За всички колеги с 324 тд и 524тд

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 630
Регистриран на: 24.03.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E30 324TD '88
Мечтае да кара: Custom made e30 with шукариии батко
Детайли за колата: E30 1987 10'th october grey mettalic 203/7 4 door Diesel 324 td (turbo-diesel)Mechanical Fuel Pump,Xenon lights,

Мнение от dancenation » 02 Юли 2009, 16:33

Здравей Колега,да кажа и аз нещо преди специалистите да са се намесили.Ето няколко неща които биха могли да са причината
1.Въздушен филтър
2.Горивен Филтър
3.Гнп-то -най вероятната причина щом си с ел гнп,най вероятно зацапани или разчекнати пистови четци в плочката.
4.Елемента в Самото гнп да е износен.
5.Катализатор(аз имах такъв) и не работеше като хората избих семеринг на нещо отдолу забравих как се каваше и след като махнах катализатора и смених гърнетата и се отпуши много колата.
6.КОлата може да ти смуче въздух от някъде маркучетата на дюзите може да са напукани от там също може да идва проблема.
7.Маркуча за обратна нафта моя оттам беше леко пукнат
8.Самата стойка където се навива филтъра оттам ми вземаше на мен въздух .най лесно се решава махаш конзолата един филтър от каде дизел мисля че беше с вход и изход на филтъра и забраваш за въздух...
това е засега от мен.Колегите да казват вече
----Митко Тодоров Христов----
GSM:0886150079
ИзображениеИзображение
E30 - M21 + M50 = Ultimate Driving Machine
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

е30

Мнение от KPETEH » 02 Юли 2009, 16:57

Благодаря за бързия отговор.
Не мисля, че проблема е във въздуха, иначе Сони беше казал за филтъра - от ФВ 1.6д.
Надявам се, все пак някой да ми обесни или покаже принципа на регулиране на оборотите на празния ход, тъй като едва ли ще бъркам в ГНП-то. Смятам, че е механичен проблема. Некъде некфа нафта не минава гладко. Много ме съмнява ел.клапана. Дали някой е разглобявал тфа нещо?!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 630
Регистриран на: 24.03.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E30 324TD '88
Мечтае да кара: Custom made e30 with шукариии батко
Детайли за колата: E30 1987 10'th october grey mettalic 203/7 4 door Diesel 324 td (turbo-diesel)Mechanical Fuel Pump,Xenon lights,

Мнение от dancenation » 05 Юли 2009, 11:33

КолегА ИМА ЛИ развитие по темата ,бъди така добър да споделиш с нас колегите ако има решение на проблема Айде със здраве
----Митко Тодоров Христов----
GSM:0886150079
ИзображениеИзображение
E30 - M21 + M50 = Ultimate Driving Machine
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 22.04.2009
Местоположение: гр. Троян

Мнение от rado_e30m40b16 » 09 Юли 2009, 0:51

колеги имам малко въпросче значи имам един звяр чист дизел може ли да се турбинира :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Мнение от deyan-enchev » 09 Юли 2009, 9:33

rado_e30m40b16 написа:колеги имам малко въпросче значи имам един звяр чист дизел може ли да се турбинира :mhihi:


По добре недей. намери си цял мотор, електроника, кабеляци ... ако си решил да турбинираш стария чист Д, не си струва лично за мен играта, освен ако нямаш в двора захвърлено ТД и да си прехвърляш каквото ти трябва. Ако нямаш ТД на разположение играта ще е интересна :).

Ако си с мех помпа, ще ти трябва потенциометър, при турбинирането, не че не мое се кара ТД с мех , ама си иска специалисти, тря ходиш при младен в детройт :mhihi: . Кулер на маслото ти трябва ... заеби, инъче тая смяна от Д ма ТД си струва аз съм за твърдо, разхода става малко по голям, щото и кракът тежи но градско 12 е повече от добре.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

е30

Мнение от KPETEH » 09 Юли 2009, 10:08

Здравейте,
Малко да споделя, кво се случва... Значи долях вода в акумулатора и го заредих и колата спря да гасне по свтофарите. Изглежда тока е от значение. Оранжевата светлина продължава да свети след палене и мотора си се форсирва всеки път. За това ако някой има идея. Може би некъв датчик за температура на мотора?! На празен ход мени леко обороти - там обаче не знам кво го контролира... За тая дупка на главата не знам... Ае некой, ако може... :help:

колеги имам малко въпросче значи имам един звяр чист дизел може ли да се турбинира


Има разлика в двата двигателя. Не турбо версията излиза като евтин вариант. Там са спестени едни канали за масло, но не помня дали в главата или в блока, както и липсва радиатор за охлаждане на маслото, което обслужва турбината и е задължителен при турбиниране, пак според мен. Ако не ти стига тоя чист дизелов "повер", най добре смени целия мотор, кеф ти с ТД, кеф ти с бензинов, при който обаче играчката е по-голяма, заради самата смяна на горивото.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 22.04.2009
Местоположение: гр. Троян

Мнение от rado_e30m40b16 » 10 Юли 2009, 13:45

мн разправии теи ще си го карам .. благодаря колеги :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 630
Регистриран на: 24.03.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E30 324TD '88
Мечтае да кара: Custom made e30 with шукариии батко
Детайли за колата: E30 1987 10'th october grey mettalic 203/7 4 door Diesel 324 td (turbo-diesel)Mechanical Fuel Pump,Xenon lights,

Мнение от dancenation » 10 Юли 2009, 14:35

:D Една 316 ка бензин колко харчи на 100 ,вярвам ще да е с литър два три повече от 324д .Деянски аз напоследък я засичам мойта,с 10 лв минавам 50 км точно и на 51 км вече е изгаснала..това прави 9,25 л на 100 градско..което май си е добре като се има на предвид че е студена и яко рачкa
----Митко Тодоров Христов----
GSM:0886150079
ИзображениеИзображение
E30 - M21 + M50 = Ultimate Driving Machine
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 630
Регистриран на: 24.03.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E30 324TD '88
Мечтае да кара: Custom made e30 with шукариии батко
Детайли за колата: E30 1987 10'th october grey mettalic 203/7 4 door Diesel 324 td (turbo-diesel)Mechanical Fuel Pump,Xenon lights,

Мнение от dancenation » 13 Юли 2009, 14:03

Интересен сайт
http://chipsaway.bg/reppaint.php


Някой да е запознат къде се продават полиуританови бои по точно употребяват ли се те при автомобилите ако някой е запознат моял да сподели ето малко снимки от бояддисване на кола с полиуританова боя

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
----Митко Тодоров Христов----
GSM:0886150079
ИзображениеИзображение
E30 - M21 + M50 = Ultimate Driving Machine
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 3.04.2008
Местоположение: brussels
Пол: Мъж
Кара: е30 324 д e46 330d 2002
Мечтае да кара: М е30

здр

Мнение от bumer_d » 14 Юли 2009, 22:22

колеги нормално ли е 324д да загрява без термостат :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: здр

Мнение от deyan-enchev » 15 Юли 2009, 8:54

bumer_d написа:колеги нормално ли е 324д да загрява без термостат :?:


Те не са малко нещата от които колата може да загрява. Мисля че ти беше писал че си мил радиатора :confused: , ако не си , сваляй го и отвътре и отвън го измий добре на някоя автомивка или ОМВ.

После ако пак загрява е време да видиш дали виското ти работи добре, то е ясно как се проверява, на топъл и изгасен мотор, като се е понаместил силикона перка трябва да се върти по трудно на ръка, отколкото ако е студен мотора.

Виж си маркучите и главном който ico-bmw беше споменал, този за излишната охл течност, която радиатора връща в разширителния съд.

Термостата лесно се проверява, с подходящ термометър и в голямата тенжера на печката, но това е евтина част все пак ! Мое си купуваш нови без проблеми.

Водната помпа се сменя отвреме навреме и тя, не го пропускай.

Виж за други запушени водни съединения, което е малко вероятно според мен ...

Пробвай да изолираш циркулацията през радиатора на парното за да го елиминираш като проблемен кръг поне.

И последно колата загрява много ако нямаш достатъчно моторно масло !
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 630
Регистриран на: 24.03.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E30 324TD '88
Мечтае да кара: Custom made e30 with шукариии батко
Детайли за колата: E30 1987 10'th october grey mettalic 203/7 4 door Diesel 324 td (turbo-diesel)Mechanical Fuel Pump,Xenon lights,

pobarkah se ve4e s 524td

Мнение от dancenation » 27 Юли 2009, 11:50

Това е което колегата Василев ми написа опитах да му дам някой друг съвет от личен опит но оставам на знаещите повече от мен да кажат

"ti_vasilev
priqtel imam problem sas 524td.postoqno mi greqt sve6tite pri palene na kolata dori i topla!kaji kvo da napravq ot dat4ika li e !ikolata q nqma nikakva na niskite oboroti!smenil sam gnb.turbo i vsi4ko po dvigatela i e palen martvec!dai nqkakvo predlojenie kakvo moje da e?bqh v super dizel naglasiha i parametrite na pompata mestiha glavata!no ni6to nikakva reakciq!moje li da e ot tozi toplinen dat4ik da nedava pravilna info na kompiutara i za tova da nevarvi???? blagodarq prejdevremeno az pomo6te ako ima takava!"
----Митко Тодоров Христов----
GSM:0886150079
ИзображениеИзображение
E30 - M21 + M50 = Ultimate Driving Machine
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

е30

Мнение от KPETEH » 28 Юли 2009, 10:15

Здравейте. Минимално развитие по моя въпрос придружено с питане.
Здравейте момци.
Искам да споделя няколко проблема които имам и евентуално да помогнете със съвети. Мотора е без турбо и е с електрическа помпа.
1. От извесно време като запаля, двигатела се форсира до 2000 оборота и след което на таблото свети лампата с дюзата. Прави го при всяко палене с изключение на първото. Може би има връзка с температурата на двигателя - когато е идеално студен не се форсира и лампата не свети.
2. Доста често се случва когато спирам по светофари, двигателя да изгасва. Няма значение дали е топъл или студен. Абсолютно непредвидимо е. След като изключа от скорост и все още се движа по инерция, оборотите са около 650-700, но в момента в който автомобила спре оборотите намаляват и тогава гасне. Принципно ми е ясно, че в този момент компютъра разбира, че колата ще работи на празен ход, но не успява да реагира достатъчно бързо, колата притриса и или гасне, или успява да превключи на празен ход. В случая, от 316-ката знам за моторчето за празен ход, но при дизела не знам какво контролира този момент на работата на мотора. Ако е нещо подобно да взема да го почиста - но не го знам кое е. Смятам, че нещо се е запушило. Мислех си ел. клапана да отварям, но малко ме е страх да не о*ера нещата.
3. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Визирам дупката над дупката за въздух при първи цилиндър. Скоро ми направи впечатление, че в нея има резба. По притеснителното в случая е, че забелязвам пукнатина която започва от дупката и върви в посока предното стъкло, около 4см дълга. Каква е тая дупка?! За какво служи? Някъв датчик ли тряя да влиза там? Или пък се ползва само при турбо версията?

Притеснен съм тъй като брат ми ще ходи до морето без мен, а той нема може се оправи ако нещо стане.
Благодаря.


По 1:
Вчера установих, че когато извадя буксата на единия от двата температурни датчика, двигателя при палене не се форсира и оранжевата лампа на таблото не свети. За сметка на това колата поддържа 1000 оборота - тоест все едно е на смукач. Явно трябва да сменя този температурен датчик, но....
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=15
На таз картинка се интересуваме от N21(шалтер) и N22(температурен датчик). Къде по мотора седят тези компоненти?! Защо температурните датчици са 2(17 градусов и 30 градусов)? И двата ли трябва да ги има? Мисля си, че ако мотора е по-студен от 17 градуса, свети лампа за подгрев, колата пали и автоматичния смукач се задейства. Ако температурата е между 17 и 30 градуса, свети лампа за подгрев, палене - без смукач. Над 30 градуса не свети лампата за подгрева. Това е в случай, че има 2 датчика за температура в което обаче аз не съм сигурен, тъй като виждам само 2 такива елемента а с шалтера би трябвало да виждам 3.
Проблема е следния: Има датчик или шалтер между 2-ри и 3-ти цилиндър, също между 4-ти и 5-ти. Проблема е при 4-ти и 5-ти цилиндър - този куплунг кат извадя се наблюдава гореописания феномен :mhihi:
Обобщено въпроса: Какво е тфа между 4-ти и 5-ти цилиндър?
а) Шалтер
б) Темп. датчик 30-градусов
в) Темп. датчик 17-градусов

Принципно мога да го извадя и да го нося по магазините, но както знаете свалянето и слагането на всумкателния колектор е бая игра и следователно варианта проба-грешка е доста неудачен. Айде помагайте.

По 2: Ако решим 1 може би и 2 ще се оправи.
По 3: Дупката не се ползва и при турбо версията, пукнатината която съм видял, се оказа, че съм я измислил - позабърсах вчера :D [/url]
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

e30

Мнение от KPETEH » 28 Юли 2009, 15:08

Опа отново аз. След като си нямам друга работа и само за тоя пусти датчик си мисля, отворих следната картинка:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Тук съвсем ненадейно открих въпросния температурен сензор(номер 35) за който писах по-горе. Разбира се има леко разминаване. Мястото му на поставяне е между 3-ти и 4-ти цилиндър, докато при мен е между 4-ти и 5-ти, на мястото на температурния прекъсвач(номер 31), който е наличен при автомобили обурудвани с климатик.
Моля, някой колега, който има климатик да погледне и да ми каже дали и на двете места има съответните датчици и куплунзи с кабеляци.
П.С.
Горното мнение не го трия нарочно, ако некой се е засилил да обесни - няма да му се сърдим.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Re: e30

Мнение от ivantchoG » 28 Юли 2009, 22:03

KPETEH написа:... има леко разминаване. Мястото му на поставяне е между 3-ти и 4-ти цилиндър, докато при мен е между 4-ти и 5-ти...
Я виж осевата линия на 35! Отива точно в дупката след (под) 4-ти :P

17С и 30С - не са два отделни датчика! "Или" ;). И двата са №22... Или на тяхно място №21 - за две температури.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook