BMW - 4, 6 цилиндрови двигатели (дискусия)
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
69 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
sieg написа:kam_tod написа:sieg написа:kam_tod написа:Елате да видите кво праим я с шестака, ама дизел!Много бензинки ще оплюскам!
... като разход ли говориш?![]()
![]()
Като разход бензинките със сигурност ще ме бият!Всичките!
И колко ти е?
-> 9-10 градско (нормално каране, със всичките задръствания и светофари), но не повече от 10
-> 7.5 извънградско при 130-140 км/ч

Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
Майка ми има е36 320и и като не бърза прави 7.5 извън града (като кара до 120км/ч), а в града не прави повече от 11-12 (а баща ми като го кара го смъква на 10.5 градско
)което си е супер според мен! ? Като вземем предвид, че на баща ми тойотата корола 1.6 16в ВВТИ 2002г прави извън града като се кара разхода на БМВ-то? А се кара 4 пъти по гадно, в града гори около 9 ... не бих карал тойота... макар и чисто нова 


- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
KickingKing написа:Ами то 320 да не би да е бърза кола бре?
Не знам за теб какво означава бърза кола? Някоя дето вдига 400+км/ч? Някоя много мощна която прави 0-100 за 9сек? Или някоя от рода на Lotus Elise която няма друга такава кола с подобен handling като нея? Не знам щом 150 коня не са нищо особено, какво е по-специалното за теб...
Аз не мога да съм критерии за вървяща кола, защото никога не ми харесва, моята в момента прави 5.9 от 0-100, прави 14ки на 400м и пак не е тва дето искам, може би като се завъртя около 5 от 0-100 и сляза на 13.хх (не става въпрос за драг кола) ами за нормална дето си я карам всяка вечер примерно и т.н. сигурно ще съм доволен. А и е30 със 150 коня мотор има ама е 323и 320и кат е 129 коня

- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
Дилян Пенчев написа: Еластичността от 80-120 на директна предавка е относителен тест защото М20-ките са с друг диференциал и точно от 80 на пета никога няма да тръгнат![]()
Поздрави!

А що се отнася до 4 или 6 цилиндъра, естествено 6-те са по-добрият вариант поради ред причини (изключвам разхода и поддръжката). При 6-така ъглите на коляновия вал са по 60 градуса, докато при 4-те цилиндъра са по 90 градуса. Много ясно, че балансът при първите е доста по-добър, отколкото при вторите. За сведение, при камионите много от моторите са редови 6-таци. Естествено, повече цилиндри означават по-голяма мощност, по-голям въртящ момент, по-голяма пъргавина на мотора.
Освен това всички знаят, че малките напомпани мотори (форсираните) са с много по-кратък животец от моторите с голяма кубатура и понижена мощност (дефорсетата). То е ясно, че за да можеш от малък мотор да извадиш коне, ти трябват обороти (вижте формулите - 2,4 мотор без турбо, ама 700 коня и обороти, достигащи 20000).
Карайте една 316-ка между 4000 и 6000 оборота и ще видите как адреналинът се качва здраво - как при всяка промяна на положението на десния крак колата се "разтяга и свива" като ластик - сещате се за какво говоря

Turbo-Lag написа: Едно читаво 320и в града не гори кой знае колко повече от 318 с разликата че като караш бавно 320 без да му даваш газ, върви малко повече от 318 като го караш на пълна газ! ? разликата е че като тръгнеш да пътуваш на някъде и можеш да изпревариш БЪРЗО И БЕЗОПАСНО, а не както в случая с куците моторчета бавно и опасно и да си викаш тъкмо се засилих сега не мога да спра ИЛИ не е така?
1. За бързото и безопасно изпреварване виж параграфа по-горе. Ако 0,5-1 секунда е решаващо за едно изпреварване, следователно то по дефиниция е опасно (мое мнение)! Говориме за скорости до 80-100. За малко по-нагоре разликата става по-голяма, ама ние не сме състезатели и над 100 (а и далеч под 100) в града е престъпно (не само по закон!). Който си кара бавничко, лесно се изпреварва - по-трудни са турбо-гъзарите с голфетата (порядъчните собственици на голфове да не се обиждат тука, говоря за ония с "тунинго"). Иначе за републиканските пътища често четем в черните хроники за "майсторите на спорта", което е жалко за невинните жертви. Ама на тия пътища обикновено идеята е да изпревариш някой камион или рейс, а те се вписват в гореспоменатите скорости.
2. Какво общо има броят на цилиндрите на мотора със спирачния път? Ако на една E30-ка и сложиш 12-цилиндров мотор, според теб трябва да спира от 100 за 10 метра, така ли (визирам по-ранни постинги, че, видиш ли, като се засилиш със 170 с една 316-ка, и няма спирка)? Възможно е и да съм те разбрал погрешно де..., сори за което.
It's not who You are, it's who You know...
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Абе аз като човек покарвал 518-ка мога да ви кажа,че М40-та издържа геройски 540 000 км и матора гръмна заради повредена охладителна система.А и колата си движеше спокойно с постоянна скорост 180 по магистралата



ТДС - Турбо Див Селянин
- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Дилян Пенчев написа:2) 6-таците по-малко "чувстват" навъртяните километри.
Абе, все си мисля, че от 1974 до 2004 са около 30 години... Та в този ред на мисли, се досетих, че като отворих М10-ката от Е12-то не забелязах ръбове на цилиндрите

Така е - по-дългоходов е и точно заради това, като му ритнеш ГАЗ-та на 1500 оборота, не загасва/хълца като М20В20... А и разхода е около 1,5-2 литра надолуДилян Пенчев написа: Имам малки но все пак имам наблюдение и в/у М10Б20![]()
Хубав двигател но 4 цилиндров, с по 2 клапана на цилиндър и най-големия нож с две остриета - по дългоходов!

- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
amd написа:е кви барабани - троен стоп 320? или е сменян мотора и е сложен в купе от бившо, 4 цилиндрово бмв? Не, че има особено значение де. Е хубаво иначе - и аз бих карал шестак, ела да прайме бартер ако искашКой с квото се уредил
Пак съм по-доволен, другия вариант беше да карам голф 2 все още...
има много тройни стопове 320 с барабани отзад, без да им е сменяно нищо, както има и 316-ски с 4 диска, пак сток от завода

Само при двойния стоп можеш да се ориентираш по спирачната система;)
Ати
ПС - няма да се включвам по темата, че нали си ме знаете колко съм краен и не искам да се случи така, че да засегна някой, но по-старите знаят мнението ми

ПС2 - аз ли мисля, или колега искаше да се получи техническа дискусия, която да е оправдана технически, а не да се убеждавате един друг в качествата на собствените ви коли?
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
viper написа:Така е - по-дългоходов е и точно заради това, като му ритнеш ГАЗ-та на 1500 оборота, не загасва/хълца като М20В20... А и разхода е около 1,5-2 литра надолу
За това казах нож с две остриета... предимството е това... но недостатъка му е като мине 5500 оборота и кривата на мощността и въртящия момент слиза под земята

Знаеш ли с колко се увеличава средната бутална скорост при една такава конверсия? А знаеш ли до какво води увеличаването на средната бутална скорост? Ако знаеш ще се досетиш кое е второто острие на ножа насочено към теб



Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
За поддръжка на двигателя - може би е малко по-скъп, но ако говориме за свещи и кабели! В другите неща разликата не е съществена
това би било вярно ако си говорим за нови коли, но Е30 си е старичка и докато не смениш разни консумативи и т.н. е далече от добро състояние. както казах единствената причина си остава цената, другите са несъществени.
по-голямата скорост води до по-голямо натоварване на двигателя, по-ниски максимални обороти... ок. и трябват по-здрави вътрешности. за това съгласен. преполагам за това М20Б20 е до 6500 ако не се лъжа, а М10Б20 до 6400. както и М20Б20 е ест. балансиран

А причината М да слагат 4 цилиндрови е теглото на колата според мен.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
По въпроса със спирането, има 316 и 318 които отпред са с плътни дискове а отзад с барабани!? А тия със 6 цилиндровите мотори имам отпред вентилирани дискове, аз отзад в някой случаи пак барабани но само при 320, при 323 и 325 са с дискове и отзад, мислиш ли че това няма значение при спиране?
- македонец
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 467
- Регистриран на: 26.06.2005
- Местоположение: Скопйе, Македония
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
320i
0-100: 9.8сек 320i - Въртящ момент: 170 Nm / 4000min-1 (M20B20) 125кс
мислам има голема разлика од 318и
0-100: 9.8сек 320i - Въртящ момент: 170 Nm / 4000min-1 (M20B20) 125кс
мислам има голема разлика од 318и
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
македонец написа:320i
0-100: 9.8сек 320i - Въртящ момент: 170 Nm / 4000min-1 (M20B20) 125кс
мислам има голема разлика од 318и
Аз данните ги преписах от оригиналната книжка! Там малко са завишени нарочно, но това важи за всички двигатели!
Ти от къде извади тая информация? Извади от там и за 318и!

Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Turbo-Lag написа:По въпроса със спирането
има значение при продължителни натоварвания(прегряват) не за спирачния път според мен.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
мисля че сравнение то на 4 с 6 цилиндъра е леко не уместно,поне да се намерят двигатели с еднакъв обем (можеби М10Б20 с М20Б20 )...иначе 4 цилиндровите все не им достигат едни 0.2л. ...за спирачките мисля че разликата няма да е голяма ,все пак 4 цил. са с по 100-тина кг. по леки и от там не се нуждаят от по силни спирачки,пък и все пак гамата расте ,тоест 320 е по-нагоре в листата от моделната гама от една 316-ка....винаги можем да направим един тест за спиране на бояна... 

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
69 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани