m20b20 помощ!!!

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от Indiana » 25 Мар 2013, 9:40

Съгласен съм с това напълно. Идеяата ми беше при нулиран коефициент от адаптация от ламбда (ресетнато ЕКУ). Ако ЕКУ-то не получава информация от ламбда (няма такава) то няма как да събере информация за този коефициент.
Тази информация съм я търсил преди години когато откачих моята. Това инфо бях намерил някъде и ми звучи логично. Ако имаш друга информация ще се радвам да я споделиш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от TukBaTa » 25 Мар 2013, 9:46

Наистина при ресетнато ЕКУ и махната ламбда колата ще бъде малко по-богата тъй като това е по-безопасно за мотора, но то и ако се сложи софт от ЕКУ без ламбда пак ще е същото тъй като там принципно е заложено да е така :roll:


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от zlatko_baretata » 25 Мар 2013, 11:44

В първия случай - ресетното ЕКУ и махната ламбда (невъзможност за адаптация на смесите), компа се хвърля на сервизни таблици, които са доста консервативни не само откъм смеси, но и откъм аванс. Във втория случай (заводски софтуер за "без ламбда") таблиците, които чете ЕКУ-то са доста по-различни и по отношение на смесите, и на аванса.

Всъщност, ако се изскубе ламбдата физически (или ако се повреди), няма значение дали ЕКУ-то е било ресетнато или не, защото и да не е било, след като не си намира ламбдата, то забива грешка в паметта, заебава адаптациите и отново си чете сервизните таблици. Адаптациите на смесите са краткосрочни и дългосрочни и не са еднократен процес, който приключва след известно време, а са непрекъснат процес. Ако ЕКУ-то няма възможност да чете ламбдата и да прави корекции в адаптацията на смесите, престава да отчита коефициентите на "старите" адаптации.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от TukBaTa » 25 Мар 2013, 12:10

не ми се влиза в спор, пък и така или иначе за мен не е важно, но все пак съм любопитен и дай да ги видим тея таблици, защото понятия като "доста по различни" са несериозни и то от човек, който претендира да разбира. :roll:


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от zlatko_baretata » 25 Мар 2013, 12:46

TukBaTa написа:не ми се влиза в спор, пък и така или иначе за мен не е важно, но все пак съм любопитен и дай да ги видим тея таблици, защото понятия като "доста по различни" са несериозни и то от човек, който претендира да разбира. :roll:

Найш кво, и на мен не ми се влиза в спор. Вие сте прави, аз съм в грешка.
Скубете си ламбдите там и си се кефете... :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от Indiana » 25 Мар 2013, 14:08

Според мен да заредиш ЕКУ от кола без катализатор също не е добра опция. Доколкото знам (Златко да ме поправи ако греша) моторите без катализатор използват различни бутала (различна горивна камера) и разпределителен вал. Поради това е напълно нормално картите да са различни (гориво и аванс).
Доколкото това със сервизни карти ще споделя опит. Преди да разкарам Мотроника си правих различни експерименти с него. Едит-вах му картите с Тунер Про и винаги съм променял едните карти (не знам къде са тези сервизните) и съм си карал колата с изключена сонда. Разликата се усещаше т.е. ЕКУ-то продълваше да ги използва по някакъв начин.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от TukBaTa » 25 Мар 2013, 14:16

сигурно си променял т.н. "сервизни карти" :mhihi:

и да моторите са с различни карантии и СС :yes:


edit: грешката е моя... и аз говорех за б25 тъй като там не стоя така нещата и не знаех, че б20-ките са с еднакви карантии
Последна промяна TukBaTa на 25 Мар 2013, 15:47, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 16.07.2003
Местоположение: София

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от 6estaka » 25 Мар 2013, 14:42

Аз мисля че разликата в карантийте е при моторите с Джетроник и моторите с Мотроник.Има м20б20 с мотроник който си е с ламбда сонда и такива които са без сонда като карантийте са идентични
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от Alexch » 25 Мар 2013, 15:06

Така е :yes: Аз съм с мотроник без сонда. Карантиите са еднакви.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от Indiana » 25 Мар 2013, 15:09

А възможно ли е само при М20Б25 да са различни със и без катализатор? Действително не съм се интересувал от Б20 :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 16.07.2003
Местоположение: София

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от 6estaka » 25 Мар 2013, 16:12

При б25 обаче управлението винаги е мотроник
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от zlatko_baretata » 25 Мар 2013, 22:16

TukBaTa написа:сигурно си променял т.н. "сервизни карти" :mhihi:

и да моторите са с различни карантии и СС :yes:


edit: грешката е моя... и аз говорех за б25 тъй като там не стоя така нещата и не знаех, че б20-ките са с еднакви карантии

Айде, маняк, една задачка:
Фиешън разпределителен вал. Софтуер за с "ламбда сонда". Ресетваш ЕКУ-то и става следното:
1. Закачена Ламбда - много зле при палене, но полека-лека се оправя работата и след малко каране, всичко си идва на мястото;
2. Незакачена Ламбда - никакъв шанс, няма празен ход, кара се само на подадена газ, на лека газ не може, при превклюване на предавки гасне и така без изменение, независимо от изминатите километри....
Противно на всякаква логика, в първия случай като направи някаква адаптация, започва да крепи сместа на около 14.7, нали така? А във втория случай при липса на Ламбда и адаптация, би трябвало да я обогати, а не да я държи на стохиометрична стойност.
Аре ти си. :yes: :mhihi:

П.С. Пък ако не вярваш, мога да ти го демонстрирам, а ти после да дойдеш да развиваш теории тук в темата или където решиш... :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от stoil.k » 25 Мар 2013, 22:26

Добре хора не се карайте, от това което прочетох, явно проблема наистина е в ЕКУто, то е ясно.Б20ките са с еднакви карантии, а явно има и други хора с б20, който нямат сонди, колегата по-горе също е написал, че няма. Тази кола никога не е имала ламда и няма смисъл да слагам, дори на гърнето нямам място за такава. Въпрос: как и къде се изключва тази ламбда софтуерно. мога ли сам да я изключа или трябва да го нося някъде и ако трябва къде се предлагат такива улсуги?

п.с. "2. Незакачена Ламбда - никакъв шанс, няма празен ход, кара се само на подадена газ, на лека газ не може, при превклюване на предавки гасне и така без изменение, независимо от изминатите километри....
" :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: точно това е проблема, колега, когато включа първа колата гасне, ако земе че тръгне после съединител, втора и пак гасне.
жълтото кони, дупките гони

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от TukBaTa » 26 Мар 2013, 9:05

zlatko_baretata написа:
TukBaTa написа:...

Айде, маняк, една задачка:
Фиешън разпределителен вал. Софтуер за с "ламбда сонда". Ресетваш ЕКУ-то и става следното:
1. Закачена Ламбда - много зле при палене, но полека-лека се оправя работата и след малко каране, всичко си идва на мястото;
2. Незакачена Ламбда - никакъв шанс, няма празен ход, кара се само на подадена газ, на лека газ не може, при превклюване на предавки гасне и така без изменение, независимо от изминатите километри....
Противно на всякаква логика, в първия случай като направи някаква адаптация, започва да крепи сместа на около 14.7, нали така? А във втория случай при липса на Ламбда и адаптация, би трябвало да я обогати, а не да я държи на стохиометрична стойност.
Аре ти си. :yes: :mhihi:

П.С. Пък ако не вярваш, мога да ти го демонстрирам, а ти после да дойдеш да развиваш теории тук в темата или където решиш... :mhihi:


Залтко, не съм аз маняка и никога не съм претендирал :winky:
Относно примера ти напълно съм съгласен, ЕКУ без ламбда няма как да се адаптира по какъвто и да е начин към направената промяна по-мотора (според мен най-вече дюзите не толкова вала), въпреки, че съм сигурен, че и такова с ламбда дори и да закрепи колата да работи добре пак не би извадило всичко, което може да се постигне от вала. (но пък и промяната при теб не е само във фешън вала или се бъркам :roll: )
Демонстрацията би ми била интересна, не заради друго, а просто съм любознателен човек и обичам да се уча :dunno:

И заради същата си тази любознателност те помолих - дай да видим тези карти (по една работна и по една сервизна за гориво и аванс ако може конкретно за Б20 ако пък не и за б25 ще стане) да видим къде са разликите. Тъй като от моя косвен опит с карти и настройки на тези мотроници явно са ми обагняли. (съмнява ме, но все пак както казах маняка си ти, ти знаеш)
За толкова ли сложно нещо помолих :?:

но все пак тук говорим за мотор без промени и за еку, в което картите са написани да работят с този мотор и както каза и колегата по-горе 2 години карал с откачена ламбда и не забелязал разлика, ако ти е интересно да го питаме и той да направи демонстрация (до колкото знам от обявата и неговата не е съвсем без промени по мотора пък си работела).

ето и няколко цитата от нета:
"I unhooked my O2 sensor. Car runs better and gets better MPG without it."
"so again we have a resonable deduction that any given motronic ecu, running default maps, with NO O2 signal input, runs the same as an e30 intended to run with no O2 sensor"

и накрая:
"The bottom line is he asked if his car would run fine without it, so suck it up and just say yes because the damn answer is yes. Like I said, agree to disagree about the usefulness of narrowband O2 sensors to fuel injected engine performance, but you cannot tell him his car won't run without an O2 sensor, so shut the hell up finally. This thread isn't about semantics, it's about whether he can or cannot run an e30 without an O2 sensor."
по-добре и аз не бих могъл да го кажа :bowdown:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Re: m20b20 помощ!!!

Мнение от Indiana » 26 Мар 2013, 11:41

Както вече казах никога не съм се интересувал от М20Б20, но това ме заинтригува. Изрових малко архива от времето, когато още използвах Мотроника и бях понасъбрал информацийка.
Прилагам списък на всички чипове, които са слагани от завода в М20Б20 ЕКУ Мотроник 1.3 с номер, завършващ на 172 (т.нар. ЕКУ 172 (което пък само по себе си е същото като 173 слагано в М20Б25)).
От това, което виждаме тук 4 различни чипа (т.е. софтуера) използвани за този компютър, като са били слагани на коли със и на коли без катализатор (съответно без ламбда сонда). Това даже и на мен не ми се вярваше и се замислих, че може на тези чипове, на които не е изрично упоменато КАТ или NO KAT да не са критерий, но този, който е в зелено си пише изрично, че е слаган и на коли КАТ и на коли NO KAT.

Изображение

Изрових от шкафа и едно чипче, което най-често срещаме във версия NO KAT. Ако авторът на темата желае може по всяко време да ми се обади да му го подаря и да е спокоен, че кара чип от кола NO KAT.

Изображение

Също когато пожелае да намери ЕКУ свалено от такава кола и докато пием по 1 бира ще му направя копие на чипа или ще му направя чип на рейсинг дайнамикс, търнър моторспорт, алпина и какво ли не.

Проблемът с тази кола не може да е ламбдата. Мотроник 1.3 не е толкова чувствителен към корекции от ламбдата. Ако беше, то половината Е30-ки с 25-годишни сонди, които показват каквото си искат нямаше да палят.
Проблемът може да е в самото ЕКУ, но не защото то е предвидено за кола със или без ламбда сонда.
Тази кола не си изгаря горивото, което влиза в цилиндрите...виж инжектори, регулатор налягане, дебитомер, тпс, датчик на температура дори и може би комбинация от няколко от тези неща, както и ел. проблем

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook