Castrol vs Motul - М20Б20 с чип?!
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Stoicho
- член на клуба
-
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само 2 вратки
Castrol vs Motul - М20Б20 с чип?!
Колеги предстои ми смяна на маслото,та се чудех кое от 2-те да сипя?!Колата е с чип,та според мен не трябва да е стандартното масло,защото все пак оборотите стигат до 8000....дайте съвет?!
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава.А.Б."
- NeedHead
- Брррръм!
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: София- Център (мноо ясно!) :*
- Пол: Мъж
- Кара: на стъклопласт ...
- POL_Starshi
- Матрицата на SuPeR_FLY
-
- Мнения: 3637
- Регистриран на: 21.05.2007
- Местоположение: 7-мия кръг на Ада!
- Пол: Мъж
- Кара: E30-327,E36-330i,Е53-4.4i,E70-4.8i
- Мечтае да кара: и да е жив и здрав!
Motul-а има по-голям вариант да е истинскo за разлика от Castrol-a! И аз съм за Мотул,макар че не мисля,че е най подходящо за БМВ! 

<Правила за поведение във форума на "BMW Club Bulgaria"!>
Най-важното правило е: НИКОГА НЕ ПУБЛИКУВАЙ В ИНТЕРНЕТ ФОРУМА НЕЩО, КОЕТО НЕ БИ ПОСМЯЛ ДА КАЖЕШ В ОЧИТЕ НА СЪОТВЕТНИЯ ЧОВЕК!
Най-важното правило е: НИКОГА НЕ ПУБЛИКУВАЙ В ИНТЕРНЕТ ФОРУМА НЕЩО, КОЕТО НЕ БИ ПОСМЯЛ ДА КАЖЕШ В ОЧИТЕ НА СЪОТВЕТНИЯ ЧОВЕК!
- Stoicho
- член на клуба
-
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само 2 вратки
До колкото четох в нет-а - CASTROLL MAGNATEC 10W40 по-обикновенното или по-спортното Motul 300V Chrono 10W40 

"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава.А.Б."
- POL_Starshi
- Матрицата на SuPeR_FLY
-
- Мнения: 3637
- Регистриран на: 21.05.2007
- Местоположение: 7-мия кръг на Ада!
- Пол: Мъж
- Кара: E30-327,E36-330i,Е53-4.4i,E70-4.8i
- Мечтае да кара: и да е жив и здрав!
Качеството на моторното масло зависи от двете му съставни части: базово масло и химически активни добавки (присадки).
Базовото масло определя и неговия вид - дали е минерално, синтетично или полусинтетично. Изходната суровина и на двата вида е нефтът, но при синтетичните качеството на базата може да бъде "управлявано" в процеса на получаване, което го прави много по-добро от минералните. Третата основна група базови масла представлява смес от двете в определено съотношение. За съвременните високонатоварени двигатели всички производители на автомобили препоръчват синтетични или полусинтетични моторни масла.
Най-важната част на едно масло са присадките, които се явяват "подправката" на базовото масло. Ако то не притежава определени свойства, производителите го подобряват с различни присадки. Понякога допълнителните вещества придават изцяло нови свойства на моторното масло и са важни за работата на агрегата, защото не позволяват образуването на лак и въглеродни отлагания при високи температури, поемат замърсяванията, от тях зависи способността на маслото да намалява триенето на елементите и т. н.
На етикета на всяко моторно масло има букви и индекси, които за повечето шофьори, пък и продавачи на масла не означават нищо. Всяка марка притежава характеристики и сертификати, получени по Международните стандартизационни системи, които е полезно да бъдат разчитани от клиентите. Познанията биха позволили на всеки шофьор да подбере сам моторното масло според това какъв е видът на двигателя - бензин или дизел - според сезона и климатичните особености на населеното място - всесезонни, зимни, летни, според натоварването и т. н. Дори тогава, когато откриваме две масла, предназначени за един и същ тип двигател и за един и същ климат, можем да открием огромни разлики в поведението им при експлоатация. За да бъдат моторните масла обективно оценени при условията на приложение и експлоатация, специализирани технически институти са създали класификации, по които клиентите да ориентират избора си. Това са:
S.A.E. (САЩ - Сдружение на автомобилните инженери), A.P.I. (Американски институт за петрол), A.C.E.A. (Асоциация на европейските конструктори на автомобили), ССМС (Спецификации на автомобилни производители).
Класификацията на S.A.E. оценява моторните масла според поведението им при различни температури и посочва техния вискозитетен клас. Вискозитет най-общо означава течливостта на маслото. Например водата има нисък вискозитет, а медът е високовискозен. Така че ако едно масло е твърде вискозно, то среща трудности при циркулацията и при защитата на механичните части от износване (типичен недостатък при стартиране на двигателя през зимата). Ако пък е твърде течливо, то е склонно да се "изплъзва" бързо и по този начин двигателят остава незащитен. Затова смазочното масло с високо качество не става твърде течливо, когато се нагрява през лятото, а зимно време не се сгъстява много и циркулира в двигателя, като по този начин го защитава дори и през най-лошите зимни сутрини.
SAE разделя моторните масла на 11 вискозитетни класа - така наречените едносезонни масла. Шест класа за приложение предимно при ниски температури, означени с буквата W (от англ. winter) и цифра отпред - 0, 5, 10, 15, 20 и 25. Например маслата с означение SAE 0W притежават най-добра течливост и не позволяват на маслото да се втвърди до температура -50 градуса. Например
добре е автомобилът ви да е зареден с масло с характеристика 0W. Останалите пет класа по SAE са за приложение при високи околни температури, т.е. летни класове. Те се означават с числата 20, 30, 40, 50, 60.Ако държите на универсалното масло - за нормални температурни амплитуди, тогава трябва да си закупите всесезонно. То има по-ниска склонност да променя вискозитета си с промяната на околната температура и смазва еднакво добре и при студ, и при жега. Това е качество, което се изразява с две числа по стандартите на SAE, комбинация от горните два типа вискозитетни класа. Първото, последвано от буквата W за свойствата му през зимата, и второто число, показващо вискозитета при висока температура на двигателя. Например SAE 5W-40, посреща всички нужди на шофьора и в малка степен се влияе при различните околни температури.
Класификацията на A.C.E.A. и A.P.I. оценява маслата според способността им за защита срещу износване на двигателя при по-леки или по-тежки условия на приложение. Те са едно и също нещо с тази разлика, че докато A.P.I. класификацията се базира на изискванията за двигателите в САЩ, то класификацията на A.C.E.A. се базира на изискванията за европейските двигатели. Когато решите да си купите масло, задължително погледнете на етикета за какъв двигател е предназначено. Ако има надпис A.C.E.A. А , това означава, че маслото е предназначено за бензинови двигатели, а А.С.Е.А. В - за дизелови. "Е" пък е буквата, която съответства за масла, предназначени за дизелови двигатели, но за тежкотоварни МПС-та. А.С.Е.А. поставят след буквите и цифрите от 1 до 5 - според степента на натоварване на двигателя. Например А.С.Е.А. А5 се използва за много мощни бензинови двигатели. Универсалните масла, подходящи за всякаква употреба и натоварване, са обозначени със символите А2/В2 и А3/В3.
На стикерите на всяка туба масло са изброени автомобилните производители, които са одобрили дадената марка след всякакви лабораторни изпитания. Това е отбелязано с абревиатурата ССМС и например VW - за фолксваген, и DC - за даймлер-крайслер.
Може би вместо епилог на текста трябва да кажем, че ако загубите две минути за четене на етикети, можете да спечелите доста живот за двигателя на своя автомобил.
Базовото масло определя и неговия вид - дали е минерално, синтетично или полусинтетично. Изходната суровина и на двата вида е нефтът, но при синтетичните качеството на базата може да бъде "управлявано" в процеса на получаване, което го прави много по-добро от минералните. Третата основна група базови масла представлява смес от двете в определено съотношение. За съвременните високонатоварени двигатели всички производители на автомобили препоръчват синтетични или полусинтетични моторни масла.
Най-важната част на едно масло са присадките, които се явяват "подправката" на базовото масло. Ако то не притежава определени свойства, производителите го подобряват с различни присадки. Понякога допълнителните вещества придават изцяло нови свойства на моторното масло и са важни за работата на агрегата, защото не позволяват образуването на лак и въглеродни отлагания при високи температури, поемат замърсяванията, от тях зависи способността на маслото да намалява триенето на елементите и т. н.
На етикета на всяко моторно масло има букви и индекси, които за повечето шофьори, пък и продавачи на масла не означават нищо. Всяка марка притежава характеристики и сертификати, получени по Международните стандартизационни системи, които е полезно да бъдат разчитани от клиентите. Познанията биха позволили на всеки шофьор да подбере сам моторното масло според това какъв е видът на двигателя - бензин или дизел - според сезона и климатичните особености на населеното място - всесезонни, зимни, летни, според натоварването и т. н. Дори тогава, когато откриваме две масла, предназначени за един и същ тип двигател и за един и същ климат, можем да открием огромни разлики в поведението им при експлоатация. За да бъдат моторните масла обективно оценени при условията на приложение и експлоатация, специализирани технически институти са създали класификации, по които клиентите да ориентират избора си. Това са:
S.A.E. (САЩ - Сдружение на автомобилните инженери), A.P.I. (Американски институт за петрол), A.C.E.A. (Асоциация на европейските конструктори на автомобили), ССМС (Спецификации на автомобилни производители).
Класификацията на S.A.E. оценява моторните масла според поведението им при различни температури и посочва техния вискозитетен клас. Вискозитет най-общо означава течливостта на маслото. Например водата има нисък вискозитет, а медът е високовискозен. Така че ако едно масло е твърде вискозно, то среща трудности при циркулацията и при защитата на механичните части от износване (типичен недостатък при стартиране на двигателя през зимата). Ако пък е твърде течливо, то е склонно да се "изплъзва" бързо и по този начин двигателят остава незащитен. Затова смазочното масло с високо качество не става твърде течливо, когато се нагрява през лятото, а зимно време не се сгъстява много и циркулира в двигателя, като по този начин го защитава дори и през най-лошите зимни сутрини.
SAE разделя моторните масла на 11 вискозитетни класа - така наречените едносезонни масла. Шест класа за приложение предимно при ниски температури, означени с буквата W (от англ. winter) и цифра отпред - 0, 5, 10, 15, 20 и 25. Например маслата с означение SAE 0W притежават най-добра течливост и не позволяват на маслото да се втвърди до температура -50 градуса. Например
добре е автомобилът ви да е зареден с масло с характеристика 0W. Останалите пет класа по SAE са за приложение при високи околни температури, т.е. летни класове. Те се означават с числата 20, 30, 40, 50, 60.Ако държите на универсалното масло - за нормални температурни амплитуди, тогава трябва да си закупите всесезонно. То има по-ниска склонност да променя вискозитета си с промяната на околната температура и смазва еднакво добре и при студ, и при жега. Това е качество, което се изразява с две числа по стандартите на SAE, комбинация от горните два типа вискозитетни класа. Първото, последвано от буквата W за свойствата му през зимата, и второто число, показващо вискозитета при висока температура на двигателя. Например SAE 5W-40, посреща всички нужди на шофьора и в малка степен се влияе при различните околни температури.
Класификацията на A.C.E.A. и A.P.I. оценява маслата според способността им за защита срещу износване на двигателя при по-леки или по-тежки условия на приложение. Те са едно и също нещо с тази разлика, че докато A.P.I. класификацията се базира на изискванията за двигателите в САЩ, то класификацията на A.C.E.A. се базира на изискванията за европейските двигатели. Когато решите да си купите масло, задължително погледнете на етикета за какъв двигател е предназначено. Ако има надпис A.C.E.A. А , това означава, че маслото е предназначено за бензинови двигатели, а А.С.Е.А. В - за дизелови. "Е" пък е буквата, която съответства за масла, предназначени за дизелови двигатели, но за тежкотоварни МПС-та. А.С.Е.А. поставят след буквите и цифрите от 1 до 5 - според степента на натоварване на двигателя. Например А.С.Е.А. А5 се използва за много мощни бензинови двигатели. Универсалните масла, подходящи за всякаква употреба и натоварване, са обозначени със символите А2/В2 и А3/В3.
На стикерите на всяка туба масло са изброени автомобилните производители, които са одобрили дадената марка след всякакви лабораторни изпитания. Това е отбелязано с абревиатурата ССМС и например VW - за фолксваген, и DC - за даймлер-крайслер.
Може би вместо епилог на текста трябва да кажем, че ако загубите две минути за четене на етикети, можете да спечелите доста живот за двигателя на своя автомобил.

<Правила за поведение във форума на "BMW Club Bulgaria"!>
Най-важното правило е: НИКОГА НЕ ПУБЛИКУВАЙ В ИНТЕРНЕТ ФОРУМА НЕЩО, КОЕТО НЕ БИ ПОСМЯЛ ДА КАЖЕШ В ОЧИТЕ НА СЪОТВЕТНИЯ ЧОВЕК!
Най-важното правило е: НИКОГА НЕ ПУБЛИКУВАЙ В ИНТЕРНЕТ ФОРУМА НЕЩО, КОЕТО НЕ БИ ПОСМЯЛ ДА КАЖЕШ В ОЧИТЕ НА СЪОТВЕТНИЯ ЧОВЕК!
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
или може да сипеш по-качествено масло, което запазва висозитета си в по-голям диапазон от теператури... мотул полусинтетиката е много добра според мен. или масло с по-висок топъл вискозитет за да компенсираш падането на вискозитета като прегряваш маслото (10w60 например). не бих пипал студения вискозитет обаче, едно на ръка че не е хубаво за двигателя, но особено зимата е доста неприятно (все едно някой ти е закачил ремарке докато загрее колата).
а тия 8 хиляди оборота... правил ли си промени в главата (вал, пружини)?
а тия 8 хиляди оборота... правил ли си промени в главата (вал, пружини)?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
[quote="POL_Starshi"]Качеството на моторното масло зависи от двете му съставни части: базово масло и химически активни добавки (присадки).
Маи не е задължително да е така, ето какво прочетих за Мотул 300V серията. ;
Multigrade di-ester & Poli-Ester oils. ; Поли-естерните масла са биосинтетични продукти получени чрез сложни химични реакции между растителни естери и алкохоли.Техните естерни какчества надвишават многократно характеристиките на продуктите базирани на петрол , независимо от технологията за получаванети им. Съществуват над 5000 естери, които могат да бъдат манипулирани на молекулярно ниво, за да получат краини продукти за всякакви приложения и условия.MOTUL е единствената компания, която произвежда краини продукти съставани от 100 % базови масла.
Аз с моито М20 повечето си се возя и му сипвам 8100 5W40. Но колегата ако наистина го развърта в тия обороти които е обявил, наистина не трябва да се замисля а да си вземе хубаво масло.
Маи не е задължително да е така, ето какво прочетих за Мотул 300V серията. ;
Multigrade di-ester & Poli-Ester oils. ; Поли-естерните масла са биосинтетични продукти получени чрез сложни химични реакции между растителни естери и алкохоли.Техните естерни какчества надвишават многократно характеристиките на продуктите базирани на петрол , независимо от технологията за получаванети им. Съществуват над 5000 естери, които могат да бъдат манипулирани на молекулярно ниво, за да получат краини продукти за всякакви приложения и условия.MOTUL е единствената компания, която произвежда краини продукти съставани от 100 % базови масла.
Аз с моито М20 повечето си се возя и му сипвам 8100 5W40. Но колегата ако наистина го развърта в тия обороти които е обявил, наистина не трябва да се замисля а да си вземе хубаво масло.
- Azidaha
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 512
- Регистриран на: 6.07.2007
- Местоположение: гр.Троян
- Кара: зеленият крокодил Лакоста
Аз пък карам М20-ката с LIQUI MOLY и съм страшно доволен.
15W40 ...само го ближе. Забравям кога наливам, а чека не ми е светкал от ...
голямата зима през 59-та.
15W40 ...само го ближе. Забравям кога наливам, а чека не ми е светкал от ...



Azidaha написа:Аз пък карам М20-ката с LIQUI MOLY и съм страшно доволен.
15W40 ...само го ближе. Забравям кога наливам, а чека не ми е светкал от ...![]()
голямата зима през 59-та.
Да и аз от Мотула съм доволен и от кък консумация.Сега с 8100 5W40 не пипа.Преди 6100 10W40 не пипа ма до към 5000 км. и после леко поека почва го смуче Аз не издържам и го сменях на 7000+ км
П.С колега с къв диф. ти е колата, че на тия километри си на 5500об.

- Stoicho
- член на клуба
-
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само 2 вратки
[steeN] написа:или може да сипеш по-качествено масло, което запазва висозитета си в по-голям диапазон от теператури... мотул полусинтетиката е много добра според мен. или масло с по-висок топъл вискозитет за да компенсираш падането на вискозитета като прегряваш маслото (10w60 например). не бих пипал студения вискозитет обаче, едно на ръка че не е хубаво за двигателя, но особено зимата е доста неприятно (все едно някой ти е закачил ремарке докато загрее колата).
а тия 8 хиляди оборота... правил ли си промени в главата (вал, пружини)?
не,единствено има чип

"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава.А.Б."
- POL_Starshi
- Матрицата на SuPeR_FLY
-
- Мнения: 3637
- Регистриран на: 21.05.2007
- Местоположение: 7-мия кръг на Ада!
- Пол: Мъж
- Кара: E30-327,E36-330i,Е53-4.4i,E70-4.8i
- Мечтае да кара: и да е жив и здрав!
Абе ние хубаво си лафим тука и препоръки даваме,ама ние вече хвърлихме един М50Б25 заради уж т.н. оригинално масло на БМВ! На високите обороти, маслото което кой го знае какво е било,направо се срина и двигателя съответно е капут! Сега е на операционната,разфасован и всичко му се прави наново!Дано да улучите истинско масло когато слагате! 

<Правила за поведение във форума на "BMW Club Bulgaria"!>
Най-важното правило е: НИКОГА НЕ ПУБЛИКУВАЙ В ИНТЕРНЕТ ФОРУМА НЕЩО, КОЕТО НЕ БИ ПОСМЯЛ ДА КАЖЕШ В ОЧИТЕ НА СЪОТВЕТНИЯ ЧОВЕК!
Най-важното правило е: НИКОГА НЕ ПУБЛИКУВАЙ В ИНТЕРНЕТ ФОРУМА НЕЩО, КОЕТО НЕ БИ ПОСМЯЛ ДА КАЖЕШ В ОЧИТЕ НА СЪОТВЕТНИЯ ЧОВЕК!
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
как се срина,защо се срина,какви са последствията :roll
а иначе тия 8 оборота на м20-оптимист
а иначе тия 8 оборота на м20-оптимист

Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- Stoicho
- член на клуба
-
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само 2 вратки
павката написа:как се срина,защо се срина,какви са последствията :roll
а иначе тия 8 оборота на м20-оптимист
стрелката застава вертикално



"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава.А.Б."
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани