Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Icooo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 12.01.2009
- Местоположение: София/Троян
- Пол: Мъж
- Кара: Котлон
- Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
- Детайли за колата: E38 740i
Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
От доста време исках светлините в купето да ме "изчакват да си сложа колана" и да загасват плавно. Също така не исках да преправям нищо по инсталацията. Затова си реших проблема със home made лампи (LED), които просто се слагат на мястото на заводските. И така:
Необходими материали:
-Кондензатор - 2200 uF , 16V (от капацитета зависи времето за изгасване)
-Резистори- (в зависимост от използваните светодиоди и мощността им). Понеже използвах мощен светодиод съм спожил по 3 резистора, което не съм сигурен дали е необходимо. В моя случай - 6х 1000 ohm
-Светодиод(и) - 1W White SMD 3200K (свети жълтеникаво като оригиналната лампа, достатъчно силно)
-Парче пластмаса (кутийка от лустро за обувки)
-Нормална лампа, от която да се вземат контактуващите конуси

Изработване:
1. Демонтираме "плафона"
2. Изрязваме парче пластмаса и поставяме конусите:

3. Поставяме елементите върху вече направената "стойка"
3.1 Пробиваме 2 малки отворчета за крачетата на кондензатора и го поставяме:

3.2 Закривяваме кондензатора и поставаме резисторите (групите от резистори) от двете му страни. Облепяме с изолационна лента. Резисторите се свързват с крачетата на кондензатора. От тук се хваща захранването, като се спазва поляритета на кондензатора. След резисторите се свързва светодиода, като - на светодиода трябва да е към минуса на кондензатора (маркираната лентична с минуси на корпуса).


4. Изолираме където е необходимо и монтираме в плафона.
! Откъм 2та кабела са минусите, а откъм единия е +
Ако са разменени няма да светне и ще кипне кондензатора

Краен резултат:
http://vbox7.com/play:fef0d09a92
Може би това не е най - правилния вариант, но е тествано и работи
Забележка:
Ако работи при принудително подаване на ток, а с вратата не - проблема е в палците на вратите (които са маса и е добре да се зачистят)
Благодаря за отделеното внимание. Дано съм бил полезен
Необходими материали:
-Кондензатор - 2200 uF , 16V (от капацитета зависи времето за изгасване)
-Резистори- (в зависимост от използваните светодиоди и мощността им). Понеже използвах мощен светодиод съм спожил по 3 резистора, което не съм сигурен дали е необходимо. В моя случай - 6х 1000 ohm
-Светодиод(и) - 1W White SMD 3200K (свети жълтеникаво като оригиналната лампа, достатъчно силно)
-Парче пластмаса (кутийка от лустро за обувки)
-Нормална лампа, от която да се вземат контактуващите конуси

Изработване:
1. Демонтираме "плафона"
2. Изрязваме парче пластмаса и поставяме конусите:

3. Поставяме елементите върху вече направената "стойка"
3.1 Пробиваме 2 малки отворчета за крачетата на кондензатора и го поставяме:

3.2 Закривяваме кондензатора и поставаме резисторите (групите от резистори) от двете му страни. Облепяме с изолационна лента. Резисторите се свързват с крачетата на кондензатора. От тук се хваща захранването, като се спазва поляритета на кондензатора. След резисторите се свързва светодиода, като - на светодиода трябва да е към минуса на кондензатора (маркираната лентична с минуси на корпуса).


4. Изолираме където е необходимо и монтираме в плафона.
! Откъм 2та кабела са минусите, а откъм единия е +
Ако са разменени няма да светне и ще кипне кондензатора

Краен резултат:
http://vbox7.com/play:fef0d09a92
Може би това не е най - правилния вариант, но е тествано и работи
Забележка:
Ако работи при принудително подаване на ток, а с вратата не - проблема е в палците на вратите (които са маса и е добре да се зачистят)
Благодаря за отделеното внимание. Дано съм бил полезен
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
Супер тема колега. Надявам се да помогна с малко допълнителна информация. В BMW схемите, в които има светодиоди, те са изградени на общия принцип за свързване. В групи от по четири последователно свързани светодиода и едно съпротивление във веригата свързано към маса: download/file.php?id=127806&mode=view
Ето и един сайт който може да е от полза: http://ledcalculator.net/default.aspx?lang=bg-BG
Тока на светодиода се задава 50mA, захранващото напрежение е 14,4V, напрежението на светодиода е 3 - 3,2V - това е за обикновените диоди, но при така зададените параметри, светят много добре.
Избирате си броя на диодите, който е добре да е кратен ма 4. Натискате "проектирай верига" и схемата е пред вас.
Ето и един сайт който може да е от полза: http://ledcalculator.net/default.aspx?lang=bg-BG
Тока на светодиода се задава 50mA, захранващото напрежение е 14,4V, напрежението на светодиода е 3 - 3,2V - това е за обикновените диоди, но при така зададените параметри, светят много добре.
Избирате си броя на диодите, който е добре да е кратен ма 4. Натискате "проектирай верига" и схемата е пред вас.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Stoicho
- член на клуба
-
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само 2 вратки
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
Супер е темата!Евала...иначе такъм модул за 30-ките си има и от магазина,но рядко се среща 

"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава.А.Б."
- Icooo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 12.01.2009
- Местоположение: София/Троян
- Пол: Мъж
- Кара: Котлон
- Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
- Детайли за колата: E38 740i
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
stony1 написа:Супер тема колега. Надявам се да помогна с малко допълнителна информация. В BMW схемите, в които има светодиоди, те са изградени на общия принцип за свързване. В групи от по четири последователно свързани светодиода и едно съпротивление във веригата свързано към маса: download/file.php?id=127806&mode=view
Ето и един сайт който може да е от полза: http://ledcalculator.net/default.aspx?lang=bg-BG
Тока на светодиода се задава 50mA, захранващото напрежение е 14,4V, напрежението на светодиода е 3 - 3,2V - това е за обикновените диоди, но при така зададените параметри, светят много добре.
Избирате си броя на диодите, който е добре да е кратен ма 4. Натискате "проектирай верига" и схемата е пред вас.
Благодаря за информацията - ще ми е полезно

- tuningfena
- ентусиаст
-
- Мнения: 1012
- Регистриран на: 3.06.2006
- Местоположение: dimitrovgrad
- Пол: Мъж
- Кара: е30-327 . е30-320
- Мечтае да кара: bmw 327i turbo
- Детайли за колата: BMW 327 i
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
- Vasko_BP
- ентусиаст
-
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Враца/София
- Кара: 92' E30 M40 cabrio
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
Не съм много по токовете. Ще е възможно ли вместо светлодиода да се сложи обикновена крушка за да си свети като стандартно?

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
Vasko_BP написа:Не съм много по токовете. Ще е възможно ли вместо светлодиода да се сложи обикновена крушка за да си свети като стандартно?
Бързия и верен отговор е: Може

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
а има ли начин всичко това да не е в плафона а да се монтира някъде другаде по инсталацията на плафоните?
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
stony1 написа:Vasko_BP написа:Не съм много по токовете. Ще е възможно ли вместо светлодиода да се сложи обикновена крушка за да си свети като стандартно?
Бързия и верен отговор е: Може
И в случая грешен...с даденото от колегата предложение става единствено със светодиод. За да стане с обикновена крушка трябва да се добави и транзистор. Кондензатора се разрежда през резистор свързан към базата като запушва плавно транзистора, които е свързан като ключ и комутира захранването на плафона.
В отговор на другия колега - да, може да не се прави във всеки палфон поотделно, а да се използва стандартната букса за тази екстра, намира се под модула на централното. На самата нея има зиведени KL15, KL30, маса от вратата, маса, + към плафоните.
Тук е дискутиран въпроса: http://e30.bg/forum/viewtopic.php?f=39&t=3012
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
Мармот написа:stony1 написа:Vasko_BP написа:Не съм много по токовете. Ще е възможно ли вместо светлодиода да се сложи обикновена крушка за да си свети като стандартно?
Бързия и верен отговор е: Може
И в случая грешен...с даденото от колегата предложение става единствено със светодиод. За да стане с обикновена крушка трябва да се добави и транзистор. Кондензатора се разрежда през резистор свързан към базата като запушва плавно транзистора, които е свързан като ключ и комутира захранването на плафона.
В отговор на другия колега - да, може да не се прави във всеки палфон поотделно, а да се използва стандартната букса за тази екстра, намира се под модула на централното. На самата нея има зиведени KL15, KL30, маса от вратата, маса, + към плафоните.
Тук е дискутиран въпроса: http://e30.bg/forum/viewtopic.php?f=39&t=3012
Колега, вземи си един кондензатор не по-малък от 2200 uF, свържи го последователно на една 5W крушка, после като внимаваш да не объркаш поляритета го свържи към акумулатора. Като светне крушката, откачи веригата от акумулатора и гледай колко бързо ще угасне.
Сега по въпроса за транзистора. Използва се схемата общ емитер ОЕ, тогава транзистора е в ключов режим. На колектора се позава захранване +, емитера се свързва към маса, а базата е управляващия електрод. Базовия ток определя състоянието на транзистова, когато е свързан в ключов режим. За да говорим за базов ток, е необходимо на базата на транзистоа да се подаде напрежение, транзистора се отпушва и протича ток:
1. колектор - емитер;
2. база - емитер.
с намаляне на напрежението подавано на базата, намаля и базовия ток, и постепенно транзистора се запушва. Идеята да разреждаш кондензатор, свързан към базата на транзистор е ...
а линка, който си дал е много полезен, но ако разгледаш сшемите, ще видиш, че става дума за времем закъснителни вериги изградени на база на операционни усилватели а не на пасивни елементи.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
stony1 написа:Колега, вземи си един кондензатор не по-малък от 2200 uF, свържи го последователно на една 5W крушка, после като внимаваш да не объркаш поляритета го свържи към акумулатора. Като светне крушката, откачи веригата от акумулатора и гледай колко бързо ще угасне.
Сега по въпроса за транзистора. Използва се схемата общ емитер ОЕ, тогава транзистора е в ключов режим. На колектора се позава захранване +, емитера се свързва към маса, а базата е управляващия електрод. Базовия ток определя състоянието на транзистова, когато е свързан в ключов режим. За да говорим за базов ток, е необходимо на базата на транзистоа да се подаде напрежение, транзистора се отпушва и протича ток:
1. колектор - емитер;
2. база - емитер.
с намаляне на напрежението подавано на базата, намаля и базовия ток, и постепенно транзистора се запушва. Идеята да разреждаш кондензатор, свързан към базата на транзистор е ...
а линка, който си дал е много полезен, но ако разгледаш сшемите, ще видиш, че става дума за времем закъснителни вериги изградени на база на операционни усилватели а не на пасивни елементи.
Хубаво си си научил урока в час по градивни елементи в техникума, обясних го набързо, не ми се влиза в подробности защото не е необходимо на масовия потребител...ето една набързо спретната схема за какво става въпрос : http://prikachi.com/images/54/3605054a.jpg
И добре съм рагледал схемите, ако ти погледнш добре ще видиш, че аз съм ги постнал във въпросния форум и сигурно съм ги правил преди това...
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
За техникума си в голяма грешка, ктакът ми не е стъпвал в такова нещо
Браво за схемата
. Няма да изпадам в спорове, само ще допълня. Схемата е приложима за всякакви косуматори, които искаме да гаснат плавно, даже може и вентилаточе да свържем и то ще спира бавно. Идеята за транзистора е да намали плавно до 0V напрежението подавано на лампата, може и светодиод да бъде.
П.П. Ако се използва само кондензатор, лампата ще гасне много по бързо, не че няма да стане.

Браво за схемата

П.П. Ако се използва само кондензатор, лампата ще гасне много по бързо, не че няма да стане.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
stony1 написа:П.П. Ако се използва само кондензатор, лампата ще гасне много по бързо, не че няма да стане.
За това казах, че не става. Просто не е практично да слагаме големи кондензатори заемащи място. Идеята е да свети няколко секунди и тогава да гасне , а не просто да гасне плавно

Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.
- Icooo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 12.01.2009
- Местоположение: София/Троян
- Пол: Мъж
- Кара: Котлон
- Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
- Детайли за колата: E38 740i
Re: Бавно изгасващи интериорни светлини - DIY (моднати "лампи")
Благодаря за отговорите и допълненията
Относно стандартната лампа - точно с този светодиод, който съм избрал се запазва и цвета и силата й, с тази разлика, че консумацията е в пъти по малка. Цвета на светодиода е 3200 К, а на една нормална крушка (ако не съм в грешка) е около 2800.
Според мен на око не може да се хване че не е стоковата крушка.
Избрал съм този вариянт, защото не исках да преправям инсталацията, а има достатъчно място в плафона за всички елементи (с тази разлика, че са двойно повече на брой).
И в този ред на мисли бих искал да попитам по компетентните за съвет за следващата дивотия която съм замислил. Преди няколко дни си сложих централно с модул с дистанционно. Исках като отключа да светват плафоните - стана. Взех едно реле и закачих управлението му към извода за мигачите (от модула) посредством диод. Обаче не стигаше времето да зареди като свят кондензаторите в плафоните. За целта му хакнах един кондензатор да забавя прекъсването на веригата (със постоянно отворените изводи на релето управлявам масата на плафона - от палеца на вратата). Но уви. пак времето за гаснене е малко - колкото е като затворя вратата. Сложих по-голям кондензатор(на релето) обаче пък няма време да се зареди.
Въпроса ми е : Как да накарам плафоните да гаснат по бавно? (по най отдачния начин)
При отключване модула подава два пъти +12 в интервал от около секунда, а при заключване само веднъж. Може ли да се направи схема, чрез която само при отключване да пали плафона?
Благодаря предварително

Относно стандартната лампа - точно с този светодиод, който съм избрал се запазва и цвета и силата й, с тази разлика, че консумацията е в пъти по малка. Цвета на светодиода е 3200 К, а на една нормална крушка (ако не съм в грешка) е около 2800.
Според мен на око не може да се хване че не е стоковата крушка.
Избрал съм този вариянт, защото не исках да преправям инсталацията, а има достатъчно място в плафона за всички елементи (с тази разлика, че са двойно повече на брой).
И в този ред на мисли бих искал да попитам по компетентните за съвет за следващата дивотия която съм замислил. Преди няколко дни си сложих централно с модул с дистанционно. Исках като отключа да светват плафоните - стана. Взех едно реле и закачих управлението му към извода за мигачите (от модула) посредством диод. Обаче не стигаше времето да зареди като свят кондензаторите в плафоните. За целта му хакнах един кондензатор да забавя прекъсването на веригата (със постоянно отворените изводи на релето управлявам масата на плафона - от палеца на вратата). Но уви. пак времето за гаснене е малко - колкото е като затворя вратата. Сложих по-голям кондензатор(на релето) обаче пък няма време да се зареди.
Въпроса ми е : Как да накарам плафоните да гаснат по бавно? (по най отдачния начин)
При отключване модула подава два пъти +12 в интервал от около секунда, а при заключване само веднъж. Може ли да се направи схема, чрез която само при отключване да пали плафона?
Благодаря предварително

32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани