Натягане на Шпер

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: Натягане на Шпер

Мнение от bigmurzi » 03 Ное 2011, 18:18

със заварен диф не съм карал никога, но пък с отворен диф три години и три зими не съм имал никъф проблем. :paranoid:
натегнат диф съм виждал да си изпуска доволно ..
та кой ги прави, к'во толко го мълчите ..
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 930
Регистриран на: 22.09.2008
Местоположение: софия/uk
Пол: Мъж
Кара: e60 e30 turbo

Re: Натягане на Шпер

Мнение от ///ivanE30 » 03 Ное 2011, 18:22

:OT: не си бутал щото си имал хубави гуми...ако сложиш леко захабени или пък си останеш с летните ще си буташ :D
верно кои ги прави и къв е замисала на това щото ако го натяга много или пък почва да изпуска то по добре си го завари
bedrock city racing

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328iT 88' e46 328Ci
Мечтае да кара: e24 M635CSI

Re: Натягане на Шпер

Мнение от zoomer » 03 Ное 2011, 19:38

Ника на човека беше dido_325 ако не се лъжа. Както колеги вече писаха - баннат е от форума.
Схемата на натягане е следната - има една конусовидна шайба която натяга фрикциона, понеже с времето тази шайба се износва (изтънява) не натяга толкова фрикциона и така шпера изтърва по-лесно. Та това което колегата прави, е че имал специална стомана (по неговите думи) от която реже колкото е износена шайбата, и подлага. Теоретично това означава че шпера може да се натегне повече, да това е така но тогава се появява опасност от счупване на капака на касетата (както стана и с моя шпер).
На мен лично човека ми е правил един диф, като разликата беше значителна. В последствие му счупих капака на касетата и го продадох на друго колета (той ще си каже кой е), той от своя страна му направи нов капак на касетата (пак чрез баннатия колега), и сега шпера смени собтсвеника си (заедно с цялата кола) и си държи все още много добре.
Drive fast, drive free but watch out for that tree....
Изображение


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: Натягане на Шпер

Мнение от E30_M_Tech_ll » 03 Ное 2011, 21:51

тва е най-простата схема... освен нея има и друга по ефектвина ама забравих точно как се правеше... сещам се само че беше свързана с централната част на касетата....
питайте матрицата той ще ви обесни как се прави... ;)
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!


Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 3.10.2011

Re: Натягане на Шпер

Мнение от Торук Макто » 03 Ное 2011, 22:06

Като си заминат фрикционните дискове, квото и да натягаш - все това ще се получава - поведение или като заварен или като отворен две в едно.
Га го измислите по скраперския и евтин начин да работи като истински, не ви трябва да пускате тото. :yes:
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: Натягане на Шпер

Мнение от lowrider » 03 Ное 2011, 23:42

zoomer написа:..


малко вие, ама размята умрялото м20 насам натам :mhihi:
и да определено е по-добре отколкото последните му мигове в твоята кола, но как се държи спрямо читав стоков шпер не мога да кажа :dunno:
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328iT 88' e46 328Ci
Мечтае да кара: e24 M635CSI

Re: Натягане на Шпер

Мнение от zoomer » 04 Ное 2011, 2:41

E30_M_Tech_ll написа:тва е най-простата схема... освен нея има и друга по ефектвина ама забравих точно как се правеше... сещам се само че беше свързана с централната част на касетата....
питайте матрицата той ще ви обесни как се прави... ;)


Това за което говориш мисля че е за правене на отворен диф на шпер, имаше преди време една тема за това.

Торук Макто написа:Като си заминат фрикционните дискове, квото и да натягаш - все това ще се получава - поведение или като заварен или като отворен две в едно.
Га го измислите по скраперския и евтин начин да работи като истински, не ви трябва да пускате тото. :yes:


1. Въпросния колега, даваше и фрикциониа на пясък за да го направят грапав.
2. Ти ако имаш 1000лв за чисто нова касета да дадеш, аз нямам, ще съм си скрапер.
3. От коректни колеги дето продават перфектни шперове ми се налагам да пускам такива теми.

lowrider написа:
zoomer написа:..


малко вие, ама размята умрялото м20 насам натам :mhihi:
и да определено е по-добре отколкото последните му мигове в твоята кола, но как се държи спрямо читав стоков шпер не мога да кажа :dunno:


Ми Ванка не мисля че хората от този подфорум, които са карали чисто нов шпер могат да запълнят пръстите на едната ми ръка, така че кой ли знае...
Drive fast, drive free but watch out for that tree....
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: Натягане на Шпер

Мнение от sas_88 » 04 Ное 2011, 9:33

MICH__ написа:Да ползвам темата на колегата да питам вашето мнение за отворен VS заварен диф конкретно за зимата + и - освен ,че ще си прееба новите зимни гуми други - ?



Със шпера е супер,просто трябва да се внимава. :yes:

FiRe WaLK WiTh Me !
Аватар
Мнения: 4203
Регистриран на: 23.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: винаги с усмивка :)
Детайли за колата: 316is touring - Виолетка

Re: Натягане на Шпер

Мнение от SpUd3r » 04 Ное 2011, 11:07

zoomer написа:...

малко прасе ли е било твоето?
Иначе е най-добре направо да смените фрикционите, не знам какво точно им подлагате иначе. Моят диф много изпускаше, но като сложих новите фрикциони и заспа, но веднъж изпусна за малко :mhihi:

малко от дрифтинга
alex_matrix написа:1.5 way ZF

70-80% lock 30 градуса acceleration ramp

Изображение
Изображение

колкото повече дискове имате толкова по-малко е износването и натоварването им :wink:
от пружинните шайби остава една, другата се маха
едната която остава помага да не трака шпера и омекотяват ударите които се получават в него

в момента в който се върне газта дифа става почти като отворен това помага да няма излишни камшици /такива които не сте предизвикали нарочно и типични за заварени или диференциали със заключване над 50%/ и контрола е на много по-високо ниво - схемата работи и на 200коня и на 400... :wink:

eто много важно четиво за всеки
специално за бмв
http://www.metricmechanic.com/pdfs/metr ... ooklet.pdf

1clutchpack per side + 45° ramp angle = 22% lock ratio
1clutchpack per side + 30° ramp angle = 39% lock ratio
2clutchpack per side + 45° ramp angle = 45% lock ratio
2clutchpack per side + 30° ramp angle = 77% lock ratio

обща информация и принцип
http://www.ppi-ats.com/LSD/LSD_basics.html
Tux0 Ca !
Изображение


Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 3.10.2011

Re: Натягане на Шпер

Мнение от Торук Макто » 04 Ное 2011, 11:09

zoomer написа:2. Ти ако имаш 1000лв за чисто нова касета да дадеш, аз нямам, ще съм си скрапер.

И да имаш 1000 лв, нови шпер касети вече НЯМА.
Преди 3-4 месеца се опитах да си купя и гредъ. :mhihi:
Чувам от разни маняци, че имало отделен парт номер на фрикционните дискове (ама те не го казват, пазят го като тайната рецепта на Кока Кола) и можело да си поръчаш само фрикционните дискове, даже ги имало още налични чрез поръчка, но ми се струва, че това не отговаря на истината.
Срещнали веднъж Методий някакви люде във Великоморавско, целият облян в пот. Запитали го: "Що си тъй потен, брате?"
Той отговорил: "Спорих с глупци!"

FiRe WaLK WiTh Me !
Аватар
Мнения: 4203
Регистриран на: 23.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: винаги с усмивка :)
Детайли за колата: 316is touring - Виолетка

Re: Натягане на Шпер

Мнение от SpUd3r » 04 Ное 2011, 11:18

като няма оригинални... афтърмаркет
Изображение
Tux0 Ca !
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 7.02.2010
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: М40ки и М50Б...
Мечтае да кара: е-90 325i M-paket
Детайли за колата: M-50 То Чyk..

Re: Натягане на Шпер

Мнение от e90 325i » 04 Ное 2011, 11:23

Добре де не е ли по изходно да си вземеш един отворен за 50 лв, заварка и газ :dunno: Имам познати дето карат доста време така и нямат проблеми :paranoid:
Скъпи, за рождения ми ден искам
подарък, който като го настъпя и за 3
секунди да вдига 100....!!!!! - Добре, ще
ти подаря кантар....

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: Натягане на Шпер

Мнение от bigmurzi » 04 Ное 2011, 11:31

заварен не е шпер бре мен, да беше прочел малко ..
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 14.11.2006
Местоположение: у Софето
Пол: Мъж
Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
Мечтае да кара: тенджера под налягане...
Детайли за колата: Touringi

Re: Натягане на Шпер

Мнение от doctoragsxr » 04 Ное 2011, 11:51

zoomer написа:Ника на човека беше dido_325 ако не се лъжа. Както колеги вече писаха - баннат е от форума.
Схемата на натягане е следната - има една конусовидна шайба която натяга фрикциона, понеже с времето тази шайба се износва (изтънява) не натяга толкова фрикциона и така шпера изтърва по-лесно. Та това което колегата прави, е че имал специална стомана (по неговите думи) от която реже колкото е износена шайбата, и подлага. Теоретично това означава че шпера може да се натегне повече, да това е така но тогава се появява опасност от счупване на капака на касетата (както стана и с моя шпер).
На мен лично човека ми е правил един диф, като разликата беше значителна. В последствие му счупих капака на касетата и го продадох на друго колета (той ще си каже кой е), той от своя страна му направи нов капак на касетата (пак чрез баннатия колега), и сега шпера смени собтсвеника си (заедно с цялата кола) и си държи все още много добре.


Като гледам изчерпателното обяснение което си направил не мога да схвана само за какво е било питането в самото начало... :dunno: :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328iT 88' e46 328Ci
Мечтае да кара: e24 M635CSI

Re: Натягане на Шпер

Мнение от zoomer » 04 Ное 2011, 11:59

doctoragsxr написа:
zoomer написа:Ника на човека беше dido_325 ако не се лъжа. Както колеги вече писаха - баннат е от форума.
Схемата на натягане е следната - има една конусовидна шайба която натяга фрикциона, понеже с времето тази шайба се износва (изтънява) не натяга толкова фрикциона и така шпера изтърва по-лесно. Та това което колегата прави, е че имал специална стомана (по неговите думи) от която реже колкото е износена шайбата, и подлага. Теоретично това означава че шпера може да се натегне повече, да това е така но тогава се появява опасност от счупване на капака на касетата (както стана и с моя шпер).
На мен лично човека ми е правил един диф, като разликата беше значителна. В последствие му счупих капака на касетата и го продадох на друго колета (той ще си каже кой е), той от своя страна му направи нов капак на касетата (пак чрез баннатия колега), и сега шпера смени собтсвеника си (заедно с цялата кола) и си държи все още много добре.


Като гледам изчерпателното обяснение което си направил не мога да схвана само за какво е било питането в самото начало... :dunno: :dunno:


Колегата вече не пребивава на територията на България (поне така си мислех преди да пусна темата). Искам да знам дали някой друг се занимава със същото, понеже нямам нито времето нито базата да извърша процедурата.
Drive fast, drive free but watch out for that tree....
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook