R12 или R134a

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

The last M40 driver
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: село София
Кара: e31-1 и е31+1

R12 или R134a

Мнение от La4u » 28 Юни 2008, 12:25

става дума за Е30 1990 318и комби

Някой викат r134, а други r12. Някой със същата кола да сподели мнение ?
(<OO \ (||||)(||||) / OO>)

А главния въпрос е : докога в редиците на ЗАКОНА ще се допускат хора , които нямат никакъв умствен багаж,които са взели изпита за полицай,който се състои в забиването на 20см пирон в букова дъска само с глава?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Re: R12 или R134a

Мнение от stambo_81dg » 28 Юни 2008, 13:07

то си пише на компресора с какъв фреон е но къв то и да сложиш все тая
моя е с р12 от една година карам с р134 досега нямам грижи :idea:
даже маслото не е сменяно и мноо студено си духа
Изображение

The last M40 driver
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: село София
Кара: e31-1 и е31+1

Мнение от La4u » 28 Юни 2008, 14:15

Мерси колега
(<OO \ (||||)(||||) / OO>)

А главния въпрос е : докога в редиците на ЗАКОНА ще се допускат хора , които нямат никакъв умствен багаж,които са взели изпита за полицай,който се състои в забиването на 20см пирон в букова дъска само с глава?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 4.01.2008
Местоположение: Испания/Марбея
Пол: Мъж
Кара: E30 318Is

Мнение от Raicko Racing » 28 Юни 2008, 17:58

Зареди му R404,хубаво е да смениш и маслото !

The last M40 driver
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: село София
Кара: e31-1 и е31+1

Мнение от La4u » 28 Юни 2008, 19:30

ама първо трябва да лепя (заваря) радиатора, че се оказа че е спукан там дето влизат тръбите :( и много здраво издиша , да го ева :confused:

Иначе и маслото се сменя задължително. Слагам 134 и така, дано задуха ладно, че иначе много ми се потат ... орехчетата :mhihi:

Мерси на отзовалите се
Последна промяна La4u на 28 Юни 2008, 23:21, променена общо 1 път
(<OO \ (||||)(||||) / OO>)

А главния въпрос е : докога в редиците на ЗАКОНА ще се допускат хора , които нямат никакъв умствен багаж,които са взели изпита за полицай,който се състои в забиването на 20см пирон в букова дъска само с глава?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 20.02.2005
Местоположение: BMW LAND

Мнение от fireblade » 28 Юни 2008, 20:59

Raicko Racing написа:Зареди му R404,хубаво е да смениш и маслото !
404 е с високо налягане ще му ебеш майката
BMW POWER

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 29 Юни 2008, 19:50

Кво масло ве :roll: Кво масло се сменява :roll: А как така от Р12 може да се сложи Р134? Мен тогава що са ме лъгали че не може ?!?
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 29 Юни 2008, 20:09

Дилян Пенчев написа:Кво масло ве :roll: Кво масло се сменява :roll: А как така от Р12 може да се сложи Р134? Мен тогава що са ме лъгали че не може ?!?


ам брат аз от опит мога да кажа че вече година карам с р134 а компресора ми е за р12 тоо агент дет се занимава с зареждане пусна ми р12-то и ми го зареди с р134 и си духа доволно :roll: нищо не е станало
обиколих всички такива сервизи дето зареждат климатици и никаде нямаше р12 :shock:
Изображение

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 29 Юни 2008, 20:09

Пенчев може и няма грижи... ;)
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 5.09.2005
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: E60 520d, E83 3.0D, E36 316ti

Мнение от Milcho » 29 Юни 2008, 21:55

Дилян Пенчев написа:Кво масло ве :roll: Кво масло се сменява :roll: А как така от Р12 може да се сложи Р134? Мен тогава що са ме лъгали че не може ?!?

Маслото за компресора на климатика, то си е в системата заедно с фреона.
А за преминаването от R12 към R134a - не е проблем. То вече се слага само R134a поради екологични съображения. Единствено при зареждане с R134a трябва да се сметне, че 100% R12 = 80% R134a (например ако системата е предвидена за 1000гр. R12 -> слагат се 800гр. R134a).

По принцип като се зарежда климатик както си му е реда, първо се изсмуква фреона, после и маслото от системата (ако изобщо е имало нещо). После се вакуумира за да се премахне влагата и да се провери за течове. На края се пълни с масло и фреон.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 27.03.2006
Местоположение: София

Мнение от bmwuser » 30 Юни 2008, 1:37

така за да се премине от фреон 12 към фреон 134А задължително се сменя маслото защото маслото на фреон 12 се разтваря от фреон 134А и по този начин малко по малко започва да износва компресора до момент в който компресора направо си блокира с две думи смазочните свойства намаляват и намаляват тъй, че ако се преминава от фреон 12 към фреон 134А задължително трябва да се смени маслото, обаче има и алтернатива на фреон 12 и това е фреон 406А който е пълен заместител на фреон 12, но спред мене по добрия вариант е да се премине на фреон 134А

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2317
Регистриран на: 16.12.2003
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: е30, е36, e39
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: Nuclear Touring

Мнение от Nucl3arDru1D » 30 Юни 2008, 10:31

аз си карам все още с R12 и дане миналия месец си долях, че налял. лошото е, че май пак губи налягане, че не духа на 11 градуса, както трябва :confused:
до колкото знам, освен маслото, трябва и дехидратора да се смени при преминаване от едих фреон към друг и да се направи промивка, което излиза 200-500лв, в зависимост от сервиза :idea:
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 30 Юни 2008, 12:37

Nucl3arDru1D написа: при преминаване от едих фреон към друг и да се направи промивка, което излиза 200-500лв, в зависимост от сервиза :idea:


бах тва преминаване :shock:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2317
Регистриран на: 16.12.2003
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: е30, е36, e39
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: Nuclear Touring

Мнение от Nucl3arDru1D » 30 Юни 2008, 13:58

да бе :evil: аз затова си перкам със стария, кофти че съсипвам озона :uups:
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 827
Регистриран на: 7.08.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от AcOrP » 08 Юли 2008, 14:48

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/80092
иначе има кит-ове за конверсия от Р12 до Р134а. А доста от колите с Р12 вече са били конвертирани може да липсва лепенка обаче. Моита лепенка се разлепи и сега ми седи в жабката :)

Apearantly the R134a or the oil reacted with the drying agent in the old dryer (that wasn't R134a compatible) and parts of the drying agent started traveling through the system. This eventually blocked my expansion valve. This blockage resulted in massive overpressure on one side and massive underpressure on the other side.


Човекът е направил това което казвате на система Р12 я изпразнили на вакум и сложили Р134а. Р134а реагирал с изушаващия агент в изушителя(които не бил Р134 съвместим) и части от този агент тръгнали по системата и запушили разширителния клапан. След това ремонта му излязал колкото 750иЛ за части. Компресор Втора употреба,помпа клапан . И този кит за конверсия които не съм сигурен какво точно включва.
01 RETROFIT KIT R12 -> R134A 1 82319067396 $220.97 See EBA 9788367 около 276 лв в дару с ДДС

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook