как да си сменя сам ангренажния ремък ?
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- remaka
- пияния майстор
-
- Мнения: 1211
- Регистриран на: 6.11.2007
- Местоположение: Там далеч,зад реката
- Кара: на мастика с айрян
- Мечтае да кара: е30 М3
Re: как да си сменя сам ангренажния ремък ?
не е вярно аз на м40 ги сменям крачноKazaka написа:Тия са ебати лъжците,ремък се сменя ръ4но.

Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
Което не става с акъл,става с мощност

Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи

Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
- mamuta88
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
- Мечтае да кара: на бензин
Re: как да си сменя сам ангренажния ремък ?
как да го смениш....? много лесно сваляш старя качваш новия 

- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: как да си сменя сам ангренажния ремък ?
Малко по-надолу ще видиш моя тема за смяна на ангренажния ремък на 324д. Мотора ти е 4 цилиндъра но като цяло принципа е същия.
1. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20 - треа махнеш радиатора, перката, ремъка за водната помпа/алтернатора и номер 1 от горната схема(чрез 6-те болта)
2. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25 - разхлабваш номер 8, ремъка се отпуска, махаш го, слагаш новия и по обратния път сглобяваш.
Много важно е да си бележиш зъбните колела на двата вала и новия ремък трябва да е максимално опънат от номер 2 към номер 6. Там разтоянието е фиксирано и няма как да опънеш ремъка чрез номер 8!!! Успех
1. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20 - треа махнеш радиатора, перката, ремъка за водната помпа/алтернатора и номер 1 от горната схема(чрез 6-те болта)
2. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25 - разхлабваш номер 8, ремъка се отпуска, махаш го, слагаш новия и по обратния път сглобяваш.
Много важно е да си бележиш зъбните колела на двата вала и новия ремък трябва да е максимално опънат от номер 2 към номер 6. Там разтоянието е фиксирано и няма как да опънеш ремъка чрез номер 8!!! Успех
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- remaka
- пияния майстор
-
- Мнения: 1211
- Регистриран на: 6.11.2007
- Местоположение: Там далеч,зад реката
- Кара: на мастика с айрян
- Мечтае да кара: е30 М3
Re: как да си сменя сам ангренажния ремък ?
KPETEH написа: новия ремък трябва да е максимално опънат


Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
Което не става с акъл,става с мощност

Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи

Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: как да си сменя сам ангренажния ремък ?
Ремък братче не се спре ти. Владко и на теб ти се е изпържил мозъка напоследък. Ае починете си малко. Погледнете таа тема на кво прилича - състезание за остроумност. 

"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: как да си сменя сам ангренажния ремък ?
Аз щото онзи ден го правих та ми е прясна информацията. За пръв път го правих и смятам се справих. Опитвам се да напиша неща дето ще са полезни. Верно е, че само с писане не става. Иска се желание и мисъл. Най е лесно да се ходи по майстори, но сам знаеш, че тфа не носи удоволетворение - си дадеш парите, да не научиш нищо и да се съмняваш за резултата и качеството. Чудя се само защо никой не си прави труда да напише за кво става въпрос? Ако на всички им е писнало да повтарят разбирам, ама поне веднъж да си го написал, някога, някъде...
Вчера едно момче ме попита на ЛС за тоя ремък ангренажен как съм го сменил. Написах му. Ся ще го постна тук е така за да го споделя с всички а не само с този които ме е питал на лично. Ако някой сметне, че е полезно може би темата би могла да бъде почистена от излишни коментари и да остане като пример. Естествено ако се намерят и доброжелатели да споделят разни добри практики в таа насока или пък да ме поправят ако някъде греша ще е чудесно. Просто обаче нека се пишат само съобщителни изречения със съответните обоснования. Всичко друго е излишно и безмислено. Става въпрос за е30 324д. Принципа би трябвало да бъде един и същ и за другите мотори.
Здравей,
Ся освен стъпка по стъпка да ти кажа кво направих аз, друго не знам
1. Махаш въздушния филтър.
2. Долу под него махаш маркуча дето е на радиатора. Водата изтича.
3. Махаш и другите маркучи дето са на радиатора.
4. Развиваш болта дет държи маркуча които идва от термостата. Махаш го тоя маркуч и него за да не ти пречи.
5. Махаш пласмасата зад радиатора и самия радиатор.
6. Махаш бъбреците. Махаш клаксона. Махаш перката.
7. Разхлабваш алтернатора. Сваляш ремъка.
8. Махаш капака които седи пред ангренажния ремък.
9. Развиваш 4-те болтчета които държат ролката на водната помпа. Тфа са тия зад перката и виското. Кат махнеш първия прокараи неква тел или нещо друго, че после е голяма мъка да ги нацелиш дупките ако махнеш и 4-те болта наведнъж.
10. Долу развиваш 6-те болта на голямото кръгло дето е на коляновия вал. После некак си треа да го мъчиш да падне. То има и едно щифтче. Ако си чел темата, значи знаеш че моя се беше откачил сам, ама начина не е това. Тва според мен ще е най-трудното.
11. Бележиш си зъбните колела на разпределителния вал, коляновия вал и дизеловата помпа.
12. Бележиш ролката която опъва ангренажния ремък преди да я развиеш, за да имаш представа колко да я напънеш после. После я разхлабваш.
13. Сваляш ангренажния ремък и гледаш да не въртиш валовете. Те принципно нема сами да се завъртят.
14. Надяваш новия ремък. Опъваш го последователно от коляновия вал, през нафтовата помпа и през разпределителния вал. Тук момента е да опънеш ремъка максимално, тоест да го слагаш на възможно най-крайните зъби на валовете. В никъв случай не бива горе да има луфт, щото ще прескочи после и ще оплескаш работата.
15. Проверяваш долу на коляновия вал дали ремъка е легнал както трябва.
16. Натягане на ролката. Аз ползвах един ключ като лост между ролката и термостата. Брат ми бутна ролката аз с ключа я подпрях и гледах да я докарам до положението в което беше преди да свалим стария ремък. Аз държах с ключа, а той стегна двата болта на ролката. Гледай къде подпираш, че там сичко е алуминии и можеш да счупиш нещо ако не внимаваш. Ролката добре да я стегнеш, че да не се охлаби след това кат запалиш и да стане леж с клапаните.
17. Тва направиш ли го, значи можеш да сглобяваш по обратния ред. Превърти коляновия вал на ръка 1-2 оборота с ключ 22 за да се увериш че сичко е както трябва и ремъка е легнал на всички зъбни колела правилно.
18. Събираш всичко, като гледаш да не забравиш нещо. Стегаш хубаво всичко. Обтягаш хубаво и ремъка на алтернатора. Обезвъздушаваш и си ти.
Работата е за около 2-3 часа. Гледай да не си сам. Давай го внимателно и мисли, щото после ако нещо стане, щи излезе цифрата пари.
Използваи да си измиеш радиатора докато си го свалил, че ако е задръстен си грее.
Вчера едно момче ме попита на ЛС за тоя ремък ангренажен как съм го сменил. Написах му. Ся ще го постна тук е така за да го споделя с всички а не само с този които ме е питал на лично. Ако някой сметне, че е полезно може би темата би могла да бъде почистена от излишни коментари и да остане като пример. Естествено ако се намерят и доброжелатели да споделят разни добри практики в таа насока или пък да ме поправят ако някъде греша ще е чудесно. Просто обаче нека се пишат само съобщителни изречения със съответните обоснования. Всичко друго е излишно и безмислено. Става въпрос за е30 324д. Принципа би трябвало да бъде един и същ и за другите мотори.
Здравей,
Ся освен стъпка по стъпка да ти кажа кво направих аз, друго не знам
1. Махаш въздушния филтър.
2. Долу под него махаш маркуча дето е на радиатора. Водата изтича.
3. Махаш и другите маркучи дето са на радиатора.
4. Развиваш болта дет държи маркуча които идва от термостата. Махаш го тоя маркуч и него за да не ти пречи.
5. Махаш пласмасата зад радиатора и самия радиатор.
6. Махаш бъбреците. Махаш клаксона. Махаш перката.
7. Разхлабваш алтернатора. Сваляш ремъка.
8. Махаш капака които седи пред ангренажния ремък.
9. Развиваш 4-те болтчета които държат ролката на водната помпа. Тфа са тия зад перката и виското. Кат махнеш първия прокараи неква тел или нещо друго, че после е голяма мъка да ги нацелиш дупките ако махнеш и 4-те болта наведнъж.
10. Долу развиваш 6-те болта на голямото кръгло дето е на коляновия вал. После некак си треа да го мъчиш да падне. То има и едно щифтче. Ако си чел темата, значи знаеш че моя се беше откачил сам, ама начина не е това. Тва според мен ще е най-трудното.
11. Бележиш си зъбните колела на разпределителния вал, коляновия вал и дизеловата помпа.
12. Бележиш ролката която опъва ангренажния ремък преди да я развиеш, за да имаш представа колко да я напънеш после. После я разхлабваш.
13. Сваляш ангренажния ремък и гледаш да не въртиш валовете. Те принципно нема сами да се завъртят.
14. Надяваш новия ремък. Опъваш го последователно от коляновия вал, през нафтовата помпа и през разпределителния вал. Тук момента е да опънеш ремъка максимално, тоест да го слагаш на възможно най-крайните зъби на валовете. В никъв случай не бива горе да има луфт, щото ще прескочи после и ще оплескаш работата.
15. Проверяваш долу на коляновия вал дали ремъка е легнал както трябва.
16. Натягане на ролката. Аз ползвах един ключ като лост между ролката и термостата. Брат ми бутна ролката аз с ключа я подпрях и гледах да я докарам до положението в което беше преди да свалим стария ремък. Аз държах с ключа, а той стегна двата болта на ролката. Гледай къде подпираш, че там сичко е алуминии и можеш да счупиш нещо ако не внимаваш. Ролката добре да я стегнеш, че да не се охлаби след това кат запалиш и да стане леж с клапаните.
17. Тва направиш ли го, значи можеш да сглобяваш по обратния ред. Превърти коляновия вал на ръка 1-2 оборота с ключ 22 за да се увериш че сичко е както трябва и ремъка е легнал на всички зъбни колела правилно.
18. Събираш всичко, като гледаш да не забравиш нещо. Стегаш хубаво всичко. Обтягаш хубаво и ремъка на алтернатора. Обезвъздушаваш и си ти.
Работата е за около 2-3 часа. Гледай да не си сам. Давай го внимателно и мисли, щото после ако нещо стане, щи излезе цифрата пари.
Използваи да си измиеш радиатора докато си го свалил, че ако е задръстен си грее.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: как да си сменя сам ангренажния ремък ?
Браво Ники
така се прави
евала


Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- ico-bmw
- ентусиаст
-
- Мнения: 828
- Регистриран на: 27.07.2007
- Местоположение: "ICO-BMW Performance Garage"
- Пол: Мъж
- Кара: E30 М62B44,Е30 M52B28 Drift Car
Re: как да си сменя сам ангренажния ремък ?
браво ники те некои маистори не знаят толкоз бре 

Drive Only Cool Cars - E30 Baby 

- remaka
- пияния майстор
-
- Мнения: 1211
- Регистриран на: 6.11.2007
- Местоположение: Там далеч,зад реката
- Кара: на мастика с айрян
- Мечтае да кара: е30 М3
Re: как да си сменя сам ангренажния ремък ?
ico-bmw написа:браво ники те некои маистори не знаят толкоз бре
примерно и аз незнаех сега сериозно белега на ролката го забрави щото стария и новия ремък са различни по дължина дори когато стария е бил нов така че тва не важи,как се опъва ми много лесно има си уред а ако няма опъваш да има леко луфт или иначе казано трее да можеш да завъртиш ремъка на 90 градуса не повече не по малко ма тва горе долу ........ и пак не моем ти обясним трее да доеш да ти покажа......
П.С. Ники не се сърди не съм искал да те обидя с нищо!!!

Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
Което не става с акъл,става с мощност

Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи

Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!
- ico-bmw
- ентусиаст
-
- Мнения: 828
- Регистриран на: 27.07.2007
- Местоположение: "ICO-BMW Performance Garage"
- Пол: Мъж
- Кара: E30 М62B44,Е30 M52B28 Drift Car
Re: как да си сменя сам ангренажния ремък ?
зада бъдем то4ни ъгъла требе да е 45 градуса поне така мисля не че сам сменявал някога 

Drive Only Cool Cars - E30 Baby 

37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани