Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 19.03.2009

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от azufo » 18 Ное 2011, 15:04

xds написа:хаха както доста хора започват да го пишат " май освен да ти кажат че М52 не ставало за турбо" друга полезна информация няма да получиш..........освен " не е за теб "

До колегата от първия пост:

Добре аз съм говорил с поне 3-ма човека който са правили проекти на този мотор И Всеки е ползвал стандартните карантии и няма никакъв проблем с тях и си карат вече сумати време с тях.... така че не мога да се съглася с теб :winky:

До колегата от третия пост:

Колега като имам предвид О-ринговане имам предвид използването на подложка от нераждавейка м/у блока и главата.Което пак разрежда мотора.И как толкова много хора си разреждат мотора с сваляне от челото на буталото , а ти сега изведнъж ми казваш , че не ставало защото се разреждало много и незнам си какви други филми. :kuku:


Нито съм първия дето ще прави проект на този двигател нито и последния , така че МОЛЯ който няма да се изказва по темата да не го прави ,пък на лято ще може да разглежда снимките на завършения проект :winky:


sry баце ама вместо да ми четеш старите мнения и то отгоре отгоре че м52 не ставало с компресор е как да става като то и в атмосверни усложия много трудно предеянва ако не го галиш с перо...
и не ми казвай колко държи м52ката щото съм имал две 28ци и все страдат от болести кат земах м50-то е малко куц кон с каруца сравнение с м52ката ама на бой не се предава :mhihi: ...
Имаме направена м20ка с шрик вал на 304градуса, пружини, тарелки, плетена генерация,направена с дизелов вал скъсен блок с 3мм, одълбани бутала че леко клапаните бият в буталата защото вече блока няма недоход и тва всичко до тук е към 5000 6000 лева... да ама като се яви някой с уш бегачка много барана като някоя е36 с м50б25 и изревя с 5 6 коли за 400 метра...
А ти ще ми казваш че нз кое как се прави не съм от тия дет само седат и пишат ама такива теми направо ме збръчкват но както и да е
BMW_DRIVER написа:темата ще е интересна :mhihi:

azufo защо да не стане здрава и надежна кото ще се надува около 1 - 1.2? всичко си зависи кой и как прави :winky: има хора които имат минати по над 20-25к км и си карат без проблеми :winky:


да ама тия хора я ги питай колко са наляли в мотора за да стане що годе читав че то само 6 свещи за такава история са по 100 кинта едната щото не стават на деда ти от жигулата и москвича свещите въпреки че са същите :winky: а й аз не говоря за други аз съм под лични наблюдения че то всеки който питаш неговата кола е най бегачка :mhihi: и половин милон км не е барал по нея, особено ако я продаде и се започва леле ква бегачка беше нямаше кой да я бие още ме е яд че я продадох :mhihi:

Явка нарочно сте я одобрили да става какафония нали :mrgreen: иначе по принцип такива теми завършват още на първото мнение ползвай търсачката :yes: и много ми е интересно всичко знае автора всичко разбира всичко е чел из форумите ама как го измъдри тва степен на компресия ;)
има степен на сгъстяване и компресия ама степен на компресия :winky: :mhihi: верно че половината дет се продават тука из форума са перфектни и кат мернеш една компресийка :mhihi: и после тема :help:

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от Andronoff » 18 Ное 2011, 15:27

xds написа:
Andronoff написа:Ама ти наистина ли мислиш, че "blow off" се чете "блов офф"???
:shock:

Просто го пиша така че да ме разберат...

С други думи го пишеш така, понеже знаеш, че ще го четат прости хора? :mrgreen:
И за да не съм съвсем оф топик, да кажа, че за билд като този ще ти трябва 5-цифрена сума в евро.
Естествено може и с 5-цифрена в лева да минеш, всичко зависи от степента на компресията... оппа, обърках се - степента на компромисите :mhihi:
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!


Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 3.10.2011

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от Торук Макто » 18 Ное 2011, 15:28

:mhihi:
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 28.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 320 97'
Мечтае да кара: BI-TURBO

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от xds » 18 Ное 2011, 15:35

Я направо трийте :winky:

FiRe WaLK WiTh Me !
Аватар
Мнения: 4203
Регистриран на: 23.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: винаги с усмивка :)
Детайли за колата: 316is touring - Виолетка

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от SpUd3r » 18 Ное 2011, 16:06

а можеше да стане полезна тема...
Tux0 Ca !
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 28.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 320 97'
Мечтае да кара: BI-TURBO

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от xds » 18 Ное 2011, 17:33

Няма как да стане полезна ако всеки се заяжда и ти пише защо пишеш blow off блов офф или колко било скъпо и как не било за теб или се пишат 100 мнения как си объркал степен на сгъстяване със степен на компресия в бързането ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 930
Регистриран на: 22.09.2008
Местоположение: софия/uk
Пол: Мъж
Кара: e60 e30 turbo

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от ///ivanE30 » 18 Ное 2011, 17:55

кажи колко пари имаш в банката и имаш ли налично купе поне от там да почнеш после е34ките и тн...не се заяждам :yes:
bedrock city racing

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от Andronoff » 18 Ное 2011, 17:57

Е ти кола нямаш още, а вече турбо сетъпи замисляш, че и теми пускаш?!
Отделно, както вече беше казано - информацията я има, та тази тема защо?
Има няколко големи форума за е30 в Интернет, тях прерови ли ги, та да видиш хората как го правят и колко им струва?
И като изключим финансовите въпроси, нервите, главоблъсканиците и адски дългия период от време, които ти предстоят, за да ЗАПОЧНЕШ този проект, пак си оставаш 20-годишен, с 300+ коньова кола, със задно предаване, произведена преди 20+ години.
На мен специално цялото това начинание ми се струва странно, особено пък като си и 20-годишен студент в чужбина.
Доколкото схващам, сега си в Англия, имаш някой лев и си решил като се върнеш лятото в България, да си купиш кола и да я турбинираш, че и да я караш, докато не заминеш пак за Англия през септември.
Няма как да стане, повярвай - колкото и пари да наливаш, нещата не винаги зависят от теб. Има елементи за фабрикуване, има елементи, които са по 1-2 месеца за доставка и да не забравяме човешкия фактор в лицето на някой майстор.
А аз как разбрах колко си навътре в нещата? Лесно - първият ти въпрос беше дали ти трябват нови лапи за мотора. Това ти е най-малкият проблем, честно ти казвам.
И наистина вземи се пообразовай малко из Интернет относно тоя въпрос, щото си много бос.

e30tech, s14.net, bimmerforums и т.н.

И не си мисли, че като е стара, е30-ската е евтина, когато се отнася за такъв проект. Части се намират трудно и е неписано правило, че всички такива, които са втора ръка, са боклуци. Новите са скъпи и с дълга доставка.

Най-важното правило при този, както и всеки друг билд, е: евтиното винаги излиза по-скъпо! Запомни го, приготви си много пари, една година за проект, тестване, настройване и поправяне на всичко, което се е счупило. Без майтап...

Пък ако не ти се занимава, за точната сума ще ти дам готова кола :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!


Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 3.10.2011

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от Торук Макто » 18 Ное 2011, 20:05

:mhihi:
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 28.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 320 97'
Мечтае да кара: BI-TURBO

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от xds » 18 Ное 2011, 20:09

Не мога да разбера защо отговаряте на въпроси който не съм задал. Никъде не питам колко ще ми струва , никъде не съм питал колко време ми трябва. Никъде не съм казал че искам да завърша колата за 10 дена.Вие просто разигравате ваш сценарий в който имам 4000 лв и искам МНОГО БЪРЗО ТУРБО БМВ много да се върти и да е мн МОШШШШНО искам да го направя за 2 седмици защото е мега лесно и после да МУ спрЪ токЪ и Мноу ДриФТ да има като в Бързи и Яростни ТОкиооОо ДрифВта..... :ranting: :ranting:

Попитал съм конкретни неща...никъде не съм говорил за цени и прочие просто съм написал да не ми предлагате бутала по 5000 $ всяко или колянов вал за нз си колко $ а всико да е в границите на допустимото.

Като цяло темата беше пусната за да добия обща представа къде може би бъркам,къде трябва да внимавам повече и т.н.

Както и да е... сам ще се оправя.Благодаря на "най-задружния" форум :)

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от ///Явор » 18 Ное 2011, 20:16

звънни ми да ти нахвърлям на бързо информация върху която да работиш :yes:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 28.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 320 97'
Мечтае да кара: BI-TURBO

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от xds » 18 Ное 2011, 22:42

Явор написа:звънни ми да ти нахвърлям на бързо информация върху която да работиш :yes:

имаш ЛС


Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 3.10.2011

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от Торук Макто » 18 Ное 2011, 23:05

Колега, ако намериш М20Б25 направи му основен ремонт, ревизирай главата напълно и ще имаш надеждна и приятна евридейка, както е модерно да му казват.
Относно МУРБОТО - и други ти го казаха. Няма да е надеждно, освен ако не налееш една много сериозна сума, няма да е хаир ежедневка, а гледам, че и керамика нещо спрягаш, абе общо-взето говориш не за ежедневка. Ма ти си знаеш.
Сбъркана ти е концепцията за сгъстяването. Тва на 9.7:1 ама ела ме ритни като намериш такъв матор. На 8.8:1 бол. После за МУРБО на матор от Е34 не е добра идея - нямат маслен радиатор. За буталата има още много да съзерцаваш таваня у вас дали е боядисан или не.
За коляновия вал от ТД - кво разреждане, кви пет лева, то недохода е зверски, треа да сгъстяваш.
Шпилката АРП си е пара колкото един изтормозен М20Б25.
Викаш, нема да обсъждаме пара - ОК, нема.
Викаш да ти обсъждаме конкретните въпроси - ОК тех ще ги обсъждаме.
П.С. Ква пара си приготвил за тия твои мокри сънища? :mhihi:
П.С.2. По тоя път, дет си тръгнал, пара и жена няма да завъдиш. :mhihi:
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от Andronoff » 18 Ное 2011, 23:59

xds написа:...Искам да докажа че и с много четене става не е нужно да си го правил 9999999 пъти , че да успееш , все пак живеем в времена където всичката необходима информация е на разположение...


Сам си го казал - всичката нееобходима информация е на една ръка разстояние, но въпреки това задаваш детински въпроси, казвайки, че тук си прочел това, там онова и т.н.
И наистина не е нужно да си го правил 999999 пъти, достатъчен е само един, но с 999999 преправяния, понеже нещо все не е както трябва и не ти се харесва.
Както каза колегата - концепцията ти е грешна - мислиш за надеждна турбо евридейка, но това не значи само мотор, спирачки и окачване, означава също климатиче, ел стъкълца и други гъдели, които натъпкани в колата, ще ти доставят удоволствие всеки път, като седнеш зад волана.
Ще ти дам няколко прости примерчета, подплатени с цифри:
- предни спирачки от е36 м3 - изцяло ревизирана система, нови дискове, накладки, маркучи, течност, казанче, цилиндър, горна и долна помпа, прахово боядисване на детайли и други дребни простотии - 2000++++++ лева. Това е ако ползваш чаркове от е36, но ако решиш да си кисел и да вземеш от е30м3, сумата става двойна, хубавото е, че всичко е плъг-енд-плей и няма да има ЦО & Loctite тунинг.
- 17" джанти (понеже тоя апарат в по-малка не влиза) - ревизиране, изправяне, наваряне, полиране, боядисване. От там идва проблемът с гумите, понеже никой не знае на твоето бъдещо окачване каква визия ще се получи. След като смениш 3-4 размера гуми (само за отпред говорим) и разбереш кой точно е твоят, купуваш си нови, щото на 300++ коньова кола трябва да й сложиш хубави гуми, щото от спирачките няма да има смисъл иначе. От там следва баланс, монтаж (където обикновено преебават лъскавите джанти) и целият този епизод ти излиза (в зависимост от джантите и гумите) между 2000 и 4000 лева.
- окачване - най-евтин и сполучлив вариант е Кони спорт - 800 лева, но пък няма пружини. Айде още едни 4-500 хвръкват за нови пружинки и станаха пак 1200-1300 лева.
- задни спирачки - ще искаш ръчна, значи мост от компакт (400 лева), като ти го пратят, ще е ръждясал и грозен - песъкоструйка и прахово ще трябват. После нови дискове и накладки, тръбички, маркучи и т.н. Следват джантите - ако си уцелил офсетът, значи си късметлия, но ако не си и джантите стоят няколко сантиметра навътре, като на Изета, ще трябват и фланци - дуралуминий, на пазарлък с някой стругар, но не по-малко от 180 за двата. Ако пък джантата излиза извън калника - още по-лошо - раздуване на калниците.
- стабилизиращи щанги, тампони, биалетки, накрайници, шитни - един чувал железа, които трябва да смениш, за да си сигурен, че евридейката ти няма да тропа. Не са безплатни и те, колкото и дребни и груби да са.

И какво излиза? Само за Ground control трябва да похарчиш 5-цифрена сума. После питай що сме отговаряли на въпроси, които не си задавал - щото знаем, че и до там ще стигнеш и предпочитаме да има един е30 ентусиаст по-малко, но без лоши чувства към марката и модела, отколкото един, който ще започне нещо, ще стигне до никъде с това нещо и ще каже "е*ал съм ти бараката, повече пари няма да давам за нея", заклеймявайки и марка и модел.

Той още купе няма, а и да имаше, щеше да е при някой тенекеджия да го кърпи няколко месеца. Ти мислиш ли, че лесно се намира тенекеджия, който работи добре? Я влез в "проекти" и намери темата за 2002-ката и я прочети, но не забравяй да гледаш датите на мненията ;)

Двигател м20б25 - причината да съм с м52б28 е, че много трудно се намира такъв читав. Не, че се оплаквам от 28-цата де.. супер е да си имаш 200++ коньова кошара с 3,64 диф :mhihi: :mhihi:

Няма да продължавам, щото ме домързя да пиша вече, но ти остават силово предаване, завършващо с шпер, интериор и екстериор. Иначе казано - всичко.

Та.. колко пари си готов да дадеш?! :winky:
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!


Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 3.10.2011

Re: Е30 М20Б25 Турбо Проект! Много въпроси !?

Мнение от Торук Макто » 19 Ное 2011, 0:09

Десетки левове! :mhihi:
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook