М50Б25

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 9.07.2009
Местоположение: Казанлък

Re: М50Б25

Мнение от YaHooooO » 05 Яну 2010, 8:50

Лъжа ли се или доста хора са споменавали,че при авариен режим колата гори повече?Имаше го в нешия друга тема...
Не виждам логика в твърдението ,че при неизправност на един уред колата да е със сейфти количество гориво!Ако беше така всеки,искайки да спести гориво до пистата (на 100км примерно) щеше да разкача масметъра,за да влезе компа в сейфти режим и по твоята логика ...да гори по-малко :dunno:

Кукуригуууу
Аватар
Мнения: 1377
Регистриран на: 21.07.2005
Местоположение: София Дружба Сити
Пол: Мъж
Кара: Луда Баба Яга
Мечтае да кара: Още по-луда Баба Яга

Re: М50Б25

Мнение от Alexbmw » 05 Яну 2010, 10:31

YaHooooO написа:Лъжа ли се или доста хора са споменавали,че при авариен режим колата гори повече?Имаше го в нешия друга тема...
Не виждам логика в твърдението ,че при неизправност на един уред колата да е със сейфти количество гориво!Ако беше така всеки,искайки да спести гориво до пистата (на 100км примерно) щеше да разкача масметъра,за да влезе компа в сейфти режим и по твоята логика ...да гори по-малко :dunno:


Ти май верно четеш между редовете :kuku:
Изображение
Човечеството е оцеляло не защото се е смяло, а защото късно е изобретило презерватива!

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Re: М50Б25

Мнение от Дилян Пенчев » 05 Яну 2010, 11:52

Аз не съм написал че сейфти бензин е малко бензин ;) Всеки знае че малкото бензин не е сейфти :) Гори повече то е ясно, но не върви като за горенето :)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: М50Б25

Мнение от mitrax » 05 Яну 2010, 14:28

а единствено без ламбда сонда ? икономия не гоня , респонса дали ще е по лош ? Нали компа не гледа ламбдата при фул тортъл ? :roll:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 9.07.2009
Местоположение: Казанлък

Re: М50Б25

Мнение от YaHooooO » 05 Яну 2010, 14:39

Дилян Пенчев написа: :) Гори повече то е ясно, но не върви като за горенето :)


С това вече съм съгласен.Не ми се връзваше "Ходи плахо" с повишения разход ;)

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: М50Б25

Мнение от ///M Power » 05 Яну 2010, 14:50

YaHooooO написа:
Дилян Пенчев написа: :) Гори повече то е ясно, но не върви като за горенето :)


С това вече съм съгласен.Не ми се връзваше "Ходи плахо" с повишения разход ;)



като я удавиш с бензин ще видиш че бая плахо върви :lalala:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 19.08.2009
Пол: Мъж

Re: М50Б25

Мнение от Мармот » 05 Яну 2010, 14:51

cargo22 написа:Не ми става ясно кое ти определя сместа, да нема мяу клапаните.
То по тия таблици сигурно пуска нещо приблизително подходяща смес спрямо оборотите мейби :mhihi: , защото ако беше точна немаше да има нужда от дебитомери и ламбди.
Тва го пиша, ако има някой по запознат с тия аварйини режими как действат, че ми стана интересно.

То е много просто.При аварииния режим компютъра следи оборотите и ТПС-а и прави сместа изцяло по теоритични формули.Тоест знае, че двигатела е 2000 кубика, знае че за един оборот той засмуква 1000 куб.см въздух, знае че идеалната смес е 14.7:1 въздух:бензин и от там смята колко трябва да е дълъг импулса към дуза с ХХХкуб.см дебит за да стане сместа перфектна.Да обаче тези сметки са при идеални условия, а такива не съществуват, затова съществува понятието Ве - обемна ефективност, която със сигурност не е 100%, а да кажем 70%....от тук и мотора работи на доста богати смеси(ламбда под 0.7-0.8).
ТПС-а определящ позицията на дросела усложнява малко нещата при пресмятането, но в общи линии е същото.
Авансът пък се дърпа доста напред с цел да се предпази мотора от детонации и дупки по буталата...допълнителна застраховка въпреки теоритично богатите смеси.
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 9.07.2009
Местоположение: Казанлък

Re: М50Б25

Мнение от YaHooooO » 05 Яну 2010, 15:51

quote]


като я удавиш с бензин ще видиш че бая плахо върви :lalala:[/quote]

Е как да ти обясня,че колата не се дави,а върви?

Мармот,благодаря.За мен това,което написа е най-добре обосновано и логично.

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Re: М50Б25

Мнение от Дилян Пенчев » 05 Яну 2010, 16:46

Мотора ако е със сток електроника компа не гледа ламбдата на фул тротъл ма я гледа през останалото време, и като прави корекций по таблицата за парт тротъл в един момент тази корекция я слага като базова и с нея коригира смесите и пак сондата прави финни корекций - именно когато корекцията стане базова и влезне в една талбичка тя играе и на фул тротъл!

Демек ако сместа ви трябва да 14.7 на парт тротъл а тя е 14.1 компа я обеднява и така като обеднява обеднява и в един момент си вика за какво трябва аз постоянно да обеднявам? И бум слага я в една таблица която обеднява и сондата пак прави финна корекция! Е като флезне е там в оназ таблица тая корекция като бумнеш фул тротъл играе таз корекция и бензина ти отива даречем ако трябва да е 13.2 отива на 13.8 ;)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: М50Б25

Мнение от mitrax » 05 Яну 2010, 17:00

разбирам , или я да видиме дали съм разбрал
значи без ламбда няма да съм в сервизен , пак ще имам правилно дозиране с някакво леко презапасяване в количеството гориво ... ще ми отиде икономията на парт тортъл , но респонса ще си е наред на всякаде ?
или най просто : карал ли го е някой тоя мотор с откачена ламбда и какво се получава .. за лекия преразход се сещам , а за респонса във различните диапазони да сподели някой кото е в час ?
м50б25 без анус
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 9.07.2009
Местоположение: Казанлък

Re: М50Б25

Мнение от YaHooooO » 05 Яну 2010, 19:35

Моя мотор е каран без сонда и от предишния собственик и от мен (от мен не особенно,защото главата се цепна още при първите ккръгчета) .Ако вземете да ползвате българските думички може да споделя някое впечатление.Пък и да не споделя-защо не говорите на Български?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: М50Б25

Мнение от mitrax » 06 Яну 2010, 11:28

фул тортъл - предала до ламарината , напълно отворена дроселова клапа
парт тортъл - частично отворена
респонс - буквално - "отговаря" , като и джопнеш гаста какво ти отговаря колата и въобще как се държи
ТПС - торъл посишън сенсор - сензора кото следи положението на дроселовата клапа
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 9.07.2009
Местоположение: Казанлък

Re: М50Б25

Мнение от YaHooooO » 06 Яну 2010, 16:50

mitrax написа:фул тортъл - предала до ламарината , напълно отворена дроселова клапа
парт тортъл - частично отворена
респонс - буквално - "отговаря" , като и джопнеш гаста какво ти отговаря колата и въобще как се държи
ТПС - торъл посишън сенсор - сензора кото следи положението на дроселовата клапа


Значи в момента без масметър и без ламбда наблюдавам
педала до ламарината-не усещям някакви смущения.Влиза си в прекъсвач (според опиа ми до момента си влиза доста бързо)
частично отворена клапа-отново всичко изглежда нормално
при рязко натискане на педала следва също толкова рязко повишаване на оборотите
Също така обаче двигателя не работи съвсем равномерно (предполагам се обяснява с липсата на масметъра)
Признавам,че имам нужда да пробвам двигател с всичко по него.Наистина нямам база за сравнение.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 9.07.2009
Местоположение: Казанлък

Re: М50Б25

Мнение от YaHooooO » 07 Яну 2010, 18:58

Проблема с Масметъра е остранен.Остава липсващата ламбда сонда.Въпроса е -ако колата няма да се ползва за всекидневна има ли смисъл да слагам липсващата сонда ?Колко по-голям би могъл да бъде разхода (приемаме за пример кола,която се ползва всекидневно) при липсвща сонда?

Каобой
Аватар
Мнения: 977
Регистриран на: 5.01.2007
Пол: Мъж
Кара: 318

Re: М50Б25

Мнение от МРЪСНИЯТ_ХАРИ » 07 Яну 2010, 19:55

YaHooooO написа:Въпроса е -ако колата няма да се ползва за всекидневна има ли смисъл да слагам липсващата сонда ?

Няма
YaHooooO написа: Колко по-голям би могъл да бъде разхода (приемаме за пример кола,която се ползва всекидневно) при липсвща сонда?

незначителни са стойностите
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook