Помпане на М10Б18и
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- vilioe36
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 14.03.2012
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: e39 , e30
- Мечтае да кара: e30
Помпане на М10Б18и
Здравейте колеги, имам е30 86та двоен стоп с М10Б18 втори собственик съм на автомобила и ми е жал да захвърля това здраво желязо в коша.Двигателя е много здрав и добре гледат от предния собственик .Минавали са ми мисли да слагам м50 и т.н. но не искам пластмаси под капака та мисълта ми е какво да заменя в мотора какво да сложа за да постигна някакъв резултат във вървежа , въртящ момент и т.н. какъв вал мога да сложа, някакви по леки бутала и биели с какви мога да ги заменя ? Дюзи от ? дросел от ? маховика от М20б20 може ли да се замени и т.н. много от вас ще кажат че няма смисъл да се наливат пари в този мотор, но за мен това е най-здравия мотор на нашата любима марка.Благодаря !!
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Помпане на М10Б18и
Той мотора си е хубав, но идва малко стар като концепция, дори и за стареца Е30.
Лично мнение.
Вал можеш да сложиш от М10Б20 и от С14, но за втория ти трябват и други биели. Биели и бутала можеш да вземеш по-леки. Чест мод за този двигател е разтъргването на блока до 92 мм и бутала от М30, но твоя блок е от тези с тънките стени и няма да го поеме. Относно пълненето винаги можеш да сложиш дросели и електроника и в комбинация с горните неща и хубав разпределителен вал сигурно ще живне колата. Но пък с дроселите ще избягаш видимо от оригиналната концепция и цялата идея се губи. И в крайна сметка за тези пари, които ще налееш ще си намериш някъде уникален М20Б25, който е от същите години и няма да изглежда грозно и ще си доста по-доволен.
Иначе за модове за М10 имаше някъде тема тук наскоро.

Вал можеш да сложиш от М10Б20 и от С14, но за втория ти трябват и други биели. Биели и бутала можеш да вземеш по-леки. Чест мод за този двигател е разтъргването на блока до 92 мм и бутала от М30, но твоя блок е от тези с тънките стени и няма да го поеме. Относно пълненето винаги можеш да сложиш дросели и електроника и в комбинация с горните неща и хубав разпределителен вал сигурно ще живне колата. Но пък с дроселите ще избягаш видимо от оригиналната концепция и цялата идея се губи. И в крайна сметка за тези пари, които ще налееш ще си намериш някъде уникален М20Б25, който е от същите години и няма да изглежда грозно и ще си доста по-доволен.
Иначе за модове за М10 имаше някъде тема тук наскоро.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- vilioe36
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 14.03.2012
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: e39 , e30
- Мечтае да кара: e30
Re: Помпане на М10Б18и
ами от тази гледна точка регистрации така нататък искам да си отстана с този мотор и не само така парите ги даваш малко по малко и не се усещат чак толкова 

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Помпане на М10Б18и
Помпане - с ръчна/крачна помпа, но най-лесно с компресор.
Маховика на м10 е 6кг, обаче с по-лек съединител от на м20. Смисъл няма да се сменя, освен ако нямаш коне да ти отърва съединителя.
Колянов вал от м10б20 - успех.
Бутала и биели са дебели и тежки, не стават плъг енд плей от новите мотори. Избора се свежда до афтърмаркет тунинг части - МНОГО ПАРИ.
Главата е запушена и трудна за вадене на коне, варианти са разни валове по 300 градуса, по-големи клапани, пружини, подсилени кобилици - няма никой в ниските, гори като ламя и МНОГО ПАРИ.
Електрониката ти е никаква, трябва ти свободно творчество програмируема, назъбени колела и всякакви датчици по мотора - МНОГО ПАРИ.
Накрая ще имаш конете на пипнато м42, но ще си дал колкото за с50. Смисъл според мен има, ако мотора е на кола от 70те, на е30 не. Послушай колегата
Маховика на м10 е 6кг, обаче с по-лек съединител от на м20. Смисъл няма да се сменя, освен ако нямаш коне да ти отърва съединителя.
Колянов вал от м10б20 - успех.
Бутала и биели са дебели и тежки, не стават плъг енд плей от новите мотори. Избора се свежда до афтърмаркет тунинг части - МНОГО ПАРИ.
Главата е запушена и трудна за вадене на коне, варианти са разни валове по 300 градуса, по-големи клапани, пружини, подсилени кобилици - няма никой в ниските, гори като ламя и МНОГО ПАРИ.
Електрониката ти е никаква, трябва ти свободно творчество програмируема, назъбени колела и всякакви датчици по мотора - МНОГО ПАРИ.
Накрая ще имаш конете на пипнато м42, но ще си дал колкото за с50. Смисъл според мен има, ако мотора е на кола от 70те, на е30 не. Послушай колегата

- nayden
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
Re: Помпане на М10Б18и


9.715@249.48km/h 1.71-60ft
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
- vilioe36
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 14.03.2012
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: e39 , e30
- Мечтае да кара: e30
Re: Помпане на М10Б18и
значи варианта е друг мотор различен от м10 ;д
- S204
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 5.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 4-цилиндрово сешоарче
Re: Помпане на М10Б18и
Зависи с колко ресурси разполагаш. Развитието на един автомобил, тунинговането на един двигател изискват доста финанси и желание. Както си прочел в доста теми - най-лесно и изгодно е да сложиш едно м50 (ако все още се намират читави). Зависи какво гониш, смисъл винаги има, стига да те радва. В крайна сметка идеята да тунинговаш един автомобил никога не е била да го направиш по-мощен от Ламборгини Авентадор, радостта идва от това, че сам си създал нещо. Можеш да видиш колко японци карат дърти скайлайни от времената, когато е30 е било още концепция...
Коментари като "умора на материала", "старо желязо" и прочие са си чиста провокация. Тръгнеш ли да бърникаш по карантиите на един мотор винаги ще има грешки, счупвания и.т.н.
Сам избираш пътя. Имай предвид, че м50-ките са милионници, които хич не са жалени и...само повдигачите им струват 500лева (минимум).
Успех!
Коментари като "умора на материала", "старо желязо" и прочие са си чиста провокация. Тръгнеш ли да бърникаш по карантиите на един мотор винаги ще има грешки, счупвания и.т.н.
Сам избираш пътя. Имай предвид, че м50-ките са милионници, които хич не са жалени и...само повдигачите им струват 500лева (минимум).
Успех!
Re: Помпане на М10Б18и
Ебаси, колко опит са натрупали хората с тунинга на М10. А аз си мислех че във форума само плювачи останаха.
То вярно Viper-a, го няма вече много време...
То вярно Viper-a, го няма вече много време...
- vilioe36
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 14.03.2012
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: e39 , e30
- Мечтае да кара: e30
Re: Помпане на М10Б18и
насочил съм се към ИС-ков мотор не искам да слагам пластмаси под капака а и е хубав мотор не искам нещо 300 400 коня а нещо което да ме радва и да си заслужава разхода
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Помпане на М10Б18и
ис-а ще ти умалее бързо според мен. А и честно не мога да те разбера.
Не искаш пластмаси, но пак си склонен да сложиш мотор, който не е оригинално вграждан в двоен стоп. Защо не се ориентираш към М20Б25? Хем ще си по-доволен от вървеж, от звук, а и е оригинално вграждан в двоен стоп. Разхода не го мисли. На миналата ми 30-ка като махнах М40-то и сложих М20Б25 усетих доста малка разлика в разхода, но изобщо не можеха да се сравняват моторите.

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- S204
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 5.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 4-цилиндрово сешоарче
Re: Помпане на М10Б18и
alpina-ma6inata написа:
Абсолютно вярно. Ис-а (в атмосферен вариант) не си заслужава парите, ако търсиш драстична промяна в динамиката на колата. Обществена тайна е, че големия мотор (особено в извънградски режим) харчи по-малко отколкото малолитражките. Но като смачкаш най-десния педал изхвърляните 10-толевки през ауспуха си заслужават.

Глупавото в случая е, че почти всяка "турбо проект" тема завършва с монтаж на м50...това НЕ означава, че давам квалификация на автора!
Къде е хубавото старо м20?
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: Помпане на М10Б18и
има една ета за даване, която с правилните модификации, ще те радва доста.. за инфо на ЛС...

"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Помпане на М10Б18и



'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: Помпане на М10Б18и
една глава 885 трябва или работа по 731.
при вариант със смяна заедно с главата трябват и бутала от б25, доколкото съм чел. там трябва да се прочете да се види с недохода какво се получава..
ако се избере да си бъде с 731 както е момента, трябва главата малко да се поотвори, може и едни клапани. другото отвън е смукател с дросел. електроника, че сега е 20кова. а може и газовото да се махне
тя и сега без заигравки си е добре.. а звука на М20 е ясен
като цяло има много писано по темата и при желание може да се получи доста добра машинка, без много инвестиции..
при вариант със смяна заедно с главата трябват и бутала от б25, доколкото съм чел. там трябва да се прочете да се види с недохода какво се получава..
ако се избере да си бъде с 731 както е момента, трябва главата малко да се поотвори, може и едни клапани. другото отвън е смукател с дросел. електроника, че сега е 20кова. а може и газовото да се махне

тя и сега без заигравки си е добре.. а звука на М20 е ясен

като цяло има много писано по темата и при желание може да се получи доста добра машинка, без много инвестиции..


"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Помпане на М10Б18и
и после една стокова 25чка добре направена те минава 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани