Проект М10Б18 турбо
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
65 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Проект М10Б18 турбо
това "завареното колело" да не топне демпфера на шайбата.

С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- E30_M_Tech_ll
-
-
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
Re: Проект М10Б18 турбо
за биелата ето кое се отнема
не става при всички биели но при повечето става

не става при всички биели но при повечето става

Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Проект М10Б18 турбо
Малко късно виждам темата. Имай предвид, че биелите на Б18 и Б20 са различни. Да, излизат под един и същ номер в реалоем, като размер са същите, но Б20-ковите са ковани със сигурност и са други на вид, а Б18-ковите не съм сигурен, че са ковани (някой, който знае да ме поправи). Ако са ковани супер, но първо проучи въпроса. Единственото ми обяснение за това разминаване е биелите от Б20 да са спрени от производство и в момента да се предлагат само Б18-ковите (които пак си стават на Б20, но както казах са други на вид и поне аз не съм 100% сигурен, че са ковани). И все пак преди да пипаш буталата провери какви други възможности имаш за разреждане на мотора.
Бтв, главата от кой тип ти е, и двигателя инжекцион ли е. Глава от М10Б18 инжекцион е най-удачна, защото е с големите клапани и обема на нейната горивна камера най-лесно може да се увеличи.

Бтв, главата от кой тип ти е, и двигателя инжекцион ли е. Глава от М10Б18 инжекцион е най-удачна, защото е с големите клапани и обема на нейната горивна камера най-лесно може да се увеличи.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- TukBaTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: Проект М10Б18 турбо
Явор написа:това "завареното колело" да не топне демпфера на шайбата.
Явка, може и така да стане и аз съм си го мислил, ако имаш друга идея съм готов да я чуя и защо не да я осъществя... но всичко това ще се разбере като/ако запали маторя

иначе на дорник на струга я въртях до 2000 rpm и нямаше драма

alpina-ma6inata написа:Имай предвид, че биелите на Б18 и Б20 са различни.
митко, тук е много прав имам и едните и другите и едните са много по-дебели, и тежки, но си миля, че б18-ковите са достатъчно здрави
за буталата както казах по горе най-лесно ще се разреди като прости си намери бутала от последните м10б18-ки, но няма проблем и да се струговат тези

относно главата и аз да допълня нещо - тази от инжекциона е и с най-голяма камера по начало - 63сс (по спомен)
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Проект М10Б18 турбо
TukBaTa написа:относно главата и аз да допълня нещо - тази от инжекциона е и с най-голяма камера по начало - 63сс (по спомен)
Да, но може да се направи още по-голяма.

http://www.alpinabmw2002.com/2010/08/bm ... rical.html
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Проект М10Б18 турбо
TukBaTa написа:Явор написа:това "завареното колело" да не топне демпфера на шайбата.
Явка, може и така да стане и аз съм си го мислил, ако имаш друга идея съм готов да я чуя и защо не да я осъществя... но всичко това ще се разбере като/ако запали маторя![]()
иначе на дорник на струга я въртях до 2000 rpm и нямаше драма![]()
утре ще пусна снимки



С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
Re: Проект М10Б18 турбо
BlackKettle написа:Гарнитурата която гледам е специално за разреждане:
http://www.ebay.de/itm/BMW-E30-318i-M10 ... 276wt_1396
Оригиналната не е 1,5мм.
Как точно сметна, че след като сваля 3мм от буталата ще получа степен на сгъстяване от 9,5:1 на 8,2:1 защото при мен тази сметка не излиза?
Ето какво смятам:
-Диаметъра на буталото е 89мм, хода 71мм -> точният обем на едно бутало е 8,9^2*pi/4 = 62кв.см. * 7,1см = 441,7куб.см.
-Ако СС=9,5:1 -> горивната камера има обем 441,7/9,5 = 46,5куб.см.
-Ако сега смъкнем 3мм от буталата, този обем ще иде към горивната камера. Тука само ми се губи колко точно са големи леглата за клапаните защото нямам буталата пред мен да ги измеря с една спринцовка, но при чисти 3мм -> 62кв.см. * 3мм = 18,6куб.см * 0,80(ако предположим, че леглата на клапаните заемат към 20% от тоя обем) = 14,9куб.см.
-> горивната камера вече е с обем 46,5 + 14,9 = 61,4 куб.см! -> СС = 441,7/61,4 = 7,2:1....
Къде бъркам? За да излезе 8,2:1 трябва да предположим, че леглата на клапаните заемат не 20% ами 60% от тоя обем свален с 3те мм... тогава излиза 8,2:1..
Колега, не ми стана ясно, щот съм новобранец, сгъстяването как се смята - обем от ход на буталото : горивната камера, или обем от ход на буталото + горивната камера : горивната камера?
- nayden
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
Re: Проект М10Б18 турбо
apostate написа:BlackKettle написа:Гарнитурата която гледам е специално за разреждане:
http://www.ebay.de/itm/BMW-E30-318i-M10 ... 276wt_1396
Оригиналната не е 1,5мм.
Как точно сметна, че след като сваля 3мм от буталата ще получа степен на сгъстяване от 9,5:1 на 8,2:1 защото при мен тази сметка не излиза?
Ето какво смятам:
-Диаметъра на буталото е 89мм, хода 71мм -> точният обем на едно бутало е 8,9^2*pi/4 = 62кв.см. * 7,1см = 441,7куб.см.
-Ако СС=9,5:1 -> горивната камера има обем 441,7/9,5 = 46,5куб.см.
-Ако сега смъкнем 3мм от буталата, този обем ще иде към горивната камера. Тука само ми се губи колко точно са големи леглата за клапаните защото нямам буталата пред мен да ги измеря с една спринцовка, но при чисти 3мм -> 62кв.см. * 3мм = 18,6куб.см * 0,80(ако предположим, че леглата на клапаните заемат към 20% от тоя обем) = 14,9куб.см.
-> горивната камера вече е с обем 46,5 + 14,9 = 61,4 куб.см! -> СС = 441,7/61,4 = 7,2:1....
Къде бъркам? За да излезе 8,2:1 трябва да предположим, че леглата на клапаните заемат не 20% ами 60% от тоя обем свален с 3те мм... тогава излиза 8,2:1..
Колега, не ми стана ясно, щот съм новобранец, сгъстяването как се смята - обем от ход на буталото : горивната камера, или обем от ход на буталото + горивната камера : горивната камера?
второто

9.715@249.48km/h 1.71-60ft
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
- TukBaTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: Проект М10Б18 турбо
nayden написа:второто


Явор написа:утре ще пусна снимки..че събирам един двулитров за съборя
явка, мерси предварително, ще чакам снимките с интерес

Re: Проект М10Б18 турбо
TukBaTa написа:nayden написа:второто
ама колегата май с този ироничен тон си знае, но просто иска темата да заприлича на всяка друга
![]()
Колега, като свали с 3 мм. челото на буталото как го сметна това сгъстяване 8.2:1. Ще ми се да обясниш по-подробно как се смята сгъстяването, защото освен горния принцип за смятане на сгъстяването чрез обена от хода на буталото и горивната камера, както сам знаеш, се взима предвид и профила на челото на буталото. Като се има предвид, че профила, който си пуснал в темата е съвсем елементарен, как изчисли какъв обем си отнел, за да сметнеш въпросното сгъстяване?
П.С. Очаквам аргументиран отговор, за да не заприличва темата на всяка друга.

- TukBaTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: Проект М10Б18 турбо
за 2-ри път в тази тема казвам, че си мисля, че по-горе го казах..
а ей го:
няма нужда да го смятам... тая работа я е свършил Гюнтер
а аз просто съм виждал от двата и знам, че 4,5-1,5=3
главата е една и съща
достатъчно аргументирано ли е за теб
а ей го:
TukBaTa написа:б18 в е30 има два мотора единия(по-ранния) със СС 9,5:1 и втори (по-късния) със СС 8,2:1![]()
на единия издаденото на буталото е 4,5мм на втория 1,5мм...
няма нужда да го смятам... тая работа я е свършил Гюнтер


главата е една и съща

достатъчно аргументирано ли е за теб

Re: Проект М10Б18 турбо

Виждам, че гледаш доста наивно на нещата... то вярно, че 2 + 2 = 4, ама с елементарна математика няма как да сметнеш площ на повърхност с произволен контур, еле па обем...
Та за да не заприличва темата на всяка друга, да отбележим кои точно параметри са необходими, за да се сметне степвн на сгъстяване:
- диаметър на цилиндъра;
- ход на коляновия вал;
- дължина на биелата;
- обем на горивната камера;
- разстояние между центъра на буталния болт и равнината на челото на буталото;
- обем на изпъкнатина или вдлъбнатина на челото на буталото или разликата от двата обема;
- свръх ход или недоход на буталото спрямо равнината на блока;
- общ размер на шлайфане на глава или челосване на блока;
- дбелина на гарнитурата при затегната глава.
Не давай съвети за неща, които са ти тъмна Индия.

- TukBaTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: Проект М10Б18 турбо
мерси, колега, не ми бяха ясни тези неща
а ти като си наясно и като ги разбираш можеш ли да ми кажеш каква ще стане СС ако се свалят 3мм от върха на буталото
без да се пипа нищо друго(както съм написал по-горе)
не заради друго ами да си полезен и на автора на темата с нещо

а ти като си наясно и като ги разбираш можеш ли да ми кажеш каква ще стане СС ако се свалят 3мм от върха на буталото

не заради друго ами да си полезен и на автора на темата с нещо

Re: Проект М10Б18 турбо
TukBaTa написа:мерси, колега, не ми бяха ясни тези неща![]()
а ти като си наясно и като ги разбираш можеш ли да ми кажеш каква ще стане СС ако се свалят 3мм от върха на буталотобез да се пипа нищо друго(както съм написал по-горе)
не заради друго ами да си полезен и на автора на темата с нещо
Много ясно, че не са ти ясни нещата, независимо от смеещата се емотиконка... ако ти бяха известни щеше да го коригираш колегата още като си беше пуснал сметките за степнта на сгъстяването, а не да му обясняваш да взема всичко, което пишеш за чиста монета. Прегледай си постовете и тогава ми пускай

За разлика от теб, аз не мога да му кажа каква ще стане СС ако отнеме 3 мм., поради всички параметри от които се определя тя и които съм дал в предишното си мнение... най-малкото не се знае шлайфани ли са блока и главата, ако да - колко пъти и с по колко двсети? За теб това може да е без значение, но голфаджиите по този прекрасен метод докарват срепен 12:1.
Та викаш, известни са ти нещата... ОК. Авторът на темата вместо да измери прецизно всичко и да го сметне, по-добре да стърже буталата с 3 мм. и да надува на колкото там е решил, а после кат опраси маторя, да пусне тема адресирана до хората, на които са им известни нещата.

- TukBaTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: Проект М10Б18 турбо
apostate написа:- диаметър на цилиндъра;
- ход на коляновия вал;
- дължина на биелата;
- обем на горивната камера;
- разстояние между центъра на буталния болт и равнината на челото на буталото;
- обем на изпъкнатина или вдлъбнатина на челото на буталото или разликата от двата обема;
- свръх ход или недоход на буталото спрямо равнината на блока;
- общ размер на шлайфане на глава или челосване на блока;
- дбелина на гарнитурата при затегната глава.
- диаметър на цилиндъра - 89mm
- ход на коляновия вал - 71mm
- дължина на биелата - 135mm
- обем на горивната камера - 63cc (мерил съм го)
- разстояние между центъра на буталния болт и равнината на челото на буталото - 47,1mm
- обем на изпъкнатина на буталото - пуснал съм схемичка на изпъкналата част на буталото сметни си лицето височината трябва да е 1,5мм (мен когато ми трябваше мерих обеми, който в момента не мога да възпроизведа)
- свръх ход или недоход на буталото спрямо равнината на блока - тук ще ти кажа височината на блока 217,5 (мерено, другото си го смятай)
- общ размер на шлайфане на глава или челосване на блока - разбрахме се, че нищо друго не е пипано тъй като тези неща са ни неизвестни!
- дбелина на гарнитурата при затегната глава - 1,5mm (бих ти казал и отвора в нея, но при твойта сметка явно не се ползва


п.с. пия си ракията на една виличка и отбелязвам празника както му е реда даже пиша на изуст от телефона та това мисля да ми е последното мнение за тая вечер... спора кой колко знае е безмислен важното е някой да извлече полезна информация от цялата тема

65 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани