Помпане на М10Б18и

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 14.03.2012
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: e39 , e30
Мечтае да кара: e30

Помпане на М10Б18и

Мнение от vilioe36 » 19 Дек 2013, 18:12

Здравейте колеги, имам е30 86та двоен стоп с М10Б18 втори собственик съм на автомобила и ми е жал да захвърля това здраво желязо в коша.Двигателя е много здрав и добре гледат от предния собственик .Минавали са ми мисли да слагам м50 и т.н. но не искам пластмаси под капака та мисълта ми е какво да заменя в мотора какво да сложа за да постигна някакъв резултат във вървежа , въртящ момент и т.н. какъв вал мога да сложа, някакви по леки бутала и биели с какви мога да ги заменя ? Дюзи от ? дросел от ? маховика от М20б20 може ли да се замени и т.н. много от вас ще кажат че няма смисъл да се наливат пари в този мотор, но за мен това е най-здравия мотор на нашата любима марка.Благодаря !!

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Помпане на М10Б18и

Мнение от alpina-ma6inata » 19 Дек 2013, 18:58

Той мотора си е хубав, но идва малко стар като концепция, дори и за стареца Е30. :mhihi: Лично мнение.
Вал можеш да сложиш от М10Б20 и от С14, но за втория ти трябват и други биели. Биели и бутала можеш да вземеш по-леки. Чест мод за този двигател е разтъргването на блока до 92 мм и бутала от М30, но твоя блок е от тези с тънките стени и няма да го поеме. Относно пълненето винаги можеш да сложиш дросели и електроника и в комбинация с горните неща и хубав разпределителен вал сигурно ще живне колата. Но пък с дроселите ще избягаш видимо от оригиналната концепция и цялата идея се губи. И в крайна сметка за тези пари, които ще налееш ще си намериш някъде уникален М20Б25, който е от същите години и няма да изглежда грозно и ще си доста по-доволен.

Иначе за модове за М10 имаше някъде тема тук наскоро.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 14.03.2012
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: e39 , e30
Мечтае да кара: e30

Re: Помпане на М10Б18и

Мнение от vilioe36 » 19 Дек 2013, 19:32

ами от тази гледна точка регистрации така нататък искам да си отстана с този мотор и не само така парите ги даваш малко по малко и не се усещат чак толкова :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Помпане на М10Б18и

Мнение от M10 » 20 Дек 2013, 0:27

Помпане - с ръчна/крачна помпа, но най-лесно с компресор.
Маховика на м10 е 6кг, обаче с по-лек съединител от на м20. Смисъл няма да се сменя, освен ако нямаш коне да ти отърва съединителя.
Колянов вал от м10б20 - успех.
Бутала и биели са дебели и тежки, не стават плъг енд плей от новите мотори. Избора се свежда до афтърмаркет тунинг части - МНОГО ПАРИ.
Главата е запушена и трудна за вадене на коне, варианти са разни валове по 300 градуса, по-големи клапани, пружини, подсилени кобилици - няма никой в ниските, гори като ламя и МНОГО ПАРИ.
Електрониката ти е никаква, трябва ти свободно творчество програмируема, назъбени колела и всякакви датчици по мотора - МНОГО ПАРИ.
Накрая ще имаш конете на пипнато м42, но ще си дал колкото за с50. Смисъл според мен има, ако мотора е на кола от 70те, на е30 не. Послушай колегата ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Помпане на М10Б18и

Мнение от nayden » 20 Дек 2013, 0:42

:D между другото и аз имам едно такова резервно е30 с такъв мотор . Смятам да го пипна малко . Ще го правя да върви на дърва ! Сериозно ! Само да ми остане свободно време . Може да му умрат малко конете , но той и без туй за друго не става :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 14.03.2012
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: e39 , e30
Мечтае да кара: e30

Re: Помпане на М10Б18и

Мнение от vilioe36 » 20 Дек 2013, 13:37

значи варианта е друг мотор различен от м10 ;д

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 5.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 4-цилиндрово сешоарче

Re: Помпане на М10Б18и

Мнение от S204 » 22 Дек 2013, 11:54

Зависи с колко ресурси разполагаш. Развитието на един автомобил, тунинговането на един двигател изискват доста финанси и желание. Както си прочел в доста теми - най-лесно и изгодно е да сложиш едно м50 (ако все още се намират читави). Зависи какво гониш, смисъл винаги има, стига да те радва. В крайна сметка идеята да тунинговаш един автомобил никога не е била да го направиш по-мощен от Ламборгини Авентадор, радостта идва от това, че сам си създал нещо. Можеш да видиш колко японци карат дърти скайлайни от времената, когато е30 е било още концепция...
Коментари като "умора на материала", "старо желязо" и прочие са си чиста провокация. Тръгнеш ли да бърникаш по карантиите на един мотор винаги ще има грешки, счупвания и.т.н.
Сам избираш пътя. Имай предвид, че м50-ките са милионници, които хич не са жалени и...само повдигачите им струват 500лева (минимум).
Успех!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 9.02.2006
Кара: мфил

Re: Помпане на М10Б18и

Мнение от teao » 23 Дек 2013, 11:48

Ебаси, колко опит са натрупали хората с тунинга на М10. А аз си мислех че във форума само плювачи останаха.
То вярно Viper-a, го няма вече много време...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 14.03.2012
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: e39 , e30
Мечтае да кара: e30

Re: Помпане на М10Б18и

Мнение от vilioe36 » 24 Дек 2013, 19:04

насочил съм се към ИС-ков мотор не искам да слагам пластмаси под капака а и е хубав мотор не искам нещо 300 400 коня а нещо което да ме радва и да си заслужава разхода

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Помпане на М10Б18и

Мнение от alpina-ma6inata » 24 Дек 2013, 19:16

ис-а ще ти умалее бързо според мен. А и честно не мога да те разбера. :dunno: Не искаш пластмаси, но пак си склонен да сложиш мотор, който не е оригинално вграждан в двоен стоп. Защо не се ориентираш към М20Б25? Хем ще си по-доволен от вървеж, от звук, а и е оригинално вграждан в двоен стоп. Разхода не го мисли. На миналата ми 30-ка като махнах М40-то и сложих М20Б25 усетих доста малка разлика в разхода, но изобщо не можеха да се сравняват моторите.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 5.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 4-цилиндрово сешоарче

Re: Помпане на М10Б18и

Мнение от S204 » 25 Дек 2013, 11:23

alpina-ma6inata написа:

Абсолютно вярно. Ис-а (в атмосферен вариант) не си заслужава парите, ако търсиш драстична промяна в динамиката на колата. Обществена тайна е, че големия мотор (особено в извънградски режим) харчи по-малко отколкото малолитражките. Но като смачкаш най-десния педал изхвърляните 10-толевки през ауспуха си заслужават. :D
Глупавото в случая е, че почти всяка "турбо проект" тема завършва с монтаж на м50...това НЕ означава, че давам квалификация на автора!
Къде е хубавото старо м20?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1063
Регистриран на: 13.01.2004
Местоположение: Бургас и София
Пол: Мъж
Кара: head turner и екзотики
Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39

Re: Помпане на М10Б18и

Мнение от Convertible » 25 Дек 2013, 15:59

има една ета за даване, която с правилните модификации, ще те радва доста.. за инфо на ЛС...
Изображение
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Помпане на М10Б18и

Мнение от alpina-ma6inata » 25 Дек 2013, 18:44

:OT: Кои са правилните модификации на етата? :roll: Че доколкото четох и гледах без смяна на карантиите вътре всичко друго е половинчата работа. :(
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1063
Регистриран на: 13.01.2004
Местоположение: Бургас и София
Пол: Мъж
Кара: head turner и екзотики
Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39

Re: Помпане на М10Б18и

Мнение от Convertible » 25 Дек 2013, 19:13

една глава 885 трябва или работа по 731.
при вариант със смяна заедно с главата трябват и бутала от б25, доколкото съм чел. там трябва да се прочете да се види с недохода какво се получава..
ако се избере да си бъде с 731 както е момента, трябва главата малко да се поотвори, може и едни клапани. другото отвън е смукател с дросел. електроника, че сега е 20кова. а може и газовото да се махне :mhihi:
тя и сега без заигравки си е добре.. а звука на М20 е ясен :twisted:
като цяло има много писано по темата и при желание може да се получи доста добра машинка, без много инвестиции.. ;)
Изображение
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: Помпане на М10Б18и

Мнение от ///Явор » 26 Дек 2013, 12:37

и после една стокова 25чка добре направена те минава :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook