Плавно гаснене на плафоните в купето

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 8.02.2006
Местоположение: в царството на акаунтите
Пол: Мъж

Плавно гаснене на плафоните в купето

Мнение от Eмилио Димитров » 20 Мар 2011, 10:11

Първо искам да уточня, че за момента не се интересувам от модула дето се продава МосюБриколаж, защото с него гаснат чак след 30 сек., което не е малко време. Второ засега не искам да слагам диодни крушки с кондензатори, което също е някакъв компромисен вариант.

От седмица-две ми се върти идея дали не може да се направят плафоните в купето да гаснат бавно и след известно време. Въобще дали има такъв модул сложен базово в е30-ските, ако има такъв къде се намира и ако няма може ли да се пригоди от е36 примерно, нещо такова? Четох в една от темите в е36, че това, което искам е дефакто едно малко чипче от цял комфорт модул и именно той задейства тази екстра. Свързва се с букса, но дали има такава сложена в е30.
Някой пробвал ли е да прави нещо такова?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 19.08.2009
Пол: Мъж

Re: Плавно гаснене на плафоните в купето

Мнение от Мармот » 20 Мар 2011, 10:22

Е30 фабрично предлага такава екстра, нуксата се намира до модула на централното.Друг е въпроса, че е доста рядка и трудно ще намериш модула.
Ако разбираш от електроника мога да ти предложа една схемичка, тествана при мен.Плафоните гаснат след определено време, при подаване на контакт гаснат веднага...общо взето функционалността е като на фабричен модул.За свързването ползваш фабричната букса, тъй като там са всички нобходими кабели!
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 8.02.2006
Местоположение: в царството на акаунтите
Пол: Мъж

Re: Плавно гаснене на плафоните в купето

Мнение от Eмилио Димитров » 20 Мар 2011, 10:39

чудесен отговор, сега ако дадеш и светлина по въпроса и база за действие всички колеги, не само аз, ще ти бъдем благодарни

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Плавно гаснене на плафоните в купето

Мнение от ares2 » 21 Мар 2011, 0:27

един ел. техник ми обясни че ставало и с някакво съпротивление но къде точно.. и какво..
ще разпитам ако го видя тези дни и ще напиша
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 19.08.2009
Пол: Мъж

Re: Плавно гаснене на плафоните в купето

Мнение от Мармот » 21 Мар 2011, 9:55

http://www.prikachi.com/images.php?imag ... 17183Z.png

Това е схемата, състои се от 2 операционни усилватела и силов транзистор.Чрез двата потенциометъра се настройва времето на закъснение и времето за плавно загасване.
http://www.prikachi.com/images.php?imag ... 17185o.jpg
Някъде трябва и платка да имам, че бях разработвал на Protel, ама нещо не я откривам.
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 14.11.2006
Местоположение: у Софето
Пол: Мъж
Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
Мечтае да кара: тенджера под налягане...
Детайли за колата: Touringi

Re: Плавно гаснене на плафоните в купето

Мнение от doctoragsxr » 22 Мар 2011, 12:03

Мармот написа:http://www.prikachi.com/images.php?images/183/3117183Z.png

Това е схемата, състои се от 2 операционни усилватела и силов транзистор.Чрез двата потенциометъра се настройва времето на закъснение и времето за плавно загасване.
http://www.prikachi.com/images.php?imag ... 17185o.jpg
Някъде трябва и платка да имам, че бях разработвал на Protel, ама нещо не я откривам.


Много практично нещо като екстра... :clap: гледах го оригиналния модул в realoem-a странното е че в дару дава несъществуващ номер на част... :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 19.08.2009
Пол: Мъж

Re: Плавно гаснене на плафоните в купето

Мнение от Мармот » 22 Мар 2011, 15:01

doctoragsxr написа:
Много практично нещо като екстра... :clap: гледах го оригиналния модул в realoem-a странното е че в дару дава несъществуващ номер на част... :dunno:

Сменили са номера най-вероятно :roll:
Иначе оригиналния модул е със същата функционалност !
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 14.11.2006
Местоположение: у Софето
Пол: Мъж
Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
Мечтае да кара: тенджера под налягане...
Детайли за колата: Touringi

Re: Плавно гаснене на плафоните в купето

Мнение от doctoragsxr » 23 Мар 2011, 10:51

Вчера купих компонентите по схемата като ми казаха в магазина че дължа 3,80 лв от който 2 лв е платката чак не ми се вярваше... :smoke: тея китайците са велики...интегралната схема струва 30 стотинки... :yes: тея дни ще го пойна...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 14.11.2006
Местоположение: у Софето
Пол: Мъж
Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
Мечтае да кара: тенджера под налягане...
Детайли за колата: Touringi

Re: Плавно гаснене на плафоните в купето

Мнение от doctoragsxr » 23 Мар 2011, 14:26

Мармот написа:
doctoragsxr написа:
Много практично нещо като екстра... :clap: гледах го оригиналния модул в realoem-a странното е че в дару дава несъществуващ номер на част... :dunno:

Сменили са номера най-вероятно :roll:
Иначе оригиналния модул е със същата функционалност !



Проверих го ,може да се поръча в Германия оригиналния модул с номер 61311373974 , цената му е 96 лв... :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 8.02.2006
Местоположение: в царството на акаунтите
Пол: Мъж

Re: Плавно гаснене на плафоните в купето

Мнение от Eмилио Димитров » 23 Мар 2011, 23:15

doctoragsxr написа:Вчера купих компонентите по схемата като ми казаха в магазина че дължа 3,80 лв от който 2 лв е платката чак не ми се вярваше... :smoke: тея китайците са велики...интегралната схема струва 30 стотинки... :yes: тея дни ще го пойна...


айде като го пойнеш и решиш да монтираш, направи няколко снимки за монтажа къде точно е буксата и къде ще го закрепиш и кой кабел къде го връзваш :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 915
Регистриран на: 4.09.2003
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Детайли за колата: Е46 M47N20

Re: Плавно гаснене на плафоните в купето

Мнение от Ludmil » 27 Мар 2011, 0:48

Мармот написа:http://www.prikachi.com/images.php?images/183/3117183Z.png

Това е схемата, състои се от 2 операционни усилватела и силов транзистор.Чрез двата потенциометъра се настройва времето на закъснение и времето за плавно загасване.
http://www.prikachi.com/images.php?imag ... 17185o.jpg
Някъде трябва и платка да имам, че бях разработвал на Protel, ама нещо не я откривам.


Запалих се да си го направя ....
На куплунга на оригиналното има ли ги всичките 5 необходими проводника?
... _______
o/_______\o
(Оo=00=oO)
[]==***==[]

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 19.08.2009
Пол: Мъж

Re: Плавно гаснене на плафоните в купето

Мнение от Мармот » 27 Мар 2011, 9:57

Ludmil написа:
Запалих се да си го направя ....
На куплунга на оригиналното има ли ги всичките 5 необходими проводника?

Да, допълнителни жици не се прекарват! Кабелите от платката правиш да завършват с мъжки каблени обувки и ги боцкаш на оригиналната букса...там си има клема 30, 15, маса, маса от бутоните, кабел към плафоните.
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 14.11.2006
Местоположение: у Софето
Пол: Мъж
Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
Мечтае да кара: тенджера под налягане...
Детайли за колата: Touringi

Re: Плавно гаснене на плафоните в купето

Мнение от doctoragsxr » 27 Мар 2011, 19:31

Мармот написа:
Ludmil написа:
Запалих се да си го направя ....
На куплунга на оригиналното има ли ги всичките 5 необходими проводника?

Да, допълнителни жици не се прекарват! Кабелите от платката правиш да завършват с мъжки каблени обувки и ги боцкаш на оригиналната букса...там си има клема 30, 15, маса, маса от бутоните, кабел към плафоните.



http://prikachi.com/images/316/3142316Y.jpg
Шест кракова букса...черната която седи до модула на централното...
:yes:

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook