Отново! Е30-32? ti , Вайълет... да поразкърша снага..!

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

луд с палатка
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 17.03.2007
Местоположение: Sofia
Кара: Хората да залягат
Детайли за колата: кихащо кабрио

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от ТУРБО » 19 Мар 2011, 16:21

Щом държиш да усираме темата-така да бъде.
Не се променя хода като дължина(въпреки,че и това го има,но е пренебрежително малко),а се променя хода като начин на движение-резличен триене на буталото и сегментите по стената на цилиндъра!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 651
Регистриран на: 21.06.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: `81 E21 335

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от GRINGO » 19 Мар 2011, 18:23

ТУРБО написа:Щом държиш да усираме темата-така да бъде.
Не се променя хода като дължина(въпреки,че и това го има,но е пренебрежително малко),а се променя хода като начин на движение-резличен триене на буталото и сегментите по стената на цилиндъра!

:dunno: Нещо неможах да ти проследя мисълта ама карай.
Инженерите 100 години работят ,а ти излезе по-умен от тях бе. За 300 км и ги разработваш.
Не искаш да ми обясниш, какво става в двигатела след основен ремонт? :roll:
Аз ще ти обясня моята логика после ти твоята.
След хонинга повърхността на цилиндъра е с остри ръбове.
Повърхността на буталото също има остри ръбове от струговането.
Както предполагам знаеш сумата от векторите на силите, които действат на буталото при
работа на двигатела са успоредни на оста на цилиндъра само в ГМТ и ДМТ.
Тоест на буталото почти постоянно деиства сила която го притиска ту към едната
страна на цилиндура ту към другата.
След основен ремонт контактната площ между буталото и цилиндъра е много по-малка,
заради острите ръбове на буталото и цилиндъра.
При високи обороти се създава много голямо триене и следователно висока температура.
Нужни са определен брои тактове докато се заоблят тези ръбове.
По твоя метод ще направиш нужния брой тактове за по-кратко време, което
е за сметка на по-висока температура.
Високата температура може да доведе до сериозни проблеми.
Да поясня че, не говорим за висока температура на целия двигател, а на повърхностите на
цилиндъра, буталото и сегментите.
The power is nothing without control.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 930
Регистриран на: 22.09.2008
Местоположение: софия/uk
Пол: Мъж
Кара: e60 e30 turbo

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от ///ivanE30 » 19 Мар 2011, 19:57

до колегата с е21-то на теория ги знаеш нещата остава и на яве да ги покажеш, то не е само да снимаш една купчина с ламарини :mhihi: колегата турбо ясно изрази какво има впредвид :kuku:
bedrock city racing

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от Lenco » 19 Мар 2011, 20:40

///ivanE30 написа:до колегата с е21-то на теория ги знаеш нещата остава и на яве да ги покажеш, то не е само да снимаш една купчина с ламарини :mhihi: колегата турбо ясно изрази какво има впредвид :kuku:

Ти колко мотора разправяш си сглобил и разработил или учиш право.
Аз имам поне един минал 100 000км и е разработван по бавния и труден начин, а и не се косете, мотора се разработва както каже тоя дето го сглобява.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 930
Регистриран на: 22.09.2008
Местоположение: софия/uk
Пол: Мъж
Кара: e60 e30 turbo

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от ///ivanE30 » 19 Мар 2011, 20:46

Lenco написа:
///ivanE30 написа:до колегата с е21-то на теория ги знаеш нещата остава и на яве да ги покажеш, то не е само да снимаш една купчина с ламарини :mhihi: колегата турбо ясно изрази какво има впредвид :kuku:

Ти колко мотора разправяш си сглобил и разработил или учиш право.
Аз имам поне един минал 100 000км и е разработван по бавния и труден начин, а и не се косете, мотора се разработва както каже тоя дето го сглобява.

няколко мотора са ми минали през рацете и на бас ,че последния ще ти скрие шапката :mhihi: :mhihi: не се засягаи :winky:
bedrock city racing

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от Lenco » 19 Мар 2011, 20:56

///ivanE30 написа:
Lenco написа:
///ivanE30 написа:до колегата с е21-то на теория ги знаеш нещата остава и на яве да ги покажеш, то не е само да снимаш една купчина с ламарини :mhihi: колегата турбо ясно изрази какво има впредвид :kuku:

Ти колко мотора разправяш си сглобил и разработил или учиш право.
Аз имам поне един минал 100 000км и е разработван по бавния и труден начин, а и не се косете, мотора се разработва както каже тоя дето го сглобява.

3 мотора са ми минали през рацете и на бас ,че 4тия ще ти скрие шапката :mhihi: :mhihi: не се засягаи :winky:

Бате, не нося шапка, дано са живи и четирите да им се радваш, и дано не си скубе някой косата с тях, че и такива съм виждал, поне един :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Предполагам ти е ясно, че няма как да се засегна, писах за поне един минал 100 000км, а и няма смисъл да тровим темата, по цял свят моторите се разработват по един и същ начин, т.е. начина го определя момента дали сам ще си караш колата и колко ще я караш.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 930
Регистриран на: 22.09.2008
Местоположение: софия/uk
Пол: Мъж
Кара: e60 e30 turbo

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от ///ivanE30 » 19 Мар 2011, 21:00

дано още дълго си караш твоита кола с твоя мотор ;) лично за мен не е важно количеството а качестовото но това си е до човек :yes:
bedrock city racing

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от Lenco » 19 Мар 2011, 21:04

///ivanE30 написа:дано още дълго си караш твоита кола с твоя мотор ;) лично за мен не е важно количеството а качестовото но това си е до човек :yes:

:yes: това исках да кажа и аз :bchug:
МОДА да забърше след нас :confused:
Изображение

луд с палатка
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 17.03.2007
Местоположение: Sofia
Кара: Хората да залягат
Детайли за колата: кихащо кабрио

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от ТУРБО » 20 Мар 2011, 21:46

GRINGO написа:
ТУРБО написа:Щом държиш да усираме темата-така да бъде.
Не се променя хода като дължина(въпреки,че и това го има,но е пренебрежително малко),а се променя хода като начин на движение-резличен триене на буталото и сегментите по стената на цилиндъра!

:dunno: Нещо неможах да ти проследя мисълта ама карай.
Инженерите 100 години работят ,а ти излезе по-умен от тях бе. За 300 км и ги разработваш.
Не искаш да ми обясниш, какво става в двигатела след основен ремонт? :roll:
Аз ще ти обясня моята логика после ти твоята.
След хонинга повърхността на цилиндъра е с остри ръбове.
Повърхността на буталото също има остри ръбове от струговането.
Както предполагам знаеш сумата от векторите на силите, които действат на буталото при
работа на двигатела са успоредни на оста на цилиндъра само в ГМТ и ДМТ.
Тоест на буталото почти постоянно деиства сила която го притиска ту към едната
страна на цилиндура ту към другата.
След основен ремонт контактната площ между буталото и цилиндъра е много по-малка,
заради острите ръбове на буталото и цилиндъра.
При високи обороти се създава много голямо триене и следователно висока температура.
Нужни са определен брои тактове докато се заоблят тези ръбове.
По твоя метод ще направиш нужния брой тактове за по-кратко време, което
е за сметка на по-висока температура.
Високата температура може да доведе до сериозни проблеми.
Да поясня че, не говорим за висока температура на целия двигател, а на повърхностите на
цилиндъра, буталото и сегментите.

:bowdown: :bowdown: :bowdown: Да не си участвал в "Това го знае всяко хлапе"
Не съм видял да е казано,че е правен хонинг на цилиндрите и че е с нови бутала :roll: (не съм изчел цялата тема)
Просто изразих моето мнение,а ти ми се правиш на хитър!
Разработвай си ги като си прецениш,аз съм сглобил доста двигатели и нямам проблеми с тях!
Ако мислиш да продължаваме безсмислената дискусия пусни нова тема,че ми е неудобно да пиша в чужди теми и да ги отклоняваме от смисъла им.
Айде със здараве и без лоши чувства :bchug:
Изображение


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от SKISA » 23 Мар 2011, 21:24

брех ,вие сте напраили чудо тука ,ма изчетох де...!
начи! аз знам стария начин-демек бавния ,дето в началото не се дава зор на мотора. а мотора е с хлонинг и с нови бутала ,биели ,сегменти,....всичко. така..!
освен моето мнение, което съм научил за 27г каране /не съм майстор, но то се е налагало да виждам мотори през тва време/ ,та освен моето мнение и мнението на човека ,който прави цялата интервенция е същото. така че смятам при тва положение да разработя така. след около 300км ще ида да притегнеме ремъци, глава ,клапани да се пипнат и пак ще покарам без много зор ,както и ще сменя масло и филтър. чак после ще сложа синтетиката...!
общо взето се справих с другите търсения- взех дюзи/нови ,играчо... :winky: / ,намерих и маслен радиатор-нов, помпа също поръчах и остава само бобини да избера, помпа-водна на ток да намеря за охладителната течност и едно крайно гърне ще и взема.
от тук нататък вече остава да мисля ,за други спирачки ,въпреки ,че и тия на нея не са никак зле. може би един кейдж ще и сглобя, ,но засега си се возя и съм доволен.

пияния майстор
Аватар
Мнения: 1211
Регистриран на: 6.11.2007
Местоположение: Там далеч,зад реката
Кара: на мастика с айрян
Мечтае да кара: е30 М3

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от remaka » 25 Мар 2011, 23:07

:OT: Сори ама тва с притягането на главата и водната помпа на ток е пълна простотия с риск да ми се разсърдите за мене е така....
Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност :)
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи :)
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от SKISA » 26 Мар 2011, 0:37

remaka написа::OT: Сори ама тва с притягането на главата и водната помпа на ток е пълна простотия с риск да ми се разсърдите за мене е така....

нема ти се разсърда ,ма обясни защо!?
уточнявам ,че помпата-нейната си си е там-нова - новеничка! електрическата е за при гасене и висока температура през датчик...

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от Lenco » 26 Мар 2011, 8:21

remaka написа::OT: Сори ама тва с притягането на главата и водната помпа на ток е пълна простотия с риск да ми се разсърдите за мене е така....

:yes:
За мен варианта е, ел перка с необходимия дебит, датчици подбрани по температура и място на монтиране, и по-сложния вариант с две степени, но с доста игра за уцелване на точните температури.
Когато ел охлаждането е направено да работи и без контакт, и датчика е монтиран на високо не позволява да прегрява главата при спиране на двигателя, като се качи врялата вода на горе, перката духа докато се намали температурата, а това води до превъртане на цялата система (имаше някво нАучно наименование)
А за главата, на някой от Соц возилата имаше такива препоръки :mhihi:
Това е моето Непрофесионално мнение, което в момента ползвам, между другото.
Изображение

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от Bavarcho » 26 Мар 2011, 10:36

Да я разработваш по-бързо, че събора сега ще дойде :twisted:
Изображение

пияния майстор
Аватар
Мнения: 1211
Регистриран на: 6.11.2007
Местоположение: Там далеч,зад реката
Кара: на мастика с айрян
Мечтае да кара: е30 М3

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от remaka » 26 Мар 2011, 19:10

Значи на мен предимно ми стана смешно тва с притягането на главата щото няма смисъл най много да скъсате някой болт,достатъчно се стяга на м20-ката главата първоначално и никъде в мюнхем не дават да се притяга :nono: ,а това за ел помпата аз си мислех че гониш коне от нея (щото нали падат там некви проценти като я върти ремъка) за което се извинявам!!!Иначе датчика се монтира на 3 ник от термостата към радиатора дето е маркуча и аз ползвам такъв на 88 градуса с ел.перка външна пред радиатора от някакъв бус беше и за момента при каране на взрив е добре !!
Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност :)
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи :)
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook