Датчик на накладките

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е83 3.0 D
Мечтае да кара: Е30 М3 и Lancia Delta integrale evo 16v

Датчик на накладките

Мнение от M-TEAM » 28 Окт 2006, 17:58

днес сменихме датчика на накладките предните а лампата не спира да свети им ли някво зануляване щото в началото беше спряла да свети и 15 мин след това пак светна :help:
BMW E30 M3-one dream
skype-bmwpower5555

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 27.10.2004

Мнение от gbkmkw » 28 Окт 2006, 18:47

наи вероятно не е от дачика!аз съм със шунтиран датчик и пак от време на време свети или несвети!много пъти се дикотира за лоши споики по таблоти и врази до този датчи,а мойело и да има и втори пт нчкои коли по диагонала
BMW forever
Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 28 Окт 2006, 19:03

Ех, и мене ме яде тоя проблем. Но има решение, което съм замислил отдавна, но не остава време. А в най-простия му вариант то е следното:

1. Отразва се жицата, дето управлява крушката за накладките в таблото.
2. Взима се "+" от акумулатора (през бушон, който е активен на контакт), и се връзва за единия край на датчика на накладката.
3. Другият край на датчика се връзва за единия край на управляващата верига на обратно действащо реле (такова, чиято основна верига е OFF при напрежение на управляващата верига).
4. Другият край на управляващата верига на релето се връзва на маса.
5. Единият край на основната верига на релето се връзва към "+" пак от акумулатора.
6. От другия край на основната верига на релето се пуска една жичка до ламбата в таблото.

Обяснение:

Когато накладката е читава, имаме връзка между двата проводника на датчика. Съответно с "+"-а активираме веригата на релето и то изключва основната верига, която управлява лампата. Лампата не свети. Щом накладката се износи, управляващата верига се прекъсва. Когато дадете на контакт, лампата в таблото свети.

Недостатък: в момента, в който колелото опре в жичката вътре в накладката, ще има късо :mhihi: . Бушонът изгаря, а лампата пак си светва на таблото, щото пак няма кой да изключи веригата. Ето защо може да се сложи едно мнооого слабо бушонче между датчика на накладката и "+"-а - примерно нещо под 1А. (веригата на релето черпи много малко, пък 1А захранва консумация до 12 вата!)

Това е от мен. Някой ако има мерак да го направи, да свирка дали работи :mhihi:
It's not who You are, it's who You know...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: Варна

Мнение от viper70 » 28 Окт 2006, 21:45

един транзистор на който базата е зака4ена с едно кабел4е към феродото кат доде време да допре до диска ламбата светва щото транзистора се отпушва .... елементарно без консумация на ток
Карам винаги на безин ... нямам газ няма и да има :twisted:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 915
Регистриран на: 4.09.2003
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Детайли за колата: Е46 M47N20

Мнение от Ludmil » 28 Окт 2006, 21:54

По лесно ще е да се отвори таблото и да се презапоиат спойките...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 28 Окт 2006, 22:08

logout написа:.........:mhihi:

Ммолиа, не ми казваи леко по сложниа ....:mhihi:
по това се изписа доста без успех :evil:

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook