интересни теми от рунета
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
интересни теми от рунета
Панел и акумулаторни батерии (Е23,Е28,Е30)
Демонтаж със снимки.
Първо махнете емблемата с малка плоска отверка после отвийте гайка и извадете шайбата.Над таблото има 3 видии- махнете ги и тях. След това извадете таблото - най лесно е ако махнете волана .Преде да га махнете - таблото трябва да разкачите трите големи и двете малки букси-зад скоростомера.Силно не дърпайте таблото -защото може да се повредят буксите на платката.
Необходимо е да стигните до мястото, зад показателя на температурата - там се намират батериите АА. Преде да ги сложите ги заредете задължително.
Ако таблото е без акумулатори , търсете окисленея по платката-обикновено на това е причината за проблемите със скоростомера.
гайката наволана
шайба
таблото отпред
една от видиите
сваляме таблото
задна част на таблото
задна част на таблото 2
задна част на таблото 3
общ вид
ключът на оборотомера
оборотомер и скоростомер
същите поразглобени
платката service
[/b]
Демонтаж със снимки.
Първо махнете емблемата с малка плоска отверка после отвийте гайка и извадете шайбата.Над таблото има 3 видии- махнете ги и тях. След това извадете таблото - най лесно е ако махнете волана .Преде да га махнете - таблото трябва да разкачите трите големи и двете малки букси-зад скоростомера.Силно не дърпайте таблото -защото може да се повредят буксите на платката.
Необходимо е да стигните до мястото, зад показателя на температурата - там се намират батериите АА. Преде да ги сложите ги заредете задължително.
Ако таблото е без акумулатори , търсете окисленея по платката-обикновено на това е причината за проблемите със скоростомера.

гайката наволана

шайба

таблото отпред

една от видиите

сваляме таблото

задна част на таблото

задна част на таблото 2

задна част на таблото 3

общ вид

ключът на оборотомера

оборотомер и скоростомер

същите поразглобени

платката service
[/b]
Ремонт на механична рейка
BMW произвежда ремонтни комплекти за рейки
номера но детайлите 32131128685
32131128693
в този комплект влизавсичко необходимо
Тропане на рейката
Може да тропа от двете страни.Съответно- в зависимост от къде се чува - или регулировка на болта ако шума е от ляво нищо не сменяйки - или смяна с нова на втулката (ако шумът е от дясно). Втулката не е скъпа - струва около 10 долара.
Моят(на автора) ремонт на кормелна рейка!
В едно от дългите пътувания се разбалансира предно дясно колело
При това вибрациите спирахапри различни скорости- 60-80-100 затова реших да продължа от Франкфурт до Хановър. Разплатата се оказа ужасяваща - колелото е леш - изядено е на петна плюс тропане на рейката.
Теста на рейката е среден - с рязки движения се завърта воланът - ако има троп - времеза ремонт.
Ремонт. Сваля се рейката.Разглобява се -капака с регулировъчния болт се сваля .Направихме нов капак за реголировка с ключ.Далее втулки.На завода те са пресовани в каналчета вътре в корпуса- затова се наложи да ги изчепкаме.Новите втулки се правиха на струг от капролон- плъзгаща посадка. З да фиксираме втулките се наложи да дупчим в корпуса отвори и да правим резба за фиксиращо болтче.Втулките са поставени.Капака се завива при тава се избира луфт на зъбчатката.След като луфта е нагласен капака се фиксира.
Още за ремонта на реката - по-подробно и добре.
Въпрос от конференцията на AUTO.RU-BMW
Десния шарнир в рейката се клати!Може ли това да се затегне?
Отговор:
Ако рейката не е неравномерно износена то всички шумове се поправят.
Ремонт на механична рейка
BMW произвежда ремонтни комплекти за рейки
номера но детайлите 32131128685
32131128693
в този комплект влиза всичко необходимо
Тропане на рейката
Може да тропа от двете страни.Съответно- в зависимост от къде се чува - или регулировка на болта ако шума е от ляво нищо не сменяйки - или смяна с нова на втулката (ако шумът е от дясно). Втулката не е скъпа - струва около 10 долара.
Моят(на автора) ремонт на кормелна рейка!
В едно от дългите пътувания се разбалансира предно дясно колело
При това вибрациите спираха при различни скорости- 60-80-100 затова реших да продължа от Франкфурт до Хановър. Разплатата се оказа ужасяваща - колелото е леш - изядено е на петна плюс тропаше рейката.
Теста на рейката е следен - с рязки движения се завърта воланът - ако има троп - време -за ремонт.
Ремонт. Сваля се рейката.Разглобява се -капака с регулировъчния болт се сваля .Направихме нов капак за регулировка с ключ.По нататък втулки.На завода те са пресовани в каналчета вътре в корпуса- затова се наложи да ги изчепкаме.Новите втулки се правиха на струг от капролон- плъзгаща посадка. За да фиксираме втулките се наложи да дупчим корпуса и да правим резба за фиксиращо болтче.Втулките са поставени.Капака се завива при това се избира луфт на зъбчатката.След като луфта е нагласен капака се фиксира.
Още за ремонта на реката - по-подробно и добре.
Въпрос от конференцията на AUTO.RU-BMW
Десния шарнир в рейката се клати!Може ли това да се затегне?
Отговор:
Ако рейката не е неравномерно износена то всички шумове се поправят.
Ето няколко съвета.
Трябва да се отстрани луфта в зацепвантето на червяка с рейката .Затова трябва да се вдигне хитрото регулировъчно капаче което се разполага на рейката отгоре в ляво.Поне 95 процента е вероятно да неможете да го направите поради липса на специален ключ - а ако намерите ключ то може самия капак да не поддаде. При мен точно така се получе - наложи се варварско дупчене с бормашина. Стругаря ми направи същия ,обаче за обикновен ключ.Аз го сложих на мястото на стария и всичко заспа.
Втора причина на тропане - луфт на оста на червяка.За неговото отстраненеие се налага да се свали рейката от колата.Ако има луфт -дори и милиметър ,то тропането при движението на колата ще е доста силно.На края на червяка е сложена гумена шайбаа под нея се намера капаче на лагера на червяка.Конструктивно тази система е направена така че ако това капаче се завърти докрай то луфт няма да има. Но лично при мен капачето беше завъртяно до край.Капачето е абсолютно плоско. Въпреки това аз го затегнах с руски ключ - тоест с чук и клин.За да не се отвива капакът може да се законтри с помоща на чук и клин.
Трета слаба страна - пластмасавата втулка в дясния край на корпуса на рейката.Ако това е износено то рейката ще тропа и ще има луфт.За да се се смени с нова втулка е необходимо да се свали капака (като в точка 1) - за да се пречместе рейката в крайна лява позиция.След това старата втулка се маха, новата се слага на мястото.Лично аз използвах старата- конструкцията й е такава че я облепих от външната страна с изолирбант за да намаля вътрешния диаметър. По нататъшната експлуатация подтвърди че конструкцията е надежна.
Е
динственото което е проблемно е неравномерното износване на рейката-обикновено е по средата-когато колелата сочат напред.Тогава не може да се регулира.
номера но детайлите 32131128685
32131128693
в този комплект влизавсичко необходимо
Тропане на рейката
Може да тропа от двете страни.Съответно- в зависимост от къде се чува - или регулировка на болта ако шума е от ляво нищо не сменяйки - или смяна с нова на втулката (ако шумът е от дясно). Втулката не е скъпа - струва около 10 долара.
Моят(на автора) ремонт на кормелна рейка!
В едно от дългите пътувания се разбалансира предно дясно колело
При това вибрациите спирахапри различни скорости- 60-80-100 затова реших да продължа от Франкфурт до Хановър. Разплатата се оказа ужасяваща - колелото е леш - изядено е на петна плюс тропане на рейката.
Теста на рейката е среден - с рязки движения се завърта воланът - ако има троп - времеза ремонт.
Ремонт. Сваля се рейката.Разглобява се -капака с регулировъчния болт се сваля .Направихме нов капак за реголировка с ключ.Далее втулки.На завода те са пресовани в каналчета вътре в корпуса- затова се наложи да ги изчепкаме.Новите втулки се правиха на струг от капролон- плъзгаща посадка. З да фиксираме втулките се наложи да дупчим в корпуса отвори и да правим резба за фиксиращо болтче.Втулките са поставени.Капака се завива при тава се избира луфт на зъбчатката.След като луфта е нагласен капака се фиксира.
Още за ремонта на реката - по-подробно и добре.
Въпрос от конференцията на AUTO.RU-BMW
Десния шарнир в рейката се клати!Може ли това да се затегне?
Отговор:
Ако рейката не е неравномерно износена то всички шумове се поправят.
Ремонт на механична рейка
BMW произвежда ремонтни комплекти за рейки
номера но детайлите 32131128685
32131128693
в този комплект влиза всичко необходимо
Тропане на рейката
Може да тропа от двете страни.Съответно- в зависимост от къде се чува - или регулировка на болта ако шума е от ляво нищо не сменяйки - или смяна с нова на втулката (ако шумът е от дясно). Втулката не е скъпа - струва около 10 долара.
Моят(на автора) ремонт на кормелна рейка!
В едно от дългите пътувания се разбалансира предно дясно колело
При това вибрациите спираха при различни скорости- 60-80-100 затова реших да продължа от Франкфурт до Хановър. Разплатата се оказа ужасяваща - колелото е леш - изядено е на петна плюс тропаше рейката.
Теста на рейката е следен - с рязки движения се завърта воланът - ако има троп - време -за ремонт.
Ремонт. Сваля се рейката.Разглобява се -капака с регулировъчния болт се сваля .Направихме нов капак за регулировка с ключ.По нататък втулки.На завода те са пресовани в каналчета вътре в корпуса- затова се наложи да ги изчепкаме.Новите втулки се правиха на струг от капролон- плъзгаща посадка. За да фиксираме втулките се наложи да дупчим корпуса и да правим резба за фиксиращо болтче.Втулките са поставени.Капака се завива при това се избира луфт на зъбчатката.След като луфта е нагласен капака се фиксира.
Още за ремонта на реката - по-подробно и добре.
Въпрос от конференцията на AUTO.RU-BMW
Десния шарнир в рейката се клати!Може ли това да се затегне?
Отговор:
Ако рейката не е неравномерно износена то всички шумове се поправят.
Ето няколко съвета.
Трябва да се отстрани луфта в зацепвантето на червяка с рейката .Затова трябва да се вдигне хитрото регулировъчно капаче което се разполага на рейката отгоре в ляво.Поне 95 процента е вероятно да неможете да го направите поради липса на специален ключ - а ако намерите ключ то може самия капак да не поддаде. При мен точно така се получе - наложи се варварско дупчене с бормашина. Стругаря ми направи същия ,обаче за обикновен ключ.Аз го сложих на мястото на стария и всичко заспа.
Втора причина на тропане - луфт на оста на червяка.За неговото отстраненеие се налага да се свали рейката от колата.Ако има луфт -дори и милиметър ,то тропането при движението на колата ще е доста силно.На края на червяка е сложена гумена шайбаа под нея се намера капаче на лагера на червяка.Конструктивно тази система е направена така че ако това капаче се завърти докрай то луфт няма да има. Но лично при мен капачето беше завъртяно до край.Капачето е абсолютно плоско. Въпреки това аз го затегнах с руски ключ - тоест с чук и клин.За да не се отвива капакът може да се законтри с помоща на чук и клин.
Трета слаба страна - пластмасавата втулка в дясния край на корпуса на рейката.Ако това е износено то рейката ще тропа и ще има луфт.За да се се смени с нова втулка е необходимо да се свали капака (като в точка 1) - за да се пречместе рейката в крайна лява позиция.След това старата втулка се маха, новата се слага на мястото.Лично аз използвах старата- конструкцията й е такава че я облепих от външната страна с изолирбант за да намаля вътрешния диаметър. По нататъшната експлуатация подтвърди че конструкцията е надежна.
Е
динственото което е проблемно е неравномерното износване на рейката-обикновено е по средата-когато колелата сочат напред.Тогава не може да се регулира.
Фотоотчет за преминаване на 5 болка (5/120)
Тук давам една полезна тема от украинския BMW клуб - там има страшно много полезни статии за това как да си подобрим Е30-ките.
Какво ни трябва за това
Предница-цялата пасва от е36 само опрните лагери от е30. Сайлент блоков(тампони) от е30 с изместен център. За да регулираме това на стенд - кормилните тяги са от е36. Супорти(апарати) дискове накладки-е36. Спирачни маркучи от е30.
Задница- лостове(носачи) от е30 за диск . Фланци за дискове от е30 м3.
Спирачна система от е30 м3. Накладки за ръчна спирачка - от е30 за диск. Защита за дискови спирачки от м3 е30. Апарати от е32 но скобата за апарата оригинална за е30 м3.
На е30 се слагаха 2 варианта носачи за дискови спирачки - с малки лагери ,ката на барабанни спирачки и по късен вариант с по-голями лагери-на нас ни трябват носачи с големия лагер.
На тази система спокойно лягят колела с ЕТ42- ЕТ47 без да се преправят калницити и без да оприра някъде. При монтаж на Р17 джанти гумете отпред трябва да са максимум 215-45 отпред и 225-45 отзад влиза без проблеми.
Фотоотчет:
отвъртаме гайкитена полуоските
разглобявам спирачните механизми
сваляме носачите
слагаме носача обратно стягаме фксиращата гайка и проверяване дали всичко е както трябва
поставяме диска и ръчнатаспирака
слагаме апаратите - задницата е готова
предница от е36 - пасва при на е30
сваляме колелата махаме спирачните апарати и кормилните тяги
изваждаме накрайниците и шапнирите
махаме тампоните на носаите
махаме е30 ковите носачи
отвиваме горната гайка на амортисьора - ненапълно и отвартаме трите гайки на оорния лагер- вадим стойката
разглобяваме старата стойка за да извадим опорния лагер
сглобяваме новата стойка от е36 със лагера от е30
стягаме пружината от е36
новата ни стойка
монтираме стойкатата и слагаме накрайника
монтираме апаратите и накладките
в сглобено състояние
вадим старите тампони
новия тампон с изместен център
монтаж на носача
не само борбет а отиват на Е30
красота
Какво ни трябва за това
Предница-цялата пасва от е36 само опрните лагери от е30. Сайлент блоков(тампони) от е30 с изместен център. За да регулираме това на стенд - кормилните тяги са от е36. Супорти(апарати) дискове накладки-е36. Спирачни маркучи от е30.
Задница- лостове(носачи) от е30 за диск . Фланци за дискове от е30 м3.
Спирачна система от е30 м3. Накладки за ръчна спирачка - от е30 за диск. Защита за дискови спирачки от м3 е30. Апарати от е32 но скобата за апарата оригинална за е30 м3.
На е30 се слагаха 2 варианта носачи за дискови спирачки - с малки лагери ,ката на барабанни спирачки и по късен вариант с по-голями лагери-на нас ни трябват носачи с големия лагер.
На тази система спокойно лягят колела с ЕТ42- ЕТ47 без да се преправят калницити и без да оприра някъде. При монтаж на Р17 джанти гумете отпред трябва да са максимум 215-45 отпред и 225-45 отзад влиза без проблеми.
Фотоотчет:


отвъртаме гайкитена полуоските

разглобявам спирачните механизми

сваляме носачите

слагаме носача обратно стягаме фксиращата гайка и проверяване дали всичко е както трябва

поставяме диска и ръчнатаспирака

слагаме апаратите - задницата е готова

предница от е36 - пасва при на е30

сваляме колелата махаме спирачните апарати и кормилните тяги

изваждаме накрайниците и шапнирите

махаме тампоните на носаите

махаме е30 ковите носачи

отвиваме горната гайка на амортисьора - ненапълно и отвартаме трите гайки на оорния лагер- вадим стойката

разглобяваме старата стойка за да извадим опорния лагер

сглобяваме новата стойка от е36 със лагера от е30

стягаме пружината от е36

новата ни стойка


монтираме стойкатата и слагаме накрайника

монтираме апаратите и накладките

в сглобено състояние

вадим старите тампони

новия тампон с изместен център

монтаж на носача

не само борбет а отиват на Е30


красота
- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Змиеядеца написа:И тва с изместения център не оправя положението със правилното стоене на гумата в калника
недостатъчно обаче .. работи само ако носача е от м3 3,2 е36
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани