Смяна ангренажен ремък - 324д
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Смяна ангренажен ремък - 324д
Здравейте,
Реших да сменя ремъка на дизела, обаче вчера не успях. Не посмях да разглабям всичко наред що ми пречи и пак добре, че след нема и 20 минути заваля. Не знам дали е едно и също като с М20, та ако някой си го е сменял сам, нека разкаже. Най-трудно ми се видя махането на стария и поставянето на новия ремък на ролката на коляновия вал. Трябва ли да се сваля ремъка за перката?! Къде са белезите за двата вала?! Мерси.
Реших да сменя ремъка на дизела, обаче вчера не успях. Не посмях да разглабям всичко наред що ми пречи и пак добре, че след нема и 20 минути заваля. Не знам дали е едно и също като с М20, та ако някой си го е сменял сам, нека разкаже. Най-трудно ми се видя махането на стария и поставянето на новия ремък на ролката на коляновия вал. Трябва ли да се сваля ремъка за перката?! Къде са белезите за двата вала?! Мерси.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00709.htm
Ето за м20...само не разбрах за кой ремък на перката питаш.Ако за този на водната помпа много ясно че се сваля.Свали си бъбреците радиатора и виското да ти се вижда всичко.
Ето за м20...само не разбрах за кой ремък на перката питаш.Ако за този на водната помпа много ясно че се сваля.Свали си бъбреците радиатора и виското да ти се вижда всичко.

- dupeto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 109
- Регистриран на: 21.04.2006
- Местоположение: варна
- Пол: Мъж
- Кара: 324 ТД
преди 1 месец и аз бях на тва дередже, званях на пожар на някой колеги и евала им правя, те знаят кой са.... само да кажа 4е съм с 324 тд. марките са следните, на коляновия, има дупка под стартера да го зацепи6, пъха6 не6то, бургия, болт 8 или 10 мм май бе6е и той спира да се върти. на помпата 8мм пак същото, там където има 2 дупки, по-голямата се зацепва по същия на4ин за блока, марката се пада от долу, на 6 и 15 4аса все едно. на разпределителния е наи тегаво. по запознатите колеги махат горния капак на главата и наместват клапана на 1-ви цилиндър да е затворен, но на ролката на разпределителния вал си има белег, требва да го уцели6 с този на планката. тъпото е 4е из целия нет няма обяснение то4но как става, дори и картинка, да не говорим за снимка, та хубаво 6те да е някои да поясни.... аз може да се пробвам но не знам как да ка4вам снимки
...
...
- remaka
- пияния майстор
-
- Мнения: 1211
- Регистриран на: 6.11.2007
- Местоположение: Там далеч,зад реката
- Кара: на мастика с айрян
- Мечтае да кара: е30 М3
свали и маската да ти е още по угледно!!6estaka написа:http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00709/f00709.htm
Ето за м20...само не разбрах за кой ремък на перката питаш.Ако за този на водната помпа много ясно че се сваля.Свали си бъбреците радиатора и виското да ти се вижда всичко.
На м20 не се свалят бъбреците става и без да сваляш радиатора,махаш виското, шайбата на водната помпа,буташ алтернатора настани (отгоре го откачаш),сваляш капачката ,палеца,горния капак,шаибата на коляновия вал долния капак и си ти-нагласяш на белези(те са на ангренажните колела и главата и задния капак на ангренажа (отдолу)- разхлабваш ролката и отгоре и отдолу, буташ я обратно на часовниковата стрелка да се отпусне ремъка,и я стягаш пак (само горе долу няма смисъл) вадиш ремъка отпускаш пружината на ролката и я вадиш и нея по обратен ред слагаш новите като започваш от коляновия вал държиш ремъка опънат до разпределителния (ремъка трябва да е хлабав при ролката ) стягаш (са как да обясня колко не мога



П.С. и гумички на клапани на м20 не се сменявали като главата е на колата ама ти да видиш я моем без да я свалям!!!!!!
Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
Което не става с акъл,става с мощност

Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи

Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
e30
Благодаря за информацията. Явно всичко трябва да се сваля, тоест тия два часа за които мислех, че ще се справя - няма да са достатъчни. Мерси отново.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
Re: Смяна ангренажен ремък - 324д
кво има да му зацепваш на тоя чурук помпата застопори застопори и маховика
бележи с стар бял маркет разпределетелния вал и режи стария и оноди новия
обтегни с старата ролка и бегай че новата е 90-100 лева
бележи с стар бял маркет разпределетелния вал и режи стария и оноди новия
обтегни с старата ролка и бегай че новата е 90-100 лева
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!


- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Смяна ангренажен ремък - 324д
Хех, то първата ми мисъл беше да го срежа стария, но няма от къде да излезе, тъй като най-долу под зъбите на коляновия вал има пластина дет пречи да излезе ремъка. Напред също не може, щот пречи онуй големото дет обира вибрации. Та нема да мога и да го сложа новия. Кажи ми дали треа се развива големия болт на коляновия вал или след като махна 6-те болта на диска за вибрации, той ще може да излезе... Аз пробвах в петъка но не успях да го махна тфа и пак го сглобих - за 2-ри път.
П.С.
Тука - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
Би трябвало номер 1 да излезе без да махна номер 6. Така ли е, щото номер 6 няма развиване, дори и не знам с ква резба е лява или дясна. Ай хелп.
П.С.
Тука - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
Би трябвало номер 1 да излезе без да махна номер 6. Така ли е, щото номер 6 няма развиване, дори и не знам с ква резба е лява или дясна. Ай хелп.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Re: Смяна ангренажен ремък - 324д
Ники, не се развива централния болт на коляновия вал! Той по принцип е с обратна резба, но за да смениш ангренажния ремък се развиват 6-те болта който държат шайбата за водната помпа/хидравлика/климатик и като падне това голямото туч отпред номер 1 ремъка може да се извади напред 


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Смяна ангренажен ремък - 324д
Диляне,сигурен ли си ,че болта на вала е на обратна резбра 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Смяна ангренажен ремък - 324д
Мерси Диляне, Яворе,
Свалих ги тия 6 болта, почукнах го оттук - оттам и ми се стори, че не помръдва таа гад. Нямах време и го събрах наново, сосе радиатора и тнт. Ще трябва пак да опитам. Поне ще знам, че треа да стане и ще го мъча. Колкото до резбата, пръсках го, после на 5-та и на двете страни пробвах ама не иска и така... Голема хамалогия, ама тфа е. Живи и здрави да сте. Ще пиша кат го преборя.
Свалих ги тия 6 болта, почукнах го оттук - оттам и ми се стори, че не помръдва таа гад. Нямах време и го събрах наново, сосе радиатора и тнт. Ще трябва пак да опитам. Поне ще знам, че треа да стане и ще го мъча. Колкото до резбата, пръсках го, после на 5-та и на двете страни пробвах ама не иска и така... Голема хамалогия, ама тфа е. Живи и здрави да сте. Ще пиша кат го преборя.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Re: Смяна ангренажен ремък - 324д
Явор написа:Диляне,сигурен ли си ,че болта на вала е на обратна резбра





Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- BMWPower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 574
- Регистриран на: 15.10.2005
- Местоположение: Пловдив-Кичука каунти
- Пол: Мъж
- Кара: колко да кара
- Мечтае да кара: Е34-540
- Детайли за колата: То кола ли е чудо ли е
Re: Смяна ангренажен ремък - 324д
Дилян Пенчев написа:Явор написа:Диляне,сигурен ли си ,че болта на вала е на обратна резбра
![]()
![]()
Ми сигурно е обратна
Да ама не е и се стяга на мнооооооого кила и се развива с подръчни средства трудно
<<<DRIVE BMW ONLY>>>
- remaka
- пияния майстор
-
- Мнения: 1211
- Регистриран на: 6.11.2007
- Местоположение: Там далеч,зад реката
- Кара: на мастика с айрян
- Мечтае да кара: е30 М3
Re: Смяна ангренажен ремък - 324д
то и да не са подръчни пак не става като със 6мм болте!!!BMWPower написа:Дилян Пенчев написа:Явор написа:Диляне,сигурен ли си ,че болта на вала е на обратна резбра
![]()
![]()
Ми сигурно е обратна
Да ама не е и се стяга на мнооооооого кила и се развива с подръчни средства трудно

П.С. И Диляне не е обратна резбата нормална е 1.00!!

Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
Което не става с акъл,става с мощност

Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи

Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Смяна ангренажен ремък - 324д
Ето развитието по темата.
Преди 3-4 дни се появи някво тракане, когато работи мотора. То изчезваше когато колата загрееше, или поне така си мислехме с брат ми. Онзи ден обаче ми се обади и каза, че колата е загряла много бързо почти до червеното. Вчера отидох да видя за какво става дума. Погледнах около мотора и забелязах че кората под мотора е мокра. Най-интересното бе, че намерих и един болт. Страшно ми заприлича на един от болтовете които държат тфа големото кръглото отпред което не можех да махна преди. Погледнах го и с ужас установих, че се лашка във всички посоки. Та явно преди когато съм махал болтите, после в бързината не съм ги стегнал достатъчно. Сега таа шайба се държеше само на един болт който се бе счупил, други 4 просто се бяха отвили и изчезнали, а последния бе този които намерих малко по-рано. Колата се беше разглобила сама и бе готова за смяната на ремъка
. Загряването явно е било от това, че ремъка се е отхлабил и е приплъзвал и следователно водната помпа не се е въртяла пълноценно. Както и да е, в крайна сметка смених ремъка успешно. Голям късмет, че се размина всичко без допълнителни щети.
Преди 3-4 дни се появи някво тракане, когато работи мотора. То изчезваше когато колата загрееше, или поне така си мислехме с брат ми. Онзи ден обаче ми се обади и каза, че колата е загряла много бързо почти до червеното. Вчера отидох да видя за какво става дума. Погледнах около мотора и забелязах че кората под мотора е мокра. Най-интересното бе, че намерих и един болт. Страшно ми заприлича на един от болтовете които държат тфа големото кръглото отпред което не можех да махна преди. Погледнах го и с ужас установих, че се лашка във всички посоки. Та явно преди когато съм махал болтите, после в бързината не съм ги стегнал достатъчно. Сега таа шайба се държеше само на един болт който се бе счупил, други 4 просто се бяха отвили и изчезнали, а последния бе този които намерих малко по-рано. Колата се беше разглобила сама и бе готова за смяната на ремъка

"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
Re: Смяна ангренажен ремък - 324д
remaka написа:то и да не са подръчни пак не става като със 6мм болте!!!BMWPower написа:Дилян Пенчев написа:Явор написа:Диляне,сигурен ли си ,че болта на вала е на обратна резбра
![]()
![]()
Ми сигурно е обратна
Да ама не е и се стяга на мнооооооого кила и се развива с подръчни средства трудно![]()
П.С. И Диляне не е обратна резбата нормална е 1.00!!
при мен там е гайка и требва да я развивавия скоро. ще опитам с гедоре подпряно с крик. има ли някаква особеност при стягането?
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани