Гоолеми спирачки
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
- LeX
- Капетано
-
- Мнения: 3364
- Регистриран на: 20.01.2004
- Местоположение: далеко от родината
- Кара: '90 328i/6 '95 540i/6
Не съм сигурен че в е30.бг няма да ти правят забележки за правиписа, защото точно момчетата който правят сайта, се оплакваха от начина ти на писане в тяхната тема. ЛС-то което ти написах, го написах, за да те помоля да пишеш нормално, и не виждам какво лошо има в това, мисля че така е по-добре, отколкото да ти изчезват мненията без да се знае защо. За мойте грешки незнам, може да има такива, но аз винаги се опитвам да пиша грамотно, колкото мога. Може и да правя грешки, но не ги правя нарочно, а съм сигурен че ти не пишеш по този начин, защото незнаеш как е правилно, а по-скоро защото така мислиш че ще си по-интересен. И не мисля че има от какво да се страхуваш, към никого нямам лично отношение, за разлика от теб.

"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
Момче от форума си е направил 286мм със спирачни апарати от е36 и дискове от фиат купе (доколкото си спомням).Сони също беше писал преди време за този вариант.
- LeX
- Капетано
-
- Мнения: 3364
- Регистриран на: 20.01.2004
- Местоположение: далеко от родината
- Кара: '90 328i/6 '95 540i/6
K27 написа:Щот там от такива кат тебе съм с БАН...![]()
И вече не пиша, ако не знаеш... ама кат гледам и тука така тръгва ралтата...
Щот всички модератори сте много умни и напред с материала и можете да преценявате всичко много точно...![]()
Ама кат ти пречи диалекта, мене вече ме е страх и ще се съобразявам...
Иначе честитки и предупреждения...
Да видях че си с бан, и случайно или не, Козунака ми е доста стар и добър приятел. И понеже явно не си разбрал какво исках да ти кажа в ЛС-то ще ти го кажа пак. Исках най-учтиво да те помоля да спреш да пишеш по онзи начин, и да започнеш да пишеш нормално, така както си писал във ВФ форума. Администратора каза да те помоля на лично, пък ако не спреш да го правиш, тогава ще се мислят други мерки. Аз никога не съм карал някой да ти слага бан, или бих карал който и да е да го прави, защото си личи че имаш знания, въпреки че тук не ги споделяш, така както го правиш в другия форум. Нито съм казал че съм много умен, нито че съм напред с материала, съжалявам ако на теб така ти изглежда. Не мога да разбера защо там, можеш да обясняваш на дълго и на широко, да казваш какви дискове ще ползваш, какви апарати, как ще го направиш и т.н. да пускаш снимки на нещата който правиш, а тук само да загатваш с по две думи и само да слагаш иконката


"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae
- LeX
- Капетано
-
- Мнения: 3364
- Регистриран на: 20.01.2004
- Местоположение: далеко от родината
- Кара: '90 328i/6 '95 540i/6
Писах тук, защото ти пусна тук съобщението ми, а не ми отговори на лично, явно искаше да се изясним пред другите потребители, но можеш да бъдеш сигурен че по-късно ще се модерирам сам, и което не е за тук ще изчезне
Лично аз вече мисля че разбра какво имах в предвит, и няма нужда да ти го обяснявам лично, но това не значи че не бих се радвал да се видим. Другия месец се прибирам в БГ за известно време, ако ходиш на сбирките може да се видим, не виждам защо не, ще се радвам дори проекта ти е готов и да си с него, за да го разгледам 



"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae
- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Я диск сменил я накладки сменил я и АБС ще претоварвате!То хубаво е че ще спира ма АБС-а какво ще прави...
Тря да кажем на немеца че нямало нужда от АБС...щото моя вече взе да свети с тия сикимнайски и гуми континенталки 225/45 с грайфер където контролната лента още седи-около 7 мм.!!!
p.s.Общо взето с сток дискове но с по-твърди накладки(Текстар) направо спират дори в някои случаи в зависимост от настилката се задейства АБС-аз не виждам какъв е смисъла от големи спирачки след като имаш лесно блокирване на колелата как то съм дори със по-широките гуми и ясните грайфери на гумите пак се случва а да не говорим за тези с по-тесните гуми!!!Общо взето е важно какво е сцеплението ти!!!
А това че АБС-а ми свети защото имам някаква хлабава връзка на АБС-а-това се случва когато си иска по време на движение!Опрявя се със загасяне на мотора и запалване на отново!
Аз установих къде е причината-при мен се оказа зад буксата на АБС-а която е закрепена...
p.s. Да добавя още нещо!
Поради тази причина когато ми светне лампата на АБС-а той тогава не работи и аз забелязвам че без него спирането е много по-лошо....а не знам за вас какви големи спирачки говорите и колко по-добре искате да спира!!!
p.s.Според мен трябва да се изчисли какво е теглото отпред/отзад с,еластичността на окачването,какви гуми си и т.н. и на нормален асфалт да се подбере подходящи дискове и накладки!Това трябва някой инжинер от автомобилстроенето да ти го извади!За да може да е нормално за АБС-а!
най добрия вариант е да се сложат на м-ката дисковете,накладките,апаратите и окачването само ако слагаш и M POWER...


p.s.Общо взето с сток дискове но с по-твърди накладки(Текстар) направо спират дори в някои случаи в зависимост от настилката се задейства АБС-аз не виждам какъв е смисъла от големи спирачки след като имаш лесно блокирване на колелата как то съм дори със по-широките гуми и ясните грайфери на гумите пак се случва а да не говорим за тези с по-тесните гуми!!!Общо взето е важно какво е сцеплението ти!!!
А това че АБС-а ми свети защото имам някаква хлабава връзка на АБС-а-това се случва когато си иска по време на движение!Опрявя се със загасяне на мотора и запалване на отново!
Аз установих къде е причината-при мен се оказа зад буксата на АБС-а която е закрепена...
p.s. Да добавя още нещо!
Поради тази причина когато ми светне лампата на АБС-а той тогава не работи и аз забелязвам че без него спирането е много по-лошо....а не знам за вас какви големи спирачки говорите и колко по-добре искате да спира!!!
p.s.Според мен трябва да се изчисли какво е теглото отпред/отзад с,еластичността на окачването,какви гуми си и т.н. и на нормален асфалт да се подбере подходящи дискове и накладки!Това трябва някой инжинер от автомобилстроенето да ти го извади!За да може да е нормално за АБС-а!
най добрия вариант е да се сложат на м-ката дисковете,накладките,апаратите и окачването само ако слагаш и M POWER...

Последна промяна cucko на 24 Ное 2008, 2:23, променена общо 1 път
- remaka
- пияния майстор
-
- Мнения: 1211
- Регистриран на: 6.11.2007
- Местоположение: Там далеч,зад реката
- Кара: на мастика с айрян
- Мечтае да кара: е30 М3
Вуйче я разкажи на лично кво знаеш за тия пусти ВФ-та че са имам и такова в проект дай лично и се извинявам за предишните си мнения за тебе...K27 написа:аве ясно...
приятна игра... кат искам да се посмея вече няма да ходя на женския пазар...само ши чита тука...
нема нужда да модерираш... аз сам ши съ модирирам...![]()
П.С. Уекс, ти ме убеди за сетен път, че няма ко да се напише в тоя форум... моя беше грешката, че се подлъгах, ама разчитай, че няма да се повтори...

Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
Което не става с акъл,става с мощност

Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи

Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
- LeX
- Капетано
-
- Мнения: 3364
- Регистриран на: 20.01.2004
- Местоположение: далеко от родината
- Кара: '90 328i/6 '95 540i/6
И така...незнам защо, но колегата К27, явно не иска да споделя тук нещата така както ги споделя във ФВ форума, и чесно казано не мога да разбера защо, но реших да копирам всичко което е написал там, и да го синтезирам тук в едно мнение, защото найстина има адски много информация която може да бъде полезна на всеки. Тъжно ми е че има много хора като него, който имат много знания и опит, също така и практика, но незнам защо не искат да я споделят с останалите потребители е под-форум Е30. Доколкото знам той в момента не може да продължи темата си в другия форум, затова ще се радвам ако го направи тук. А ако поиска да започне своя си тема за проекта който прави в момента, а именно В12 мотор в Е30-ка с удоволствие ще разделя мненията му от тази тема в новата, за да се получи всичко подредено. И накрая искам да се обърна към теб Камене, и да ти кажа, че е крайно време да заровиш томахавката, аз съм го направил, надявам се че и ти ще го направиш, и ще помагаш за това, под-форум Е30 да е найстина технически и хората да могат да научават нови неща, когато го посещават

K27 написа:Без да се обърна отново към теорията, както му е реда, аз радостно и с неописуем трепет се нахвърлих на първата възможност, която ми попадна за закупуване на 4-бутални спирачни апарати Брембо, трескаво свалени от БМВ Е38 tds... (имах и едно предложение за апарати от Порше Бокстер, но явно на продавача му дойде бързо акъла и се отказа да ги продава ). Тези по принцип 'хапят' дискове с диаметър 316 мм., но това не ме разколеба нито за миг, особено след като огледах някои съществени параметри на апарата, като пренебрегнах само един от тях, но на него ще се спра по-късно. Та след като огледах площта на накладката, общата височина на апарата и дълбочината на навлизане на диска в него, с радост установих, че целия сет-ъп ще влезе в джанта Борбет А, 7.5j x H2, 16". Това ми стигаше.
Оказа се, че не само на теория, а и на практика алуминия е доста по-лек от чугуна... .
Накладките и 4-рите бутала според мен не се нуждаят от коментар. Параметърът, обаче, на който обърнах внимание, но не достатъчно беше ширината на спирачния апарат.
Затова стигнахме дотук:
Ето и малко снимков материал на дисковете:
Накрая трябва да отбележим, че от особено значение при тази конверсия са следните фактори, на които трябва да се обръща внимание:
1. Вид на спирачния апарат. Естествено колкото по-голям е той и с по-големи накладки и повече бутала, толкова по-добре, но всичко си има граници и не трябва да се прекалява.
2. Вид и размер на джантата, както и вътрешния й профил.
3. ЕТ на джантата.
1. Спирачни апарати: аз ги намерих за 300 лв., но това е минимума за тях, доста по-често се намират на по-високи цени;
2. Бонус към спирачните апарати ми дойдоха накладките, които са практически нови и не съм си правил труда да проверявам колко струват, поне не засега.
3. Спирачни дискове - зависи от марката, Брембо са най-скъпи, след това са Цимерман и Текстар. Поради ообеностите на нашия пазар и автентичността на предлаганите резервни частим тук не успях да направя уверен избор и за това, след сондиране на мнения, се спрях на Цимерман. Ще видим колко са читави след употреба... цена за единия - около 104 лв. С отстъпка можете да ги напазарувате около 20% по-евтино, но аз не ползвам такава отстъпка.
4. Фланци (ако се наложи) - тук вече нека кажат по-запознатите, защото моите фланци ми ги прави един приятел и не ще и да чуе дума за пари... хубаво е да са от лек материал (аз ще ползвам дуралуминий, поради повишената якост и лекотата му), защото трябва да се следи неокаченото тегло.
5. Спирачна помпа с хидравличен усилвател - намерил съм я, още не съм я взел, но цената няма да е повече от 150 - 200 лв, втора ръка.
6. Армирани спирачни маркучи - много зависи, аз ще ги поръчвам, но има страшно много варианти за цени.
7. Адаптери - 20 - 30 лв на парче, в зависимост от изработката.
По груби сметки бюджетът на проекта не би трябвало да надвиши 800 - 900 лв., в зависимост на какви цени се пазаруват частите.
Абе помотвам се аз днеска и ко да видя!!! гледам една жанта!
А тя се оказва Борбет тип А, 7.5j x H2, 16" ЕТ 20...
После се оглеждам и ко да видя? Някой ми напраил подарък!!!
Без да искам се спъвам в ей тез железа, викам, чакай да видя какви са...
И от и досега обичам да си играя с конструктор Лего, викам, чай да видим ко ши стани тука ве?
Няма да опира отнийде! Даже лепените противотежести си минават на цели два милиметра от апарата! От апарата до спиците има цели три милиметра... Всичко влезна като у тех си...
Малко ТТ (тактико-технически) данни за фланците - дебелина 30 мм. Като правите отворите които ще са откъм главината, оставете диаметъра с 1 десета повече, за да влезе без проблем фланеца към главината. И като мерите дълбочината на отвора, вземайте предвид и капачката за гайката на главината, щот това не го бях догледал (не ми го бяха докладвали коректно, ама и аз не се сетих де) и затова ще трябва още малко да се увеличи дълбочината на отвора за главината, а по-точно с 3 мм.
Използвайте дуралуминий, материал, който се отличава със своята засилена якост и лекота... като повдигнах фланците и ми стана смешно колко леки са.
Ако решите, може да направите и проходен отвор през целия фланец, но аз реших, че няма смисъл да спестя 100-на грама материал (и даже би по-малко) и да компрометирам здравината на целия детайл... особено откъм страната, на която ляга джантата.
П.С. Хареса ми как се 'напълни' тва 16-цолово жанте...
Тук има още малко работа, свързана с фиксиращия винт на диска към апарата... но е пийс ъф кейк, както разправя братския хАмерикански народ, щото трябва само да се пробие едно отворче във фланеца на главината и да се навие резбичка.
Малко по-сложно стои въпросът със свалянето на точни размери за адаптерните планки... тези размери трябва да се свалят много прецизно, защото дори отклонение в рамките десети от милиметъра са крайно нежелателни.
Това грубо е положението на спирачния апарат. Проблема идва от това, че ушите на шенкела са разположени в концентрична окръжност спрямо главината, а ушите на спирачния апарат, при правилно позициониране на апарата спрямо диска, вече не са в концентрична окръжност спрямо окръжността на главината... неприятно. Ако беше обратното, щеше да е много по-лесно.
Четирите отвора образуват неправилен четириъгълник. Горната страна се мери лесно (апарата), както и долната, към носача. Проблема е точното измерване на лява и дясна страна, както и на диагоналите на четириъгълника, защото без тях не може да се изработи коректен чертеж.
Като начало, трябва да се позиционира надеждно апарата спрямо диска. Това става лесно с помощта на помпа за съединител и тръбичка. Но тук идва ред на голямото и настървено чесане по главата... отклонение дори с 2-3 десети от точните размери не е оферта, като се има предвид, че отворите в адаптерната планка за апарата трябва да са с рзмер 12.05 мм, а долните отвори трябва да са с резба 12х1.5 мм.
Така...
Работата със свалянето на размерите за адаптерната планка може да изглежда лесна, но се оказа много тегава! Ама много!
Преди да пусна снимковия мат'риал трябва да обърна внимание на следните подробности:
1. Трябва много точно да се захване целия сет-Ъп, така че да не мърда грам;
2. Със шублера е много тегава работата, три пъти мериш - три пъти сваляш различни размери.... така че по-добре да се мери 10 пъти, ако питате мене...
3. Хубаво е да имаш някой дет е напред с мат'риала, като Stoi например, дет с помощта на някакви инзвънземни софтуери може да ти докондиса размерите на неправилен четириъгълник, барабар с диагоналите...
4. Убаво е, кат взимате размерите на разстоянието между шпилките, да измерите и съответния диаметър на нарязаната шпилка... води се резба 12 мм, ама реално е 11.8 - демек отклонение с 2 десети.
5. Чертежа си е е***о майката да се направи - тук пак влизат в действие професионалните играчи, щото чертежа е бая крив... аз ви пускам моя работен чертеж, който е координатно разположен, ама това е детска игра, в сравнение с това, което трябва да бъде, за да го захапе фреза с ЦПУ... извинявам се за лошото качество, ама трябваше да го конвертирам от .dwg в .jpg формат, та да го кача в snimka.bg;
6. Много е хубаво Radotom да ви е приятел!!! И Stoi !!! Направо безценно!
Има сигурно и неща, дето ги пропускам, ама като се сетя ще пиша...
Ето какво основно трябва да се направи:
1. Позиционираме апарата и го захващаме здраво към диска и с помощта на спирачна помпа. Естествено преди това трябва да се обезвъздушим.
Трябва ни спирачна помпа, тръбичка и тапа за втория кръг на спирачките... обезвъздушаваме апарата, позиционираме го върху диска и натискаме 'педала на спирачките' с помощта на подръчни приспособления, както се вижда на снимката. Пробвах и без тях отначало, ама е тегаво...
Позициониране на апарата. За тази задача са нужни трима души:
1. Първия позиционира точно апарата върху диска;
2. Втория 'натиска' спирачката, когато първия му каже 'айде!';
3. Третия връзва телта на 'педала' на спирачката, за да я фиксира в 'натиснато' положение, защото втория с лявата си ръка държи спирачната помпа, а с дясната натиска лоста, а първия (аз) го интересува само апарата и само казва 'айде!'...
След като всичко това е направено, идва следния мазен момент:
Свалянето на размерите... изключително тегава работа... трябва да си имате един Стойко и един Радо, за да стане работата читава... но все пак, опитайте се максимално точно да измерите със шублер разстоянията, дайте и на 2-3-5 човека след вас и те да мерят и записвайте на едно листче... статистиката е много ценна наука, особено, га дойде до осредняване... в случая е ВАЖНО да имате коректните размери на ушите на шенкела и на ушите на спирачния апарат!!! всяка друга грешка е допустима, защото ще промени леко позицията (с една-две десети) на спирачния апарат спрямо шенкела (респективно спрямо диска), което може да се преглътне...
Затегнете хубаво болтове и шпилки, така че да не 'мърдат' и мерете 10 пъти!
Тук е важно да споменем, че не трябва да забравяте да измерите изместването на апарата спряно шенкела, към диска... в този случай апарата 'влиза' към диска с 3 мм. За да е по-ясно, равнината на ушите на апарата е с 3 мм по-навътре към диска, спрямо равнината на ушите на шенкела... това означава, че когато планката се изработва на фрезата, ушите на планката, към които ще се захване апарата, трябва да имат 'стъпка' навътре към диска (или да са по-дебели) с 3 мм. Не съм го снимал, но като станат готови адаптерите, ще го покажа.
Ето и грубия чертеж на адаптера.
Извинявам се за лошото качество, по-горе обясних защо е така... Тук има няколко осбености:
1. Адаптера според мен трябва да е с дебелина 12 мм, като при ушите на апарата тя е 15 мм;
2. Кривата в горната му част е нарочно направена заради самия спирачен апарат (виж снимките);
3. Както отбелязах по-горе, хубаво е да се изработи прототип от мек материал, да се види дали всичко е наред или се налагат корекции и тогава да се прави от стомана с определена якост.
СЪВЕТ:
Не подценявайте нищо при измерванията, които ще правите за адаптерите! Мерете всички размери възможно най-прецизно. Накарайте и други да мерят след вас и сравнявайте!
Захванете всички компоненти стабилно и надеждно в позицията, в която трябва да бъдат.
Направете 'макет' или 'прототип' от мек материал, пробвайте на място и тогава правете крайния продукт.

"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae
- S-stail
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
K27 написа:аве ясно...
приятна игра... кат искам да се посмея вече няма да ходя на женския пазар...само ши чита тука...
нема нужда да модерираш... аз сам ши съ модирирам...![]()
П.С. Уекс, ти ме убеди за сетен път, че няма ко да се напише в тоя форум... моя беше грешката, че се подлъгах, ама разчитай, че няма да се повтори...
Евала за поста за спирачките

Жалко,че го изтри и още по жалко,че не се
осетих да си го копирам.Поне запомних някой неща

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани