m20b20 помощ!!!
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
59 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: m20b20 помощ!!!
Съгласен съм с това напълно. Идеяата ми беше при нулиран коефициент от адаптация от ламбда (ресетнато ЕКУ). Ако ЕКУ-то не получава информация от ламбда (няма такава) то няма как да събере информация за този коефициент.
Тази информация съм я търсил преди години когато откачих моята. Това инфо бях намерил някъде и ми звучи логично. Ако имаш друга информация ще се радвам да я споделиш.
Тази информация съм я търсил преди години когато откачих моята. Това инфо бях намерил някъде и ми звучи логично. Ако имаш друга информация ще се радвам да я споделиш.
- TukBaTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: m20b20 помощ!!!
Наистина при ресетнато ЕКУ и махната ламбда колата ще бъде малко по-богата тъй като това е по-безопасно за мотора, но то и ако се сложи софт от ЕКУ без ламбда пак ще е същото тъй като там принципно е заложено да е така 

- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: m20b20 помощ!!!
В първия случай - ресетното ЕКУ и махната ламбда (невъзможност за адаптация на смесите), компа се хвърля на сервизни таблици, които са доста консервативни не само откъм смеси, но и откъм аванс. Във втория случай (заводски софтуер за "без ламбда") таблиците, които чете ЕКУ-то са доста по-различни и по отношение на смесите, и на аванса.
Всъщност, ако се изскубе ламбдата физически (или ако се повреди), няма значение дали ЕКУ-то е било ресетнато или не, защото и да не е било, след като не си намира ламбдата, то забива грешка в паметта, заебава адаптациите и отново си чете сервизните таблици. Адаптациите на смесите са краткосрочни и дългосрочни и не са еднократен процес, който приключва след известно време, а са непрекъснат процес. Ако ЕКУ-то няма възможност да чете ламбдата и да прави корекции в адаптацията на смесите, престава да отчита коефициентите на "старите" адаптации.
Всъщност, ако се изскубе ламбдата физически (или ако се повреди), няма значение дали ЕКУ-то е било ресетнато или не, защото и да не е било, след като не си намира ламбдата, то забива грешка в паметта, заебава адаптациите и отново си чете сервизните таблици. Адаптациите на смесите са краткосрочни и дългосрочни и не са еднократен процес, който приключва след известно време, а са непрекъснат процес. Ако ЕКУ-то няма възможност да чете ламбдата и да прави корекции в адаптацията на смесите, престава да отчита коефициентите на "старите" адаптации.

- TukBaTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: m20b20 помощ!!!
не ми се влиза в спор, пък и така или иначе за мен не е важно, но все пак съм любопитен и дай да ги видим тея таблици, защото понятия като "доста по различни" са несериозни и то от човек, който претендира да разбира. 

- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: m20b20 помощ!!!
TukBaTa написа:не ми се влиза в спор, пък и така или иначе за мен не е важно, но все пак съм любопитен и дай да ги видим тея таблици, защото понятия като "доста по различни" са несериозни и то от човек, който претендира да разбира.
Найш кво, и на мен не ми се влиза в спор. Вие сте прави, аз съм в грешка.
Скубете си ламбдите там и си се кефете...


Re: m20b20 помощ!!!
Според мен да заредиш ЕКУ от кола без катализатор също не е добра опция. Доколкото знам (Златко да ме поправи ако греша) моторите без катализатор използват различни бутала (различна горивна камера) и разпределителен вал. Поради това е напълно нормално картите да са различни (гориво и аванс).
Доколкото това със сервизни карти ще споделя опит. Преди да разкарам Мотроника си правих различни експерименти с него. Едит-вах му картите с Тунер Про и винаги съм променял едните карти (не знам къде са тези сервизните) и съм си карал колата с изключена сонда. Разликата се усещаше т.е. ЕКУ-то продълваше да ги използва по някакъв начин.
Доколкото това със сервизни карти ще споделя опит. Преди да разкарам Мотроника си правих различни експерименти с него. Едит-вах му картите с Тунер Про и винаги съм променял едните карти (не знам къде са тези сервизните) и съм си карал колата с изключена сонда. Разликата се усещаше т.е. ЕКУ-то продълваше да ги използва по някакъв начин.
- TukBaTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: m20b20 помощ!!!
сигурно си променял т.н. "сервизни карти"
и да моторите са с различни карантии и СС
edit: грешката е моя... и аз говорех за б25 тъй като там не стоя така нещата и не знаех, че б20-ките са с еднакви карантии

и да моторите са с различни карантии и СС

edit: грешката е моя... и аз говорех за б25 тъй като там не стоя така нещата и не знаех, че б20-ките са с еднакви карантии
Последна промяна TukBaTa на 25 Мар 2013, 15:47, променена общо 1 път
Re: m20b20 помощ!!!
Аз мисля че разликата в карантийте е при моторите с Джетроник и моторите с Мотроник.Има м20б20 с мотроник който си е с ламбда сонда и такива които са без сонда като карантийте са идентични

- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: m20b20 помощ!!!
Така е
Аз съм с мотроник без сонда. Карантиите са еднакви.

bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
Re: m20b20 помощ!!!
А възможно ли е само при М20Б25 да са различни със и без катализатор? Действително не съм се интересувал от Б20 

- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: m20b20 помощ!!!
TukBaTa написа:сигурно си променял т.н. "сервизни карти"![]()
и да моторите са с различни карантии и СС
edit: грешката е моя... и аз говорех за б25 тъй като там не стоя така нещата и не знаех, че б20-ките са с еднакви карантии
Айде, маняк, една задачка:
Фиешън разпределителен вал. Софтуер за с "ламбда сонда". Ресетваш ЕКУ-то и става следното:
1. Закачена Ламбда - много зле при палене, но полека-лека се оправя работата и след малко каране, всичко си идва на мястото;
2. Незакачена Ламбда - никакъв шанс, няма празен ход, кара се само на подадена газ, на лека газ не може, при превклюване на предавки гасне и така без изменение, независимо от изминатите километри....
Противно на всякаква логика, в първия случай като направи някаква адаптация, започва да крепи сместа на около 14.7, нали така? А във втория случай при липса на Ламбда и адаптация, би трябвало да я обогати, а не да я държи на стохиометрична стойност.
Аре ти си.


П.С. Пък ако не вярваш, мога да ти го демонстрирам, а ти после да дойдеш да развиваш теории тук в темата или където решиш...


- stoil.k
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 17.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e30
- Мечтае да кара: e30
- Детайли за колата: e30 320i
Re: m20b20 помощ!!!
Добре хора не се карайте, от това което прочетох, явно проблема наистина е в ЕКУто, то е ясно.Б20ките са с еднакви карантии, а явно има и други хора с б20, който нямат сонди, колегата по-горе също е написал, че няма. Тази кола никога не е имала ламда и няма смисъл да слагам, дори на гърнето нямам място за такава. Въпрос: как и къде се изключва тази ламбда софтуерно. мога ли сам да я изключа или трябва да го нося някъде и ако трябва къде се предлагат такива улсуги?
п.с. "2. Незакачена Ламбда - никакъв шанс, няма празен ход, кара се само на подадена газ, на лека газ не може, при превклюване на предавки гасне и така без изменение, независимо от изминатите километри....
"
точно това е проблема, колега, когато включа първа колата гасне, ако земе че тръгне после съединител, втора и пак гасне.
п.с. "2. Незакачена Ламбда - никакъв шанс, няма празен ход, кара се само на подадена газ, на лека газ не може, при превклюване на предавки гасне и така без изменение, независимо от изминатите километри....
"




жълтото кони, дупките гони
- TukBaTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: m20b20 помощ!!!
zlatko_baretata написа:TukBaTa написа:...
Айде, маняк, една задачка:
Фиешън разпределителен вал. Софтуер за с "ламбда сонда". Ресетваш ЕКУ-то и става следното:
1. Закачена Ламбда - много зле при палене, но полека-лека се оправя работата и след малко каране, всичко си идва на мястото;
2. Незакачена Ламбда - никакъв шанс, няма празен ход, кара се само на подадена газ, на лека газ не може, при превклюване на предавки гасне и така без изменение, независимо от изминатите километри....
Противно на всякаква логика, в първия случай като направи някаква адаптация, започва да крепи сместа на около 14.7, нали така? А във втория случай при липса на Ламбда и адаптация, би трябвало да я обогати, а не да я държи на стохиометрична стойност.
Аре ти си.![]()
![]()
П.С. Пък ако не вярваш, мога да ти го демонстрирам, а ти после да дойдеш да развиваш теории тук в темата или където решиш...
Залтко, не съм аз маняка и никога не съм претендирал

Относно примера ти напълно съм съгласен, ЕКУ без ламбда няма как да се адаптира по какъвто и да е начин към направената промяна по-мотора (според мен най-вече дюзите не толкова вала), въпреки, че съм сигурен, че и такова с ламбда дори и да закрепи колата да работи добре пак не би извадило всичко, което може да се постигне от вала. (но пък и промяната при теб не е само във фешън вала или се бъркам

Демонстрацията би ми била интересна, не заради друго, а просто съм любознателен човек и обичам да се уча

И заради същата си тази любознателност те помолих - дай да видим тези карти (по една работна и по една сервизна за гориво и аванс ако може конкретно за Б20 ако пък не и за б25 ще стане) да видим къде са разликите. Тъй като от моя косвен опит с карти и настройки на тези мотроници явно са ми обагняли. (съмнява ме, но все пак както казах маняка си ти, ти знаеш)
За толкова ли сложно нещо помолих

но все пак тук говорим за мотор без промени и за еку, в което картите са написани да работят с този мотор и както каза и колегата по-горе 2 години карал с откачена ламбда и не забелязал разлика, ако ти е интересно да го питаме и той да направи демонстрация (до колкото знам от обявата и неговата не е съвсем без промени по мотора пък си работела).
ето и няколко цитата от нета:
"I unhooked my O2 sensor. Car runs better and gets better MPG without it."
"so again we have a resonable deduction that any given motronic ecu, running default maps, with NO O2 signal input, runs the same as an e30 intended to run with no O2 sensor"
и накрая:
"The bottom line is he asked if his car would run fine without it, so suck it up and just say yes because the damn answer is yes. Like I said, agree to disagree about the usefulness of narrowband O2 sensors to fuel injected engine performance, but you cannot tell him his car won't run without an O2 sensor, so shut the hell up finally. This thread isn't about semantics, it's about whether he can or cannot run an e30 without an O2 sensor."
по-добре и аз не бих могъл да го кажа

Re: m20b20 помощ!!!
Както вече казах никога не съм се интересувал от М20Б20, но това ме заинтригува. Изрових малко архива от времето, когато още използвах Мотроника и бях понасъбрал информацийка.
Прилагам списък на всички чипове, които са слагани от завода в М20Б20 ЕКУ Мотроник 1.3 с номер, завършващ на 172 (т.нар. ЕКУ 172 (което пък само по себе си е същото като 173 слагано в М20Б25)).
От това, което виждаме тук 4 различни чипа (т.е. софтуера) използвани за този компютър, като са били слагани на коли със и на коли без катализатор (съответно без ламбда сонда). Това даже и на мен не ми се вярваше и се замислих, че може на тези чипове, на които не е изрично упоменато КАТ или NO KAT да не са критерий, но този, който е в зелено си пише изрично, че е слаган и на коли КАТ и на коли NO KAT.

Изрових от шкафа и едно чипче, което най-често срещаме във версия NO KAT. Ако авторът на темата желае може по всяко време да ми се обади да му го подаря и да е спокоен, че кара чип от кола NO KAT.

Също когато пожелае да намери ЕКУ свалено от такава кола и докато пием по 1 бира ще му направя копие на чипа или ще му направя чип на рейсинг дайнамикс, търнър моторспорт, алпина и какво ли не.
Проблемът с тази кола не може да е ламбдата. Мотроник 1.3 не е толкова чувствителен към корекции от ламбдата. Ако беше, то половината Е30-ки с 25-годишни сонди, които показват каквото си искат нямаше да палят.
Проблемът може да е в самото ЕКУ, но не защото то е предвидено за кола със или без ламбда сонда.
Тази кола не си изгаря горивото, което влиза в цилиндрите...виж инжектори, регулатор налягане, дебитомер, тпс, датчик на температура дори и може би комбинация от няколко от тези неща, както и ел. проблем
Прилагам списък на всички чипове, които са слагани от завода в М20Б20 ЕКУ Мотроник 1.3 с номер, завършващ на 172 (т.нар. ЕКУ 172 (което пък само по себе си е същото като 173 слагано в М20Б25)).
От това, което виждаме тук 4 различни чипа (т.е. софтуера) използвани за този компютър, като са били слагани на коли със и на коли без катализатор (съответно без ламбда сонда). Това даже и на мен не ми се вярваше и се замислих, че може на тези чипове, на които не е изрично упоменато КАТ или NO KAT да не са критерий, но този, който е в зелено си пише изрично, че е слаган и на коли КАТ и на коли NO KAT.

Изрових от шкафа и едно чипче, което най-често срещаме във версия NO KAT. Ако авторът на темата желае може по всяко време да ми се обади да му го подаря и да е спокоен, че кара чип от кола NO KAT.

Също когато пожелае да намери ЕКУ свалено от такава кола и докато пием по 1 бира ще му направя копие на чипа или ще му направя чип на рейсинг дайнамикс, търнър моторспорт, алпина и какво ли не.
Проблемът с тази кола не може да е ламбдата. Мотроник 1.3 не е толкова чувствителен към корекции от ламбдата. Ако беше, то половината Е30-ки с 25-годишни сонди, които показват каквото си искат нямаше да палят.
Проблемът може да е в самото ЕКУ, но не защото то е предвидено за кола със или без ламбда сонда.
Тази кола не си изгаря горивото, което влиза в цилиндрите...виж инжектори, регулатор налягане, дебитомер, тпс, датчик на температура дори и може би комбинация от няколко от тези неща, както и ел. проблем
59 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани