Спукан блок м10б18
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
22 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Re: Спукан блок м10б18
kusho написа:viper написа:Slayer` написа: ....
Колега, това си е редовен номер при М10, особено ако не са почистени каналите на болтовете в блока.
Колега как става този номер? Освен да е отварян и пренатяган от преден собственик.И аз преди години смених един блок спукан между болтовете, без да имам логично обеснение как е станало /не беше прегрявана и юркана/.
Когато се отваря мотора, трябва да се почистят каналите, защото почти винаги вътре остава мърсотия, масло и всякакви други гадости. При затягане създават напрежение и понеже това е блок на баба ми от абитурентската - обикновено се пука (говоря от собствен опит

Re: Спукан блок м10б18
viper написа:kusho написа:viper написа:Slayer` написа: ....
Колега, това си е редовен номер при М10, особено ако не са почистени каналите на болтовете в блока.
Колега как става този номер? Освен да е отварян и пренатяган от преден собственик.И аз преди години смених един блок спукан между болтовете, без да имам логично обеснение как е станало /не беше прегрявана и юркана/.
Когато се отваря мотора, трябва да се почистят каналите, защото почти винаги вътре остава мърсотия, масло и всякакви други гадости. При затягане създават напрежение и понеже това е блок на баба ми от абитурентската - обикновено се пука (говоря от собствен опит) По въпроса за възтановяването - не става и това си е. Друг въпрос е, че в повечето случаи може и така да се кара, но прави налепи от пресечено масло по капака на клапаните и на други места, но пък не пресича маслото в картера...
точно!
колата си вървеше(имаше малко кофти празен ход де....на студена особено), като свалих капака на клапаните имаше налепи с цвят на боза...чак по вала имаше......
Блок намерен! - балгодарение на колегата biem_w

Само чакам майстора да го монтира

Благодаря на всички за помощта!

- bma
- Потребител
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: 8.03.2006
- Местоположение: pernik
- Пол: Мъж
- Кара: мотор
Re: Спукан блок м10б18
Има едно мн.просто решение, и то е замяната на болтовете сас Шпилки!
Незнам сигурно от климата тука
ама си ги караме така(кой да ни каже че не става така)
Незнам сигурно от климата тука

BMA Motorsport
- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Re: Спукан блок м10б18
Запознати сме с пернишкия климат - там е много студено (особено около "квартало" и "мошино") и дори прясното мляко не се пресича
П.П. Това е шега - не го приемай на въпреки



П.П. Това е шега - не го приемай на въпреки

- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Спукан блок м10б18
viper написа:kusho написа:viper написа:Slayer` написа: ....
Колега, това си е редовен номер при М10, особено ако не са почистени каналите на болтовете в блока.
Колега как става този номер? Освен да е отварян и пренатяган от преден собственик.И аз преди години смених един блок спукан между болтовете, без да имам логично обеснение как е станало /не беше прегрявана и юркана/.
Когато се отваря мотора, трябва да се почистят каналите, защото почти винаги вътре остава мърсотия, масло и всякакви други гадости. При затягане създават напрежение и понеже това е блок на баба ми от абитурентската - обикновено се пука (говоря от собствен опит) По въпроса за възтановяването - не става и това си е. Друг въпрос е, че в повечето случаи може и така да се кара, но прави налепи от пресечено масло по капака на клапаните и на други места, но пък не пресича маслото в картера...
специално блока на м10/м30 е направен от сив перлитен чугун, май има малко сяра. този матриял е супер твърд и има нечове6ки висока износоустойчивост , но точно за6тото е много твърд е и много крехък ( като диамант- дере стъкло, ама ако го прасне6 с 4ука и се пръска) цепи се при болтовете по една единствена причина- ако се натегне повече от колкото го дава производителя (бмв) същия ефект се получава и ако има боклуци в резбата. и се натяга задълже с динамометричен ключ

-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
Re: Спукан блок м10б18
Здравей те момчета. Нов съм във форума но имам някои важни за мен въпроси и ще съм благодарен ако има възможност да ми отговорите. И така ..... имам си аз едно е30 с м10б18 тези мотори неги лансират много по моя край но аз съм си влюбен в малкя пакостник:) за жалост ме изостави преди 1 седмица духна гарнитура:( отворих го и ми се приплака 7 стотни елипса на блока м/у 5 и 8 десети износване на раз.вал 2 разтеглени биели и кол.бал капут:( ок. купих др. мотор от един познат със спукан блок .И така тук идват мойте въпроси ..... моите бутала са 89 мм с издадено чело 4мм неговите са с чело 6мм сложих неговите бутала бал и биели (перфектни са с нови лагери и сигменти). Намерих глава пак от м10 но интересно клапаните са по големи всм.46мм изп.38мм с нормален но добър вал (264) питам знае ли някои какви са тези бутала и тази глава и имали си някои на представа какво точно сътворих и ще тича ли пак този мотор или съм влошил нещтата?
БЛАГОДАРЯ!
БЛАГОДАРЯ!
- radoendurosport
- Потребител
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 8.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318
- Мечтае да кара: Хонда ХР 400
Re: Спукан блок м10б18
Здравейте,от 15г. карам само Е30-ки м10б18-ски и установих че, на тези мотори около 300 000км.издухват гарнитура на главата до 4-ти цилиндър и много често се сцепва блока без причина.Сменял съм на две Е30-ски които съм имал блоковете щото се пукат на резбите.Винаги съм се чудил защо?Мислех си че нещо не правя както трябва но явно тези мотори са така.Скоро отворих мотора на моето Е30 за издухана гарнитура трето по ред което карам от 3г.Двигателя беше заводска сглобка.Взех го от Германия с сервизна книжка.Там пише че е сменян картера и маслена помпа.Като го разглобявах всички болтове по ангренажа бяха лепени по резбите с някакво бяло лепило и си викам е сега ще сложа новата гарнитура и готово но не спукан блока на две от резбите.Не вярвам от БМВ да са пренатегнали главата или да са го сглобявали с замърсени резби.Започнах да търся поредния блок и попаднах на цял двигател само че М10Б20 с двойната верига.Взех мотора и го разглобих за ревизия.Тогава потърсих онфо из нета за този мотор и разбрах че блоковете са еднакви само дясната лапа от моя блок е различна.Прехвърлих си маслената помпа,картера и разпред.вал/щото върти делкото обратно/и готово.Като гледах размера на буталата разбрах че е на първи ремонт и си викам този блок е шлайфан значи е минал доста километри що не е спукан?Потърсих тунинг теми и разни разработки,турбиниране на 4цилиндрови двигатели из чужди сайтове а и във форума и разбрах защо,защото е от друг материал.Сега се надявам че съм си решил проблема.
22 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани