e 30 323 i

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 7.05.2008
Кара: Е39 525 d;АР 155,2.0,16VТ,4Х4,400hp
Мечтае да кара: Supra

e 30 323 i

Мнение от drft » 16 Сеп 2008, 14:33

От вчера съм собственик на е 30 323 84 год. Колата е с перфектно купе няма ръждилаци и т.н. Двигателя още не съм го чувал - , казаха продавачите, че бил пирфектен, ама още не знам, не съм го палил. Купувам я НЕ за евридейка :lol: Итересува ме всичко за нея + и - /силин и слаби страниІ, ахилесови пети, ако има такива.......
Освен това ме интересува и един по-агресивен разпр. вал примерно и по лек махових. Не съм виждал маховик на такава кола не знам грубиянски ли е или го бива . Абе който се е занимавал и подсилвал такъв мотор моля споделете :lol:

Пичаги, картера на Е 30 320 и Е 30 323 взаимозаменяем ли е Embarassed
Става въпрос на 320 картера мога ли да го ползвам на 323 ката Rolling Eyes
Иначе запалих колата доста добре звучи и на вървене май ще има потенциал ма ш" видим
БЕЗИЗХОДИЦАТА Е СИТУАЦИЯ, ЛОГИЧНИЯ И ЕЛЕМЕНТАРЕН ИЗХОД, ОТ КОЯТО ПРОСТО НЕ ТИ ХАРЕСВА!

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Мнение от gazzzar » 22 Сеп 2008, 17:17

картера става ;)
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

днт

Мнение от doko » 22 Сеп 2008, 21:50

колега наи слабото място на 323ката е главата -леко прегряване и баш боза на баш цена.а за вървенето се пускаш със добра не пипана 325 ца и ако паднеш сам си прави извода .а колкото се отнася до маховика ако слагаш такъв по добре си купи първо железни панталони и обувки .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 7.05.2008
Кара: Е39 525 d;АР 155,2.0,16VТ,4Х4,400hp
Мечтае да кара: Supra

Re: днт

Мнение от drft » 23 Сеп 2008, 10:01

doko написа:колега наи слабото място на 323ката е главата -леко прегряване и баш боза на баш цена.а за вървенето се пускаш със добра не пипана 325 ца и ако паднеш сам си прави извода .а колкото се отнася до маховика ако слагаш такъв по добре си купи първо железни панталони и обувки .


Нещо не схванах :roll: Искаш да кажеш, че 23-ката върви повече от 25-цата ли :?:
Пък за маховика има си маховици на пазара, които се предлагат не комплект с металните ботушки бацинка. За главата съм чувал разни, че е кекава, но това не важи ли в по-голяма степен за 24 клапанните глави
БЕЗИЗХОДИЦАТА Е СИТУАЦИЯ, ЛОГИЧНИЯ И ЕЛЕМЕНТАРЕН ИЗХОД, ОТ КОЯТО ПРОСТО НЕ ТИ ХАРЕСВА!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 13.11.2006
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е34

Мнение от small » 23 Сеп 2008, 11:18

това за маховика и железните обувки е мноого относително на мен ми се струва че колегите които ги олекотяват не ги балансират аз що нямам проблеми незнам

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

[pp

Мнение от doko » 23 Сеп 2008, 21:04

колега не да върви повече от 325 ца а колкото нея като говорим за стандартни коли без чипове валове дифове и тн.а що се отнася до маховиците докато не сложиш вал със повечко градуси няма да имаш проблеми но после ако успееш да завартиш железата до към 12000 оборота ще усетиш за какво ти говоря .знам го от собствен опит .а колегата със балансираният маховик явно има проблем със развиването на максимални обороти като говорим за цифрите които не са отбелязани на стандартния оборотомер

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Re: [pp

Мнение от gazzzar » 23 Сеп 2008, 21:21

doko написа:......



:shock: :shock: :shock: ....момче ти знаеш ли колко са 12000 оборота.....и как се стига до тях :roll:
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

вдвдв

Мнение от doko » 23 Сеп 2008, 22:03

колеги защомислите че 12000 са много- като стандартен вал може да изтиска 9000 то значи че със по агресивен вал може даже и повече разбира се със много прецизно подбрана карантия (мотоциклетните двигатели да не би да не са на принципа на Дядо ви Ото.....)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 23 Сеп 2008, 22:04

гачи не сте карали м20,кво са за него 12000 :roll:
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

ддсс

Мнение от doko » 23 Сеп 2008, 22:16

Алито го караше до 10000 защото леко му излетя маховичето и докато не смени съоотношението на шаибите на водната помпа и динамото пак леко до към 12000 блкираха лагерите им иначе му стига до 13000. говорим за 320градусовия вал

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 9.02.2006
Кара: мфил

...

Мнение от teao » 24 Сеп 2008, 10:40

Нормална М20ка на гъз (да няма прекъсвач) минава 9 000 оборота-тъпия вал ,глупавите бутала. Така че това с 12 000 не е невъзможно.А й 23ката има по-готино бутало от 20ката - по-изрязано и с по-висок бутален болт.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 7.05.2008
Кара: Е39 525 d;АР 155,2.0,16VТ,4Х4,400hp
Мечтае да кара: Supra

Мнение от drft » 24 Сеп 2008, 14:17

Пичаги, аз не съм Алито все пак :confused: и никакви 12 000 оборота не търся ;)След стандартна ревизия и евентуално подмяна на биелни, основни лагери и сегменти /дано не се налага и шлайф/, заигравка и пасване на клапани, гумичики и..... по мотора ще се правят нещица от сорта на порт, шлайф на главата, ревизийка на масите на бутало-биелните групи, ако намеря на сгодна цена лек маховик и по- агресивен разпр. вал, а ако няма на сгодна цена маховик и вал- слагаме си стандартните, и от колата ще се очакват примерно 7-8000 оборота ма полезни. Щото може да върти и нагоре, ма к"во от това ако да кажем тъпче. Междувременно попаднах на ДВГ от БМВ 735 - 12 клапанен, та си мисля да проверя дали неговия вал няма да стане на мойта глава :D Междувременно двигателя е пълен комплект + скоростната кутия даже, ма към мойто купе .......... :dunno:
БЕЗИЗХОДИЦАТА Е СИТУАЦИЯ, ЛОГИЧНИЯ И ЕЛЕМЕНТАРЕН ИЗХОД, ОТ КОЯТО ПРОСТО НЕ ТИ ХАРЕСВА!

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Мнение от Lenco » 24 Сеп 2008, 15:12

Стана ми интересно щот и аз си падам по М20-ки, кое точно трябва да остане от стоковия мотор, че да върти до 12000 об/мин, и евентуално 6-те бутала при тези обороти къде ще стоят - всичките горе, долу или в страни от блока, и клапаните как ще са постоянно отворени или затворени :shock:. Ако "BMW Sauber F1 Team" знаеха какво правим никога нямаше да минат на V8. Човека сега се среща с колата па вий го завъртяхте направо с 12000, добре е който го е правил да каже колко струва и не е ли по-добре да минеш на друго М__.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 9.02.2006
Кара: мфил

...

Мнение от teao » 24 Сеп 2008, 17:19

Не е невъзможно да идеш до тия обороти. Ама с вал 300+ ще имаш полезни обороти доста високо. Със евтини части ,може да стигнеш ефективни 10 000 оборота-като най -скъп ще ти дойде разпр. вал. Бутала някви от Опел 1,6 -мн са готини и леки,биели от М52 -леки са ама не знам колко са здрави, двойни пружини. Не знам колко живот ще има мотора ,ама ще върви със сигурност. А за Заубер ще ни разкажеш в другия раздел. :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 7.05.2008
Кара: Е39 525 d;АР 155,2.0,16VТ,4Х4,400hp
Мечтае да кара: Supra

Мнение от drft » 25 Сеп 2008, 15:13

Пичаги, никой ли няма представа дали разпред. вал от 735 ще пасне на 23-ката :help:
БЕЗИЗХОДИЦАТА Е СИТУАЦИЯ, ЛОГИЧНИЯ И ЕЛЕМЕНТАРЕН ИЗХОД, ОТ КОЯТО ПРОСТО НЕ ТИ ХАРЕСВА!

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook