Задънен воден радиатор.Как се справяте...

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 9.07.2009
Местоположение: Казанлък

Задънен воден радиатор.Как се справяте...

Мнение от YaHooooO » 16 Юли 2009, 11:04

...ако в момента нямате възможност за подмяна с НОВ?
Раиатора е задънен,задръстен и т.н. Какви методи предлагате да опитам ,преди да предприема други мерки.
В момента радиатора е свален от колата(в която не знам къде ли не търсих причината да захрява,след като подмених стария радиатор,който получи дупка от перката) и се опитва ме да го омагьосаме,така че да пусне поне малко водица от долната дучица,след като наливаме от горната дупчица.
Та,някакви идеи колеги?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Мнение от deyan-enchev » 16 Юли 2009, 11:16

Моя лично го чистих с помощта на Ицо (ico-bmw) и неговата пароструйка, след 10 минути пръскане вътре в него се поизчисти с спря да пълва кал.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 9.07.2009
Местоположение: Казанлък

Мнение от YaHooooO » 16 Юли 2009, 11:19

В този ,като вкараме пароструйката и струята се връща и ми мие очите,колкото и да се опитвам да уплътня пространството между тръбата на пароструйката и гърловинката.Работата е зле...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Мнение от deyan-enchev » 16 Юли 2009, 11:37

Добре виж намерих едно мнение на колега от е34 техническия:

Andriu написа:Взех нов радиатор 2-ра употреба за 80-кинта :lol: не е кой знае какво но за парите си заслужава.Направих ме малко еКсперименти с Митака, купихме "КИСЛОЛ, Сода Бикарбонат, Оцет" Направихме следното сложихме 700мл Оцет в радиатора едно пакетче Сода Бикарбонат, и накрая Кислол стана ОЛЕ мале кипи да си е** майката ;) Зеха да изкачат мизерийте отвътре и клатим радиатора Ланг Ланг след 5-10мин всичко на вънка.Утре ще се монтира радиатора и ще се види маистрорлъка на майсторите.


Не знам дали не е опасно обаче, има вероятност да текне като лейка радиатора ако има признаци на корозия .... незнам не съм го продвал това, Митко (dancenation) е участвал в експеримента, вика че е ОК.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 9.07.2009
Местоположение: Казанлък

Мнение от YaHooooO » 16 Юли 2009, 11:57

Първо искам да ти благодаря за отзивчивостта.
В момента ние сме го напълнили с 10 % раствор на солна киселина.Все още кипи,но резултата все още е неизвестен.Смятаме да промием вс ода и после 3-та промивка с киселината.
В общи линии действам преди да съм проучил в случая,но ми беше интересно опита на колегите .
някой друг ,който да си пада химик ?:)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 12.04.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от DJJonny » 16 Юли 2009, 12:09

Вземи си мистър пропър за отпушване на мивки - прави чудеса :mhihi:
Ако неможеш да караш, НЕДЕЙ! Уважавай живота на другите ако не ти пука за твоя.
АЗ КАРАМ СПОРЕД ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ. А ВИЕ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 9.07.2009
Местоположение: Казанлък

Мнение от YaHooooO » 16 Юли 2009, 12:17

след малко измивам солната киселина,и ако резултата не е удовлетворителен ще пробвам с Пропър.Как точно го прилагаш-съотношение на разтвор,за колко време?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Мнение от mitrax » 16 Юли 2009, 12:59

аз пък направо свалям колектора и чистя тръбичките . Има доста случаи когато в тръбичките има едни серпентинки - тогава задръстването е пълно :) . Колектора го лепя обилно с черен силикон за челни стъкла и не мръдва , естествено след почистване / обезмасляване на повърхностите. Разглобването на колектора с широка права отверка , сглобването с американски клещи и после джамджийско чукче.
По същия начин излирах и 2 от тръбичките като ми беха стрелнали колата с флоберка в радиатора :mhihi:

Дата на експеримента преди 5 години :D ...
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 12.04.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от DJJonny » 16 Юли 2009, 13:08

YaHooooO написа:след малко измивам солната киселина,и ако резултата не е удовлетворителен ще пробвам с Пропър.Как точно го прилагаш-съотношение на разтвор,за колко време?

Зависи обаче с кво е задръстено... ако има метални елементи или се е запушило с няква гума няма да стане...
пробвай иначе с пропър имаше и едно друго за отпушване на мивки кадето почва да кипи или с белина го накисни за известно време но пробваи и на обратно със пароструйката не само отгоре щото ако е застанало на някоя свивка няма да мръдне. Съоношението иначе трябва да е с малко вода колкото да се разпени че иначе нестава. Аз така си отпушвах един маслен радиатор кадето маслото беше станало на каша като грес и гранули :mhihi:
Ако неможеш да караш, НЕДЕЙ! Уважавай живота на другите ако не ти пука за твоя.
АЗ КАРАМ СПОРЕД ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ. А ВИЕ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Мнение от mitrax » 16 Юли 2009, 13:54

то кривки няма , 2 колектора и всички тръбички - паралелно между тях. Това е кофти че като със струя опиташ 3 от тръбичките да не са запушени водата минава през тях и лъже че всичко е точно а всъщност радиатора не може да отдава
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 9.07.2009
Местоположение: Казанлък

Мнение от YaHooooO » 16 Юли 2009, 14:00

Експеримента приключи.Мисля успешно.До сега няма течове.Стрелкичката вече показва напред :).
Съжалявам,че не направих снимки през гърловината на капачката преди и след...като в реклама на WS teleshop. Тръбичките се вждаха тотално запушени.В момента всичко вътре има алунимиево-сребрист цвят.
Всичко накратко:
-Задръстен радиатор,през който течността почти не можеше да премине
-солна кисленина-1л 34-35% ,разредена с 3 литра вода(т.е. ратвор на солна киселина 10%) Важно!!!Винаги наливайте солната киселина във водата!Никога обратно!!!
-първа промивка-30 минути
-промивка с вода
-втора промивка-2 часа
-обилно промиване с вода

Благодаря още веднъж на колегит,които се отзоваха:)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Мнение от deyan-enchev » 16 Юли 2009, 14:49

Хубаво обобщи браво.

Инъче за солната киселина какви предпазни средства използвахте за ръцете си и лицето ? Се пак е силно разяждаща тая чудесия.

Нека колегите които ще правят такава промивка да имат предвид че солната киселина е опасна за дробовете при вдишване, ако попадне в очите много опасно.

Добре е да предупредим колегите, че ако има някой по нахакан и незнаещ като нищо да стане беля за 100/200 лева :) (което е новия радиатор).

Поздрави за успешната работа.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Мнение от mitrax » 16 Юли 2009, 14:59

поздрави и от мене , а киселина от каде ?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 9.07.2009
Местоположение: Казанлък

Мнение от YaHooooO » 16 Юли 2009, 15:02

Предпазни средтсва единствено гумирани ръкавици за ръцете.Работихме внимателно,странично от гърловината ,в която наливахме(в случай,че се получи някаква реакция,изхвърли се течност да не сме на пътя й).
Отворите на радиатора бяга запушени,с изключение на този,през който наливахме(целта беше да го напълним на максимум).
Докато трае реакцията има кипене-не е добре да се дите наблизо,макар,че кипенето не е силно.
Относно използването на този метод-Когато започнахме бяхме на ясно,че или ще отпуши тръбичките,или ще отпуши още пари за нов радиатор (сиреч-везможността да се прецака е непредвидима-РИСК).

Колеги,с това се сблъсках днес,това направих.Надявам се да съм бил полезен и на Вас,както бях полезен и на себе си.Ако на някой му
хрумнат въпроси-пишете.

П.с.Киселина-аз лично я взех от магазин,в който продават фаянс,оборудване за бани...тапети,лепила,химически препарати.Т.е. не е трудно откриваемо и литъра струва 1,80 лв.
Последна промяна YaHooooO на 16 Юли 2009, 15:05, променена общо 1 път

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 16 Юли 2009, 15:02

mitrax написа:поздрави и от мене , а киселина от каде ?


От магазина за почистващи препарати, подвизава се под името "Кислол"
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook