интересни теми от рунета

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 9.04.2009
Местоположение: Филибето

интересни теми от рунета

Мнение от likesake » 12 Юни 2009, 23:33

Панел и акумулаторни батерии (Е23,Е28,Е30)
Демонтаж със снимки.

Първо махнете емблемата с малка плоска отверка после отвийте гайка и извадете шайбата.Над таблото има 3 видии- махнете ги и тях. След това извадете таблото - най лесно е ако махнете волана .Преде да га махнете - таблото трябва да разкачите трите големи и двете малки букси-зад скоростомера.Силно не дърпайте таблото -защото може да се повредят буксите на платката.
Необходимо е да стигните до мястото, зад показателя на температурата - там се намират батериите АА. Преде да ги сложите ги заредете задължително.
Ако таблото е без акумулатори , търсете окисленея по платката-обикновено на това е причината за проблемите със скоростомера.
Изображение
гайката наволана
Изображение
шайба
Изображение
таблото отпред
Изображение
една от видиите
Изображение
сваляме таблото
Изображение
задна част на таблото
Изображение
задна част на таблото 2
Изображение
задна част на таблото 3
Изображение
общ вид
Изображение
ключът на оборотомера
Изображение
оборотомер и скоростомер
Изображение
същите поразглобени
Изображение
платката service



[/b]

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 9.04.2009
Местоположение: Филибето

Ремонт на механична рейка

Мнение от likesake » 12 Юни 2009, 23:34

BMW произвежда ремонтни комплекти за рейки
номера но детайлите 32131128685
32131128693
в този комплект влизавсичко необходимо
Тропане на рейката
Може да тропа от двете страни.Съответно- в зависимост от къде се чува - или регулировка на болта ако шума е от ляво нищо не сменяйки - или смяна с нова на втулката (ако шумът е от дясно). Втулката не е скъпа - струва около 10 долара.
Моят(на автора) ремонт на кормелна рейка!
В едно от дългите пътувания се разбалансира предно дясно колело
При това вибрациите спирахапри различни скорости- 60-80-100 затова реших да продължа от Франкфурт до Хановър. Разплатата се оказа ужасяваща - колелото е леш - изядено е на петна плюс тропане на рейката.
Теста на рейката е среден - с рязки движения се завърта воланът - ако има троп - времеза ремонт.
Ремонт. Сваля се рейката.Разглобява се -капака с регулировъчния болт се сваля .Направихме нов капак за реголировка с ключ.Далее втулки.На завода те са пресовани в каналчета вътре в корпуса- затова се наложи да ги изчепкаме.Новите втулки се правиха на струг от капролон- плъзгаща посадка. З да фиксираме втулките се наложи да дупчим в корпуса отвори и да правим резба за фиксиращо болтче.Втулките са поставени.Капака се завива при тава се избира луфт на зъбчатката.След като луфта е нагласен капака се фиксира.
Още за ремонта на реката - по-подробно и добре.
Въпрос от конференцията на AUTO.RU-BMW
Десния шарнир в рейката се клати!Може ли това да се затегне?
Отговор:
Ако рейката не е неравномерно износена то всички шумове се поправят.
Ремонт на механична рейка
BMW произвежда ремонтни комплекти за рейки
номера но детайлите 32131128685
32131128693
в този комплект влиза всичко необходимо
Тропане на рейката
Може да тропа от двете страни.Съответно- в зависимост от къде се чува - или регулировка на болта ако шума е от ляво нищо не сменяйки - или смяна с нова на втулката (ако шумът е от дясно). Втулката не е скъпа - струва около 10 долара.
Моят(на автора) ремонт на кормелна рейка!
В едно от дългите пътувания се разбалансира предно дясно колело
При това вибрациите спираха при различни скорости- 60-80-100 затова реших да продължа от Франкфурт до Хановър. Разплатата се оказа ужасяваща - колелото е леш - изядено е на петна плюс тропаше рейката.
Теста на рейката е следен - с рязки движения се завърта воланът - ако има троп - време -за ремонт.
Ремонт. Сваля се рейката.Разглобява се -капака с регулировъчния болт се сваля .Направихме нов капак за регулировка с ключ.По нататък втулки.На завода те са пресовани в каналчета вътре в корпуса- затова се наложи да ги изчепкаме.Новите втулки се правиха на струг от капролон- плъзгаща посадка. За да фиксираме втулките се наложи да дупчим корпуса и да правим резба за фиксиращо болтче.Втулките са поставени.Капака се завива при това се избира луфт на зъбчатката.След като луфта е нагласен капака се фиксира.

Още за ремонта на реката - по-подробно и добре.
Въпрос от конференцията на AUTO.RU-BMW
Десния шарнир в рейката се клати!Може ли това да се затегне?
Отговор:
Ако рейката не е неравномерно износена то всички шумове се поправят.
Ето няколко съвета.

Трябва да се отстрани луфта в зацепвантето на червяка с рейката .Затова трябва да се вдигне хитрото регулировъчно капаче което се разполага на рейката отгоре в ляво.Поне 95 процента е вероятно да неможете да го направите поради липса на специален ключ - а ако намерите ключ то може самия капак да не поддаде. При мен точно така се получе - наложи се варварско дупчене с бормашина. Стругаря ми направи същия ,обаче за обикновен ключ.Аз го сложих на мястото на стария и всичко заспа.

Втора причина на тропане - луфт на оста на червяка.За неговото отстраненеие се налага да се свали рейката от колата.Ако има луфт -дори и милиметър ,то тропането при движението на колата ще е доста силно.На края на червяка е сложена гумена шайбаа под нея се намера капаче на лагера на червяка.Конструктивно тази система е направена така че ако това капаче се завърти докрай то луфт няма да има. Но лично при мен капачето беше завъртяно до край.Капачето е абсолютно плоско. Въпреки това аз го затегнах с руски ключ - тоест с чук и клин.За да не се отвива капакът може да се законтри с помоща на чук и клин.
Трета слаба страна - пластмасавата втулка в дясния край на корпуса на рейката.Ако това е износено то рейката ще тропа и ще има луфт.За да се се смени с нова втулка е необходимо да се свали капака (като в точка 1) - за да се пречместе рейката в крайна лява позиция.След това старата втулка се маха, новата се слага на мястото.Лично аз използвах старата- конструкцията й е такава че я облепих от външната страна с изолирбант за да намаля вътрешния диаметър. По нататъшната експлуатация подтвърди че конструкцията е надежна.
Е
динственото което е проблемно е неравномерното износване на рейката-обикновено е по средата-когато колелата сочат напред.Тогава не може да се регулира.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 9.04.2009
Местоположение: Филибето

Фотоотчет за преминаване на 5 болка (5/120)

Мнение от likesake » 13 Юни 2009, 14:10

Тук давам една полезна тема от украинския BMW клуб - там има страшно много полезни статии за това как да си подобрим Е30-ките.



Какво ни трябва за това
Предница-цялата пасва от е36 само опрните лагери от е30. Сайлент блоков(тампони) от е30 с изместен център. За да регулираме това на стенд - кормилните тяги са от е36. Супорти(апарати) дискове накладки-е36. Спирачни маркучи от е30.
Задница- лостове(носачи) от е30 за диск . Фланци за дискове от е30 м3.
Спирачна система от е30 м3. Накладки за ръчна спирачка - от е30 за диск. Защита за дискови спирачки от м3 е30. Апарати от е32 но скобата за апарата оригинална за е30 м3.
На е30 се слагаха 2 варианта носачи за дискови спирачки - с малки лагери ,ката на барабанни спирачки и по късен вариант с по-голями лагери-на нас ни трябват носачи с големия лагер.
На тази система спокойно лягят колела с ЕТ42- ЕТ47 без да се преправят калницити и без да оприра някъде. При монтаж на Р17 джанти гумете отпред трябва да са максимум 215-45 отпред и 225-45 отзад влиза без проблеми.

Фотоотчет:

Изображение
Изображение
отвъртаме гайкитена полуоските
Изображение
разглобявам спирачните механизми
Изображение
сваляме носачите
Изображение
слагаме носача обратно стягаме фксиращата гайка и проверяване дали всичко е както трябва
Изображение
поставяме диска и ръчнатаспирака
Изображение
слагаме апаратите - задницата е готова
Изображение
предница от е36 - пасва при на е30
Изображение
сваляме колелата махаме спирачните апарати и кормилните тяги
Изображение
изваждаме накрайниците и шапнирите
Изображение
махаме тампоните на носаите
Изображение
махаме е30 ковите носачи
Изображение
отвиваме горната гайка на амортисьора - ненапълно и отвартаме трите гайки на оорния лагер- вадим стойката
Изображение
разглобяваме старата стойка за да извадим опорния лагер
Изображение
сглобяваме новата стойка от е36 със лагера от е30
Изображение
стягаме пружината от е36
Изображение
новата ни стойка :)
Изображение
монтираме стойкатата и слагаме накрайника
Изображение
монтираме апаратите и накладките
Изображение
в сглобено състояние
Изображение
вадим старите тампони
Изображение
новия тампон с изместен център
Изображение
монтаж на носача
Изображение
не само борбет а отиват на Е30 :)
Изображение
красота

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 9.04.2009
Местоположение: Филибето

чертеж на предна разпънка E30

Мнение от likesake » 13 Юни 2009, 15:17

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 8.06.2009

Мнение от Змиеядеца » 13 Юни 2009, 19:13

И тва с изместения център не оправя положението със правилното стоене на гумата в калника

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 13 Юни 2009, 20:06

Змиеядеца написа:И тва с изместения център не оправя положението със правилното стоене на гумата в калника


недостатъчно обаче .. работи само ако носача е от м3 3,2 е36
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook