диф от е32 в е30

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

50" ракия тийм
Аватар
Мнения: 926
Регистриран на: 27.03.2004
Местоположение: LOZEN_Beach
Кара: 330 d

диф от е32 в е30

Мнение от tonkata » 13 Мар 2009, 20:40

някой правил ли го е или има ли понятие как става нещо снимки теми ала бала :roll: черпим бира ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 6.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
Мечтае да кара: e30 monster

Мнение от tZv3t0zAr » 13 Мар 2009, 20:52

Ще ти копирам един коментар на един колега от е30.бг, надявам се няма нищо против !

тюлена написа:Аз съм си фен на тежките джелеза и затова се спрех на най-големите прасета,като има много грубост и резание около монтажа,но пък не излиза скъпо.Има доста варианти да вградиш седмаков шпер в е30.Хубавото е че ги има по-много(понеже никой не ги търси) и в изобилие от предавки - 3,91;3,64;3,45;3,25;3,15;3,07;2,93;2,81.
Има неколко директиви с който започва блок схемата и изключителен избор на БМВейски части.Основната е да мина ли на 5по120 или да си остана на 4по100.Този епичен въпрос също има адски много разрешения и ще го фърлим в отделна тема.Който от двата варианта да се избере,нема да се мине без делкане на малък сектор от легена на резервната гума и съответно обшиване и подсилване с гредичка за която ще се захване новия тампон от големия диф.Това е единствена необратима интервенция ,която се прави по колата за да минеш на големото прасе и е доволно дразнеща.Ама тунинго сака жертви и важното е да стане по-здраво от оригиналното.
Ако се реши да се остане на 4по100 задължително се насочваш към корпус на дифа от е23,е28.Оттук също изкачат две директиви.Да използваш мост от е28,е23 или стандартния от е30.Е28-цовия вкарва проекта в много дребни детайли ,който сумирани доста оскъпяват:
1.Изработване на три измерно моделче на е30сковия мост.Т.е. две шпилки захванати за тампоните на е30сковия мост,свързани с арматно джелязо и планка с 4 отвора по средата(там където се захваща дифа).Тази планка също за заварява за арматурата с шпилките.Развиваме шпилките и модела е30 е готов.Взимаме гредата от е28,23 и изрязваме тампоните барабар с металните втулки в които са набити.Налагаме е30-сковия модел върху е28 гредата и ги захващаме с 4-те болта(носещите на дифа) един за друг.Оттук нататък остава да доотрежем участъците от е28 който надстърчат,за да може отрязаните втулки да се напаснат по шпилките на моделчето ,което направихме и едни яки шевове.Точноста на новополучения мост,зависи от прецизноста на моделчето ви,затова използвайте пас-болтове.Този мост от е28,е23 ви задължава да използвувате и носачите,което пък означава ,че требва да им присадите талерките на пружината,защото те си нямат.Остава гадорията да сържеш фланците на дифа с главината.Тръгва се от изхода-това че задължително използуваш дискова главина 4по100 от е30,барабар с прилежащия и лагер.На струг преходна втулка между е30 лагера и е28носача(може да се използват и носачи от е23,е24,е32,е34).Освобождава се външното каре от полуоската на е30-ската и се монтира за главината.Големите шперове са с фланди на 94мм. делител и други не могат да се монтират поради огромния диаметър на шлиците на планетните колела.Затова задължително требват и полуоски на 94мм. делител.Такива са от е38,е39 и е36 м3(не че нема други,ама само тези са на принципа на е30 със шлицов захват на карето) .Демонтира им се въмшното каре,разкаляват се шлиците,стугова се до диаметъра на е30 шлица,отрязва се до необходимата дължина,понеже е38 полуоската е доста по-дълга,нарязват се нови шлици(е30скови),закалка и монтаж на е30-сковото каре.Друг вариант на свързване на шпера с главините е да се използва преходен фланец между дифа и е30сковата полуоска.

2.Най-евтиния и лесен варинт е да се остане на 4по100 със е30ков мост.Големото прасе се захваща плъг ен плей на е30 моста,корегира се легена на резервната гума и остава свързването на дифа с е30сковата главина.Първият вариант е отново с преходен фланец между дифа и вътрешното каре на полуоската.Като задължително после се маха карето,разкалява се полуоската,донарязват се шлиците,отрезва се излишно дългия прът,закалява се и таман.Втория вариант е отново със бруталните полуоски от е38 и е39 които се захващат на дифа без фланци ,но пък искат скъсяване по познатия метод-разкаляване,нарязване и закаляване плюс това ,че шлиците на външното каре ,което влиза в е30сковата главина също се обработват по същата методика,за да станат на размер е30.

Да минеш на 5по120 е най-лесния метод да се ъпнеш с големото прасе.Има два варинта на изпълнение като единия запазва конструкцията по-лека.
1.Мост от е24,е28 и е23 комплект с дифа полуоските и носачите.Използва се същото 3д моделче на моста за да се калибрират втулките на гредата,обработва се легена на рез.гума и таман.
2.Мост от е32,е34>=530i .Тези мостове тежат доста и са излишно тежки,освен ако не си с двигател от VS Motor :rolleyes: Преправията е същата.Требва да се скъси разстоянието между двата големи тампона,но самите тампони требва да са от е30,е28 или е23,понеже е34 и е32ковите са много големи и не се фитват между рамената на носачите и разстоянието на е30 не се получава.

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 556
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: Бетоновъзел Камчатка

Мнение от Prokudeniq » 13 Мар 2009, 22:39

Същия тоя "тюлена" навря мост от М5 Е34 с дифа на Е30. :D Бих казал, че си разбира от работата :D
Няма нищо по-страшно от активната глупост.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 556
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: Бетоновъзел Камчатка

Мнение от Prokudeniq » 13 Мар 2009, 23:09

Земи уточни за кой диф става въпрос, защото са 2 модела за 2 различни моста. Единия диф е е по-малък от другия на размери и захватите са различни.
Няма нищо по-страшно от активната глупост.

50" ракия тийм
Аватар
Мнения: 926
Регистриран на: 27.03.2004
Местоположение: LOZEN_Beach
Кара: 330 d

Мнение от tonkata » 13 Мар 2009, 23:30

абе нз не разбирам от дифове на е32 ама няма дупки от горе за 4 болта както е30 и е34 има някви планки отстрани ама си го харесах в моргата и ако може да се монтира в е30 няма да е лошо

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 17.10.2007
Местоположение: София 0899355857
Пол: Мъж
Кара: E30

Мнение от hhhman » 13 Мар 2009, 23:44

колега правиш си панка и ще стане.но защо ти е да се занимаваш като мойе да си земеш от е30 които савпада напално
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Мнение от slatanic » 13 Мар 2009, 23:48

hhhman написа:колега правиш си панка и ще стане.но защо ти е да се занимаваш като мойе да си земеш от е30 които савпада напално

Щото оня малко неразрушим идва,а тия на е30ките бързо фащат горъта! :D

50" ракия тийм
Аватар
Мнения: 926
Регистриран на: 27.03.2004
Местоположение: LOZEN_Beach
Кара: 330 d

Мнение от tonkata » 13 Мар 2009, 23:48

hhhman написа:колега правиш си панка и ще стане.но защо ти е да се занимаваш като мойе да си земеш от е30 които савпада напално

шото няма дифоже по моргите а тия които ги има тука им искат по 800лв за тва ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 17.07.2008
Местоположение: МУРМАНСК,на север от Рая

Мнение от devastator » 14 Мар 2009, 0:48

това че ти си видел от е34 и 32 без 4 дупки от горна страна ,не означава че нема и такива.
Има даже и комбинирани корпуси-хем с трите болта страничен захват,хем с 4-те болта горен захват.
Чекай да скиваш как скоро бацко ироничен флудър ,че стане старши ентусиаст,а в бъдеще може би и....!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 556
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: Бетоновъзел Камчатка

Мнение от Prokudeniq » 14 Мар 2009, 8:01

devastator написа:това че ти си видел от е34 и 32 без 4 дупки от горна страна ,не означава че нема и такива.
Има даже и комбинирани корпуси-хем с трите болта страничен захват,хем с 4-те болта горен захват.

Взе ми думите от устата :) Таман и аз щях да му кажа това :)
Няма нищо по-страшно от активната глупост.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 556
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: Бетоновъзел Камчатка

Мнение от Prokudeniq » 14 Мар 2009, 8:11

tonkata написа:шото няма дифоже по моргите а тия които ги има тука им искат по 800лв за тва ;)

Ако ти си правиш монтажа на дифа и модификациите на моста си на сметка. Обаче ако някой друг ти присажда седло и модифицира моста за тоз диф от Е32 ще си удариш на тоталка пак цената на шперец голямото прасе за Е30 ;)
Няма нищо по-страшно от активната глупост.

50" ракия тийм
Аватар
Мнения: 926
Регистриран на: 27.03.2004
Местоположение: LOZEN_Beach
Кара: 330 d

Мнение от tonkata » 14 Мар 2009, 15:43

Prokudeniq написа:
tonkata написа:шото няма дифоже по моргите а тия които ги има тука им искат по 800лв за тва ;)

Ако ти си правиш монтажа на дифа и модификациите на моста си на сметка. Обаче ако някой друг ти присажда седло и модифицира моста за тоз диф от Е32 ще си удариш на тоталка пак цената на шперец голямото прасе за Е30 ;)

еми аз ще го правя ако го правя ама искам да разгледам снимков материял за да видя за кво иде реч щото ако е много работа не ми се занимава ама ако става да заваря само некви уши за окачване на тампони и ако доидата полуоските и кардана и се налага да срежа малко от легена за гумата сам навит ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 17.07.2008
Местоположение: МУРМАНСК,на север от Рая

Мнение от devastator » 14 Мар 2009, 23:36

ти хубу че го сложиш моста със седлото,ама разбрали че отиваш на 5 по 120 и джанти не кви да е ,а такива с поне ет50 :help: Нема ги на сека крачка или задни калници от м3 по 600 кинта парчето.
Чекай да скиваш как скоро бацко ироничен флудър ,че стане старши ентусиаст,а в бъдеще може би и....!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 556
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: Бетоновъзел Камчатка

Мнение от Prokudeniq » 15 Мар 2009, 0:32

devastator написа:ти хубу че го сложиш моста със седлото,ама разбрали че отиваш на 5 по 120 и джанти не кви да е ,а такива с поне ет50 :help: Нема ги на сека крачка или задни калници от м3 по 600 кинта парчето.

Остай го колегата, мисля си че ще се пробва с пъдня боя да направи :) И що да купува калници като може да си ги разпъне с масленото крикче или латерната :)
Няма нищо по-страшно от активната глупост.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

=-

Мнение от doko » 15 Мар 2009, 18:45

колега аз сам го правил този ъпгреид,ще ти триабват корпус от е28 фланец за кардана (с четири дупки защото е32 е с 6 дупки освен ако не искаш да преправиш кардана)ще ти триабват и други фланци за полуоските иначе триабва и тях да преправиш ,карантията става от е32 ковия корпус на е28цовия барабар сас капака за които не се реже от казана за резервната гума а се преправя планка от е21ца която даржи дифа отзад ,ако имаш време и нерви успех.

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook