Ах рейката !!!

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Ах рейката !!!

Мнение от deyan-enchev » 15 Фев 2008, 15:13

Тая мойта рейка е прокълната с все сичките и накрайници. Аз съм я сменял лично 2 пъти и вече не искам да я виждам и се оказва че отново има луфт и така не мога да определя е гребена ли е или в ябълката на накрайниците (вътрешните кормилни). То се е видяло че на сервиз няма да си я ремонтирам (поне не това) то за смяна на накрайници и свалянето на рейката сумата в 200 лв :mhihi: . Аз трябва да съм в кома че да се съглася бати малоумните цени.

Че за въпроса, бях чул и май има начин да се обира луфта от гребена с пластмасова втулка ли ставаше ко беше не помня. Ама луфта е налице ей тва е, накрайници ше сменям ама за рейката незнам. Яд ше ме е да ги сменя и пак да си хлопа, незнам ше я нарежа най накрая с ацетиленовата горелка насело и ше си взимам една Лада седмица :mhihi:

ПП няя хидравлика, опазил ме господ
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

М10 Разрушителя
Аватар
Мнения: 291
Регистриран на: 20.09.2005
Местоположение: Самоков

Мнение от ddt » 15 Фев 2008, 17:27

Ми щом нямаш хидравлика пробвай с друга рейка ;) Механичните не са толкова скъпи ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Мнение от deyan-enchev » 15 Фев 2008, 19:30

ddt написа:Ми щом нямаш хидравлика пробвай с друга рейка ;) Механичните не са толкова скъпи ;)


заеби тая идея, то това е най лесното.Аз това съм го правил 2 пъти и се не уцелвам читава. Искам да вникна в същината на проблема, но май няма да е от форума информацията която е необходима. Да видим чичо Гугъл ко ще каже, ма няма да е в БГ говорящите сайтове отговора. Баа никой ли го няма този проблем баси куцуза :mhihi:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Мнение от deyan-enchev » 18 Фев 2008, 11:50

Колеги, в Сеат и Форд форумите пичовете обсъждат и те сухите рейки, на форд имало болт на рейката за обиране на луфта от гребена, но може да си го натегнеш толкова че да ти е трудно да маневрираш (ако е по голям луфта в гребена). И на сеатите сухите рейки имали такъв болт според колегите. А за Е30 ката ги избодах очите да я гледам и на живо и на realoem-a и такъв болт не виждам.

Засега са 2 вариантите в главата ми за обирането на луфта в гребена, тефлонова втулка (KEVIN-30) го предложи, и втория вариант е този с болта за натягане на гребена (обиране на луфта)

Ако някой от вас го е правил или знае нещо повече от мен ще се развам да го обсъдим.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 18 Фев 2008, 16:32

Изображение
Под №:7 е болта за реглаж. Но! Той обира само луфта от износени зъби на гребена! Ако волана мърда, а гребена - не ;).

Изображение
Ако има тропане, като хванеш ябълката вдясно на горното №4 (или ляво на долното №4), и раздрусаш здраво нагоре надолу - тогава мисли за втулка. Виж също дали ябълките на №4 не са износени :idea: .

При мен проблема се реши с друга рейка :roll: ...
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Мнение от deyan-enchev » 18 Фев 2008, 17:35

Благодаря ти отново за включването, то тази схема и преди си ми я пращал, аз преди пак имах проблеми с рейката и както ти каза взех си друга, ама ме е яд че се измъчих доката я сложа, пред блока колата вдигната на крик и гумите отдолу на носачите :mhihi: , имах усещането че живота ми е застрашен :D . Но проблема според мен така като я гледам на канала в момента точно луфт в ябълката на кормилния накрайник Номер 4 и то от вътрешната му част (те нали са 2). Кормилните накрайници мисля да сменя първо, а ако не стане тогава отшумяването на луфта, ще се пробвам да я регулирам рейката от болта, но добре че ми каза че е само за регулация на износените зъби. С една дума тоя болт значи просто пристяга гребена в тялото на рейката. Надявам се проблема да е само в накрайниците, ама тях пред блока не ми се ляга да ги сменям :mhihi: . Ходих на сервизче тука по софия, ужасно съм разочаровам от професионализма и знанията им, може да не съм случил на монтьори, но извинявай да се двуомиш 10 минути дали не е хидравлична рейката (като е очевидно по-малка). И на всичката им наглост отгоре ме убеждават че трябва да ми купят ремонтен комплект за рейка (семиринги, маслообирачи) и при техен друг майстор да я носят да ми я ремонтира. ААаа НЕ.

Благодаря ти за бъзия отговор, мисля че изчерпахме темата. Ако няма кадърни майстори поне ние в форума да си помагаме, нали това му е главната цел. :)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1850
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Ах рейката !!!

Мнение от Bexim » 31 Май 2010, 17:17

Да попитам в малко старата тема...
Този болт, за натягането на гребена (№ 7 в първата картинка) и обирането на луфта с какъв ключ се натяга, че много гледах, мъчих вчера, ама не успях.
И В каква посока, предполагам - затягаме, по часовниковата трябва да е. :confused:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Ах рейката !!!

Мнение от Lenco » 31 Май 2010, 19:11

Не барайте там където мислите. Това е последното място, където има проблем. Рейката се натяга като се мери усилието на завъртане, на е21 го имам, но на е30 май не.
Разбиват се външните, после вътрешните, след това втулката в която лагерува рейката в далечната страна и други подобни, но много рядко се скапват зъби.
Като цяло е елементарно и пред блока се прави, но си е опасно място за баране, ако не знаеш за кво иде реч.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Re: Ах рейката !!!

Мнение от ivantchoG » 31 Май 2010, 21:57

Lenco, дай, моля, каквото имаш за Е21 :angel: .

Bexim, за гайката (а и за горната - на вала) с флекса пилнах наполовина подходящи гайки 6->8 ;). И после работиш с гедорето :D .
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Ах рейката !!!

Мнение от Lenco » 31 Май 2010, 23:03

Изображение
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Re: Ах рейката !!!

Мнение от ivantchoG » 31 Май 2010, 23:45

".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1850
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Ах рейката !!!

Мнение от Bexim » 01 Юни 2010, 9:33

Благодаря за информацията, колеги, няма да пипам там, направо сменям цялата рейка, че намерих една почти нова и няма смисъл да си играя.
Дано тропането изчезне, че супер много ме изнервя :evil:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Ах рейката !!!

Мнение от KPETEH » 01 Юни 2010, 10:27

Не барайте там където мислите. Това е последното място, където има проблем. Рейката се натяга като се мери усилието на завъртане, на е21 го имам, но на е30 май не.
Разбиват се външните, после вътрешните, след това втулката в която лагерува рейката в далечната страна и други подобни, но много рядко се скапват зъби.
Като цяло е елементарно и пред блока се прави, но си е опасно място за баране, ако не знаеш за кво иде реч.


Какво се разбива? На моя дизел, механичната рейка не е наред нещо. Волана се върти адски трудно. Това в движение. Карам със 100 на магистрала и се напичам да завивам, се едно съм спрял. Не би трябвало да е така. Кажете кво да ремонтирам. Отделно ги има тия тропания и луфтове във волана при преминаване през неравности - примерно павета.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1850
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Ах рейката !!!

Мнение от Bexim » 01 Юни 2010, 13:23

При мене беше зверски тежък волана, но от друго място беше мъката - изгнила чашка на пружината отпред, тя разбила лагера на макферсона и се получаваше триене желязо в гума... Окапваха ми ръцете направо.

Поне тези тампони като махнеш капачките се проверяват лесно. :yes:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Ах рейката !!!

Мнение от KPETEH » 01 Юни 2010, 15:03

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10

За нещо по тази схема ли говориш? Моля обясни по-подробно какво да погледна.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook