обтегачи и банани смениш ли само веригата по добре не се набивай карай със старата,верно че са много ше ме наплюват но попринцип така се прави!!!А по темата м20 е ремък сменява се пакет с обтяжна ролка и водна помпа
Е, нищо вечно няма, разбира се..Но няма и сервизен интервал, сменя се само при нужда, което ще рече, като се разтегли или нещо такова, но при нормална експлоатация на мотора това може да стане дори след 400 000км
А, още един въпрос за М20-ката имам. Защо като се сменя ремъка, се сменя и водната помпа?
има сервизен интервал и той е 200000 а помпата се сменява защото и тя има пробег и той е колкото на ангренажа а именно 90000 или 4 години което събитие настъпи първо а на помпата е 90000 ма да я смениш пак се разкача ангренажа така че..... (може и без ма трее си много про

Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
Което не става с акъл,става с мощност

Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи

Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Въпрос относно М10, М40 и М20
remaka написа:.........а на помпата е 90000 ма да я смениш пак се разкача ангренажа така че..... (може и без ма трее си много про)
Eeeee с това не съм съгласен. Аматьорите се научихме да сменяме помпи на м20 без да сваляме ремъка, а про-тата си знаят да не слагат шиша и пружината на обтегача като я сглобяват



21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани