Въпроси при трансплантация на климатик
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
- Vasko_BP
- ентусиаст
-
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Враца/София
- Кара: 92' E30 M40 cabrio
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Въпроси при трансплантация на климатик
Проблема е че картинката е примерна и като ходих в Дару ми казаха че не могат да гарантират че ще дойде точно такъв като мострата която съм им занесъл.

- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: Въпроси при трансплантация на климатик
Мога да съдействам за Камор, ако дойде различна част от Е30-ковата - да се откаже, но трябва да се остави капаро.
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
- Vasko_BP
- ентусиаст
-
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Враца/София
- Кара: 92' E30 M40 cabrio
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Въпроси при трансплантация на климатик

Ето едно файлче за инсталацията на е30ка но е 91:http://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e30/e30_91.pdf
Ето и за 92год: http://www.mediafire.com/?h8j8tibzvp980x6

- Vasko_BP
- ентусиаст
-
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Враца/София
- Кара: 92' E30 M40 cabrio
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Въпроси при трансплантация на климатик
Уплътнението на тялото вътре стана много гот. Ще чакам и другото.


Друго - тоя уикенд ще се избиват заготовките за тръбите на климата; трите дупки за оттичане на водата и отпред да се махне капачката за дупката я която се поставя дехидратора. След това ще почва обработка че не може така да остане и да я почне ръждата. Бяхме свалили таблото и тялото, днес свалихме и мокет и други дреболии и останах приятно изненадан че няма и точица ръжда под мокета. Явно 92год си играе ролята.
Ще качвам снимки при монтажа но няма да е много бързо за ден два, може би до края на месеца ще я нагласим.


Друго - тоя уикенд ще се избиват заготовките за тръбите на климата; трите дупки за оттичане на водата и отпред да се махне капачката за дупката я която се поставя дехидратора. След това ще почва обработка че не може така да остане и да я почне ръждата. Бяхме свалили таблото и тялото, днес свалихме и мокет и други дреболии и останах приятно изненадан че няма и точица ръжда под мокета. Явно 92год си играе ролята.

Ще качвам снимки при монтажа но няма да е много бързо за ден два, може би до края на месеца ще я нагласим.

- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: Въпроси при трансплантация на климатик
Rumburak написа:...
въпроса е - кой дава гаранция, че като си поръчаш от дару дехидратора - ще дойде такъв, същият като нашите старите с два датчика?
Питам понеже ВСИЧКИ афтърмаркети са със същият парт. номер , пък са с един двоен датчик.
Днес от Камор, след запитване до БМВ АГ, потвърдиха, че ще дойде оригиналния Е30 дехидратор с отворите за двата датчика. Също и потвърдиха, че ако не е Е30-вия дехидратор, ще може да се откаже.
Желаещи?

Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
- Vasko_BP
- ентусиаст
-
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Враца/София
- Кара: 92' E30 M40 cabrio
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Въпроси при трансплантация на климатик
Ще позачакам, както ме посъветва, да подкарам останалото и ще го взема накрая. Има и други колеги които имат нужда от такъв и следят темата, но ще оставя на тях да пишат ако искат.

- Andronoff
- триногата
-
- Мнения: 2001
- Регистриран на: 10.01.2007
- Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
- Пол: Мъж
Re: Въпроси при трансплантация на климатик
Торук Макто написа:Rumburak написа:...
въпроса е - кой дава гаранция, че като си поръчаш от дару дехидратора - ще дойде такъв, същият като нашите старите с два датчика?
Питам понеже ВСИЧКИ афтърмаркети са със същият парт. номер , пък са с един двоен датчик.
Днес от Камор, след запитване до БМВ АГ, потвърдиха, че ще дойде оригиналния Е30 дехидратор с отворите за двата датчика. Също и потвърдиха, че ако не е Е30-вия дехидратор, ще може да се откаже.
Желаещи?
Каква цена обявиха?
Аз още чакам да ми пратят снимки на колата ми от България, щото наистина не помня какъв ми беше дехидраторът.. Ако е такъв и ако цената не е фрапираща, ще си заръчам

Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!
Никога няма да бъдете забравени!
- Vasko_BP
- ентусиаст
-
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Враца/София
- Кара: 92' E30 M40 cabrio
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Въпроси при трансплантация на климатик
Ето цените на Дару, като на камор предполагам са горе долу такива.
Ето дехидратора:
Номенклатурен номер : 64538391025
Описание : ОСУШИТЕЛ ФРЕОН
Ед.цена (с ДДС) : 337.07 BGN
Ето и двата датчика:
Номенклатурен номер : 64531390070
Описание : ШАЛТЕР
Ед.цена (с ДДС) : 168.68 BGN
Номенклатурен номер : 64538390971
Описание : п��евкл����ва��ел
Ед.цена (с ДДС) : 122.88 BGN
Още не е ясно ако се поръча тоя дехидратор дали ще дойде с 2та датчика или само той.
Защото пише:Only in conjunction with
· Safety pressure switch 64 53 8 390 971 (#20)
· Plug terminal black 61 13 1 378 400
Ето от къде е информацията (18,19 и 20 на схемата): http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2-doors/Europe/318is-M42/LHD/M/1990/september/browse/heater_and_air_conditioning/drying_container_small_parts/
Ето още един източник на информация: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BA73&mospid=47325&btnr=64_0742&hg=64&fg=60&hl=195
И някой ако има инфо може ли да обясни за какво служат 7,8,9,10 и 11 от тази схема че при моя случай няма такива:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2-doors/Europe/318is-M42/LHD/M/1990/september/browse/heater_and_air_conditioning/heater_air_conditioning/
Ето дехидратора:
Номенклатурен номер : 64538391025
Описание : ОСУШИТЕЛ ФРЕОН
Ед.цена (с ДДС) : 337.07 BGN
Ето и двата датчика:
Номенклатурен номер : 64531390070
Описание : ШАЛТЕР
Ед.цена (с ДДС) : 168.68 BGN
Номенклатурен номер : 64538390971
Описание : п��евкл����ва��ел
Ед.цена (с ДДС) : 122.88 BGN
Още не е ясно ако се поръча тоя дехидратор дали ще дойде с 2та датчика или само той.
Защото пише:Only in conjunction with
· Safety pressure switch 64 53 8 390 971 (#20)
· Plug terminal black 61 13 1 378 400
Ето от къде е информацията (18,19 и 20 на схемата): http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2-doors/Europe/318is-M42/LHD/M/1990/september/browse/heater_and_air_conditioning/drying_container_small_parts/
Ето още един източник на информация: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BA73&mospid=47325&btnr=64_0742&hg=64&fg=60&hl=195
И някой ако има инфо може ли да обясни за какво служат 7,8,9,10 и 11 от тази схема че при моя случай няма такива:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2-doors/Europe/318is-M42/LHD/M/1990/september/browse/heater_and_air_conditioning/heater_air_conditioning/

- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: Въпроси при трансплантация на климатик
Дехидраторът идва без датчиците.
По принцип е лесно да се сетиш - като сметнеш, че само датчиците са 290 лв. двата, колко трябва да е самия дехидратор?
По принцип е лесно да се сетиш - като сметнеш, че само датчиците са 290 лв. двата, колко трябва да е самия дехидратор?
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
- Andronoff
- триногата
-
- Мнения: 2001
- Регистриран на: 10.01.2007
- Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
- Пол: Мъж
Re: Въпроси при трансплантация на климатик
Брата ми прати снимките най-накрая:




Така като гледам, моят също е с 2 датчика, та ако ще се прави масова покупка - пишете ме и мен
Тая тръба пък какъв зор е видяла, че е ръждясала
Така като гледам, моят също е с 2 датчика, та ако ще се прави масова покупка - пишете ме и мен

Тая тръба пък какъв зор е видяла, че е ръждясала

Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!
Никога няма да бъдете забравени!
- Торук Макто
-
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 3.10.2011
Re: Въпроси при трансплантация на климатик
Масовата покупка от БМВ е като единичната покупка.
Кат гледам, има един сериозен, един потенциално сериозен и един почти отписан за покупка на оригинална част.
Аз бях дотук по темата, ако съм помогнал - ок, ако не - здраве, ако някой иска да си купи - знае къде е Камор или Дару.
Кат гледам, има един сериозен, един потенциално сериозен и един почти отписан за покупка на оригинална част.

Аз бях дотук по темата, ако съм помогнал - ок, ако не - здраве, ако някой иска да си купи - знае къде е Камор или Дару.

Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"
- Andronoff
- триногата
-
- Мнения: 2001
- Регистриран на: 10.01.2007
- Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
- Пол: Мъж
Re: Въпроси при трансплантация на климатик
Знам ги, ама съм в Румъния 

Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!
Никога няма да бъдете забравени!
- Vasko_BP
- ентусиаст
-
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Враца/София
- Кара: 92' E30 M40 cabrio
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Въпроси при трансплантация на климатик
Намерих малко интересна информация относно климатика. Има го за е30 и с датчик за вътрешната температура, нещо като климатроник.
Другото интересно в този пост е дехидратора. Загледайте че и този е с един датчик.
Другото интересно в този пост е дехидратора. Загледайте че и този е с един датчик.
bss325i написа:Time for another update.
Air con is one option that i always wanted for the sport and having a black car with black leather isn't funny in the summer! The last peice of the air con jigsaw puzzle turned up today, one of the pipes. Ah the pipes! I have sold three Air con kits now and them along with every other A/C kit has had pipes that have lost the passivated gold/brass colour and would look out of place in a mint OEM engine bay, not something i want for my sport so i decided to replace all four pipes with new ones while i could still get them as more and more things seem to be going NLA. To stop the pipes loosing the finnish like all the others i will give the metal parts a coat of matt laquer to prevent them from oxidising.
Some of you will be familier with this, its the A/C conversion kit to convert from R12 to R134a gas and it comprises of a new dryer/reciever, 2 valves, O-rings and a new pressure sensor.
New heater box gaskets as the 20 year old ones just crumble do dust!
New condensor and a VERY lucky find, a brand new old stock genuine BMW compressor which i won on ebay for a steal!
Another bonus was the car i broke for for the A/C also had regulated temperature control, ie climate control which is a rare option on E30's! The system functions much like any other climate sytsem in that it has a cabin temp sensor (the black round thing next to the temp knob) and instead of a cable operating a flap, it has an electronic switch and module which operates the electric heater valve, you can see the module in the pics below. I also ordered a a new foil as the original had faded.
Cant wait to chuck it all in! :mad:

- Vasko_BP
- ентусиаст
-
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Враца/София
- Кара: 92' E30 M40 cabrio
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Въпроси при трансплантация на климатик
Ето още малко инфо от друг който се е сблъсквал с проблема с дехидратора и има много добри снимки.
Simon13 написа:Now i've been putting this off for months! We are going Air con here now. do keep up
Whats this? well the 2 plugs on the left are supposed to fit with the one on the right. Confused? so was i, then highly unamused at what was unfolding before my eyes!
The later dryers are R134a. Well the 134a dryer uses a different bloody plug. The old R12 type ones must be long sold out. Now so i'm told you can bodge up the R12 loom to make it work. BUT..............the 13's parts stash was consulted in the A/C section
Here's one i did earlier! well its a later factory 134a loom, with you guessed it just the one plug for the dryer. Cool, but not as its not on the car! This one was taped up weeks ago and cleaned before i decided i was up for doing this all over again. Today was that day
i pencil marked anthing that had been lined up previously to help up refit, front valance also. It took me some time to get the shut lines looking spot on.
Front stripped, now before people start i had to drop the valance down because i'd run the loom factory style and couldn't get the old one out. The plugs where too big to get through the hole in the plastic strip which channels the air to the rads. Plus i have big hands that can't get in all the small holes and straps which the loom.
Mess.
Before i could start the refit with the new loom i had to get 2 new connections. The ones i got were a bit small i think so a dab of solder can't hurt i thought. When i removed the old loom i had had to do this job to that loom but i just crimped it factory style. Well the wire came out but not the connection when i removed the old loom! So hence the solder this time round.
Heres me made up tool........except it won't get the connectors out like the ones above! but it does work a treat on the different ones as demostrated below
Theres a lip on the connections and you push this nail in and then the connector slides out the fuse box without breaking the lip on the connection. So it can be used again and will fit snug like it should. It doesn't seem to work on the fuse type connections like its not quite long enough. hey ho
Theres 3 wires that need to be plugged in to activate 2 relays. I've marked where they go in pencil from last time i did this lol "B" is for the solid brown wire. "BB" is the black and brown wire. And the line on the top one is for the double black wires. The other pencil line ignore. i don't know why its there 8O
New loom poked back into the box, you need to connect these 2 up. Ones on the car the loom the other on the loom your adding
All back that wasn't so bad?! :o
Quick check that when the relays are refitted and fuses that the new connections don't get pushed out the bottom. Check, all ok there so lets screw the fuse box back together. The 2 fuses to be activated are the 3rd in from the left top and bottom. Both need a 7.5amp fuse. On the loom the Blue and black wire fits the bottom and the black and green fit the top.
Now we re run the new loom, it earths here behind the passenger headlamp next to the ABS unit. Its hard to get it from above.
re plug in the electric fan
Re clip the loom along the front valance and refit it all.......easy only took me about 5 hours to do the whole job lol. It did rain so i had to get the car in anyhow. Weyhey! 2 matching plugs and its much tidyier down here now. So its all good i hope.
the coolant temp sensor for the A/C cleaned up a treat! The bit in the side of the radiator
Bit sh!t photo but all back together and looking much nicer down this area. Most E30's are a mess here these days!
Front all back together just like nothing ever happened.
What a huge relief to finally sort that out i'd let it build a mental "oh no not that" blockage in my mind for some reason. Hopefully this will help anyone in some way who wants to do an A/C refit. For me i think the loom is the worst bit imo.

- Rumburak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 4.12.2003
- Местоположение: BG,Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: съмтаймс сайдуейс по пистити :D
- Мечтае да кара: е30 м3
- Детайли за колата: e30 sedan m44b19
Re: Въпроси при трансплантация на климатик
Васко как си, какво става, що така се изгуби?
Има ли прогрес с климатика?


Има ли прогрес с климатика?

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани