защо м3 е30 е 4 цилиндрово

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 11 Ное 2008, 17:19

liort написа:Бреииии колеги колко са изчерпателни някои от вас, направо да ви завиди човек. Не мога да разбера защо като не знаете или сте толкоз компетентни , че чак се правите на незнаещи, серете в темата на човека? :confused:

Когато за друго не ги бива, така ще я оплескат темата на човека. Обяснението е елементарно и просто. Имаше една друга тема, озаглавена нещо от вида"искам и аз такова Е30". И на снимката се вижда как някой си монтирал двигател S38, с ходов обем 3600,или 3800 кубика, който се слага на М5, Е34. В тази тема се включих и с много саркастичен тон опитах да обясня защо този огромен като обем, дължина и тежест двигател изобщо не е съвместим с Е30. Някой който има желание може да я прочете. В отговор получих само нападки и обвинения в некомпетентност :mhihi: :mhihi: :mhihi: . Първо: двигателния отсек на Е30 е много къс за подобен двигател, въпреки, че може да се намести, центъра на тежестта му е пред напречната греда на предното окачване. Самият мотор тежи без колектори, спомагателни агрегати и работни течности 150 кг. С поставен акумулатор, радиатор и всичко по него тежестта отива към 200 кг, като остовната тежест както казах е изнесена пред гредата. Самата предница става прекалено тегава, а задницата олеква. И не само това. Разпределениено на масата по оси рязко се влошава: над 60% отива на предния мост, а под 40% на задния. Дори при М40 двигатели малко над 50% се пада на предната ос. Говорим за kerb weigth. Повече от ясно е, че за автомобили със задно предаване компромис с това не се прави. Една такава модифицирана Е30 може само да пили гуми на старт и нищо повече. Ако сте забелязали всички автомобили предназначени за състезания със задно предаване и двигателен отсек в предната част, двигателят е силно изтеглен назад, под капака могат още 3 да се сложат, но разбираемо е защо не се прави. Поради тази причина се слагат V-образни и бокстерови двигатели, за да се премести назад и снижи центъра на тежестта. Разбира се, че няма никакъв проблем да е шестак, редови, но по-късият и лек двигател с по-голяма мощност, придава и много по-голяма устойчивост. Дано някой ми разбере от писанията.

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 11 Ное 2008, 17:29

я си карай иеска и не се обяснявай
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 11 Ное 2008, 17:30

Illusion написа:
plradev написа:А всъщност причината не е ли била заради ограничението обем на мотора-брой цилиндри в някой страни :roll: .Поне нещо такова съм чувал за Италия и няколко други държави.Верно е хубаво някой запознат да обясни :)

Това важи само за 320ис - заради данъци и т.н. в Италия и Португалия май. ;)

Според теб като важи само за италианската М тройка 320is, защо другия вариант на същия двигател, при същата мощност е 2.3 кубика и само 4 цилиндъра?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 11 Ное 2008, 17:39

Юзър написа:я си карай иеска и не се обяснявай

Юзър, ти юзър, мераклия, или сеирджия си на подфорумите? Като ти се кара y-еска, пожелавам ти да я караш, но не като юзър, а като "горд собственик". Имам чувството, че като юзър можеш да използваш всичко останало, освен сивите си клетки. Предполагам се досещаш какво намеквам?

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 11 Ное 2008, 17:42

шанс :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Мнение от VesoPesa » 11 Ное 2008, 17:51

ивчо3 написа:
Юзър написа:я си карай иеска и не се обяснявай

Юзър, ти юзър, мераклия, или сеирджия си на подфорумите? Като ти се кара y-еска, пожелавам ти да я караш, но не като юзър, а като "горд собственик". Имам чувството, че като юзър можеш да използваш всичко останало, освен сивите си клетки. Предполагам се досещаш какво намеквам?

модераторите да ме извинят ама не се сдържах
:ahah: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 8.09.2008
Кара: BMW E36 318I
Мечтае да кара: БТР

Мнение от petrashkov » 11 Ное 2008, 18:14

ивчо3 написа:
liort написа:Бреииии колеги колко са изчерпателни някои от вас, направо да ви завиди човек. Не мога да разбера защо като не знаете или сте толкоз компетентни , че чак се правите на незнаещи, серете в темата на човека? :confused:

Когато за друго не ги бива, така ще я оплескат темата на човека. Обяснението е елементарно и просто. Имаше една друга тема, озаглавена нещо от вида"искам и аз такова Е30". И на снимката се вижда как някой си монтирал двигател S38, с ходов обем 3600,или 3800 кубика, който се слага на М5, Е34. В тази тема се включих и с много саркастичен тон опитах да обясня защо този огромен като обем, дължина и тежест двигател изобщо не е съвместим с Е30. Някой който има желание може да я прочете. В отговор получих само нападки и обвинения в некомпетентност :mhihi: :mhihi: :mhihi: . Първо: двигателния отсек на Е30 е много къс за подобен двигател, въпреки, че може да се намести, центъра на тежестта му е пред напречната греда на предното окачване. Самият мотор тежи без колектори, спомагателни агрегати и работни течности 150 кг. С поставен акумулатор, радиатор и всичко по него тежестта отива към 200 кг, като остовната тежест както казах е изнесена пред гредата. Самата предница става прекалено тегава, а задницата олеква. И не само това. Разпределениено на масата по оси рязко се влошава: над 60% отива на предния мост, а под 40% на задния. Дори при М40 двигатели малко над 50% се пада на предната ос. Говорим за kerb weigth. Повече от ясно е, че за автомобили със задно предаване компромис с това не се прави. Една такава модифицирана Е30 може само да пили гуми на старт и нищо повече. Ако сте забелязали всички автомобили предназначени за състезания със задно предаване и двигателен отсек в предната част, двигателят е силно изтеглен назад, под капака могат още 3 да се сложат, но разбираемо е защо не се прави. Поради тази причина се слагат V-образни и бокстерови двигатели, за да се премести назад и снижи центъра на тежестта. Разбира се, че няма никакъв проблем да е шестак, редови, но по-късият и лек двигател с по-голяма мощност, придава и много по-голяма устойчивост. Дано някой ми разбере от писанията.


Най сетне нещо което да има лигика :clap:
Критика се приема

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Мнение от RORO » 11 Ное 2008, 19:13

Да колега има лИгИка но са мо на теория,защо?:колко от вас са отваряли капака на волга газ 24 за да видят разположението на двигателя спрямо предният мост и колко от тях са кара ли такъв автомобил?искам да чу я да ли му се "върти задницата "и да ли е стабилен в завой.и още колко от вас са запознати с конструкцията на на автомобил "алфа ромео"-"жулиета"и защо аз успях да се поднеса с такъв автомобил щом съединителя и кутията и дифа са отзад :shock: да кардана след стартирането на мотора започва да се върти.така е направена за по голяма стабилност но уви.....нъцки.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1095
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Norge
Пол: Мъж
Кара: е21

Мнение от magareto_yori » 11 Ное 2008, 19:29

ивчо3,по твойта логика сички коли със задно тряа са или 4 цилиндрови или В8 :shock:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 740
Регистриран на: 3.04.2007
Пол: Мъж

Мнение от Valentin_Peev » 11 Ное 2008, 20:28

ивчо3, а за Е30 333i с М30 двигател, дет се е произвеждала за Южна Африка какво можеш да ни споделиш :?:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1095
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Norge
Пол: Мъж
Кара: е21

Мнение от magareto_yori » 11 Ное 2008, 22:27

те тея са с предно :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Мнение от S-stail » 12 Ное 2008, 1:41

Valentin_Peev написа:ивчо3, а за Е30 333i с М30 двигател, дет се е произвеждала за Южна Африка какво можеш да ни споделиш :?:

че баланса е утишъл на майка си в п....та :mhihi:
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 567
Регистриран на: 18.12.2003
Пол: Мъж
Кара: Газ-ка

Мнение от бонго » 12 Ное 2008, 1:46

Дет има само СПИН за какво им е баланс :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 26.01.2008
Кара: Е30 туряга
Детайли за колата: мнооо бърза

Мнение от PaRaBoliC » 12 Ное 2008, 2:34

ivcho3 мисля 4е не си много прав за тая работа с разположението, с достатъ4но мерак ще успееш и пропелер да събереш в е30ката. а по въпроса 4cylM vs. 6cyl - мисля си , което мигновено означава че не съм се ровил ама хич, 4е при s14 се използват по широки бутала с по къс ход, коет озна4ава по висо4ки оборотки , не мисля като някои от предните колеги 4е заради баланса понеже 6 цил. има по харен баланс от 4 цъл (все пак 4упките на 4 са на по 180 град. пък на 6 съл на 120град. - по малко тежести разположени по равномерно по една окръжност винаги ще се по балансирани от 2 по големи по на рядко) мисля 4е и посукващия момент на 6 цил. колянов вал играе голяма роля - по дълго по се су4е. дължината е в пряка зависимост с усилиятана посукване. друго, при 6 цил може да е с половин литър по малко от 4цъл на М но пък имаш още 1000 кила желязо в бутала, балове - разпред. и колянов и клапании да развъртиш. пфффф маи много глупости наприказвах, ако не съм прав поправете ме, сигурно е така иначе можеше да съм коструктор в мюнхен, но си мисля че поне съм близо до истината.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 339
Регистриран на: 19.08.2008

Мнение от S 70/3 » 12 Ное 2008, 4:25

нека и аз се вклю4а.с разли4ните мотори се целят разли4ни неща..колко е по голям броя на цилиндрите толкова е по балансиран мотора толкова пове4е то4ки на отбльскван има..така това с хода на буталото и диаметьрьт има важност.по мальк ход по високи обороти.и друго има зависимост между броя на цилиндрите вида гориво и обемьт на мотора..да може да се направи v 8 или 12 цилиндров при обем 2000 куб/см но няма да е ефективен..не забравяите 4е самия двигател като сбор от механизме сьщо консумира 4аст от произведената от него енергия.двигателите с по малко цилиндри са и по високоборотни..сложно е да се обясни..някаде мисля 4е по дискавьри 4анел бях гледал предаване за двигателите с крис бари и тои беше казал 4е преди време са проектирали двигател 4000см които е 4 цилиндьра и не го пускат в деиствие сега защото ще се саморазруши вибрациите биха големи и тои би се саморазрушил 1000кубика на цилиндьр..в което има резон..мисля 4е конструкторите се придьржат кам златна зависимост между цилиндри и обем ;) нека някои друг да се изкаже какво мисли

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook