Всмукателен колектор М10 (външно полиране)
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
Всмукателен колектор М10 (външно полиране)
Преди време бях пуснал за продаване един всмукателен колектор, който в крайна сметка си остана за украшение. В последствие обаче получих много въпроси от сорта на "...каква е процедурата да достигането на тори резултат, мога ли и аз да си направя колектора да лъщи така?"
Реших да напиша едно обяснение пред всички, за да не го правя поотделно за всеки.
Горе долу ще го опиша в няколко стъпки. От сега трябва да знаете, че е много трудоемко и изисква изключително много нерви и време.... аз лично го направих за 11 месеца (непостоянна работа)
1. Добре почистения от мазнини и всякакви калища колектор се "изстъргва" докато се премахне релефа от пясъчната отливка в която е излят. Това става с помощта на дипрофил (гриндер) или както го наричат "зъболекарска машинка. Режещия инструмент е малко по-специален защото алуминия е мек материал и много затъпква.... викат му борче, конусовиден с нарези
Става и с обикновен (за стомана) но се нуждае от почистване на каналите през определено време.
2. Със същия този дипрофил се започва поетапно стъргане със шкурка. Продават се в магазините за абразиви и представляват малки "буренца" от шкурка, които се слагат на един накрайник за дипрофила (гриндера). Започва се с шкурка Р80 и се продължава с Р120 -> Р180 -> Р240 -> Р320. При използването на по-фина шкурка трябва да се стараете да заличавате следите (деругите) от предходната по-едра и много да внимавате да не се вкопава, което прави повърхността неравна (появяват се "вълнички")
3. Започва ръчния труд
Водна шкурка Р400 -> Р600 -> Р800 -> Р1200 -> Р2000 и обработване на цялата повърхност. Колкото по-фина става шкурката толкова повече ще виждаш желания ефект. Този етап може да бъде изпълнен отново механично, но при работата с ръка до голяма степен се заличават следите (вълничките) от вкопаванията.
4. За да се постигне огледален блясък, след шкурката Р2000 трябва да се полира колектора. Това става по същия начин както се полира кола. Използва се паста и малко кече, което се постава на дипрофила. Пробвах няколко вида пасти за полиране на метал, но в крайна сметка установих, че най-бързо и лесно става с такава за полиране на автомобили... в случая на фирмата 3М вариант 09374. Може да се ползва продукт на коя да е друга фирма, важното е да изберете този който наричат "първа паста" или "fast cut", те са с най-едри абразивни частици и само те могат да ви свършат работа. Всички пасти за ръчна употреба (костенурки, жалви и тем подобни) само ще погубят времето и средствата ви. Използвайте качествени продукти с доказано действие за да спестите нерви.
* полирайте на ниски обороти за да може да е пълноценен абразива и да си върши работата качествено, избягвайте локално прегряване на детайла!!
Забележка: Старайте се да не оставяте колектора мокър, защото се окислява и труда Ви отива по дяволите. След като го лъснете до огледален вид го лакирайте. Сплавта от която е направен има много мед и силиций който лесно матират повърхността с помощта на кислорода
Преди лакирането направих опити в/у други алуминиеви повърхности и установих, че е трудно да "закрепиш" боя (лак) в/у алуминии. След кратко проучване се спрях на адхезионен грунд за алуминии на фирмата RM като резултата от опитите ми хареса
Не се притеснявайте от факта, че колектора се нагрява докато е в автомобила. Колектора от снимките е нагряван многократно на IR лампа до над 120 градуса и това нямаше отрицателен ефект в/у него.
Малко снимки:
В общи линии това е.
Поздрави и успех
Реших да напиша едно обяснение пред всички, за да не го правя поотделно за всеки.
Горе долу ще го опиша в няколко стъпки. От сега трябва да знаете, че е много трудоемко и изисква изключително много нерви и време.... аз лично го направих за 11 месеца (непостоянна работа)
1. Добре почистения от мазнини и всякакви калища колектор се "изстъргва" докато се премахне релефа от пясъчната отливка в която е излят. Това става с помощта на дипрофил (гриндер) или както го наричат "зъболекарска машинка. Режещия инструмент е малко по-специален защото алуминия е мек материал и много затъпква.... викат му борче, конусовиден с нарези

2. Със същия този дипрофил се започва поетапно стъргане със шкурка. Продават се в магазините за абразиви и представляват малки "буренца" от шкурка, които се слагат на един накрайник за дипрофила (гриндера). Започва се с шкурка Р80 и се продължава с Р120 -> Р180 -> Р240 -> Р320. При използването на по-фина шкурка трябва да се стараете да заличавате следите (деругите) от предходната по-едра и много да внимавате да не се вкопава, което прави повърхността неравна (появяват се "вълнички")
3. Започва ръчния труд

4. За да се постигне огледален блясък, след шкурката Р2000 трябва да се полира колектора. Това става по същия начин както се полира кола. Използва се паста и малко кече, което се постава на дипрофила. Пробвах няколко вида пасти за полиране на метал, но в крайна сметка установих, че най-бързо и лесно става с такава за полиране на автомобили... в случая на фирмата 3М вариант 09374. Може да се ползва продукт на коя да е друга фирма, важното е да изберете този който наричат "първа паста" или "fast cut", те са с най-едри абразивни частици и само те могат да ви свършат работа. Всички пасти за ръчна употреба (костенурки, жалви и тем подобни) само ще погубят времето и средствата ви. Използвайте качествени продукти с доказано действие за да спестите нерви.
* полирайте на ниски обороти за да може да е пълноценен абразива и да си върши работата качествено, избягвайте локално прегряване на детайла!!
Забележка: Старайте се да не оставяте колектора мокър, защото се окислява и труда Ви отива по дяволите. След като го лъснете до огледален вид го лакирайте. Сплавта от която е направен има много мед и силиций който лесно матират повърхността с помощта на кислорода

Не се притеснявайте от факта, че колектора се нагрява докато е в автомобила. Колектора от снимките е нагряван многократно на IR лампа до над 120 градуса и това нямаше отрицателен ефект в/у него.
Малко снимки:







В общи линии това е.
Поздрави и успех

Последна промяна Gorby на 25 Авг 2009, 14:42, променена общо 2 пъти


Икономията на суровини, материали и енергия - дълг на всеки!
Иначе най-обичам да седя накрай света, да си клатя краката и да плюя в нищото...
Он-борд Е28 3.5 Turbo http://www.youtube.com/watch?v=tXzeYgEsbuA
- NeedHead
- Брррръм!
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: София- Център (мноо ясно!) :*
- Пол: Мъж
- Кара: на стъклопласт ...
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
- Transportera
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1957
- Регистриран на: 7.04.2008
- Местоположение: ВТ
- Пол: Мъж
- Кара: E30 Е38
- Детайли за колата: Не бие много на очи
- E30_M_Tech_ll
-
-
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
въпроса е коя е щасливата м10-ка дето ще носи тая гиздийка ?
и между другото има пасти специално за метал които постигат поне 3-4 пъти по добър резултат
ако те интересува мога да погледна на коя фирма бяха....
също вместо лак се слага една друга защита дето не матира като лака а остава както си е било
ако те итнересува мога да ти дам сайт на производитела
инъче браво за положения труд и аз съм го правил това само че на джантите ми и знам колко трудоемко е всичко и колко много време и нерви пропилява
и между другото има пасти специално за метал които постигат поне 3-4 пъти по добър резултат

също вместо лак се слага една друга защита дето не матира като лака а остава както си е било


инъче браво за положения труд и аз съм го правил това само че на джантите ми и знам колко трудоемко е всичко и колко много време и нерви пропилява

Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
- small
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 13.11.2006
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
лууууууд
брат ми едно време едни фиатски смукатели на 131 ги направи так с шкурки само ама отвътре че при карбураторните ефекта е поразителен
брат ми едно време едни фиатски смукатели на 131 ги направи так с шкурки само ама отвътре че при карбураторните ефекта е поразителен
- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Евалата, колко и да съм фен на М10 (
) никогаш немога да влея толко труд по тава железо
Щото съм мързел и съм зел от тия късичките колектори 



Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
Колектора беше предназначен за моето М10 което се опитах да върна назад във времето. Желанието ми беше да имам М10/В20 в почти оригиналния си вариант и да е най-тихото М10. Купих си всичко от дарукар и накрая всичко отиде по дяволите заради моя грешка. Наложи ми се да си търся блок, разглобих около 15 М10-ки и намерих точно толкова спукани блока. Накрая се отказах и сега съм модерен..... имам М42 което движи колата ми. Всички чарколи от двигателя подарих на един съфорумец който иска да си сглоби 2002 и получи ремонтни бутала, вал, ангренажни вериги колела и каквото се сещате че се сменя в един двигател когато се ремонтира. Той не смята да използва колектора и за това си седи в един гардероб на друг съфорумец
Дори си купих и един Getrag 262 от наш Явор, че манията да е пълна... и Гетраг-а сега е без 4-та щото наш Иван го счупи
.
Ако някой от вас ми покаже колата която смята, че е достойна да го носи аз ще му го подаря.... няма смисъл да събира прах.... по добре да свети в нечий кош!
п.п: Използвах три различни пасти за !алуминий! и не бях очарован от ефекта! Колектора матира заради самата сплав, от която е направен. За покритията не знам... аз съм автобояджия
Поздрави


Ако някой от вас ми покаже колата която смята, че е достойна да го носи аз ще му го подаря.... няма смисъл да събира прах.... по добре да свети в нечий кош!
п.п: Използвах три различни пасти за !алуминий! и не бях очарован от ефекта! Колектора матира заради самата сплав, от която е направен. За покритията не знам... аз съм автобояджия

Поздрави


Икономията на суровини, материали и енергия - дълг на всеки!
Иначе най-обичам да седя накрай света, да си клатя краката и да плюя в нищото...
Он-борд Е28 3.5 Turbo http://www.youtube.com/watch?v=tXzeYgEsbuA
Колектор за М10
Много готин е колектора, евала. Искам да те питам дали си го лакирал или на снимките е без лак? И втори въпрос можеш ли да ми кажеш приблизителни размери на кубичната част на колектора- интересува ме ширина и дължина на тази страна където си сложил емблемата. Просто си един от малкото дето имат такива колектори под ръка...
Поздрави!
Поздрави!
На снимката колектора е лакиран. Преди да бъде нанесено покритието изглежда още по-добре.... но за кратко
.
За размерите.... ще го измеря и ще ти кажа. Предполагам те интересува обема
п.п: Ако ти трябва такъв колектор мога да поразровя.

За размерите.... ще го измеря и ще ти кажа. Предполагам те интересува обема

п.п: Ако ти трябва такъв колектор мога да поразровя.


Икономията на суровини, материали и енергия - дълг на всеки!
Иначе най-обичам да седя накрай света, да си клатя краката и да плюя в нищото...
Он-борд Е28 3.5 Turbo http://www.youtube.com/watch?v=tXzeYgEsbuA
...
А какво стана като го лакира? Матира ли?
А за размерите ме интересува само стената със емблемата-дължина и ширина (тя нали е правоъгълник).
А за размерите ме интересува само стената със емблемата-дължина и ширина (тя нали е правоъгълник).
За да не се бели лака от алуминия, се пръска един адхезионен грунд, който е прозрачен, но не на 100%, та или заради това или заради някаква реакция м/у грунда и алуминия повърхността леко помътня, но ако го оставиш гол след около 12ч. е видимо помътнял и не спира да се променя докато не стане почти калаено сив.
За размерите: 180/120/90 ама това е приблизително около горе долу, измерено с рулетка на око.... абе супер неточно. Ако те интересуват по-точни данни пиши, довечера кат осе прибирам ще мина и ще го измеря с по-голяма точност, че сега ми го мериха по телефона
Поздрави!
За размерите: 180/120/90 ама това е приблизително около горе долу, измерено с рулетка на око.... абе супер неточно. Ако те интересуват по-точни данни пиши, довечера кат осе прибирам ще мина и ще го измеря с по-голяма точност, че сега ми го мериха по телефона

Поздрави!


Икономията на суровини, материали и енергия - дълг на всеки!
Иначе най-обичам да седя накрай света, да си клатя краката и да плюя в нищото...
Он-борд Е28 3.5 Turbo http://www.youtube.com/watch?v=tXzeYgEsbuA
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани