thermo time switch
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
thermo time switch
колата е 320i '88 и пали много трудно когато е студена.
Та да попитам нещо за нея, ако някой има евентуално представа да драсне един ред. В книгата на Хайнес за 3 и 5 серия пише, ч колата има допълнителна дюза от която вкарва гориво когато е под 40 градуса темп на двигателя, и че тази дюза се командва от thermo time switch. Тhermo time switch го намерих но той се държи по един много странен начин. Когато колата е студена между двете му клеми няма никакво съпротивление. Когато колата е загряла при мерене на съпртивлението, се получава първоначална стойност от около 800 ома която след около секунда изчезва и отново няма връзка между клемите. А допълнителна дюза въобще не можах да открия. Ако имате некакви идеи...... казвайте.
Та да попитам нещо за нея, ако някой има евентуално представа да драсне един ред. В книгата на Хайнес за 3 и 5 серия пише, ч колата има допълнителна дюза от която вкарва гориво когато е под 40 градуса темп на двигателя, и че тази дюза се командва от thermo time switch. Тhermo time switch го намерих но той се държи по един много странен начин. Когато колата е студена между двете му клеми няма никакво съпротивление. Когато колата е загряла при мерене на съпртивлението, се получава първоначална стойност от около 800 ома която след около секунда изчезва и отново няма връзка между клемите. А допълнителна дюза въобще не можах да открия. Ако имате некакви идеи...... казвайте.
- KEVIN-30
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 583
- Регистриран на: 17.08.2002
- Местоположение: BULGARIA
- Пол: Мъж
- Кара: e30 320i
Re: thermo time switch
mitko написа:колата е 320i '88 и пали много трудно когато е студена.
Та да попитам нещо за нея, ако някой има евентуално представа да драсне един ред. В книгата на Хайнес за 3 и 5 серия пише, ч колата има допълнителна дюза от която вкарва гориво когато е под 40 градуса темп на двигателя, и че тази дюза се командва от thermo time switch. Тhermo time switch го намерих но той се държи по един много странен начин. Когато колата е студена между двете му клеми няма никакво съпротивление. Когато колата е загряла при мерене на съпртивлението, се получава първоначална стойност от около 800 ома която след около секунда изчезва и отново няма връзка между клемите. А допълнителна дюза въобще не можах да открия. Ако имате некакви идеи...... казвайте.
Ако става дума за 7-мата Дюза и моя мотор е като твоя,М20 но нямам идея за6то пали трудо????Отварял съм я там минава БЕНЗИН и тегли ВЪЗДУХ смесват се и отиват към ИЖЕКТОРНИТЕ ДЮЗИ?Провери за хлабави връзки.Провери и дали се оплътнява капа4ката от където се налива масло и оплътнителя на 6теката за масло
- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
mitko написа:Виждам, 4е си навътре в нещата с инжекционите. Да знаш как мога да разбера какъв е типът на инжекциона на 320i призведено април 1988 година. Не мога да разбера дали колата има допълнителна дюза за палене на студено, и ако няма на кого подава командите термовременното реле. Проблема е 4е колата сутрин пали много трудно и подозрениата ми са 4е това реле е повредено или подава некоректни сигнали. Благодаря предварително
Абе не съм толкова навътре. И все пак зная някои неща. Без да съм 100% сигурен, но по годината на производство смея да твърдя че твоята кола е с инжекцион Motronic (най-вероятно v.1.1). При твоята кола най-вероятно (говоря чисто теоритично, като се отвори капака веднага се вижда) нямаш допълнителна дюза за впръскване на гориво за палене на студено. Видях че имаш мануала на Хайнес за 3/5 серия. Не му вярвай толкоз, просто е пракалено общ и лесно може да те обърка. При почти всички двигатели управлявани с инжекциона Мотроник паленето на студено става не с термореле. Обикновено тези които имат термореле имат и допълнителна дюза за палене. Тази дюза се намира отстрани върху всмукателните колектори от страната на капака на клапаните. Обикновено я има на моделите с L-Jetronic (като колата на колегата Кевин-30). Според мен най-вероятно при теб няма нито термореле, нито доп.дюза. Ще запиташ "Как пали на студено тогава?" Ами много просто. Върху корпуса на термостата имаш два сензора за температура на охлад.течност. Единия е за таблото, втория е за компютъра на мотроника. ECU-то използва сигнала от този датчик за да определи дали е студен двигателя (и се нуждае от по-богата смес) или не. Допълнителното гориво бива впръсквано през основните инжектори, така че никакви допълнителни дюзи няма. Това е цялата работа. Тъй като говорим много теоритично ще си позволя накрая да изредя основните причини за да пали трудно колато когато е студен двигателя, според моето любимо ръководство за Е30 (service manual-а на Бентли):
1) запушени или неотварящи се инжектори: препоръчва се тест на инжекторите и проверка на ел.инсталацията към тях.
2) недостатъчно налягане на горивото: тест на налягането.
3) дебитомера: изкривена или заяла клапа: проверка на клапата за свободно движение.
4) сензор за температурата на охлад. течност - неизправен или проблем с окабеляването му: проверка
5) липсваш сигнал от датчика на кол.вал: проблем с датчика или с референтно колело.
6) потенциометъра на клапата на газта - неправилно настроен или повреден: проверка
7) всмукване на неотчетен въздух: внимателна инспекция на всички маркучи, връзки, на уплътнението на капачката за доливане на масло, както и това на пръчката за проверка на маслото
8 ) лошо гориво. вода в бензина: при съмнения да се източи и налее друг бензин
9) повреда в компютъра на Motronic системата: проверка.
Това е от мен. Колегите ще ме допълнят, ако има неточности и/или грешки.
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани