Ще си сменям сам ангренажния ремък, помощ!:)
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Ще си сменям сам ангренажния ремък, помощ!:)
Значи купих си ремък с ролки, и тия дни ще предприема едно голямо човъркане, за да го сменя! Двигателчето е М40Б16. Изчетох всичките ръководства по въпроса, но все пак имам едно две неясни неща и се надявам някой да ми помогне:)
1. За да махна капаците на ремъка първо се сваля термостата. Колко вода да източа, за да мога да махна термостата? После трябва задължително да обезвъздуша нали??
2. За да се закрепи неподвижен разпределителния вал, се маха отгоре капака дето е хванат с 8 болта мисля. Трябва ли да сменя гарнитурата на тоя капак или ако е здрава може да си сложа старата?
Като инструменти разполагам с едно доста голямо гедоре и разни други работи, специалния инструмент на БМВ за хващане на разпределителния вал току що си го изрязах от една текстолитова плочка, дано пасне
. Нямам ключ 30 който ще ми трябва за да сваля виското, но все ще го намеря от някъде;) Има ли някой друг по рядък инструмент, който ще ми се наложи да ползвам и който по всяка вероятност нямам?? Айде да се изкажат знаещите, ще съм благодарен! Мерси ви предварително:)
1. За да махна капаците на ремъка първо се сваля термостата. Колко вода да източа, за да мога да махна термостата? После трябва задължително да обезвъздуша нали??
2. За да се закрепи неподвижен разпределителния вал, се маха отгоре капака дето е хванат с 8 болта мисля. Трябва ли да сменя гарнитурата на тоя капак или ако е здрава може да си сложа старата?
Като инструменти разполагам с едно доста голямо гедоре и разни други работи, специалния инструмент на БМВ за хващане на разпределителния вал току що си го изрязах от една текстолитова плочка, дано пасне


- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
1. Най-добре си източи цялата охладителна течност, за да нямаш проблеми (да ти тече в ръцете). И ако не е сменяна досега, значи й е дошло времето... После задължително се обезвъздушава.
2. Разпределителния вал аз не съм го застопорявал (не съм отварял капака на главата). То мисля, че и на него имаше някакви белези... Мисълта ми е, че става и без да отваряш капака, но ако те е шубе... После си ползвай старата гарнитура. Но наблюдавай за течове все пак. Ако се появят, тогавай сменяй с нова - няма смисъл да се набутваш предварително.
Ключът за виското е 32, не 30 - да не се наложи да търсиш после. За оптяжната ролка ще ти трябва шестограм.
Успех !!!
2. Разпределителния вал аз не съм го застопорявал (не съм отварял капака на главата). То мисля, че и на него имаше някакви белези... Мисълта ми е, че става и без да отваряш капака, но ако те е шубе... После си ползвай старата гарнитура. Но наблюдавай за течове все пак. Ако се появят, тогавай сменяй с нова - няма смисъл да се набутваш предварително.
Ключът за виското е 32, не 30 - да не се наложи да търсиш после. За оптяжната ролка ще ти трябва шестограм.
Успех !!!
It's not who You are, it's who You know...
- Ludmil
- ентусиаст
-
- Мнения: 915
- Регистриран на: 4.09.2003
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Е46 M47N20
Не е нужно да се сваля капака.
Източи водата , мисля че само ако махнеш маркуча без да се маха термостата става, но не съм сигурен.
Свали свещите, и превърти докато паснат белязките и след това сваляй стария ремък и слагай новия и новите ролки.
След като си готов при свалени свещи направи 2-3 оборота не трябва да заяжда .....
Източи водата , мисля че само ако махнеш маркуча без да се маха термостата става, но не съм сигурен.
Свали свещите, и превърти докато паснат белязките и след това сваляй стария ремък и слагай новия и новите ролки.
След като си готов при свалени свещи направи 2-3 оборота не трябва да заяжда .....
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Значи слушаи сеа , това дето си го чел е хубаво но:
1. Не се сваля термостата или поне може да не го сваляш.
2. И виското щи е много трудно да го свалиш, номера наистина е 32, по-добре само перката развии 4 болчета с шестограм номер 5.
3. За палеца си приготви пак шестограм.
4. Капака на главата също можеш да не го сваляш, направи си белезки с бял маркер горе и долу.
За 45-60 мин. тряа си готов. Виж внимавай да не пренатегнеш ремъка , че заминават ролките. Като цяло ти тряат хубави шестограми и малко стандартни ключове.
1. Не се сваля термостата или поне може да не го сваляш.
2. И виското щи е много трудно да го свалиш, номера наистина е 32, по-добре само перката развии 4 болчета с шестограм номер 5.
3. За палеца си приготви пак шестограм.
4. Капака на главата също можеш да не го сваляш, направи си белезки с бял маркер горе и долу.
За 45-60 мин. тряа си готов. Виж внимавай да не пренатегнеш ремъка , че заминават ролките. Като цяло ти тряат хубави шестограми и малко стандартни ключове.
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Мерси на всички за отговорите! И аз четох че тая гайка е 32 ама днеска я гледах, по малка е със сигурност или 30 или 28 е ще видя;) колата ми е от първите е36 сигурно затова. А капака на главата мисля въпреки всичко да го сваля та да мога да го хвана вала да ми е чиста работата;) Като мине всичко ще пиша какво е станало, може и малко снимки да направя
Мерси за помощта;)
П.П Ремъка гледах в Heines Manual че го затягат с кантарче с пружина с 2 кг на 85 мм от центъра на ролката. Това отговаряло горе долу на предписания въртящ момент, та мисля и аз така да го направя. Даже специално си купих от тия тъпите кантарчета с пружина като на баба ми

П.П Ремъка гледах в Heines Manual че го затягат с кантарче с пружина с 2 кг на 85 мм от центъра на ролката. Това отговаряло горе долу на предписания въртящ момент, та мисля и аз така да го направя. Даже специално си купих от тия тъпите кантарчета с пружина като на баба ми

Последна промяна Митко Ганчев на 02 Сеп 2006, 1:14, променена общо 1 път

- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
би ли ми показъл как ще извадиш перката,след като развиеш 4 болчета 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
а като цяло ти трябва някой който го е правил 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Явор написа:а като цяло ти трябва някой който го е правил
Е аз като го направя, вече ше съм го правил кво



- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
за антифриза сам съгласен че тябва се източи от пробката на блока!но въпреки това когато развиеш термостата пак сте текне малко което е от радиатора до това ниво.за горния капак аз него свалях.видвх каде са белизите и понеже сам ходил на елкон и нямаха забележки сметнах че няма прескочил зъб или нещо такова.докарваш на белизите(има и на коляновия и на разпределителния) и освобождаваш от скорост!!!разхлабваш ролката и ремъка се вади!после сменяш ролките ако ги сменяш,и поставяш внимателно ремъка като го опъваш между коляновия и разпределителния!за опъването четох че при приложено усилие между разпределителния и обтягашата ролка да е между 5 и 10мм.преди да сваля стариа и тои беше в тези граници!след като го опънеш правиш няколко оборота на ръка и следиш белизите да идват все на едно и сащо място и да съвпадат с тези на корпуса(имаа такива и на коляновия и на разпределителниа)а и сте трябва да се свали и шаибата на коляновия вал от болчетата а не от голямата гаика и да се извади назъбения диск кото задеиства датчика,тои може да влезе само в едно положение.това е за да се свали долния капак които маи е с 8 болта а горния е маи с 5 болта!успех
не е кои знае какво!
не е кои знае какво!
BMW forever



10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани