E30 320i M20B20 - губи води, омешва масло вода..проблем?!

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

E30 320i M20B20 - губи води, омешва масло вода..проблем?!

Мнение от net_master » 20 Апр 2009, 0:29

Накратко историята..колата започна да губи водите, отначало НЕ в маслото...но и така не се разбра къде точно, по към края явно нещата се промениха след последното прегряване ... не от мен за съжаление, но това е друга обширна тема..Както и да е, реших най-после да видя как е "под капака" и ето какво виждам...и понеже не знам точно какво виждам :) ще оставя на вас да прецените, доколкото е възможно, мисля че направих що-годе добри снимки.
Благодаря на всички колеги предварително!
Ето и снимките !

http://picasaweb.google.bg/net.master.b ... bwmZ6Q-QE#

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 6.07.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: `90 e30 sedan

Мнение от JelioNikolov » 20 Апр 2009, 1:39

закараи главата да ти е мерят дали е права и второто което е виж по главата трябва да си личи къде е лягала гарнитурата и къде не защото от снимките не се вижда добре и дано да е било от здухана гарнитура ........... нека някой по знаещ да ме поправи ако греша
а и огледай внимателно блока да няма пукнатини
0888 53 71 53
Изображение

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Мнение от sachs » 20 Апр 2009, 3:02

JelioNikolov написа:закараи главата да ти е мерят дали е права и второто което е виж по главата трябва да си личи къде е лягала гарнитурата и къде не защото от снимките не се вижда добре и дано да е било от здухана гарнитура ........... нека някой по знаещ да ме поправи ако греша
а и огледай внимателно блока да няма пукнатини

щом е омешала сичките течности изобщо нема смисъл да я снима,а просто по хубаво да се загледа под вала за да си види 20-тина сантиметровата цепка...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

Мнение от net_master » 20 Апр 2009, 11:53

sachs написа:
JelioNikolov написа:закараи главата да ти е мерят дали е права и второто което е виж по главата трябва да си личи къде е лягала гарнитурата и къде не защото от снимките не се вижда добре и дано да е било от здухана гарнитура ........... нека някой по знаещ да ме поправи ако греша
а и огледай внимателно блока да няма пукнатини

щом е омешала сичките течности изобщо нема смисъл да я снима,а просто по хубаво да се загледа под вала за да си види 20-тина сантиметровата цепка...


Според това което аз видях...гарнитурата не е лягала много добре според мен вижда се как не са добре изчистени пръстените около цилиндрите на някой места, срещу камерите на ризата... а и имайки предвид, че мотора изглежда отварян, щото има драскано с отверки, буталата имат надраскани номера отгоре на челата...и тем подобни глупави следи.. май го е правил някой дето не е знаел точно какво прави.
Главата е права като по конец..което ме учуди, не се виждат пукнатини, поне не и от страната на клапаните, където съм снимал... Но виж изобщо не ми хрумна, че пукнатината може да от страната на вала, щото той не е махнат ама явно ще трябва да го махам :(

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 487
Регистриран на: 1.03.2007
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: е36 compact 95' 1,6
Мечтае да кара: m3 e92

Мнение от Пецата » 20 Апр 2009, 16:34

то че никой не вижда пукнатини не значи че ги няма закарай я някъде да я надуят и след това ще разбереш

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

Мнение от net_master » 20 Апр 2009, 16:46

Пецата написа:то че никой не вижда пукнатини не значи че ги няма закарай я някъде да я надуят и след това ще разбереш


Така и ще направя...само дето в Русе май нямало къде...колеги от Русе, кажете къде да ми надуят или снимат главата (проста) :mhihi:


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 20 Апр 2009, 18:19

М20 цепи главата точно под вала, там е най-тънката стена, на която контактуват от двете страни масло и вода и поради факта, че има неравномерно затопляне, претопляне, изменение на кристалната решетка на материала, затова се и пука най-често там. Без снимка няма как да си сигурен, че главата ти е здрава. Другото нещо е гарнитура, третото е блок, най-често от тъпа работа на велики майстори и не почистени отвори за болтовете на главата и слагането на стари болтове се пука блока при отворите по дължина на блока, това също е предпоставка, но е задължително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 6.05.2006
Местоположение: София-владая
Пол: Мъж

Мнение от Банго » 22 Апр 2009, 1:31

sachs написа:
JelioNikolov написа:закараи главата да ти е мерят дали е права и второто което е виж по главата трябва да си личи къде е лягала гарнитурата и къде не защото от снимките не се вижда добре и дано да е било от здухана гарнитура ........... нека някой по знаещ да ме поправи ако греша
а и огледай внимателно блока да няма пукнатини

щом е омешала сичките течности изобщо нема смисъл да я снима,а просто по хубаво да се загледа под вала за да си види 20-тина сантиметровата цепка...



:yes:
точно така нали знаете не питайте старило питайте патило
ПИШЕТЕ НА КИРИЛИЦА

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 2.06.2008
Местоположение: РУСЕ
Пол: Мъж
Кара: кара на татко си колата
Мечтае да кара: е30....

Мнение от 9900 » 25 Апр 2009, 2:58

сашко што не пишеш как трьгваш от място докато е студена и как в последните месеци водицата си излизаше от ауспуха пак ти продалжаваше да си ходиш на полигона после този виновен онзи виновен и несериозен.''термостата '' като уж штеше да сменяш пак тьй отиваше стрелката надясно .''вьздушна бьзглавница '' се казва това а не дьрвения квото ти обяснява сьс велизар.дотук с обширната тема.
п.п. за водицата от ауспуха мой да питаш тези от сервиза срещу вас дето ти се радваха как трьгваш на студен мотор
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 2.06.2008
Местоположение: РУСЕ
Пол: Мъж
Кара: кара на татко си колата
Мечтае да кара: е30....

Мнение от 9900 » 25 Апр 2009, 3:00

и ако не е сцепена под вала шлайфай гльвата си и газ с вратите напред
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

Мнение от net_master » 25 Апр 2009, 14:33

Ти не ми бери грижата Пламенчо ами ми намери една перка, че и радиаторче че да си съ6ера колицата, пък кой кво приказвал...аз видях как ми върна колата, тъй че няа кво да говорим по темата сто пъти камо ли пък тука. И за протокола, през живота си не съм тръгвал с гуми на студен мотор. Сигурно съм единствения идиот, който си пали колата сутрин и седи 5 мин, да поработи и не давам газ преди 80 градуса, било то с голфа, петицата или тройка..

BMW Fanatic!
Аватар
Мнения: 1313
Регистриран на: 26.12.2005
Местоположение: Русе
Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
Мечтае да кара: Cessna 152

Мнение от Turbo-Lag » 26 Апр 2009, 11:50

Няма да се плашиш само, ако ти е пукната главата ще купиш една стара може и тя да е пукната, така че винаги може да е по зле ;) 1 познат смени 4 така, един вид винаги може да е по зле
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

Мнение от net_master » 26 Апр 2009, 12:12

Ами не знам дали е добра новина..не съм махнал вала още, обаче светнах под него и се вижда - няма пукнатина добре огледах, а доколкото разбрах за такова губене на води се очаква да е голяма... Май да се съсредоточа върху блока и все пак да занеса някъде на дефектоскопия

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 28 Апр 2009, 17:26

Съсредоточи се върху свалянето на разпределителния вал, измиването на главата на пароструйка и най-вече в гледането точно под вала. Там при измита глава се вижда една особено приятна цепка. След като я видиш, започваш да търсиш глава (здрава), носиш я на някой сервиз да я надуят. Ако е ОК - слагаш, оправяш си охлаждането и караш :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 30.12.2008
Кара: kolite da se 4upqt
Мечтае да кара: E30 s izgled kum zvesdite(kabrio)mai mu vikat :D
Детайли за колата: E30 s dve porti namru6tena usmivka na farovete s lupi i kunec :)

Мнение от Egoist » 28 Апр 2009, 22:27

а защо загряват толкова много тия м20-ки че един фр има м20б20 и негвата също загрява понякога по необясними причини :shock:
всеки истински ентусиаст рано или къснно прави двигателя на мармалад :)

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook