По голям ъгъл на завиване е30 е36

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: По голям ъгъл на завиване е30 е36

Мнение от VaLy0 » 15 Окт 2011, 12:08

Най-накрая и Аз пробвах нещо на моята кола(Е36).....
Развих дясната щанга от рейката, завих лявата гума наляво докато пръта на рейката се изравни с втулката вътре(все едно ябълката на щангата е опряла при пълен завой) след което бутнах лявата гума да завие още наляво и се измести със 7мм!!! После премерих колко пръта влиза по-навътре пак като е без щангата-при мен излезе 2.6мм.
:arrow: Извода е - с 2.6мм от пръта, гумата завива повече със 7мм!!!
А тея втулки ако са 4мм не могат да се използват пълноценно.
Имам една стара рейка и ще я разглобя да видя ако може втулките на които са опръстените и семерингите за маслото- да се пилнат малко и да се получи още ход, а иначе преди време стругар беше ми правил такива втулки за опръстени(щото течеше една друга рейка) и си спомням, че те бяха доста в по-малък размер от оригиналните съответно може и такъв вариант да направя!!! Само треа се види зъбите колко ше позволяват.
П.С. 24мм за външен диаметър на втулката е малък, щото пръта в края където е по тънък е 26.5мм а иначе е 28мм и ако са 24мм на много малка площ ще ляга щангата към пръта на рейката поради което е възможно да се посмачка леко дори и да се разхлаби ако не е добре залепен в резбата ;)
Последна промяна VaLy0 на 15 Окт 2011, 16:10, променена общо 1 път
ИзображениеБъРзИя ///


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: По голям ъгъл на завиване е30 е36

Мнение от E30_M_Tech_ll » 15 Окт 2011, 13:36

те именно за това се правят по 3-4мм втулките... от повече файда няма...
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 2.09.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 М50Б28

Re: По голям ъгъл на завиване е30 е36

Мнение от dilqn » 15 Окт 2011, 21:04

Колеги днес и аз сложих на моята Е30ка рейка от Е36 и подложих шайби на накрайниците, но се чудя като са го измислили инжинерите да се ограничи хода на пръта от вътрешния накрайник,няма ли опасност рейката да се издъни при напълно свит волан с тези шайби ?
Изображение


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: По голям ъгъл на завиване е30 е36

Мнение от E30_M_Tech_ll » 16 Окт 2011, 17:09

ами тя пак се ограничава от същия накрайник само че 3-4мм по късно :mhihi:
ако си направил втулките много големи(над 4мм) има опасност да ти протече рейката но ако си спазил размера не се притеснявай натоварва се малко повече но доста хора карат така и никой не се оплаква :yes:
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 2.09.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 М50Б28

Re: По голям ъгъл на завиване е30 е36

Мнение от dilqn » 16 Окт 2011, 18:13

Втулките са ми 4мм но се притеснявам от друго.
Като ми беше свалена рейката и като я навия докрай без накрайниците тя пак си стига до едно положени и се вижда как пръта влиза с 4мм навътре в кожуха и спира от самосебе си.
Аз си го обеснявам по този начин 4е червяка който движи пръта се спира в края на пръта където няма нарязани зъби, затова се опасявам от напрежението да не се откърти някой зъб на червяка :(
Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: По голям ъгъл на завиване е30 е36

Мнение от ///Явор » 16 Окт 2011, 18:20

много внимавайте с мунинга по курмилното устройство,че после да няма:волана свърши,но не и завоя :winky:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: По голям ъгъл на завиване е30 е36

Мнение от E30_M_Tech_ll » 16 Окт 2011, 18:42

еми за това ги правиш 3мм втулките за да имаш един в запас.... и тоя червяк не го мисли той може да се счупи по същата логика и примерно на почти завит до края волан? дали ще се тормози на последния зъб или на предпоследния каква е разликата?
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 2.09.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 М50Б28

Re: По голям ъгъл на завиване е30 е36

Мнение от dilqn » 16 Окт 2011, 19:36

Мисълта ми е ,че когато тази повърхнина на червяка отбелязана в червено при пълно навит волан ще легне на повърхноста на пръта отбелязана пак в червено и възможно ли е да се откърти по тоя начин зъб като и двата материала са закалени и ще се срещнат в някой момент със сила ???
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: По голям ъгъл на завиване е30 е36

Мнение от Lenco » 16 Окт 2011, 20:56

E30_M_Tech_ll написа:еми за това ги правиш 3мм втулките за да имаш един в запас.... и тоя червяк не го мисли той може да се счупи по същата логика и примерно на почти завит до края волан? дали ще се тормози на последния зъб или на предпоследния каква е разликата?

Пак не си прав, предпоследния зъб го ограничаваш с ръцете, а едва ли си толкова здрав, че да удържиш да не мръдна при удар волана, за последния се грижи корпуса на рейката.
Та като правите нещо, мислете и слушайте бате си Явор, че завоите са лошо нещо :)
dilqn написа:Мисълта ми е ,че когато тази повърхнина на червяка отбелязана в червено при пълно навит волан ще легне на повърхноста на пръта отбелязана пак в червено и възможно ли е да се откърти по тоя начин зъб като и двата материала са закалени и ще се срещнат в някой момент със сила ???

Според мен е възможно, а и най-вероятно ако уцелиш дупка на пълен ляв или десен.
Затова втулката трябва да е толкова дебела, колкото да позволява пак корпуса да убива удара.
Изображение


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: По голям ъгъл на завиване е30 е36

Мнение от E30_M_Tech_ll » 16 Окт 2011, 21:00

стртува ми се че темата се изчерпа максимално и вече почваме да си ги смучем от пръстите тия простотий... просто който иска да си прави втулки да ги направи 3мм и да кара без да мисли на кой зъб каква сила му действа и под какъв ъгъл...
според мен е за катинар темата МИ!
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 356
Регистриран на: 24.01.2007
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: 328ci & E30 327Ti
Мечтае да кара: която вкачи

Re: По голям ъгъл на завиване е30 е36

Мнение от BMW_DRIVER » 16 Окт 2011, 23:45

:mhihi:
http://www.youtube.com/watch?v=P0XCgzj6 ... e=youtu.be неделни развлечения-бог да дава живот на шперо :D

2 ГОДИНИ ПО-КЪСНО..... https://www.youtube.com/watch?v=oeH1F_oxzbw

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 4.12.2003
Местоположение: BG,Sofia
Пол: Мъж
Кара: съмтаймс сайдуейс по пистити :D
Мечтае да кара: е30 м3
Детайли за колата: e30 sedan m44b19

Re: По голям ъгъл на завиване е30 е36

Мнение от Rumburak » 17 Окт 2011, 8:34

Колеги, вече 10 месеца съм с 4 мм втулки.
9 месеца с е30-кова рейка и от около месец с е36-цова рейка и проблем -> нихт! :ok:
Който го притеснява -> да ги прави на 3 или 3,5мм и да спи спокойно.
А за темата Явката ще се погрижи мисля :mhihi:
Изображение
Дилян Пенчев написа:
Se7ven написа:А Шпера вдига ли разхода?

Не вдига разхода и няма логично обяснение да го вдига освен че като имаш шпер повече се юркаш на най-десния педал :mhihi:


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: По голям ъгъл на завиване е30 е36

Мнение от E30_M_Tech_ll » 17 Окт 2011, 8:57

абе аз му правя намеци ама той спи явно още... :)
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: По голям ъгъл на завиване е30 е36

Мнение от VaLy0 » 17 Окт 2011, 11:18

А някой мерил ли е като мен колко мм влиза навътре пръта като е развита щангата? Чудя се дали само моята е така с 2.6мм ?
ИзображениеБъРзИя ///

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: По голям ъгъл на завиване е30 е36

Мнение от Sharo » 17 Окт 2011, 12:07

VaLy0 написа:А някой мерил ли е като мен колко мм влиза навътре пръта като е развита щангата? Чудя се дали само моята е така с 2.6мм ?

на едната страна влиза повече от на другата ;)
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook