Как да преминем от M20B20 към В23 и В25

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 26.10.2012

Как да преминем от M20B20 към В23 и В25

Мнение от arise above » 01 Дек 2012, 14:29

Здравейте!
Намислил съм да увелича кубатурата на двигателя като идеята ми е да се ползват части характерни за Е30 и нещата да изглеждат максимално оригинално. В20 ми е слаб и проучвам как да сложа по голям двигател.
Това което разбрах е че е най лесно да се премине на В23.
В нета пише че е достатъчно да монтирам колянов вал и бутала от 23. Само че виждам че В23 има 150 коня и по слаби. От какво зависи това? Трябва ли да се подменя компютъра, инжектори ,дебитомера , дросела, входящия колектор регулатора на налягането на горивото и тн? Искам да го направя по най правилния начин. Ценното в случая е че се запазва и номера на блока
За конверсията на В25 доколкото разбирам е доста по сложно.... но нещата които чета са непълни и разнопосочни. Ако някой го е правил ще съм благодарен ако сподели...

Това което посъбрах до тук като инфо:

за 2.3 е нужно Колянов вал, бутала без биели и jetronic L като не ми е още ясно дали това е достатъчно за модификация от 150кс.

за 2.5 е нужен блок с вал бутала и биели глава , всмукателен колектор, еърмасметър, жило за газта (странно защо) .

Със сигурност има и още някой ще подскаже ли :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Как да преминем от M20B20 към В23 и В25

Мнение от M10 » 02 Дек 2012, 9:32

Като за начало можеше да пробваш с търсачката, има изненадващо много теми по въпроса :winky:
Ама айде като си пуснал тема: 2.0 и 2.3 L-Jetronic всичко е еднакво, сменяш бутала/вал и си готов. 2.5 е с мотроник, блока е на 84, главата е друга и тн - единствения разумен начин е да вземеш оборудван 2.5... Да определено нищо не му плащаш то колко е на един мотор да смениш карантиите :mhihi: ...нали слагаш в сметката биелни и основни лагери, шлайф на вала, сегменти? Или се надяваш да намериш 30 годишни читави? Да не се окаже накрая че 30 коня са ти стъпили едно М50 ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 26.10.2012

Re: Как да преминем от M20B20 към В23 и В25

Мнение от arise above » 02 Дек 2012, 10:36

Хехе ясно е че каквото и да се слага в коша ще трябва да се обслужи с нови лагери и евентуално сегменти. Безумно е да имаш свален двигателя и да не го направиш.
Аз търсих с търсачката и четох ....
Ама никаде не е написано изчерпателно всичко е в стила сменяш карантиите и земи обурувдван двигател що не сложиш турбо или V8 :D
Искам да направя нещо нагледно и систематизирано да могат да го ползвати и други. Прост списък с честите от които се нуждаеш за двете конверсии. "Обурудван двигател" може да включва много неща ама вероятно някои ще са същитие като на В20 а пък други няма да имат нищо общо.
Насочил съм се към тези двигатели защото искам колата да си остане максимално оригинална. За това М50 не ме интересува.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Re: Как да преминем от M20B20 към В23 и В25

Мнение от Indiana » 02 Дек 2012, 18:10

Това Б20 най-лесно ще стане Б23.
Ако си решил да наливаш пари в пълна ревизия на мотор, то по-добре ги налей в нещо по-голямо като Б25/Б27, защото ревизията ще ти стъпи на еднакви пари за Б20, 23, 25, 27
Ако пък толкова си решил да наливаш пари в твоя си мотор (да си запазиш блока)....турбинирай го, едни 250 коня са лесно постижими.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Как да преминем от M20B20 към В23 и В25

Мнение от M10 » 03 Дек 2012, 10:37

Indiana написа:Ако си решил да наливаш пари в пълна ревизия на мотор, то по-добре ги налей в нещо по-голямо като Б25/Б27, защото ревизията ще ти стъпи на еднакви пари за Б20, 23, 25, 27

И аз това имах предвид :)

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 26.10.2012

Re: Как да преминем от M20B20 към В23 и В25

Мнение от arise above » 03 Дек 2012, 20:27

И аз друго имам предвид :mhihi:
Пише го в заглавието на темата ;)
Интересува тме единствено B23 и В25 и по-точно списъка с необходимите части...
Ще ги напиша като събера информация. За 23 е лесно за 25 е по дълъг списъка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Как да преминем от M20B20 към В23 и В25

Мнение от M10 » 04 Дек 2012, 18:53

Какво повече от това незнам :dummy: Беше ти казано: за 23 "списъкът" е бутала и колянов вал. За 25 глава, блок, бутала, колянов вал, инсталация и цялата електроника, генерация или иначе казано напълно оборудван мотор.
Разликата в блоковете на 20/23 и 25 е 4мм, според мен е неразумно да стържеш 20ков блок толкова. Електрониката е изцяло друга, главата е изцяло друга с какво преминаване ще се занимаваш като разликите са два листа :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Как да преминем от M20B20 към В23 и В25

Мнение от TukBaTa » 04 Дек 2012, 20:22

еее недей така :winky:
б20-ка може да се строукне до б25-ца, по-подобен начин на м50-тките(и списъка няма да е по-дълъг от твоя за б23), човека пита въпроса е в това, че само с питане не става... 'щото балкана пази своите тайни :mhihi:
туй че главата е друга хубаво - ама пък на б27-цата не е, какво тя не върви ли???
електрониката била друга и тя - да ве...(туй че има jetronic и motronic - че то ги има и от двете) искаш да ми кажеш, че на една б25-ца ако и сложа мотроник от б20-ка и няма да работи, да ама не, че даже ще върви повече от строукнатата ти и чипосана м42-ка... ако не вярваш може да пробваме ама носи много :bchug: пък и туй да му е проблема ако сглоби останалото аз лично ще му подаря едно палаво чипче с висок изключвател и карти като за б25-ца

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1063
Регистриран на: 13.01.2004
Местоположение: Бургас и София
Пол: Мъж
Кара: head turner и екзотики
Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39

Re: Как да преминем от M20B20 към В23 и В25

Мнение от Convertible » 04 Дек 2012, 20:52

TukBaTa написа:туй че главата е друга хубаво - ама пък на б27-цата не е, какво тя не върви ли???
електрониката била друга и тя - да ве...(туй че има jetronic и motronic - че то ги има и от двете) искаш да ми кажеш, че на една б25-ца ако и сложа мотроник от б20-ка и няма да работи, да ама не, че даже ще върви повече от строукнатата ти и чипосана м42-ка... ако не вярваш може да пробваме ама носи много :bchug: пък и туй да му е проблема ако сглоби останалото аз лично ще му подаря едно палаво чипче с висок изключвател и карти като за б25-ца

не че нещо, ма аз карам 27ца с 731 глава, 20кава електроника и дюзи и след 5к трябва да и се моля да се върти ;) даже и когато е изключена от скорост :mhihi:
Изображение
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Как да преминем от M20B20 към В23 и В25

Мнение от TukBaTa » 04 Дек 2012, 20:55

Convertible написа:
TukBaTa написа:...

не че нещо, ма аз карам 27ца с 731 глава, 20кава електроника и дюзи и след 5к трябва да и се моля да се върти ;) даже и когато е изключена от скорост :mhihi:


само потвърждение на думите ми :mhihi: :mhihi: :mhihi:
и пак върви повече от б20-ка :winky:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1063
Регистриран на: 13.01.2004
Местоположение: Бургас и София
Пол: Мъж
Кара: head turner и екзотики
Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39

Re: Как да преминем от M20B20 към В23 и В25

Мнение от Convertible » 04 Дек 2012, 21:09

тва е безспорно, то няма общо. до 5 върви повече и от 25ца сигурно :mhihi: , но не това ми беше идеята
казвах, че е да наринеш там квот намериш и да даваш газ. затова като ме ухапе пак 885 и 25цови бутала + смукател + електроника, там и с недоход май трябваше да се бориш.
ей май бая неща станаха. ;)
Последна промяна Convertible на 04 Дек 2012, 21:16, променена общо 1 път
Изображение
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Re: Как да преминем от M20B20 към В23 и В25

Мнение от Indiana » 04 Дек 2012, 21:15

Convertible написа:
TukBaTa написа:туй че главата е друга хубаво - ама пък на б27-цата не е, какво тя не върви ли???
електрониката била друга и тя - да ве...(туй че има jetronic и motronic - че то ги има и от двете) искаш да ми кажеш, че на една б25-ца ако и сложа мотроник от б20-ка и няма да работи, да ама не, че даже ще върви повече от строукнатата ти и чипосана м42-ка... ако не вярваш може да пробваме ама носи много :bchug: пък и туй да му е проблема ако сглоби останалото аз лично ще му подаря едно палаво чипче с висок изключвател и карти като за б25-ца

не че нещо, ма аз карам 27ца с 731 глава, 20кава електроника и дюзи и след 5к трябва да и се моля да се върти ;) даже и когато е изключена от скорост :mhihi:


С 2 думи ти направо си караш ЕТА :D
Почвай ги тия изброените неща и ще дойде голямата усмивка. Не е самолет, ама 200 кончета ще удари :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Как да преминем от M20B20 към В23 и В25

Мнение от TukBaTa » 04 Дек 2012, 21:15

Convertible написа:тва е безспорно, то няма общо. до 5 върви повече и от 25ца сигурно :mhihi: , но не това ми беше идеята
казвах, че е да наринеш там квот намериш и да даваш газ. затова като ме ухапе пак 885 и 25цови бутала + смукател + електроника, там и с недоход май трябваше да се бориш.
ей май бая неща станаха. ;)


колега, 885 главата и на б20-ка и на б23-ка да я сложиш пак ще вървят повече... но не това е питането в темата, както и да е :winky:

относно теб като те ухапе с тая б27-ца - главата хубаво и смукателите ама тея бутала къде ще си ги вреш не мога да схвана :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Re: Как да преминем от M20B20 към В23 и В25

Мнение от Indiana » 04 Дек 2012, 21:19

TukBaTa написа:
Convertible написа:тва е безспорно, то няма общо. до 5 върви повече и от 25ца сигурно :mhihi: , но не това ми беше идеята
казвах, че е да наринеш там квот намериш и да даваш газ. затова като ме ухапе пак 885 и 25цови бутала + смукател + електроника, там и с недоход май трябваше да се бориш.
ей май бая неща станаха. ;)


ама тея бутала къде ще си ги вреш не мога да схвана :roll:


Б25 може да е М50 :)
Айде стига толкоз, че стана егати чата. Кажи на пича какво му трябва да си направи М20Б20 на 2.5 и край ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1063
Регистриран на: 13.01.2004
Местоположение: Бургас и София
Пол: Мъж
Кара: head turner и екзотики
Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39

Re: Как да преминем от M20B20 към В23 и В25

Мнение от Convertible » 04 Дек 2012, 21:21

[quote="TukBaTa] тея бутала къде ще си ги вреш не мога да схвана :roll:[/quote]
не бяха ли други. 885 да си е с нейните бутала :oops: забравил съм вече. отдавна не съм чел, че имам още една кола дет понавървява и тая само за плаж и кафета я ползвам :mhihi:
а и газария
Изображение
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook