Отново! Е30-32? ti , Вайълет... да поразкърша снага..!

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от SKISA » 15 Ное 2010, 18:10

единствените два варианта ,които разглеждам за момента са м20 или м50 без ванос. всички останали мотори не ми харесва правенето и преправянето. определено клоня към м20 ,защото колата няма да е евридейка,по-евтино е ,нищо не се преправя и може да се изкара достатъчно от тоя мотор. за съжаление все още нямам добро предложение за м20б25 или 27 и продължавам да търся. на всичко отгоре ми драснаха и едни наематели ,та и с парите съвсем се обози работата. въпреки това смятам да съм с мотор до месец в колата и да дерзая по турбинирането. м50 като вариант също ми харесва ,но тва преправяне и тнтм нещо не ме влече. един м20 ако му подменя вала,евентуално другия вал,сегменти , пипна главата и не е на милион километри ще е по-добрият вариант . хубаво турбо на него ще изкара без кой знае къв надув около 280 коня ,което е предостатъчно и е ненужно повече.
засега нещата са на етап търсене на читав и не безбожно скъп мотор и също справяне с финансите.... следва турбо,следва спирачки и малко тръби вътре и ...надявам, се возене...!

Матрицата на SuPeR_FLY
Аватар
Мнения: 3637
Регистриран на: 21.05.2007
Местоположение: 7-мия кръг на Ада!
Пол: Мъж
Кара: E30-327,E36-330i,Е53-4.4i,E70-4.8i
Мечтае да кара: и да е жив и здрав!

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от POL_Starshi » 16 Ное 2010, 9:12

Братле и аз мисля, че най-удачен е варианта с М20! Слагай му един колянов вал от дизел, други биели и за начало си ти, а с турбалана ще си мяткаш дупата с 32-каратова усмивка! С Митака сме решили да правим катафалката с този вариант и сме закупили вече някои от благинките. Преди да сложиш бай турбалан, може и да ги дръпнем и да видим кой къде е, че след това ще ни правиш точки на припадане! :D

П.П. Абре вуйче тя колата нема да е за возене, а за каране като я направиш! :winky:
<Правила за поведение във форума на "BMW Club Bulgaria"!>
Най-важното правило е: НИКОГА НЕ ПУБЛИКУВАЙ В ИНТЕРНЕТ ФОРУМА НЕЩО, КОЕТО НЕ БИ ПОСМЯЛ ДА КАЖЕШ В ОЧИТЕ НА СЪОТВЕТНИЯ ЧОВЕК!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 27.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Мечтае да кара: M

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от fenixsz » 16 Ное 2010, 9:37

Ако ще скачаш директно на турбиниране, защо ти е много читав мотор?

Ще трябва да му смениш буталата с ковани, входящи колектори, изходящи колектори, дебитомери, радиатори, дюзи и т.н.


Между другото:
м50 не се различава като механичен монтаж от м52, поне доколкото знам. Инсталацията е по-пипкава, но хората, които се занимават с това вярвам, че не им е проблем и разликата в монтажа е около 300-400 лв заради електрониката. Вече другите неща, особено с повдигането на двигателя и спирачките за мен си бяха грижа.
DriveCalc.com/bg


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от SKISA » 16 Ное 2010, 10:34

ми от тва ,което успях да се ориентирам и да чуя мнения/не в темата само/ не ми се слага м52. отделно много хора казаха ,че със сток карантия/демек не е задължително ковани бутала/ ще издържи на надуването м20ката. иначе ясно ,че много неща по който и да е мотор ще се сменят. все пак търся читав мотор с читава глава и блок ,и бутала,биели...! другото явно ще се пипа. засега и парите ме спират ,донякъде ,но нещата могат да се променят до дни ,така че съм на изчакване. ще опра и до спирачки със сигурност ,евентуално ролкейдж ,имам да пипам и по ламарините... в момента така или иначе се ослушвам за предложения за мотор... яд ме е ,че отворих този-можеше да го изпържа до край и сигурно щеше да ме повози още известно време преди да се счупи ,но -свирено.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 27.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Мечтае да кара: M

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от fenixsz » 16 Ное 2010, 10:53

Може и да издържат, аз определено не съм от най-компетентните във форума. Само мога да кажа от четенето ми за преправянето на м20б25 към м20б27 алпина около 200 к.с., че дебитомера и дюзите са в горния лимит на тази мощност.

Хубаво е да си направиш калкулация предварително, като знаеш кое колко ще ти струва и какво точно ще ти трябва. Знам, че в тези моменти хората, включително и аз, взимат решения, които са в по-голямата си част плод на емоциите.

Ако колата не ти единствена, не бързай, забави малко топката и направи пълен, ама като казвам пълен списък на нещата, които ще ти са необходими до най-малките детайли. Направи хубаво сметка колко ще ти струват, както набавянето им, така и монтирането им. Турбинирането ще е съпроводено вероятно с мега-скуирт(-смърт). Принципно сигурно ще е яко да се бъзика и да си го настройваш, но може би е хубаво да предвидиш и разходи за качествена настойка, ако не се справиш.

Ако не бързаш с турбинирането, ще имаш време да си набавиш всички части, вероятно далеч по-евтино, защото когато си на зор, парите летят.

Успех! :yes:
DriveCalc.com/bg


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от SKISA » 16 Ное 2010, 11:06

имам едно чудене при турбинирането за буст -контролера.... по принцип ,доколкото разбирам буста на турбината се настройва и си остава такъв!?? с тоя контролер може да се пипа от купето и да се вдига и сваля... чух ,обаче кофти мнения за джаджата и не ми препоръчват да слагам. от друга страна е добре да мога да си намалявам ,когато карам стрийт и да дигам, когато реша ,че ше карам малко по-яко.
говорих с компетентни хора ,правили коли и каращи такива и не мога да взема решение все още.
отделно за сметките не съм достатъчно компетентен ,за да направя всички сметки до последният чарк и за това ще оставя нещата в ръцете на умеещи и ще искам крайната сума за слагането на двигател и турбинирането му. естествено ще искам и гаранции някакви.
засега сметките показват ,че трябва да се справя,като ми дойдат приходите....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 27.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Мечтае да кара: M

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от fenixsz » 16 Ное 2010, 11:27

SKISA написа:....
отделно за сметките не съм достатъчно компетентен ,за да направя всички сметки до последният чарк и за това ще оставя нещата в ръцете на умеещи и ще искам крайната сума за слагането на двигател и турбинирането му. естествено ще искам и гаранции някакви.
...


Браво, това е най-добрия вариант. Искаш си оферта за пълно решение от А до Я. В такъв случай искането на някакви гаранции за крайният резултат е задължително, тъй като има риск от компромиси в качеството на вложените части. Един динотест също е добро решение в края за да устанавиш какво е направено. Може би ще има майстори, които няма да са много съгласни да дават гаранции за турбинирана кола? Незнам :roll: Това трябва да са хора, които държат на репутацията си и не биха я жертвали!

Хубаво е и да поискаш оферти от няколко места, като търсиш обяснение какво точно ще се прави и сменя по двг-то за постигане на крайният резултат.

Това общо взето са елементарни контролни процедури, за да намалиш риска от нежелан резултат.

Нямам си и на идея за бууст контролера, но ще си трябва чип или електроника (мегаскурит или друга), която да ти управлява съотношението въздух:гориво. Всеки проект е уникален и си трябва къстъм настройка на динотест.
DriveCalc.com/bg


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от SKISA » 16 Ное 2010, 11:56

офертите от няколко места е нож с две остриета ,щото не са много хората ,които могат да се справят с такова нещо и като почнеш да искаш оферти-може да се обадят 10 човека и да дадат цени ,но от тях 8 да не могат да направят това ,което се иска. няма ли референции и то добри за майстора е безсмислено да се иска оферта. а читави майстори не се намират под път и над път... повече от две три места едва ли мога да намеря за извършване на проекта.

Матрицата на SuPeR_FLY
Аватар
Мнения: 3637
Регистриран на: 21.05.2007
Местоположение: 7-мия кръг на Ада!
Пол: Мъж
Кара: E30-327,E36-330i,Е53-4.4i,E70-4.8i
Мечтае да кара: и да е жив и здрав!

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от POL_Starshi » 16 Ное 2010, 13:10

Вуйче, надушвам отново сериал! Но този път ти пожелвам да е американски с хепиенд накрая! :wave:
<Правила за поведение във форума на "BMW Club Bulgaria"!>
Най-важното правило е: НИКОГА НЕ ПУБЛИКУВАЙ В ИНТЕРНЕТ ФОРУМА НЕЩО, КОЕТО НЕ БИ ПОСМЯЛ ДА КАЖЕШ В ОЧИТЕ НА СЪОТВЕТНИЯ ЧОВЕК!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от liort » 16 Ное 2010, 13:45

Според мен решението за двидател М20 е най-доброто в твоя случеи, моята гледанточка изхожда от това , че М20 си е стоков мотор за този модел, също така и охлаждането му е сметнато за този кош в стоков варянт, което ще рече, че при наличието на виско + ел. перка от пред си решаваш проблема доста добре. Отделно на това при турбинирането всичко работи на много висока температура, и си трябва добро охлаждане и едно виско + ел. перка от пред е много по добът варянт от колото само ел. отпред. При закупуването на ел.перка си търси такава която е за вграждане от предната страна на радиатора, а не от моделите на който ел. перките им се монтират между Д.В.Г. и радиатора, казвам го от личен опит, вариянти от Ситроен, Пежо мисля че и Ленд Ровер имат и Рено също. До колото знам и съм чел при М50 виското мноооого трудно се събира, а ако се събере минава много близко до радиатора , което значи че и радиатора ако задържиш виското ти става консуматив.

Успех, във филма.
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от SKISA » 16 Ное 2010, 13:51

за м20 имам ел.перка вече сложена. тя е за климатичният радиатор и е отпред ,но е вързана към радиатора и с датчик за температура и работи и при загряване на водата в него. и според мен м20 е по-добрият вариант ,но чух всякакви мнения ,че се връщам в каменната ера. проблема с охлаждането ще е и с компресора за климатика -освен за мотора. турбинирането е доста нажежаващо и има опасност да не успея да охлаждам добре с климатика. вариант не знам дали става да се "покрие" компресора с изолация отгоре ,за да не му влияе турбината и жегата от самият мотор.
определено е филм, но вече съм в него и връщане няма...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от liort » 16 Ное 2010, 14:23

Соред мен щом си решил да я правиш колата за писта клима не ти трябва , но ти си знаеш , той Явор и без това ги изкопува :mhihi: така ,че може да си с накой лев на пред . Преди време в Лозен имачш една М20Б23 с турбо , която според собственика който разцепи 2 купета с нея била на 10000км. с турбото . Едно от нещата което беше направило момчето което я бе правило е , монтаж на моторче от перална на една от тръбите на парното вързано към реле с ел. перката , което позволява на охладителната течност да циркулира по охладителния кръг , и с помоща на ел. перкада да охлади целия двигатеи дори и при загъсена кола. А не както е сега при мен , като изгася колата ел. перката върти защото датчика отчита , че колата е топла , но охлажда само радиатора, понеже водната помпа не работи на издасен двидател и така се охлавда само радиатора. А когато водата ти циркулира и перката я охлажа в цялата систама , дори и да е много загрял двигателя трудно ще пукнеш главата, защото тя се пука при предряване , а след каране в турбо режим ако я изгасиш колата веднага , знаеш какво става ;)
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 930
Регистриран на: 22.09.2008
Местоположение: софия/uk
Пол: Мъж
Кара: e60 e30 turbo

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от ///ivanE30 » 16 Ное 2010, 15:03

и според мен се връщаш малко назад с тая м20ска...разбира се ти си знаеш наи-добре :yes:
bedrock city racing


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от SKISA » 16 Ное 2010, 15:05

говорих с момчето-знам за фатката с помпата.... :lol: и на мойта ще има такава ако сложа м20.
колата е карана близо 3г с турбо и си е вървяла. тоя мотор май след сливата ,джанката и още квото е отсекъл сега е в друга кола и пак се кара.
климата няма да махна ,щото искам да не се пържа в жегите през лятото ,па нищо ,че дърпа от мощността и тежи. няма да олекотявам колата, така че тва не пречи. а мощност ще има достатъчно.
колата в никакъв случай няма да е само за писта.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 27.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Мечтае да кара: M

Re: Отново! Е30-32?,Вайълет... да поразкърша снага..!

Мнение от fenixsz » 16 Ное 2010, 15:18

SKISA написа:офертите от няколко места е нож с две остриета ,щото не са много хората ,които могат да се справят.......


Повече от 3 оферти не ти трябват, просто е важен подхода на различните майстори към железата вътре, турбини, охлаждане, горивна и запалителна система.


Все си мисля, че м52б28ту ще ти е идеална за целите и като ежедневка и като фън и като безпроблемност след първоначална инсталация... :oops:
DriveCalc.com/bg

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook