НЕ загрява
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
C82 написа:да и ако виското му е постоянно зацепено седи и го чакай да загрее
Е арае на бас а ? Ама много пия да знаеш

Бате мойта половината зима я карах с зацепило виско и кофти термостат седеше отворен и какво мислиш е не стигаше до средата ама парното ми духаше топло и седеше на втората резка.
Друг е въпроса колко време загрява



C82 написа:да и ако виското му е постоянно зацепено седи и го чакай да загрее
Ей, виско фенове, кога най-накрая ше се научите, че при читав термостат, който започва да отваря на 80 градуса по целзии (това е стандартния термостат по спецификация за М10, за другите не знам) виското ако ще да се развърти като турбина на TDS-ка - колата пак ше си загрее нормално.
Кога?
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
stenly написа:C82 написа:да и ако виското му е постоянно зацепено седи и го чакай да загрее
Ей, виско фенове, кога най-накрая ше се научите, че при читав термостат, който започва да отваря на 80 градуса по целзии (това е стандартния термостат по спецификация за М10, за другите не знам) виското ако ще да се развърти като турбина на TDS-ка - колата пак ше си загрее нормално.
Кога?
Ебаси от кога се опитвам и аз това да им кажа.
Слушайте човека бре той знае и сигурно е патил.
Абе няма го Дилян и той да се изкаже ,а той има бая опит с термостатите.

- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Не съм Дилян, ама и аз съм патил ...
vld даде доста добро обяснение на термостата. По-просто бих го обяснил като кранче, което отваря/затваря "големия кръг" в зависимост от температурата в "малкия кръг".
А ролята на системата виско-перка - да смуче топлия въздух от радиатора, като по тоя начин охлажда "ГОЛЕМИЯ КРЪГ".
Ако термостата стои отворен (отваря твърде рано) - леко стопления антифриз минава през радиатора и се охлажда много преди 50-60-70-80С. В резултат мотора не може да стигне нормална температура доста дълго време.
Ако термостата отваря навреме, колкото и да върти перката преди отварянето, "големия кръг" е затворен и антифриза не може да се охлади предварително.
С предния ми термостат стрелката стигаше трудно чертата преди средата. Като го свалих и напълних с вода през затварящата шайба (нам ли как се казва
, това и е формата) минаваха само капки. И пак загряваше много трудно!

vld даде доста добро обяснение на термостата. По-просто бих го обяснил като кранче, което отваря/затваря "големия кръг" в зависимост от температурата в "малкия кръг".
А ролята на системата виско-перка - да смуче топлия въздух от радиатора, като по тоя начин охлажда "ГОЛЕМИЯ КРЪГ".
Ако термостата стои отворен (отваря твърде рано) - леко стопления антифриз минава през радиатора и се охлажда много преди 50-60-70-80С. В резултат мотора не може да стигне нормална температура доста дълго време.
Ако термостата отваря навреме, колкото и да върти перката преди отварянето, "големия кръг" е затворен и антифриза не може да се охлади предварително.
С предния ми термостат стрелката стигаше трудно чертата преди средата. Като го свалих и напълних с вода през затварящата шайба (нам ли как се казва

".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
абсолютно... виското охлажда само водата в радиатора... и по тази логика зимата никога няма да ви загрее колата защото като караш и духа въздух с много ниска температура и трябва да си слагаме балатуми на радиаторите както правят някой...
цялата работа е в термостата, които аз пак трябва да сменям, защото се оказа менте 


- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- ///MILEN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 14.07.2006
- Местоположение: Русе
- Кара: E30 31? , E34 525 TDS , E34 525 IX
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
///MILEN написа:Колега сложи един жигулски термостат за 5лв и си ОК!!!












Пък и как ще го сложиш




- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
Вариантите са следните (според мен):
1. Температурата пада много под средата - със сигурност кофти термостат. Следва смяна на термостат.
2. Температурата се качва много над средата. Причини:
- термостатът не отваря докрая. Смяна на термостат.
- кофти спойка в таблото (или друг проблем в таблото) - често пъти се разкрива при преминаване през зверска дупка или тупаник по таблото
. Ако това е проблемът, оправя се таблото.
- виско (когато загрява на място, а в движение температурата пада до нормални стойности). Тогава се сменя виското.
- запушен радиатор (когато дори в движение няма охлаждане - дори по-зле, караш по-бързо, загрява повече). Отпушване на радиатора/промивка на системата/смяна с нов радиатор (по-добре чисто нов, отколкото втора употреба, но това е мое мнение)
- прецакана водна помпа (симптомите са като по-горе. Повече зор на мотора, повече грее - при това температурата обикновено катери много бързо). Сменя се с нова.
- недостатъчно количество охладителна течност. Установява се с липсата й в казанчето. Налива се колкото трябва. Ако пак изчезне - или има теч, или има много въздух (виж следващото).
- въздух в системата. Обикновено се установява с пускане на парното - моторът е напечен, а парното е слабо или въобще го няма. Обезвъздушава се. Евентуално може да се окаже, че системата е била пълна предимно с въздух, затова се долива.
Изчерпах се.
1. Температурата пада много под средата - със сигурност кофти термостат. Следва смяна на термостат.
2. Температурата се качва много над средата. Причини:
- термостатът не отваря докрая. Смяна на термостат.
- кофти спойка в таблото (или друг проблем в таблото) - често пъти се разкрива при преминаване през зверска дупка или тупаник по таблото

- виско (когато загрява на място, а в движение температурата пада до нормални стойности). Тогава се сменя виското.
- запушен радиатор (когато дори в движение няма охлаждане - дори по-зле, караш по-бързо, загрява повече). Отпушване на радиатора/промивка на системата/смяна с нов радиатор (по-добре чисто нов, отколкото втора употреба, но това е мое мнение)
- прецакана водна помпа (симптомите са като по-горе. Повече зор на мотора, повече грее - при това температурата обикновено катери много бързо). Сменя се с нова.
- недостатъчно количество охладителна течност. Установява се с липсата й в казанчето. Налива се колкото трябва. Ако пак изчезне - или има теч, или има много въздух (виж следващото).
- въздух в системата. Обикновено се установява с пускане на парното - моторът е напечен, а парното е слабо или въобще го няма. Обезвъздушава се. Евентуално може да се окаже, че системата е била пълна предимно с въздух, затова се долива.
Изчерпах се.
It's not who You are, it's who You know...
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
logout написа:Вариантите са следните (според мен):
- виско (когато загрява на място, а в движение температурата пада до нормални стойности). Тогава се сменя виското.
Информативно това важи само за бензинките

Дизела грее само когато го тормозиш на място даже се охлажда дори без виско

Не че във форума сме много дизелчетата ,ама за всеки случай нека се има в предвид може след време да е полезна на някой който борави с "търсачката"


- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
C82 написа:Виждам че някой хора са ме разбрали погрешно - ако не затвара термостата и ако виското е постоянно зацепено до нормалната температура загрява като двигатела работи на място или при каране по задръствания където колата седи пак доста време на място![]()
Това "доста" доста зависи от сезона

It's not who You are, it's who You know...
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани