Въпроси при трансплантация на климатик

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Vasko_BP » 10 Ное 2011, 12:37

Проблема е че картинката е примерна и като ходих в Дару ми казаха че не могат да гарантират че ще дойде точно такъв като мострата която съм им занесъл.
Изображение


Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 3.10.2011

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Торук Макто » 10 Ное 2011, 12:49

Мога да съдействам за Камор, ако дойде различна част от Е30-ковата - да се откаже, но трябва да се остави капаро.
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Vasko_BP » 10 Ное 2011, 19:43

:yes: след съвета на колегата ще поизчакам малко за дехидратор.
Ето едно файлче за инсталацията на е30ка но е 91:http://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e30/e30_91.pdf
Ето и за 92год: http://www.mediafire.com/?h8j8tibzvp980x6
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Vasko_BP » 11 Ное 2011, 19:46

Уплътнението на тялото вътре стана много гот. Ще чакам и другото.
Изображение
Изображение
Друго - тоя уикенд ще се избиват заготовките за тръбите на климата; трите дупки за оттичане на водата и отпред да се махне капачката за дупката я която се поставя дехидратора. След това ще почва обработка че не може така да остане и да я почне ръждата. Бяхме свалили таблото и тялото, днес свалихме и мокет и други дреболии и останах приятно изненадан че няма и точица ръжда под мокета. Явно 92год си играе ролята. :mrgreen:
Ще качвам снимки при монтажа но няма да е много бързо за ден два, може би до края на месеца ще я нагласим.
Изображение


Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 3.10.2011

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Торук Макто » 15 Ное 2011, 19:20

Rumburak написа:...
въпроса е - кой дава гаранция, че като си поръчаш от дару дехидратора - ще дойде такъв, същият като нашите старите с два датчика?
Питам понеже ВСИЧКИ афтърмаркети са със същият парт. номер , пък са с един двоен датчик. :conf:

Днес от Камор, след запитване до БМВ АГ, потвърдиха, че ще дойде оригиналния Е30 дехидратор с отворите за двата датчика. Също и потвърдиха, че ако не е Е30-вия дехидратор, ще може да се откаже.
Желаещи? :mhihi:
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Vasko_BP » 16 Ное 2011, 0:36

Ще позачакам, както ме посъветва, да подкарам останалото и ще го взема накрая. Има и други колеги които имат нужда от такъв и следят темата, но ще оставя на тях да пишат ако искат.
Изображение

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Andronoff » 16 Ное 2011, 11:59

Торук Макто написа:
Rumburak написа:...
въпроса е - кой дава гаранция, че като си поръчаш от дару дехидратора - ще дойде такъв, същият като нашите старите с два датчика?
Питам понеже ВСИЧКИ афтърмаркети са със същият парт. номер , пък са с един двоен датчик. :conf:

Днес от Камор, след запитване до БМВ АГ, потвърдиха, че ще дойде оригиналния Е30 дехидратор с отворите за двата датчика. Също и потвърдиха, че ако не е Е30-вия дехидратор, ще може да се откаже.
Желаещи? :mhihi:

Каква цена обявиха?
Аз още чакам да ми пратят снимки на колата ми от България, щото наистина не помня какъв ми беше дехидраторът.. Ако е такъв и ако цената не е фрапираща, ще си заръчам :winky:
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Vasko_BP » 16 Ное 2011, 13:07

Ето цените на Дару, като на камор предполагам са горе долу такива.

Ето дехидратора:
Номенклатурен номер : 64538391025
Описание : ОСУШИТЕЛ ФРЕОН
Ед.цена (с ДДС) : 337.07 BGN

Ето и двата датчика:
Номенклатурен номер : 64531390070
Описание : ШАЛТЕР
Ед.цена (с ДДС) : 168.68 BGN
Номенклатурен номер : 64538390971
Описание : п��евкл����ва��ел
Ед.цена (с ДДС) : 122.88 BGN

Още не е ясно ако се поръча тоя дехидратор дали ще дойде с 2та датчика или само той.
Защото пише:Only in conjunction with
· Safety pressure switch 64 53 8 390 971 (#20)
· Plug terminal black 61 13 1 378 400
Ето от къде е информацията (18,19 и 20 на схемата): http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2-doors/Europe/318is-M42/LHD/M/1990/september/browse/heater_and_air_conditioning/drying_container_small_parts/
Ето още един източник на информация: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BA73&mospid=47325&btnr=64_0742&hg=64&fg=60&hl=195


И някой ако има инфо може ли да обясни за какво служат 7,8,9,10 и 11 от тази схема че при моя случай няма такива:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2-doors/Europe/318is-M42/LHD/M/1990/september/browse/heater_and_air_conditioning/heater_air_conditioning/
Изображение


Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 3.10.2011

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Торук Макто » 16 Ное 2011, 13:34

Дехидраторът идва без датчиците.
По принцип е лесно да се сетиш - като сметнеш, че само датчиците са 290 лв. двата, колко трябва да е самия дехидратор?
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Andronoff » 16 Ное 2011, 19:46

Брата ми прати снимките най-накрая:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Така като гледам, моят също е с 2 датчика, та ако ще се прави масова покупка - пишете ме и мен ;)
Тая тръба пък какъв зор е видяла, че е ръждясала :shock:
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!


Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 3.10.2011

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Торук Макто » 16 Ное 2011, 21:16

Масовата покупка от БМВ е като единичната покупка.
Кат гледам, има един сериозен, един потенциално сериозен и един почти отписан за покупка на оригинална част. :mhihi:
Аз бях дотук по темата, ако съм помогнал - ок, ако не - здраве, ако някой иска да си купи - знае къде е Камор или Дару. :yes:
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Andronoff » 16 Ное 2011, 22:35

Знам ги, ама съм в Румъния :mhihi:
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Vasko_BP » 17 Ное 2011, 13:09

Намерих малко интересна информация относно климатика. Има го за е30 и с датчик за вътрешната температура, нещо като климатроник.
Другото интересно в този пост е дехидратора. Загледайте че и този е с един датчик.

bss325i написа:Time for another update.

Air con is one option that i always wanted for the sport and having a black car with black leather isn't funny in the summer! The last peice of the air con jigsaw puzzle turned up today, one of the pipes. Ah the pipes! I have sold three Air con kits now and them along with every other A/C kit has had pipes that have lost the passivated gold/brass colour and would look out of place in a mint OEM engine bay, not something i want for my sport so i decided to replace all four pipes with new ones while i could still get them as more and more things seem to be going NLA. To stop the pipes loosing the finnish like all the others i will give the metal parts a coat of matt laquer to prevent them from oxidising.

Изображение

Изображение

Изображение

Some of you will be familier with this, its the A/C conversion kit to convert from R12 to R134a gas and it comprises of a new dryer/reciever, 2 valves, O-rings and a new pressure sensor.

Изображение

New heater box gaskets as the 20 year old ones just crumble do dust!

Изображение

New condensor and a VERY lucky find, a brand new old stock genuine BMW compressor which i won on ebay for a steal!

Изображение

Изображение

Another bonus was the car i broke for for the A/C also had regulated temperature control, ie climate control which is a rare option on E30's! The system functions much like any other climate sytsem in that it has a cabin temp sensor (the black round thing next to the temp knob) and instead of a cable operating a flap, it has an electronic switch and module which operates the electric heater valve, you can see the module in the pics below. I also ordered a a new foil as the original had faded.

Изображение

Изображение

Изображение

Cant wait to chuck it all in! :mad:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Vasko_BP » 17 Ное 2011, 19:33

Ето още малко инфо от друг който се е сблъсквал с проблема с дехидратора и има много добри снимки.

Simon13 написа:Now i've been putting this off for months! We are going Air con here now. do keep up



Изображение
Whats this? well the 2 plugs on the left are supposed to fit with the one on the right. Confused? so was i, then highly unamused at what was unfolding before my eyes!

The later dryers are R134a. Well the 134a dryer uses a different bloody plug. The old R12 type ones must be long sold out. Now so i'm told you can bodge up the R12 loom to make it work. BUT..............the 13's parts stash was consulted in the A/C section


Изображение
Here's one i did earlier! well its a later factory 134a loom, with you guessed it just the one plug for the dryer. Cool, but not as its not on the car! This one was taped up weeks ago and cleaned before i decided i was up for doing this all over again. Today was that day


Изображение
i pencil marked anthing that had been lined up previously to help up refit, front valance also. It took me some time to get the shut lines looking spot on.


Изображение
Front stripped, now before people start i had to drop the valance down because i'd run the loom factory style and couldn't get the old one out. The plugs where too big to get through the hole in the plastic strip which channels the air to the rads. Plus i have big hands that can't get in all the small holes and straps which the loom.


Изображение
Mess.


Изображение
Изображение
Before i could start the refit with the new loom i had to get 2 new connections. The ones i got were a bit small i think so a dab of solder can't hurt i thought. When i removed the old loom i had had to do this job to that loom but i just crimped it factory style. Well the wire came out but not the connection when i removed the old loom! So hence the solder this time round.


Изображение
Heres me made up tool........except it won't get the connectors out like the ones above! but it does work a treat on the different ones as demostrated below


Изображение
Theres a lip on the connections and you push this nail in and then the connector slides out the fuse box without breaking the lip on the connection. So it can be used again and will fit snug like it should. It doesn't seem to work on the fuse type connections like its not quite long enough. hey ho


Изображение
Theres 3 wires that need to be plugged in to activate 2 relays. I've marked where they go in pencil from last time i did this lol "B" is for the solid brown wire. "BB" is the black and brown wire. And the line on the top one is for the double black wires. The other pencil line ignore. i don't know why its there 8O


Изображение
New loom poked back into the box, you need to connect these 2 up. Ones on the car the loom the other on the loom your adding


Изображение
All back that wasn't so bad?! :o


Изображение
Quick check that when the relays are refitted and fuses that the new connections don't get pushed out the bottom. Check, all ok there so lets screw the fuse box back together. The 2 fuses to be activated are the 3rd in from the left top and bottom. Both need a 7.5amp fuse. On the loom the Blue and black wire fits the bottom and the black and green fit the top.


Изображение
Now we re run the new loom, it earths here behind the passenger headlamp next to the ABS unit. Its hard to get it from above.


Изображение
re plug in the electric fan


Изображение
Re clip the loom along the front valance and refit it all.......easy only took me about 5 hours to do the whole job lol. It did rain so i had to get the car in anyhow. Weyhey! 2 matching plugs and its much tidyier down here now. So its all good i hope.


Изображение
the coolant temp sensor for the A/C cleaned up a treat! The bit in the side of the radiator


Изображение
Bit sh!t photo but all back together and looking much nicer down this area. Most E30's are a mess here these days!


Изображение
Front all back together just like nothing ever happened.

What a huge relief to finally sort that out i'd let it build a mental "oh no not that" blockage in my mind for some reason. Hopefully this will help anyone in some way who wants to do an A/C refit. For me i think the loom is the worst bit imo.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 4.12.2003
Местоположение: BG,Sofia
Пол: Мъж
Кара: съмтаймс сайдуейс по пистити :D
Мечтае да кара: е30 м3
Детайли за колата: e30 sedan m44b19

Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Мнение от Rumburak » 01 Дек 2011, 23:49

Васко как си, какво става, що така се изгуби? :shock:
Има ли прогрес с климатика?
:wave:
Изображение
Дилян Пенчев написа:
Se7ven написа:А Шпера вдига ли разхода?

Не вдига разхода и няма логично обяснение да го вдига освен че като имаш шпер повече се юркаш на най-десния педал :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook