Окачване SPAX....

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Умрело е36
Мечтае да кара: кола на газ...

Окачване SPAX....

Мнение от PEEL_OFF » 17 Дек 2010, 13:23

Първо, колебаех се точно каде да я пусна темата, ако не е на място нека Модераторите да я преместят.Подритвам из гаража едни пружини "SPAX" сини на цвят комплект с газови амотесиори които се регулират на твърдост,смъкнах ги от една е30-ка с м10 двигател която беше доста разкривена и скършена та така и неможах да добия представа колко свалят спрямо оригиналните. на пружините пише "1190 HA 29/99" на снимката са от ляво на дясно spax, втората е "H&R 19.03 bmw" синя. и най-дясната е черна от м окачване на е30. виждате че има доста разлика в височината, да не говорим спрямо сток пружина.Ще пускам една м50-ка в 30-ката и малко се притеснявам за височината на катрера и т.н.Понеже не съм наи вликия хакер...търсих из нета по каталози и т.н. ама нищо не намерих. ако някои може да ми каже колко свялят ще съм мн благодарен.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: Окачване SPAX....

Мнение от E30_M_Tech_ll » 17 Дек 2010, 15:10

колега то и да намериш някъде колко свалят надали ше е за е30 с м50 мотор... има значение кви са килограмите отпред......
защо просото не ги сложиш и да видиш колко свалят ако не те устройва ги махаш....
моя съвет е купи си коиловърски пружини и си направи едни резби с гайки да можеш да ги регулираш.... щом амортисйорите се регулират ще е идеално.... две такива пружини излизат 100 лв чисто нови на ФК с дължина и твърдост по твое желание :yes:
аз съм с такива и нямам грижи :yes:
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 16.10.2006
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж

Re: Окачване SPAX....

Мнение от lubeto » 17 Дек 2010, 16:06

по-добре втора ръка прожини,отколкото ново ФК.

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: Окачване SPAX....

Мнение от bigmurzi » 17 Дек 2010, 16:13

много ме кефите :mhihi:
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Окачване SPAX....

Мнение от KPETEH » 17 Дек 2010, 18:14

Недей 6 цилиндъра на тия от м10.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: Окачване SPAX....

Мнение от sas_88 » 17 Дек 2010, 18:23

lubeto написа:по-добре втора ръка прожини,отколкото ново ФК.



По добре нови ФК отколкото 20 годишни ръждуляци! ;)


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: Окачване SPAX....

Мнение от E30_M_Tech_ll » 17 Дек 2010, 18:27

lubeto написа:по-добре втора ръка прожини,отколкото ново ФК.

аз не говороя за тия стандартните дето ги продават комплект със амортисйори и се водят уж спортни ;)
говоря за коиловър пружини с точната твърдост и височина квато ти трябват на тебе... карам вече година и нещо с тях и са много по добре от червен х§р
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Умрело е36
Мечтае да кара: кола на газ...

Re: Окачване SPAX....

Мнение от PEEL_OFF » 17 Дек 2010, 18:39

E30_M_Tech_ll написа:колега то и да намериш някъде колко свалят надали ше е за е30 с м50 мотор... има значение кви са килограмите отпред......
защо просото не ги сложиш и да видиш колко свалят ако не те устройва ги махаш....
моя съвет е купи си коиловърски пружини и си направи едни резби с гайки да можеш да ги регулираш.... щом амортисйорите се регулират ще е идеално.... две такива пружини излизат 100 лв чисто нови на ФК с дължина и твърдост по твое желание :yes:
аз съм с такива и нямам грижи :yes:


попринцип е така от 4-тири на 6 цилиндрово ми е ясно че не е мн. оферта но все пак ги имам налични и примерно ако свалят мако 40/30 или нещо такова няма да клекне кои знае колко от м50-ката и за първо време ще е ок... за това ме интересува някои ако случаино може да им намери данните на пружините. а за коилоуварите лесна работа. ако тия не вършат работа ще ги пусна за продаване и после ще купя каквото трябва.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1012
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: dimitrovgrad
Пол: Мъж
Кара: е30-327 . е30-320
Мечтае да кара: bmw 327i turbo
Детайли за колата: BMW 327 i

Re: Окачване SPAX....

Мнение от tuningfena » 17 Дек 2010, 18:53

sas_88 написа:
lubeto написа:по-добре втора ръка прожини,отколкото ново ФК.



По добре нови ФК отколкото 20 годишни ръждуляци! ;)

абе и ти си прав , случвало ми се е H&R да се строши , тез ФК са меки и фалшиви но метала поне не е толко остарял. пък тез сините от снимката според мен картера ти ще е доста близо до асфалта.
Изображение


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: Окачване SPAX....

Мнение от E30_M_Tech_ll » 17 Дек 2010, 23:26

PEEL_OFF написа:
E30_M_Tech_ll написа:колега то и да намериш някъде колко свалят надали ше е за е30 с м50 мотор... има значение кви са килограмите отпред......
защо просото не ги сложиш и да видиш колко свалят ако не те устройва ги махаш....
моя съвет е купи си коиловърски пружини и си направи едни резби с гайки да можеш да ги регулираш.... щом амортисйорите се регулират ще е идеално.... две такива пружини излизат 100 лв чисто нови на ФК с дължина и твърдост по твое желание :yes:
аз съм с такива и нямам грижи :yes:


попринцип е така от 4-тири на 6 цилиндрово ми е ясно че не е мн. оферта но все пак ги имам налични и примерно ако свалят мако 40/30 или нещо такова няма да клекне кои знае колко от м50-ката и за първо време ще е ок... за това ме интересува някои ако случаино може да им намери данните на пружините. а за коилоуварите лесна работа. ако тия не вършат работа ще ги пусна за продаване и после ще купя каквото трябва.


колега тук не говорим само колко ще клекне а за самта твърдост на пружината.... щот насли се сещаш че пружина примерно дето сваля с 4 см смятана за 4-цилиндрово освен че като я сложиш на шестак ще сваля применро 6 но и като минеш през една дупка примерно няма да се свива 3-4 см ами да речем 6-7 и тогава става опасно както за картера ами и за предната престилка за веждите на калниците ако си с по изнесени джанти и така нататък.... тая работа не е да хванеш две пружини някви и да ги сложиш... затова те посъветвах да не се занимаваш с глупости ами директно да продадеш тия примерно за 60-70 лв да внадиш още 20-30 и да си купиш чисто нови дето си сигурен че ще ти върашат работа :yes: е верно е че ще трябва да дадеш още около 40-50 лв за резбите с гайките за макферсонтие но повярвай ми струва си всяка стотинка....
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!


Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 8.12.2010

Re: Окачване SPAX....

Мнение от snooze » 17 Дек 2010, 23:53

E30_M_Tech_ll написа:
lubeto написа:по-добре втора ръка прожини,отколкото ново ФК.

аз не говороя за тия стандартните дето ги продават комплект със амортисйори и се водят уж спортни ;)
говоря за коиловър пружини с точната твърдост и височина квато ти трябват на тебе... карам вече година и нещо с тях и са много по добре от червен х§р

Само дето никой още не е измислил нещо по-добро от H&R, освен тебе, разбира се... :mhihi:
Ма то ти си измислил всичко и сега знам, че ще ми отговориш сполучливо да не ти чета мненията, като не съм съгласен с тях, после ще призовеш модераторите да изтрият всичките мнения, а накрая ще напишеш поредната глупост, след което ще повториш същия сценарий.
Не ми отговаряй, щот знам какво ще напишеш. :mhihi: Всички сме го чели по няколко пъти. :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 16.10.2006
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж

Re: Окачване SPAX....

Мнение от lubeto » 18 Дек 2010, 0:37

snooze написа:
E30_M_Tech_ll написа:
lubeto написа:по-добре втора ръка прожини,отколкото ново ФК.

аз не говороя за тия стандартните дето ги продават комплект със амортисйори и се водят уж спортни ;)
говоря за коиловър пружини с точната твърдост и височина квато ти трябват на тебе... карам вече година и нещо с тях и са много по добре от червен х§р

Само дето никой още не е измислил нещо по-добро от H&R, освен тебе, разбира се... :mhihi:
Ма то ти си измислил всичко и сега знам, че ще ми отговориш сполучливо да не ти чета мненията, като не съм съгласен с тях, после ще призовеш модераторите да изтрият всичките мнения, а накрая ще напишеш поредната глупост, след което ще повториш същия сценарий.
Не ми отговаряй, щот знам какво ще напишеш. :mhihi: Всички сме го чели по няколко пъти. :mhihi:

колеги идват празници я по-спокоино го карайте ..хаха
ако пък не искаш стари прожини,а също и новите кашкавалки на ФК,то отиваш в магазина и зимаш подсилени стандартни...пак е някакъв вариант.


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: Окачване SPAX....

Мнение от E30_M_Tech_ll » 18 Дек 2010, 9:53

snooze написа:
E30_M_Tech_ll написа:
lubeto написа:по-добре втора ръка прожини,отколкото ново ФК.

аз не говороя за тия стандартните дето ги продават комплект със амортисйори и се водят уж спортни ;)
говоря за коиловър пружини с точната твърдост и височина квато ти трябват на тебе... карам вече година и нещо с тях и са много по добре от червен х§р

Само дето никой още не е измислил нещо по-добро от H&R, освен тебе, разбира се... :mhihi:
Ма то ти си измислил всичко и сега знам, че ще ми отговориш сполучливо да не ти чета мненията, като не съм съгласен с тях, после ще призовеш модераторите да изтрият всичките мнения, а накрая ще напишеш поредната глупост, след което ще повториш същия сценарий.
Не ми отговаряй, щот знам какво ще напишеш. :mhihi: Всички сме го чели по няколко пъти. :mhihi:

ми не ще ти отговоря нормално... прсото няма кво да се занимавам....
на теб кой ти каза че х§р са най добри?защо си склонен да му вярваш? имаш ли личен опит? щот аз както написах махнах х§р-а и сложих коиловърските пружини и от опит говоря....
тук не ставаше толкова въпрос за марката а за самия тип пружина.... едната е стандартна слага се директно и има ход минимум 10 сантиметра нагоре надоло..... а малката коиловърска пружина применро мойта с твърдост 8кг/см2 има ход макс 3-4 сантиметра....
то ясно че кола с такива пружини не си карал ама поне возил ли си се да усетиш ква е разликата? виждал ли си някой на състезание да кара с нормални пружини(ама спортни)лилави, жълти, червени, пембяни и така нататък? те сигурно са глупаци да дават по 2 бона и повече за окачване като може да минат и с 100 лв за 4-и х§р-а на старо...
съгласен съм че х§р са една от най добрите марки за спортни пружини ама като ше е х§р да е нещо такова
Изображение
и повярвай ми не съм аз човека дето съм измислил по добри окачвания от Х§Р...има толкоз много марки дето са дооста по напред с окачванията, ама лошото е че не правят за наща марка ами предимно за японски автомобили....
ако си ходил някога през живота си на рали сигурно си виждал лансър ево и субару импреза на живо.... тях дали ги карат със спортни пружини втора ръка дето свалят 60/40 :mhihi:
сега щи кажа малко марки дето са по добри от твоя незаменим х§р
Öhlins, Tein, HKS и така нататък..... напиши ги в гугъла и виж кво щи излезе и ще останеш учуден :yes:
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!


Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 8.12.2010

Re: Окачване SPAX....

Мнение от snooze » 18 Дек 2010, 10:31

Викаш, японските чекии ползват маняшки койловърчета, а пък ние залупените е30-каджийчета даже никога не сме виждали чудесата на джапанското автомобилостроене...
С подходящите H&R пружини и подходящите амортесьори Bilstein такова окачване може да се спретне, което с койловърчета няма как да направиш. Така съм чул... :mhihi:

Low Is A Lifestyle
Аватар
Мнения: 4262
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Пловдив, Сливен
Пол: Мъж
Кара: ниско на земята

Re: Окачване SPAX....

Мнение от SuPeR_FLY » 18 Дек 2010, 11:50

Хубаво окачване е много относително понятие, защото всеки търси различно нещо от него и всеки харесва различно поведение на пътя тъй че спрете да спорите за глупости... кой както иска така да си го прави да му е добре на него ;)
Изображение

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook